Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze skrzynią automatyczną
Autor Wiadomość
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 27-04-2012, 21:57   

Valvoline maxlive ATF, 37 zł/1l InterCars.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 28-04-2012, 00:24   

Taki który spełnia normę SP-III / SP-II - wyżej wspomniany MAXLIFE, Orlen Platinium ATF. Zasadniczo wiele ATF syntetycznych ją spełnia - choć nie każdy.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 02-05-2012, 18:48   

adpiekar napisał/a:
Kilka pytań jescze, czy trzeba opuszczać silnik do wyjęcia skrzynki? i czy sprzęgło jest razem ze skrzynią? i czy trudno się wyjmuje? Na razie starczy.


Silnika nie trzeba opuszczać (procedura wyciągania skrzyni jest w manualu krok po kroku).
Konwerter(sprzeglo hydrokinetyczna) powinno być odkrecone od silnika i wyciagnięte razem ze skrzynia (konwerter w skrzyni).
Wyjęcie skrzyni dla osoby która robi to pierwszy raz i nie napotyka "przeciwności " typy zapieczone sruby myśle ze zajmie okolo 8-10h
Jak będziesz miał wyjęto skrzynie zespawaj od razu dyfer!
Sciagając/zakladając skrzynie najlepiej ją podwieśić od góry.
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 02-05-2012, 21:28   

angelos, Dziękuję bardzo kolego za odpowiedź.Pozdrawiam.
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 03-05-2012, 20:52   

adpiekar napisał/a:
angelos, Dziękuję bardzo kolego za odpowiedź.Pozdrawiam.

Jakbyś miał jeszcze jakieś pytanie to wal, "niestety" wraz z lukaszem12 mamy duże doświadczenia w zrzucaniu skrzyni :D
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 05-05-2012, 12:37   

Czy olej Valvoline ATF DEX/MERC będzie się nadawał do skrzyni ? Bo tylko taki udało mi się zdobyć.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 05-05-2012, 17:29   

A jaki kolor ma butelka i etykieta? Wiem że ostatnio VALVOLINE zmieniał opakowania.
Z tego co widzę to SP-II i SP-III spełnia tylko MAXLIFE ATF - czerwona butelka!

http://valvoline.pl/polis...n?category=cars

Natomiast DEX/MERC nie spełnia wymagań, teoretycznie będzie chodzić...tylko jak długo...
Z tego co wyczytałem to jest to prawdopodobnie "lepszy" mineralny. Proponowałbym poszukać MaxLIFE ATF - Allegro albo Intercars.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 05-05-2012, 21:56   

Dokładnie to jest ten olej.
http://valvoline.pl/polis...29/atf_dex/merc

Czyli oddać trzeba ?
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 05-05-2012, 22:51   

adpiekar napisał/a:
Dokładnie to jest ten olej.
http://valvoline.pl/polis...29/atf_dex/merc

Czyli oddać trzeba ?


Tak, najlepiej oddać, nie spełnia normy SPII/SPIII. Tak jaki pisze Łukasz Maxlife ATF, czerwona butelka, na odwrocie jest specyfikacje.

Recommended by Valvoline for
use in:
GM Dexron IID, IIE, III, IIIH, VI, 9986195 Toyota T, T-111, T-IV,
WS except
Hybrids)
Audi G-052-025-A2
G-052-162-A1
Ford Mercon, Mercon V, SP, LV, FNR 5 Chrysler: ATF+3
Allison: C-4, TES 389, TES 295, (extended
drain intervals only with appropriate used oil
sampling).
Mitsubishi/
Hyundai
Diamond SP-II,III
Diamond SP-IV,
SPH-IV
ZF TE-ML
performance
level
14B, 16L, 17C SUBARU
ATF, ATF-HP
BMW LT 71141, LA 2634 Honda/Acura ATF-Z1 (not CVT) JWS 3309
MAN 339 type D, F, Z1, Z2, V1, V2 MercedesBenz 236.1,2,3,5,6,7,8,
9,10,11. ( not for
12, 14, 20) NAG 1
Voith H55.6335.33
H55.6336.33
G 607
G 1363
Mazda M-V Nissan/Infiniti S,D,J,K,-matic KIA SP-II & SP-III Red 1
Mini Cooper
Mopar AS68RC
Volvo 1161521,
1161540,
STD1273.41
VW TL 52162 ATF 3403 M
115
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 06-05-2012, 20:58   

No jeszcze raz dzięki. Wygląda na to że zamieniłby stryjek z Hipolu na kijek. Jutro oddaję.

[ Dodano: 08-05-2012, 21:57 ]
pytanie mam, bez uruchomionego silnika na włączonym zapłonie na R słychać takie terkotanie przy skrzyni po czym przestaje. Na P i N nie słychać nic. Natomiast na D i pozostałych pozycjach też terkocze przestaje i później terkocze już cały czas. Czy tak ma być? Olej już mam Maxlife w czerwonej butelce, tylko na skrzynke czekam.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 09-05-2012, 11:11   

To terkotanie to normalne - elektrozawór taki dźwięk wydaje.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Rafi5 
Mitsumaniak

Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 27-08-2012, 11:36   

Witam!
Mam podobny problem jak forumowicz "Jaca". Od jakiegoś czasu zauważyłem że z pozycji R wrzucając na D trzeba odczekać jakieś 2-3 sekundy zanim zaskoczy bieg i pociągnie.
Jeszcze zauważyłem że na nierozgrzanym silniku zanim przerzuci na 3 to muszę mu przekroczyć 3 tyś obrotów a na 4 2,8 obrotów, potem jest wszystko ok.
W jaki sposób sprawdzić ciśnienie na poszczególnych obwodach ? Olej jest ok.
 
 
Kuniek 
Forumowicz


Auto: Sigma F07W 12v A/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 46
Skąd: Chełm
Wysłany: 27-08-2012, 12:58   

Witam mam pytanie czy ktoś miał do czynienia z tym olejem
http://moto.allegro.pl/qu...2589314575.html

tu specyf.
http://www.hollonoil.com/...ate/QSMVATF.pdf

Bo szykuje się wymiana i nie wiem co zalać
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 27-08-2012, 22:05   

Rafi5, Na zimnym silniku to jest standardowe zachowanie (1 minuta lub odpowiednia temperatura) a jeśli chodzi o przerzucanie - im bardziej zużyta skrzynia tym dłużej przełącza, oczywiście pytanie , kiedy wymieniono olej i filtr oraz jaki olej jest wlany :)

Kuniek, Valvoline maxlife atf - rewelacyjne sprawdza się w skrzyniach naszych :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Kuniek 
Forumowicz


Auto: Sigma F07W 12v A/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 46
Skąd: Chełm
Wysłany: 28-08-2012, 07:22   

dzięki bardzo VirMan :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.