 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/ |
Autor |
Wiadomość |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 16-04-2012, 21:32
|
|
|
według manuala błąd p0170 oznacza nieprawidłową pracę układu paliwowego , prawdopodobną przyczyną może być : awaria systemu zasilania paliwem , sonda przód , przepływka i jej elementy , i na końcu ECU .
Co do systemu zasilania paliwem patrząc na twój wykres zarejestrowany przy tym błędzie to jest wporządku , lekkie wahania i tyle , do przepływki też się ciężko przyczepić . Najbardziej z tego grona rzuca się sonda po przejściu na mieszankę stechiometryczną . Najpierw zawiesza się na 60sec potem zaczyna pracować przez 30sec by znowu się zawiesić . Na początek na twoim miejscu bym sprawdził łącznik elastyczny tłumika ten przed katalizatorem bo często się przepala i jest nie szczelny i wtedy sonda dostaje błędne dane , i sprawdziłbym całą trąbę słonia od filtra do kolektora z nim włącznie czy gdzieś nie zasysa lewego powietrza
i do podglądu twój wykres
a to mój wykres
różnice widać od razu , powodzenia |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez przemekx303 07-05-2012, 20:38, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
HOLEK
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 46 Skąd: ZABRZE
|
Wysłany: 20-04-2012, 20:13
|
|
|
Witam, pytanie z innej beczki kabel ELM 327 1.4b PL Euroscan 2012 będzie działał z Carismą 1,8GDI 2002r. ? |
_________________ Carisma 1,8 GDI 2002r.
 |
|
|
|
 |
jacek_89
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DID 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-05-2012, 15:18
|
|
|
HOLEK napisał/a: | Witam, pytanie z innej beczki kabel ELM 327 1.4b PL Euroscan 2012 będzie działał z Carismą 1,8GDI 2002r. ? |
U mnie działa zarówno wersja bezprzewodowa jak i pod USB bez żadnych modyfikacji. Wykrywanie błędów działa nie wiem jak wykresy. |
|
|
|
 |
mheniek
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 41 Skąd: trojmiasto
|
Wysłany: 04-05-2012, 14:21
|
|
|
A jakiego programu uzywacie do ELM327? |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 04-05-2012, 15:52
|
|
|
Tytuł wątku to: "Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/"..................................
Swoje doświadczenia z ELM327 opiszcie Panowie w osobnym temacie.
Pozdrawiam.
PS. Jako założyciel tego wątku zwracam się do moderatora, aby go oczyścił z wpisów nieistotnych, nic nie wnoszących, nie na temat.
Wątek, to obecnie 26 stron, robi się nie do przebrnięcia.
Jaki kabel do Evoscana?, jakie sterowniki?, to wszystko jest opisane na pierwszej stronie. |
|
|
|
 |
marian20
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 17 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 05-05-2012, 21:11
|
|
|
Marian wrzuć plik z logami, będzie łatwiej. Na razie na pewno za duże spadki ciśnienia na pompie WC. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
marian20
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 17 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 07-05-2012, 20:54
|
|
|
Pompa nie pozwoliła bo spadła aż do 1MPa , na początek do wymiany filtr i filterki w pompie WC i ewentualnie regulator do czyszczenia |
_________________
 |
|
|
|
 |
DominikS
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-05-2012, 00:49
|
|
|
Witam,
bardzo proszę o przeanalizowanie moich logów. Moje autko to Carisma 1.8 GDI rocznik 2000. Logi (mam nadzieję) udało mi się zrobić według konfiguracji Arena ze strony 13 tego wątku i w zalecanych okolicznościach. EvoScan w wersji 2.9.
1. Przejażdżka w nocy po mieście. Starałem się docisnąć do odcięcia (albo prawie) na ile oczywiście warunki drogowe pozwalały.
http://przeklej.net/down/...miasto.csv.html
2. Następnie 6 minut pracy na biegu jałowym po zaparkowaniu.
http://przeklej.net/down/...7_6min.csv.html
3. Następnie 3 minuty na postoju starając się trzymać cały czas 2000 obrotów (odchylenia z mojej winy).
http://przeklej.net/down/...3_3min.csv.html
Mój główny problem, którego niestety nie udało mi się uchwycić na logach, polega na tym, że gdy wciskam sprzęgło przy dojeżdżaniu do świateł albo przy parkowaniu to obroty czasem spadają prawie do zera i Cari potrafi nawet zgasnąć. Co najgorsze, dzieje się tak dość przypadkowo, czasem przytrafia mi się dwa trzy razy dziennie, a czasem kilka dni mam spokój. Wydaje mi się, że występuje to tylko na dobrze ciepłym silniku i nasila się przy włączonej klimatyzacji.
Drugi problem to spore spalanie - około 11.5 l/100 km w mieście. Przy czym tu 'winą' może być to, że głównie pokonuję krótkie odcinki przy sporym ruchu. W trasie spalanie jest w porządku (autostrada koło 8-9 jak się szybko jedzie, normalne drogi nawet poniżej 7).
Co do samych logów, to szczerze mówiąc nie do końca potrafię się za nie zabrać... Ciśnienie na pompie WC, na moje niewprawne oko, jest w dobrym zakresie. Najbardziej dziwi mnie brak odczytu z drugiej sondy lambda (oxygen sensotr #2) oraz z silniczka krokowego (ICS motor). Kontrolka CE się nie świeci i według EvoScana nie ma błędów.
Będę bardzo wdzięczny za analizę logów. Spróbuję też oczywiście w chwili wolnego czasu uchwycić na logach jak mi Cari gaśnie przy dojeżdżaniu do świateł.
