Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
gaśnie na gazie
Autor Wiadomość
loniek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 24
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 23-04-2012, 11:28   gaśnie na gazie

Witam.Mam pytanko.Wszystko chodzi ok na benzynie i gazie , ale jak przyśpieszę, jadę szybciej i w pewnym momencie zacznę nagle hamować potrafi zgasnąć na gazie.Jaka może być przyczyna? Pozdrawiam
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-04-2012, 11:32   

Napisz jaką masz instalację gazową, bez tego trudno coś doradzić.
 
 
loniek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 24
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 23-04-2012, 11:37   

Zwykła Lovato, wymieniłem parownik na nowy.Gaśnie tylko przy mocniejszym hamowaniu
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-04-2012, 11:53   

A jak jest ustawiony parownik, prostopadle czy równolegle do kierunku jazdy i jak wygląda wlot powietrza do filtra powietrza, jest skierowany do przodu czyli w kierunku jazdy czy jakoś inaczej?
 
 
loniek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 24
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 23-04-2012, 12:01   

Parownik jest równolegle , a wlot powietrza normalnie
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-04-2012, 12:12   

Z parownikiem powinno być ok, czasem mogą być problemy jak jest ustawiony prostopadle do kierunku jazdy, czy też mówiąc inaczej, równolegle do np. ściany grodziowej.
Jeśli chodzi o wlot powietrza, to przy instalacjach I i II generacji często trzeba go modyfikować, aby powietrze nie wpadało w niego z pędem podczas jazdy gdyż często przy hamowaniu gdy zdejmiemy nogę z gazu ten pęd powietrza wywiewa gaz który jest w dolocie i auto z chwilowego braku paliwa gaśnie.
Kiedyś w Maździe gość zapchał mi oryginalny wlot od przodu i nawiercił nowe otwory od dołu w tym elemencie.
 
 
loniek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 24
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 23-04-2012, 12:18   

Dzięki wielkie, posprawdzam sobie wszystko.Pozdrawiam
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-04-2012, 12:26   

Nie ma za co :)
 
 
loniek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 24
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 24-04-2012, 09:11   

A jeszcze pytanie. Co jak dzieję się tak tylko przy skręcaniu kół?
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-04-2012, 09:16   

Ale przy skręcaniu podczas jazdy czy też na postoju?
 
 
loniek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 24
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 25-04-2012, 08:48   

przy skręcaniu podczas jazdy
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-04-2012, 09:26   

Jeśli gaśnie Ci przy jeździe na wprost przy hamowaniu, to może być problem z tym wydmuchiwaniem gazu. Drugi przypadek, jeśli dobrze rozumiem, jedziesz z pewną prędkością nie zwalniając, zaczynasz skręcać i auto gaśnie. Ale gaśnie jak jedziesz na luzie czy też jak jedziesz normalnie na biegu?
Jeśli jest tak jak opisałem to ten problem przy skręcaniu może powodować parownik. Podczas skręcania bezwładność membrany w parowniku może powodować taki efekt ale nie wiem, czy to wynika ze złej regulacji czy z jakości tego parownika lub z niewłaściwego jego dobrania do konkretnego auta.
Jeśli na starym parowniku było wszystko ok, to te problemy na pewno spowodował ten nowy lub jego niewłaściwy montaż bądź regulacja.
 
 
tomicarisma 
Forumowicz


Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 192
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-04-2012, 09:55   

Jeśli gaśnie jak się rozpędzisz a później wrzucisz na luz na gazie i z wysokich obrotów schodzi do minimum to to może być teza plecho1 ale mogą to być także za nisko ustawione obroty gazu - czyli trzeba śrubkę trochę odkręcić. Jak rozpędzisz się silnik wchodzi na wyższe obroty - co za tym idzie pobiera większą dawkę gazu, a przy wrzuceniu na luz ta dawka jest minimalna. Moim zdaniem regulacja pomoże.
 
 
loniek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 24
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 25-04-2012, 13:18   

Dokładnie jest tak.Chodzi na gazie w porządku, obroty, wszystko ok.Jadę wolniej , hamuję ok.Jadę szybko hamuję nagle bez skręcania kół ok.Jadę szybciej, hamuję np przed zakrętem, skręcam koła , redukuję do dwójki i wtedy potrafi zgasnąć.Więc nie wiem czy regulacja tu pomoże.Pomyślałem że może wspomaganie tu działa w jakiś sposób na gaz
 
 
 
tomicarisma 
Forumowicz


Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 192
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-04-2012, 13:25   

Jeśli wspomaganie miałoby coś z tym wspólnego to dopiero na maksymalnym skręceniu kół gdy pompę wspomagania zaczyna być słychać. Ja miałem to samo co Ty. I to nie zależy czy Ty skręcasz czy dojeżdżasz na wprost do skrzyżowania żeby zatrzymać się na STOPIE. Tu chodzi o to, że spadają Ci obroty do minimum z wysokich i wtedy Ci gaśnie. Skręcanie kół nie ma nic do rzeczy moim zdaniem. Ja u siebie odkręciłem śrubkę od wolnych obrotów w gazie i jak ręką odjął. I zwróć uwagę, że na rozgrzanym silniku gaśnie Ci rzadziej albo wcale, częsciej jest to na zimnym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.