 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: karolgt 21-09-2007, 17:31 |
Po co sonda lambda przy gaźniku w C50? |
Autor |
Wiadomość |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 30-08-2005, 18:08 Po co sonda lambda przy gaźniku w C50?
|
|
|
W moim C50, 1.3 jest gaźnik i jednocześnie sonda lambda, ale nie wiem czemu ma to służyć. Ktoś ma coś podobnegi i wie więcej na ten temat? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-08-2005, 18:20
|
|
|
Taka wydumka Mitsubishi - gaźnik sterowny podcisnieniowo szczatkowa elektronika i sonda . Niestety nie mam do tego serwisówki bo na USA silnik 4G13 nie wychodził po żadną postacią. O co chodziło O "ekologię" oczywiście. Gaźnik był substytutem jednopunktowego wtrysku a jego regulacja to senny koszmar wiekszości gaźnikowców w Polsce. Hyundai miał podobny wynalazek w bodajże Pony 1,3 - zresztą i samochód i silnik na licencji Mitsubishi. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 30-08-2005, 19:17
|
|
|
No dobra, to idzie zrozumiec, ale jesli juz gaznik szpikowali elektronicznym sterowaniem to mogli by dac juz elektryczna pompke paliwa, a tu dupa, mechaniczna... W zegarach jest kontrolka CHECK ENGINE, ale nawet zarowki nie zalozyli. W ogole jakos dziwnie oni to rozwiazali, bo np takie byle co jak przejscie z slupka do drzwi, tzn ta cala gumowa oslona w ktorej ida przewody do lusterek elektrycznych, glosnikow, centralnego itp w mojej wersji GL nie wystepuje. Dobra, to jasne, ze skoro golas to nie trzeba tego zakladac, ale, ludzie! oni nawet nie wysilili sie zeby zrobic otwoty w karoserii Tak wiec albo sa bardzo dokladni i z gory wiedza ile aut w jakiej wersji zrobia i co w danej wersji jest bedne (uniemozliwiajac pozniejsza indywidualna robudowe), albo bardzo oszczedni. Z przejsciem sobie poradzilem, ale chce jeszcze troche moderniowac moje autko i az sie boje pomyslec co jeszcze odkryje, a raczej czego nie znajde...
Dzieki za pomoc. |
|
|
|
 |
piotras
Forumowicz

Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 392 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-08-2005, 00:34
|
|
|
Jak to nie zrobili otworów w karoserii ?? miałem takiego colta 1,5 i wszystko było a nie sądze żeby robili inne blachy do 1,3. Może ktoś kiedys jakąś rzeźbe uskuteczniał w twoim autku. |
_________________ Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition
sprzedany 16.06.2008
Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 31-08-2005, 00:42
|
|
|
sam ogladalem ze zdziwieniem w niedziele no i nie bylo nic |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 31-08-2005, 12:08
|
|
|
Tak jak mówi Hubeeert ten gaźnik to substytut jednopunktowego wtrysku.
Nie tylko Mitsubishi robiło takie rozbudowane gaźniki - kumpel ma takie coś w Golfie (tfu!) II 1,6 - żeby wyjąć gaźnik trzeba poodłączać ileśtam kabelków i ileśtam rurek, też jest sonda. Tak samo Opel miał gaźnik sterowany kompem w Vectrze A - ale mało tego było. No i nie wiem czy elektronika taka szczątkowa - w Oplu u VW były czujniki położenia przepustnicy, wychylenia silniczka krokowego (regulacja wolnych obr), właśnie sonda i inne takie i do tego kupa rurek z podciśnieniem.
Sąsiad ma Hultaja 1,5 na gaźniku i wygląda to bardzo podobnie - kupa kabelków i rurek.
A montowanie sondy miało chyba pomóc w sterowaniu tym wszystkim, no i ekologia... |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 19-08-2006, 19:35
|
|
|
tak se czytam od niedawna cale forum i sie tez kiedys zastanawialem po co mi sonda w colcie jak mam gaznik i jest sterowany podcisnieniami mam ten komputer ale po jakiego chuja to ni wiem u mnie w colcie tez nie bylo tych otworów na slupkach (sam wiertalem ) ale w drzwiach byly odziwo ,, naprawde dziwne te gazniki (jak poszedlem do znajomego mechanika to mnie pogonil i powiedzial ,,...tylko nie to .... kolejny colt ..aaaaa... czemu kupujecie te hybrydy... ,, ) pozdro |
|
|
|
 |
marqs_b [Usunięty]
|
Wysłany: 19-08-2006, 20:33
|
|
|
Witam przyłącze się:)
Colty uważam za bardzo dobre samochody, a odpowiadając bardzo banalnie na Twoje pytanie bartek_nkm, że może ktoś kiedyś wymieniał kolektor wydechowy, ale nie miał takiego bez sondy i założył z sondą, ale to musisz ocenić sam, czy przewody są podłączone i czy jak je odłączysz będzie zmiana działania silnika. Może jakaś kontrolka się zapali ( o ile nie masz spalonej tej CHECK ENGINE, bo mówisz że nie świeci).
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
qbartx [Usunięty]
|
Wysłany: 19-08-2006, 20:57
|
|
|
marqs_b, czytaj uwazniej Ta sonda to oryginalny element |
|
|
|
 |
marqs_b [Usunięty]
|
Wysłany: 20-08-2006, 21:58
|
|
|
Skoro tak to ja juz niestety nie moge pomoc
Pozdrawiam i zycze powodzenia |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-08-2006, 12:02
|
|
|
szpala85 napisał/a: | tak se czytam od niedawna cale forum i sie tez kiedys zastanawialem po co mi sonda w colcie jak mam gaznik i jest sterowany podcisnieniami mam ten komputer ale po jakiego *cenzura* to ni wiem u mnie w colcie tez nie bylo tych otworów na slupkach (sam wiertalem ) ale w drzwiach byly odziwo ,, naprawde dziwne te gazniki (jak poszedlem do znajomego mechanika to mnie pogonil i powiedzial ,,...tylko nie to .... kolejny colt ..aaaaa... czemu kupujecie te hybrydy... ,, ) pozdro |
Jest na forum schemat podciśnień i opis jak regulować te gaźniki. Dział FAQ któryś |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|
|