Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:01 |
[I 2.0] Opory toczenia |
Autor |
Wiadomość |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 22-04-2012, 00:54 [I 2.0] Opory toczenia
|
|
|
Witam, przed rozebraniem skrzyni biegów i napędu byłem na pomiarze oporów toczenia kół, w celu próbnego określenia gdzie może być usterka. Na pomiarach wyszło że wszystkie koła z wyjątkiem prawego przedniego mają opory toczenia rzędu 120-150N, natomiast prawe przednie koło ma ok 500N. Po rozebraniu skrzyni i mechanizmu różnicowego, nie widać jakieś przyczyny takiego wyniku, wygląda jakby to było spowodowane budową samego mechanizmu. Czy ktoś robił takie pomiary u siebie? Interesuje mnie to czy wynik 120-150N jest normalny i czy rzeczywiście prawe przednie koło ma wyższe odczyty. |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-04-2012, 22:19
|
|
|
Z ciekawości - czym się konkretnie objawia ta usterka? |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-04-2012, 00:09
|
|
|
Jedyne co mi do głowy przychodzi, to ze prawe przednie koło pędzone jest przez dodatkową krótką półoś przechodzącą przez transfer. Ale czy to powodowałoby 3 x większe opory? Prędzej spojrzałbym na hamulce i zmierzył jaka jest siła potrzebna do obrócenia koła. Można to zrobić przy pomocy kawałka sznurka i wagi sprężynowej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 23-04-2012, 10:05
|
|
|
macia napisał/a: | Z ciekawości - czym się konkretnie objawia ta usterka? |
Główną usterką było zużyte sprzęgło. Przy okazji zleciłem rozebranie i wyczyszczenie skrzyni biegów, żeby sprawdzić czemu niektóre biegi czasem ciężko wchodzą albo nie dają się załączyć.
tomekrvf napisał/a: | Jedyne co mi do głowy przychodzi, to ze prawe przednie koło pędzone jest przez dodatkową krótką półoś przechodzącą przez transfer. Ale czy to powodowałoby 3 x większe opory? Prędzej spojrzałbym na hamulce i zmierzył jaka jest siła potrzebna do obrócenia koła. Można to zrobić przy pomocy kawałka sznurka i wagi sprężynowej. | Pierwsze przypuszczenie było że coś na mechanizmach jest uszkodzone, ale wyglądają na sprawne. Drugie przypuszczenie było że może napęd na tył był brany za przednim dyferencjałem z prawej półosi. Logicznie to nie ma sensu, bo by zaburzało podział mocy. Teraz mam rozmontowany mechanizm i wydać że napęd na tył jest brany z dużego koła dyferencjału, a półosie ze środka dyfra, więc nie ma możliwości żeby któreś przednie koło miało inne opory ruchu.
Z tymi hamulcami to nie była mierzona siła, ale na szybko tylko temperatura hamulcowej, czy przypadkiem nie trą klocki, co ciekawe prawa tarcza była odrobinę zimniejsza niż lewa. Może to być jeszcze problem z łożyskiem w piaście, że ma za duże tarcie, ale luzu nim nie widać. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-04-2012, 10:22
|
|
|
No jedyne co może być po drodze to albo zacierający się przegub albo łożysko (jeśli nie hamulec). |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 23-04-2012, 10:53
|
|
|
krzychu napisał/a: | No jedyne co może być po drodze to albo zacierający się przegub albo łożysko (jeśli nie hamulec). | Przegub też miał mierzoną temperaturę, czy przypadkiem nie grzeje się zbytnio. A łożysku karzę sprawdzić, akurat półosie są rozebrane to będzie w miarę łatwo. Po prawej stronie bardziej bym się spodziewał luzów na łożysku niż zatarcia. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-04-2012, 12:18
|
|
|
elektryk, zmień łożysko kulkowe na głównym wałku skrzyni (te bliżej sprzęgła) Prędzej czy później padnie, a jak skrzynia rozebrana to lepiej to zrobić.
Łożysko kupisz tu http://www.rufus.pl/1450-...biegow-nsk.html
Identyczne jak oryginalne a cena zdecydowanie niższa |
_________________
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 23-04-2012, 13:29
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | elektryk, zmień łożysko kulkowe na głównym wałku skrzyni (te bliżej sprzęgła) Prędzej czy później padnie, a jak skrzynia rozebrana to lepiej to zrobić.
Łożysko kupisz tu http://www.rufus.pl/1450-...biegow-nsk.html
Identyczne jak oryginalne a cena zdecydowanie niższa | Dzięki za info, ale muszę jeszcze komuś wytłumaczyć o które łożysko chodzi, czy ono jest zamontowane na wałku od strony silnika czy od strony napędu? Czy to jest jedno łożysko czy oba na końcach wałkach (nie pamiętam czy tam jest też na środku)? |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2012, 12:09
|
|
|
elektryk, daj maila to wyślę rysunek z z zaznaczonym łożyskiem |
_________________
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 24-04-2012, 12:50
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | elektryk, daj maila to wyślę rysunek z z zaznaczonym łożyskiem | Poszło na pw. |
|
|
|
 |
|