Problem ze skrzynią automatyczną |
Autor |
Wiadomość |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 27-04-2012, 21:57
|
|
|
Valvoline maxlive ATF, 37 zł/1l InterCars. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 28-04-2012, 00:24
|
|
|
Taki który spełnia normę SP-III / SP-II - wyżej wspomniany MAXLIFE, Orlen Platinium ATF. Zasadniczo wiele ATF syntetycznych ją spełnia - choć nie każdy. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 02-05-2012, 18:48
|
|
|
adpiekar napisał/a: | Kilka pytań jescze, czy trzeba opuszczać silnik do wyjęcia skrzynki? i czy sprzęgło jest razem ze skrzynią? i czy trudno się wyjmuje? Na razie starczy. |
Silnika nie trzeba opuszczać (procedura wyciągania skrzyni jest w manualu krok po kroku).
Konwerter(sprzeglo hydrokinetyczna) powinno być odkrecone od silnika i wyciagnięte razem ze skrzynia (konwerter w skrzyni).
Wyjęcie skrzyni dla osoby która robi to pierwszy raz i nie napotyka "przeciwności " typy zapieczone sruby myśle ze zajmie okolo 8-10h
Jak będziesz miał wyjęto skrzynie zespawaj od razu dyfer!
Sciagając/zakladając skrzynie najlepiej ją podwieśić od góry. |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 02-05-2012, 21:28
|
|
|
angelos, Dziękuję bardzo kolego za odpowiedź.Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 03-05-2012, 20:52
|
|
|
adpiekar napisał/a: | angelos, Dziękuję bardzo kolego za odpowiedź.Pozdrawiam. |
Jakbyś miał jeszcze jakieś pytanie to wal, "niestety" wraz z lukaszem12 mamy duże doświadczenia w zrzucaniu skrzyni |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 05-05-2012, 12:37
|
|
|
Czy olej Valvoline ATF DEX/MERC będzie się nadawał do skrzyni ? Bo tylko taki udało mi się zdobyć. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 05-05-2012, 17:29
|
|
|
A jaki kolor ma butelka i etykieta? Wiem że ostatnio VALVOLINE zmieniał opakowania.
Z tego co widzę to SP-II i SP-III spełnia tylko MAXLIFE ATF - czerwona butelka!
http://valvoline.pl/polis...n?category=cars
Natomiast DEX/MERC nie spełnia wymagań, teoretycznie będzie chodzić...tylko jak długo...
Z tego co wyczytałem to jest to prawdopodobnie "lepszy" mineralny. Proponowałbym poszukać MaxLIFE ATF - Allegro albo Intercars. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 05-05-2012, 22:51
|
|
|
Tak, najlepiej oddać, nie spełnia normy SPII/SPIII. Tak jaki pisze Łukasz Maxlife ATF, czerwona butelka, na odwrocie jest specyfikacje.
Recommended by Valvoline for
use in:
GM Dexron IID, IIE, III, IIIH, VI, 9986195 Toyota T, T-111, T-IV,
WS except
Hybrids)
Audi G-052-025-A2
G-052-162-A1
Ford Mercon, Mercon V, SP, LV, FNR 5 Chrysler: ATF+3
Allison: C-4, TES 389, TES 295, (extended
drain intervals only with appropriate used oil
sampling).
Mitsubishi/
Hyundai
Diamond SP-II,III
Diamond SP-IV,
SPH-IV
ZF TE-ML
performance
level
14B, 16L, 17C SUBARU
ATF, ATF-HP
BMW LT 71141, LA 2634 Honda/Acura ATF-Z1 (not CVT) JWS 3309
MAN 339 type D, F, Z1, Z2, V1, V2 MercedesBenz 236.1,2,3,5,6,7,8,
9,10,11. ( not for
12, 14, 20) NAG 1
Voith H55.6335.33
H55.6336.33
G 607
G 1363
Mazda M-V Nissan/Infiniti S,D,J,K,-matic KIA SP-II & SP-III Red 1
Mini Cooper
Mopar AS68RC
Volvo 1161521,
1161540,
STD1273.41
VW TL 52162 ATF 3403 M
115 |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 06-05-2012, 20:58
|
|
|
No jeszcze raz dzięki. Wygląda na to że zamieniłby stryjek z Hipolu na kijek. Jutro oddaję.
[ Dodano: 08-05-2012, 21:57 ]
pytanie mam, bez uruchomionego silnika na włączonym zapłonie na R słychać takie terkotanie przy skrzyni po czym przestaje. Na P i N nie słychać nic. Natomiast na D i pozostałych pozycjach też terkocze przestaje i później terkocze już cały czas. Czy tak ma być? Olej już mam Maxlife w czerwonej butelce, tylko na skrzynke czekam. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 09-05-2012, 11:11
|
|
|
To terkotanie to normalne - elektrozawór taki dźwięk wydaje. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Rafi5
Mitsumaniak
Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 49 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 27-08-2012, 11:36
|
|
|
Witam!
Mam podobny problem jak forumowicz "Jaca". Od jakiegoś czasu zauważyłem że z pozycji R wrzucając na D trzeba odczekać jakieś 2-3 sekundy zanim zaskoczy bieg i pociągnie.
Jeszcze zauważyłem że na nierozgrzanym silniku zanim przerzuci na 3 to muszę mu przekroczyć 3 tyś obrotów a na 4 2,8 obrotów, potem jest wszystko ok.
W jaki sposób sprawdzić ciśnienie na poszczególnych obwodach ? Olej jest ok. |
|
|
|
 |
Kuniek
Forumowicz

Auto: Sigma F07W 12v A/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 46 Skąd: Chełm
|
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 27-08-2012, 22:05
|
|
|
Rafi5, Na zimnym silniku to jest standardowe zachowanie (1 minuta lub odpowiednia temperatura) a jeśli chodzi o przerzucanie - im bardziej zużyta skrzynia tym dłużej przełącza, oczywiście pytanie , kiedy wymieniono olej i filtr oraz jaki olej jest wlany
Kuniek, Valvoline maxlife atf - rewelacyjne sprawdza się w skrzyniach naszych |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Kuniek
Forumowicz

Auto: Sigma F07W 12v A/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 46 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 28-08-2012, 07:22
|
|
|
dzięki bardzo VirMan |
|
|
|
 |
|