Z góry dzięki! |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10-05-2012, 22:20
|
|
|
Na razie wstępnie spojrzałęm na log z postoju:
1. Tutaj ciśnienei w normie
2. Octan level wporządku
3. Trimy wporządku
4. Nie wporządku jest TPS. U mnie ta wartość na postoju wynosi na początku o,627V, po 4 minutach 0,549V. U Ciebie jest to 7-8V, więc baardzo dużo. Zrób taki test:
1. Rozgrzej silnik do temperatury pracy, czyli ponad 85 stopni.
2. Wyłącz, zdejmij "trąbę".
3. Odłącz sterowanie z przepustnicy, nie wiem który model masz przepustnicy, u mnie jest to bodajże górna wtyczka. Wypróbuj jedną a później drugą.
4. Podłącz kompa z EvoScanem, kluczyk do pozycji ON, załącz EvoScana
5. Palcem domknij przepustnicę i obserwuj na EvoScanie parametr: TPS Pierwszy kanał. Wartość w momencie zamknięcia powinna wynosić około 0,527V.
DominikS napisał/a: | Najbardziej dziwi mnie brak odczytu z drugiej sondy lambda (oxygen sensotr #2) |
W roczniku 2000 była jedna sonda lambda(choć ostatnio kolega u siebie znalazł kabelek do drugiej sondy obcięty. Możliwe, że w tym roczniku były wypuszczane później też wersje z dwoma sondami i mocą 122 KM).
Aha i profilaktycznie wyczyść przepustnicę |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 10-05-2012, 22:38
|
|
|
Masz przepustnicę ETV więc nie ma krokowca , drugiej sondy możesz nie mieć , sprawdź pod autem .
TPS jakieś dziwne wartości mi pokazuje masz ponad 7mV na luzie gdzie powinno być 0,527mV , zobacz jak jest u ciebie w evoscanie . Pompe przełądowuje na wysokich obrotach przy 6000obr/min masz ponad 6mpa . Sonda prawie nie żyje szczególnie widać to na 3minutówce przy 2000obr/min . Spalanie też mam podobne , krótkie odcinki niestety mają ten swój urok . Sprawdź ten tps bo od tego trzeba zacząć
Ups, troche się spóźniłem meczyk oglądam . Czyli tak jak VOLVE napisał przepustnica do sprawdzenia . Troche to dziwne bo max. otwarcie ma 4,5mV |
_________________
 |
|
|
|
 |
DominikS
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-05-2012, 23:58
|
|
|
Dzięki panowie za odpowiedzi!
Spróbuję sprawdzić w weekend zgodnie z procedurą od Volve. Niedawno właśnie mechanik czyścił mi przepustnicę (przy okazji zupełnie innej naprawy). Może coś niechcący uszkodził/rozpiął?
Mam Cari w wersji 125 KM, czyli pewnie tak jak mówicie nie ma krokowca ani drugiej sondy lambda.
Faktycznie bardzo dziwny jest ten odczyt z TPS... Może ja coś źle sprawdzam? Chodzi dokładnie o parametr 'TPS kanal pierwszy' (RequestID="BB", Eval="x*19,6/1000", Unit="Volt", Notes="TPS kanał pierwszy, pin 2-3")?
Czy jest możliwe, że uszkodzony jest czujnik TPS a nie zapala się kontrolka check engine?
Przemekx303, mógłbyś rozwinąć co to znaczy i jakie konsekwencje ma to, że "Pompe przełądowuje na wysokich obrotach"? Rozumiem też, że sonda lambda jest do wymiany? |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11-05-2012, 07:07
|
|
|
DominikS napisał/a: | Niedawno właśnie mechanik czyścił mi przepustnicę (przy okazji zupełnie innej naprawy). Może coś niechcący uszkodził/rozpiął? |
Pewnie nie wiedział, jak nauczyć Cari obrotów i zaczął coś kręcić na samej przepustnicy. To tutaj będzie pytanie: czy ruszał śrubkę fixedSAS na przepustnicy czy coś mieszał na samym TPSie.
DominikS napisał/a: | Faktycznie bardzo dziwny jest ten odczyt z TPS... Może ja coś źle sprawdzam? Chodzi dokładnie o parametr 'TPS kanal pierwszy' (RequestID="BB", Eval="x*19,6/1000", Unit="Volt", Notes="TPS kanał pierwszy, pin 2-3")?
|
Dobrze masz wpisany, zresztą to jest config arena z którego też korzystam.
DominikS napisał/a: | Rozumiem też, że sonda lambda jest do wymiany? |
Ja bym się z tym wstrzymał do naprawienia tego TPSa(jeśli faktycznie jest walnięty). U mnie też na wykresach na początku wyglądało, jakby sonda pracowała kiedy chce, a po wyregulowaniu TPS nagle wszystko zaczeło dobrze chodzić |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 11-05-2012, 19:43
|
|
|
Sondę zostaw na koniec , narazie nic nie wymieniaj , po prawidłowym ustawieniu tps powinna wrócić do normalnej pracy jeżeli nie jest uszkodzona.
Co do przeładowania to narazie nie ma jeszcze tragedii , 6mpa osiąga przy max. obr , troche sporo ale za to szybko spada . Pewnie regulator się przycina , z czasem będzie trzeba go rozruszać lub wyczyścić. Następstwem blokowania się regulatora jest wzrost ciśnienia , ciśnienie powyżej 7Mpa skutkuje CE ( w temacie o pompie i manualu jest wszystko ładnie opisane ) .
Najpierw doprowadź TPS do porządku , a potem wrzuć jeszcze raz logi
A to wykres ciśnienia na pompie z twojego auta
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|