[Cari 1.8 GDI] Alarm SIKURA Pytanie |
Autor |
Wiadomość |
xxmichuxx
Mitsumaniak

Auto: Mazda Cx-7 2,3T Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2012 Posty: 174 Skąd: Poznań/Oborniki
|
Wysłany: 23-04-2012, 20:39 [Cari 1.8 GDI] Alarm SIKURA Pytanie
|
|
|
Witam, w moim aucie (carisma 1.8 GDI 2000r) jest zamontowany alarm marki SIKURA A10
To ustrojstwo działa w 50% tzn działa tylko otwieranie samochodu z pilota +błyskanie kierunkami - sterownik centralnego zamka też niestety firmy SIKURA, jakieś kable są odcięte jakieś nie, pilot już działa tylko jeden - drugi "wziął wolne" - a ich stan wskazuje na to że długo nie pożyją
Pytanie moje to czy ma ktoś schemat tej "zabawki" ale chodzi dokładnie do A 10 i czy jest sens to badziewie jakoś reanimować czy warto to wywalić i wstawić np sam sterownik centralnego zamka. |
_________________ Mazda Cx-7 2,3T
Carisma 1,8 GDI* |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
xxmichuxx
Mitsumaniak

Auto: Mazda Cx-7 2,3T Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2012 Posty: 174 Skąd: Poznań/Oborniki
|
Wysłany: 23-04-2012, 21:01
|
|
|
Też myślę, że lepiej wstawić nowy sterownik bo przynajmniej piloty będą działać lepiej i z dalszej odległości a nie tak jak dotychczas przy szybie
Tylko pytanie czy wywalić cały alarm czy tylko centralkę od zamka bo w moim przypadku są dwie jedna to alarm a druga to cent. zamek. I jak bym tylko wymienił sterownik cent zamka, czy całość będzie działać - czy odpalę auto? |
_________________ Mazda Cx-7 2,3T
Carisma 1,8 GDI* |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-04-2012, 21:15
|
|
|
Możesz wymontować obydwie ale jeśli wymontujesz tylko od zamka, to też nic się nie stanie. Jeśli alarm rozłącza jakieś obwody, to najczęściej te blokady są wpinane przy stacyjce. Wystarczy, że dobrze pooglądasz te kable i jeśli któryś z oryginalnych będzie przecięty i oba końce podłączone do jakichś przewodów, to możesz po odłączać nieoryginalne przewody i połączyć te poprzecinane aby zrobić jak było oryginalnie. |
|
|
|
 |
xxmichuxx
Mitsumaniak

Auto: Mazda Cx-7 2,3T Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2012 Posty: 174 Skąd: Poznań/Oborniki
|
Wysłany: 23-04-2012, 21:28
|
|
|
Co do kabli to jest mały problem, ponieważ jakieś kable (te oryginalne) są połączone "na nowo" a reszta idzie przez alarm. I tu właśnie przydał by się schemat od tej centralki alarmu, żeby wiedzieć co gdzie i jak.
Sam alarm działa chyba w połowie, odcina chyba zapłon i pompę paliwa, ale żaden z czujników w kabinie (dwa w słupkach) nie reaguje.
Bez schematu będzie trochę ciężko się odnaleźć, żeby przywrócić do stanu fabrycznego:( |
_________________ Mazda Cx-7 2,3T
Carisma 1,8 GDI* |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-04-2012, 21:31
|
|
|
Najprościej wypnij kostkę z przewodami z centralki alarmu i jeśli tak auto odpali, to masz poodłączane wszystkie blokady i możesz spokojnie odłączać całość. Te zabezpieczenia najczęściej działają tak, ze jak zamkniesz auto z pilota a otworzysz kluczem, to auta nie odpalisz. Jeśli jednak po otwarciu auto odpalisz, to też może to świadczyć o tym, że zabezpieczenie jest odłączone. Może też być i wyłączone w centralce dlatego jak napisałem wyżej, odłącz kostkę od alarmu, to się przekonasz. |
|
|
|
 |
xxmichuxx
Mitsumaniak

Auto: Mazda Cx-7 2,3T Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2012 Posty: 174 Skąd: Poznań/Oborniki
|
Wysłany: 23-04-2012, 21:42
|
|
|
Jak auto jest zamknięte z pilota, to przy otwarciu samochodu z kluczyka zaczynają mrugać kierunki i wyć syrena (aktualnie wyłączona kluczykiem bezpieczeństwa czy jakoś tak)
Nie sprawdzałem czy w takim wypadku idzie odpalić auto.
Sprawdzę czy idzie odpalić, i pokombinuje z tymi kostkami (kablami) i zobaczę co z tego wyjdzie.
Raczej skuszę się na nowy sterownik cent zamka ponieważ wkurza nie działanie obecnych pilotów. |
_________________ Mazda Cx-7 2,3T
Carisma 1,8 GDI* |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-04-2012, 21:46
|
|
|
Znalazłem jakąś instrukcję do tego alarmu jeśli chcesz, to podaj mi na PW adres email, to Ci podeślę.
Jeśli masz konto na elektrodzie, to możesz to ściągnąć z tego linku:
http://www.elektroda.pl/r...36.html#7440902
Szukaj sikura k11, to podobno to samo. |
|
|
|
 |
xxmichuxx
Mitsumaniak

Auto: Mazda Cx-7 2,3T Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2012 Posty: 174 Skąd: Poznań/Oborniki
|
Wysłany: 23-04-2012, 21:57
|
|
|
Niestety to nie to samo:(
Mam ten schemat do K11 ale u mnie jest inaczej
W K11 jest wszystko jakby w jednym (alarm + sterownik cent zamka)
A u mnie w A10 są osobne moduły - jeden od alarmu a drugi od zamka
Jak się zabiorę za ten alarm to zobaczę może chociaż kolory kabli się zgadzają z K11, a jak nie to będę kombinował.
Raczej się skuszę na nowy sterownik i zamontuje go do modułu alarmu, chyba że jednak okaże się że w ogóle nie działa, to w tedy podłączę to bezpośrednio. |
_________________ Mazda Cx-7 2,3T
Carisma 1,8 GDI* |
|
|
|
 |
|