[EAx 97-04] Hamulce po lifcie jedno, dwutłoczkowe |
Autor |
Wiadomość |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 27-04-2012, 22:37 [EAx 97-04] Hamulce po lifcie jedno, dwutłoczkowe
|
|
|
Koledzy interesuje mnie taka szczera i obiektywna odpowiedź odnośnie hamulców po lifcie.
1. Czy najlepsze hamulce jakie można spotkać w Galu są po ostatnim lifcie - 1 tłoczek (nie pamiętam rozmiaru tarczy - przód)? Czy są znacznie lepsze od tych z dwoma tłoczkami?
Z tego co wyczytałem, te dwu tłoczkowe trzeba często sprawdzać, serwisować aby nie było z nimi problemów.
2. Czy tylne hamulce również przechodziły lift?
3. Czy miał ktoś możliwość porównania najlepszych hamulców (czyli jeden tłoczek ostatni lift) z samochodami w podobnej klasie?
Ostatnio miałem okazję przejechać się Skodą Superb i byłem w szoku, jak tam reaguje pedał hamulca. Są rewelacyjne.
A tak przy okazji, w tej Skodzie to podoba mi się powalająca ilość miejsca z tyłu. Reszta to nudny, smutny, bez tego czegoś "VW"
Przepraszam jeśli się powtarzam z tematem. |
Ostatnio zmieniony przez arturj123 01-05-2012, 13:40, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-04-2012, 22:49
|
|
|
Osobiście mam drugi lift i jeżdziłem poprzednim autem z dwoma tłokami .
Moim prywatnym zdaniem hamulce po drugim lifcie sa jak dla mnie lepsze od dwutłoczkowych. Co do konstrukcji zacisku to prowadnice mają inną konstrukcje i sam zacisk jest mocowany osobno do prowadnicy poprzez śrubke 8 mm Same prowadnice sa o wiele mniej problemowe jak zaciski dwutłokowe znam to z praktyki
Ja ze swoimi hamulcami nie mam problemów i hamuja bdb Wszystko zostało zawczasu porobione i powymieniane i typu wibracje i drgania nie maja u mnie miejsca zero problemów .
Jedno jest ważne , podstawą w hamulcach jest aby pracowały na dobrych elementach i co min pół roku przechodziły przegląd , prowadnice itp. , a wszystko bedzie pracowało bez zarzutów |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 27-04-2012, 23:50
|
|
|
Czytałem opinie kolegi i z daję sobie z tego sprawę, że to auto potrafi skutecznie hamować. A miał kolega porównanie do hamulców w innym aucie?
Galanty mimo Wad kocham tak bardzo, że nawet mógłbym jeździć bez hamulców ale cóż, jakoś trzeba przechodzić przeglądy i mieć "coś" pod pedałem, tak by ludzie zdążyli podziwiać jego piękno |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 28-04-2012, 14:35
|
|
|
Superb ma lepsze hamulce. Z przodu ma tarcze 312 mm czyli znacznie wieksze ni z galancie po II lifcie. Ale za to z tylu ma tylko 245 mm w galancie jest 265 mm |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-04-2012, 19:24
|
|
|
sampler napisał/a: | Superb ma lepsze hamulce. Z przodu ma tarcze 312 mm czyli znacznie wieksze ni z galancie po II lifcie. Ale za to z tylu ma tylko 245 mm w galancie jest 265 mm | No i co z tego, skoro Galant ma Tarczobęben a Skoda tylko tarcze i jak weżmierz pod uwagę powierzchnie pracującą, to Skoda ma większa. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
bbandi
Forumowicz

Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 603 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 01-05-2012, 07:59
|
|
|
Ja mam wszystkie tarcze i klocki nowe - SE przedlift i hamowanie rewelacyjne jak dla mnie tylko nie wiem czy SE nie miał jakiś modów od "zwykłych" wersji. Kogo bym nie przewiózł to przyznaje że hamulce są super. |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 01-05-2012, 13:41
|
|
|
Koledzy, czy tylne hamulce także przechodziły lift? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-05-2012, 13:33
|
|
|
arturj123 napisał/a: | Koledzy, czy tylne hamulce także przechodziły lift? | Z tego co wiem to nie. |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 02-05-2012, 13:52
|
|
|
Hahahaha |
|
|
|
 |
Galancior94
Mitsumaniak

Auto: Golf VI Variant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Cze 2011 Posty: 1425 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 02-05-2012, 21:48
|
|
|
A powiedzcie mi jak to jest z tymi mocowaniami jarzm zacisków. Mam Galanta 97r tarcze 256 i zaciski jedno tłoczkowe, ale mam okazje kupić zaciski od Galanta z 2000r. który ma zaciski dwu tłoczkowe i tarcze 276mm. Wiem że muszę zmienić jarzmo, ale czy zwrotnice też ? I jeśli tak to czy jest dużo zabawy z tą zwrotnicą ? Z góry dzięki ;D |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Galancior94
Mitsumaniak

Auto: Golf VI Variant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Cze 2011 Posty: 1425 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 02-05-2012, 22:20
|
|
|
To najlepiej będzie jakbym napisał do niego na PW, aby mi opisał jak to uczynił, a najlepiej by było jakby znalazł chwilę czasu i napisał poradnik na temat SWAP'u hamulców przednich |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Galancior94
Mitsumaniak

Auto: Golf VI Variant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Cze 2011 Posty: 1425 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 02-05-2012, 22:29
|
|
|
No to widzę, że nic strasznego w tym nie ma. Jak kumpel zapoda dobrą cene za zaciski i jarzma (bo tarcze i klocki to kupię takie jakie wy zalecacie na forum, czy tam chwalicie) to kupuję i w wakacje biorę się ze "szwagrem" (chłopak kuzynki, też maniak samochodowy, ale on lubuje się w VW) za SWAP'a |
|
|
|
 |
|