Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: karolgt
21-09-2007, 17:31
Po co sonda lambda przy gaźniku w C50?
Autor Wiadomość
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2005, 18:08   Po co sonda lambda przy gaźniku w C50?

W moim C50, 1.3 jest gaźnik i jednocześnie sonda lambda, ale nie wiem czemu ma to służyć. Ktoś ma coś podobnegi i wie więcej na ten temat?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-08-2005, 18:20   

Taka wydumka Mitsubishi - gaźnik sterowny podcisnieniowo szczatkowa elektronika i sonda :D . Niestety nie mam do tego serwisówki bo na USA silnik 4G13 nie wychodził po żadną postacią. O co chodziło :?: O "ekologię" oczywiście. Gaźnik był substytutem jednopunktowego wtrysku a jego regulacja to senny koszmar wiekszości gaźnikowców w Polsce. Hyundai miał podobny wynalazek w bodajże Pony 1,3 - zresztą i samochód i silnik na licencji Mitsubishi.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2005, 19:17   

No dobra, to idzie zrozumiec, ale jesli juz gaznik szpikowali elektronicznym sterowaniem to mogli by dac juz elektryczna pompke paliwa, a tu dupa, mechaniczna... W zegarach jest kontrolka CHECK ENGINE, ale nawet zarowki nie zalozyli. W ogole jakos dziwnie oni to rozwiazali, bo np takie byle co jak przejscie z slupka do drzwi, tzn ta cala gumowa oslona w ktorej ida przewody do lusterek elektrycznych, glosnikow, centralnego itp w mojej wersji GL nie wystepuje. Dobra, to jasne, ze skoro golas to nie trzeba tego zakladac, ale, ludzie! oni nawet nie wysilili sie zeby zrobic otwoty w karoserii :shock: :!: Tak wiec albo sa bardzo dokladni i z gory wiedza ile aut w jakiej wersji zrobia i co w danej wersji jest bedne (uniemozliwiajac pozniejsza indywidualna robudowe), albo bardzo oszczedni. Z przejsciem sobie poradzilem, ale chce jeszcze troche moderniowac moje autko i az sie boje pomyslec co jeszcze odkryje, a raczej czego nie znajde...

Dzieki za pomoc.
 
 
piotras 
Forumowicz


Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 392
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-08-2005, 00:34   

Jak to nie zrobili otworów w karoserii ?? miałem takiego colta 1,5 i wszystko było a nie sądze żeby robili inne blachy do 1,3. Może ktoś kiedys jakąś rzeźbe uskuteczniał w twoim autku.
_________________
Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition :)
sprzedany 16.06.2008 :(


Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 31-08-2005, 00:42   

sam ogladalem ze zdziwieniem w niedziele no i nie bylo nic :|
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 31-08-2005, 12:08   

Tak jak mówi Hubeeert ten gaźnik to substytut jednopunktowego wtrysku.
Nie tylko Mitsubishi robiło takie rozbudowane gaźniki - kumpel ma takie coś w Golfie (tfu!) II 1,6 - żeby wyjąć gaźnik trzeba poodłączać ileśtam kabelków i ileśtam rurek, też jest sonda. Tak samo Opel miał gaźnik sterowany kompem w Vectrze A - ale mało tego było. No i nie wiem czy elektronika taka szczątkowa - w Oplu u VW były czujniki położenia przepustnicy, wychylenia silniczka krokowego (regulacja wolnych obr), właśnie sonda i inne takie i do tego kupa rurek z podciśnieniem.
Sąsiad ma Hultaja 1,5 na gaźniku i wygląda to bardzo podobnie - kupa kabelków i rurek.
A montowanie sondy miało chyba pomóc w sterowaniu tym wszystkim, no i ekologia...
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 19-08-2006, 19:35   

tak se czytam od niedawna cale forum i sie tez kiedys zastanawialem po co mi sonda w colcie jak mam gaznik i jest sterowany podcisnieniami :?: mam ten komputer ale po jakiego chuja to ni wiem :?: u mnie w colcie tez nie bylo tych otworów na slupkach (sam wiertalem ) ale w drzwiach byly odziwo :| ,, naprawde dziwne te gazniki (jak poszedlem do znajomego mechanika to mnie pogonil i powiedzial ,,...tylko nie to .... kolejny colt ..aaaaa... czemu kupujecie te hybrydy... ,, :wink: ) pozdro
 
 
marqs_b
[Usunięty]

Wysłany: 19-08-2006, 20:33   

Witam przyłącze się:)
Colty uważam za bardzo dobre samochody, a odpowiadając bardzo banalnie na Twoje pytanie bartek_nkm, że może ktoś kiedyś wymieniał kolektor wydechowy, ale nie miał takiego bez sondy i założył z sondą, ale to musisz ocenić sam, czy przewody są podłączone i czy jak je odłączysz będzie zmiana działania silnika. Może jakaś kontrolka się zapali ( o ile nie masz spalonej tej CHECK ENGINE, bo mówisz że nie świeci).
Pozdrawiam
 
 
qbartx
[Usunięty]

Wysłany: 19-08-2006, 20:57   

marqs_b, czytaj uwazniej ;) Ta sonda to oryginalny element :!:
 
 
marqs_b
[Usunięty]

Wysłany: 20-08-2006, 21:58   

Skoro tak to ja juz niestety nie moge pomoc :(
Pozdrawiam i zycze powodzenia
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-08-2006, 12:02   

szpala85 napisał/a:
tak se czytam od niedawna cale forum i sie tez kiedys zastanawialem po co mi sonda w colcie jak mam gaznik i jest sterowany podcisnieniami :?: mam ten komputer ale po jakiego *cenzura* to ni wiem :?: u mnie w colcie tez nie bylo tych otworów na slupkach (sam wiertalem ) ale w drzwiach byly odziwo :| ,, naprawde dziwne te gazniki (jak poszedlem do znajomego mechanika to mnie pogonil i powiedzial ,,...tylko nie to .... kolejny colt ..aaaaa... czemu kupujecie te hybrydy... ,, :wink: ) pozdro


Jest na forum schemat podciśnień i opis jak regulować te gaźniki. Dział FAQ ;-) któryś
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.