Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAx 97-04] Hamulce po lifcie jedno, dwutłoczkowe
Autor Wiadomość
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
  Wysłany: 27-04-2012, 22:37   [EAx 97-04] Hamulce po lifcie jedno, dwutłoczkowe

Koledzy interesuje mnie taka szczera i obiektywna odpowiedź odnośnie hamulców po lifcie.
1. Czy najlepsze hamulce jakie można spotkać w Galu są po ostatnim lifcie - 1 tłoczek (nie pamiętam rozmiaru tarczy - przód)? Czy są znacznie lepsze od tych z dwoma tłoczkami?
Z tego co wyczytałem, te dwu tłoczkowe trzeba często sprawdzać, serwisować aby nie było z nimi problemów.
2. Czy tylne hamulce również przechodziły lift?
3. Czy miał ktoś możliwość porównania najlepszych hamulców (czyli jeden tłoczek ostatni lift) z samochodami w podobnej klasie?
Ostatnio miałem okazję przejechać się Skodą Superb i byłem w szoku, jak tam reaguje pedał hamulca. Są rewelacyjne.
A tak przy okazji, w tej Skodzie to podoba mi się powalająca ilość miejsca z tyłu. Reszta to nudny, smutny, bez tego czegoś "VW"

Przepraszam jeśli się powtarzam z tematem.
Ostatnio zmieniony przez arturj123 01-05-2012, 13:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-04-2012, 22:49   

Osobiście mam drugi lift i jeżdziłem poprzednim autem z dwoma tłokami .
Moim prywatnym zdaniem hamulce po drugim lifcie sa jak dla mnie lepsze od dwutłoczkowych. Co do konstrukcji zacisku to prowadnice mają inną konstrukcje i sam zacisk jest mocowany osobno do prowadnicy poprzez śrubke 8 mm :wink: Same prowadnice sa o wiele mniej problemowe jak zaciski dwutłokowe znam to z praktyki :wink:
Ja ze swoimi hamulcami nie mam problemów i hamuja bdb :D Wszystko zostało zawczasu porobione i powymieniane i typu wibracje i drgania nie maja u mnie miejsca zero problemów .
Jedno jest ważne , podstawą w hamulcach jest aby pracowały na dobrych elementach i co min pół roku przechodziły przegląd , prowadnice itp. , a wszystko bedzie pracowało bez zarzutów :wink:
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 27-04-2012, 23:50   

Czytałem opinie kolegi i z daję sobie z tego sprawę, że to auto potrafi skutecznie hamować. A miał kolega porównanie do hamulców w innym aucie?
Galanty mimo Wad kocham tak bardzo, że nawet mógłbym jeździć bez hamulców ale cóż, jakoś trzeba przechodzić przeglądy i mieć "coś" pod pedałem, tak by ludzie zdążyli podziwiać jego piękno :P
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 28-04-2012, 14:35   

Superb ma lepsze hamulce. Z przodu ma tarcze 312 mm czyli znacznie wieksze ni z galancie po II lifcie. Ale za to z tylu ma tylko 245 mm w galancie jest 265 mm
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-04-2012, 19:24   

sampler napisał/a:
Superb ma lepsze hamulce. Z przodu ma tarcze 312 mm czyli znacznie wieksze ni z galancie po II lifcie. Ale za to z tylu ma tylko 245 mm w galancie jest 265 mm
No i co z tego, skoro Galant ma Tarczobęben a Skoda tylko tarcze i jak weżmierz pod uwagę powierzchnie pracującą, to Skoda ma większa.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 603
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 01-05-2012, 07:59   

Ja mam wszystkie tarcze i klocki nowe - SE przedlift i hamowanie rewelacyjne jak dla mnie tylko nie wiem czy SE nie miał jakiś modów od "zwykłych" wersji. Kogo bym nie przewiózł to przyznaje że hamulce są super.
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 01-05-2012, 13:41   

Koledzy, czy tylne hamulce także przechodziły lift?
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-05-2012, 13:33   

arturj123 napisał/a:
Koledzy, czy tylne hamulce także przechodziły lift?
Z tego co wiem to nie.
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 02-05-2012, 13:44   

Hugo napisał/a:
arturj123 napisał/a:
Koledzy, czy tylne hamulce także przechodziły lift?
Z tego co wiem to nie.


nie przechodziły

hamulce z tyłu były idealne od samego początku, niczym: http://cdn.humorswitch.co...heBeginning.jpg
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 02-05-2012, 13:52   

Hahahaha :p
 
 
 
Galancior94 
Mitsumaniak


Auto: Golf VI Variant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 1425
Skąd: Stargard
Wysłany: 02-05-2012, 21:48   

A powiedzcie mi jak to jest z tymi mocowaniami jarzm zacisków. Mam Galanta 97r tarcze 256 i zaciski jedno tłoczkowe, ale mam okazje kupić zaciski od Galanta z 2000r. który ma zaciski dwu tłoczkowe i tarcze 276mm. Wiem że muszę zmienić jarzmo, ale czy zwrotnice też ? I jeśli tak to czy jest dużo zabawy z tą zwrotnicą ? Z góry dzięki ;D
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 02-05-2012, 21:54   

sveno robił takiego swapa i zwrotnic nie wymieniał
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Galancior94 
Mitsumaniak


Auto: Golf VI Variant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 1425
Skąd: Stargard
Wysłany: 02-05-2012, 22:20   

To najlepiej będzie jakbym napisał do niego na PW, aby mi opisał jak to uczynił, a najlepiej by było jakby znalazł chwilę czasu i napisał poradnik na temat SWAP'u hamulców przednich ;)
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 02-05-2012, 22:26   

ale to szczerze mówiąc nie ma wiele do pisania
odkręcasz zacisk, wywalasz klocki
odkręcasz przewód płynu hamulcowego, wywalasz zacisk
odkręcasz jarzmo - wywalasz, wywalasz tarcze
montaż nowego zestawu w odwrotnej kolejności + odpowietrzanie układu
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Galancior94 
Mitsumaniak


Auto: Golf VI Variant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 1425
Skąd: Stargard
Wysłany: 02-05-2012, 22:29   

No to widzę, że nic strasznego w tym nie ma. Jak kumpel zapoda dobrą cene za zaciski i jarzma (bo tarcze i klocki to kupię takie jakie wy zalecacie na forum, czy tam chwalicie) to kupuję i w wakacje biorę się ze "szwagrem" (chłopak kuzynki, też maniak samochodowy, ale on lubuje się w VW) za SWAP'a ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.