wydech na ''sportowo'' |
Autor |
Wiadomość |
adt81
Mitsumaniak

Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 845 Skąd: Łańcut/Kosina
|
Wysłany: 16-01-2012, 21:27
|
|
|
Pomiar robiłem pod domem więc ruchu ulicznego zero - tylko Galant . Problem w tym że z policją się nie dyskutuje bo jak wyjdzie nawet o jeden dB ponad normę i będzie się chciał przyczepić to nie ma zmiłuj - tylko moim zdaniem po tym pomiarze i moich odczuciach z jazdy to te 93dB to jakaś pomyłka jest. Faktycznie pomiar w ruchu ulicznym jak zauważyliście to już zafałszowanie wyniku a tutaj każdy dB się liczy i nie sądzę że każdy samochód z większym motorem wykręcony na 5tyś. obrotów lub więcej ma szansę utrzymać się w normie. Nie wiem dokładnie w jaki sposób ma być wykonany taki pomiar ale chyba najbardziej miarodajny byłby na stacji diagnostycznej a nie na ulicy bo to jest bardzo naciągane jeśli jest różnica kilku dB. Chyba, że pomiar wskaże sporo ponad 100dB to już można uznać że jest za głośno. Uznaję że biorąc pod uwagę margines błędu w odległości miernika od tłumika te kilka dB ponad normę mieści się w normie i mam nadzieję że żadna kontrola nie wyprowadzi mnie z tego błędu. Jeżdżę spokojnie i nie kręcę silnika raczej wysoko więc może nie zwracam bardzo na siebie uwagi. |
_________________ Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16-01-2012, 23:46
|
|
|
wcześniej czytałem jakąś pracę odnośnie właśnie takiego badania technicznego jak powinien się znajdować miernik, z tego co kojarzę to właśnie jakoś koło metra, pod kątem 30stopni od tłumika na zewnątrz auta, w miejscu gdzie nie dochodzą inne dźwięki otoczenia jak ruch miejski itp, dodatkowo lokalizacja miejsca powinna eliminować możliwość niesienia dźwięku jak np echo . i jeszcze na jakiejś wysokości dochodziło, ale nie pamiętam jaka
coś takiego właśnie było.
a co do stacji diagnostycznych to np znajomy pojechał na okręgową stacje kontroli pojazdów i tam nie do końca wiedzieli co mają zrobić, ustawienie itp i tak zmierzyli.. no zmierzyli ale czy prawidłowo, to nie wiadomo
też to chyba nie do końca jest sprecyzowane, czy połowa mocy, czy 70% czy na wolnych itp...
i ciekawe jak to wg prawa wygląda takie badanie, tzn odległości obr itp |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-01-2012, 08:16
|
|
|
Saqu napisał/a: | ciekawe jak to wg prawa wygląda takie badanie, tzn odległości obr itp | Stróż prawa przyjdzie i urządzenie pomiarowe jest w stanie wsadzić do rury wydechowej, totalny brak kompetencji, także trzeba wiedzieć co i jak, jeżeli się już coś montuje co budzi konwulsie na granicy norma poza normą. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
fergul11
Mitsumaniak

Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 2372 Skąd: Co.Clare
|
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 17-01-2012, 17:52
|
|
|
Mam u siebie (2.0) zainstalowanego Remus-a dla silnika V6. Jest naprawdę cichy, a jak dostanie trochę spalin ładnie mruczy:). Polecam |
|
|
|
 |
Galancior94
Mitsumaniak

Auto: Golf VI Variant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Cze 2011 Posty: 1425 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 26-04-2012, 21:24
|
|
|
Ja mam takie małe pytanko ;D Koleś ma rozbitego Gala w sedanie EA3A i sprzedaje go na części. Ma wydech w nim remusa i tu moje pytanie. Czy Końcowe wydechy są takie same w każdej wersji silnikowej gala, tzn czy podejdzie np od tego 2.4GDI do mojego 2.0GLS ? Dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 26-04-2012, 21:33
|
|
|
Przerabiałem podobny problem tyle, że Remus od V6 (może i taki sam jak 2.4GDI).
http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=120
Przedostatni post. Powinno być to samo, ale ręki nie dam sobie uciąć, miałem sprawdzić jak było w starym tłumiku ale poszedł na złom .... |
|
|
|
 |
Galancior94
Mitsumaniak

Auto: Golf VI Variant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Cze 2011 Posty: 1425 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 26-04-2012, 21:52
|
|
|
Ok dzięki. No dobra poczekam jeszcze trochę, aż wyleję posadzkę w garażu i wyschnie, to zawołam kumpla z wydechem i przymierzymy. Jak będzie dobrze to biore, a jak nie to sie pomyśli Dzięki ! |
|
|
|
 |
Marcelinho
Mitsumaniak No Risk,No fun
Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 587 Skąd: Łomianki/W-wa
|
|
|
|
 |
MixhaL
Forumowicz
Auto: Galant Avance 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2012 Posty: 44 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 10-05-2012, 20:21
|
|
|
Witam
Szukam jakiegoś fajnego tłumika do galanta 2.5 V6 kombii.
Chodzi mi o podkreślenie dzwięku V6, nadanie mu wulgaryzmu V6 gdyż motor pracuje prawie jak zwykły cztero rzędowy.
Chciałbym coś cichego coś co dopiero będzie słychać od 3.5-4tys obr.
Nie interesuje mnie żadne pierdzenie, buczenie czy dźwięk metaliczny.
Interesuje mnie dokładnie taki dzwięk:
http://www.youtube.com/watch?v=Uv0DdSAHv_E
Czy ktoś ma taki dźwięk w galancie
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Galancior94
Mitsumaniak

Auto: Golf VI Variant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Cze 2011 Posty: 1425 Skąd: Stargard
|
|
|
|
 |
MixhaL
Forumowicz
Auto: Galant Avance 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2012 Posty: 44 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 10-05-2012, 22:00
|
|
|
Z tyłu dzwięk nie wydawał się taki jakiego szukałem na szczęście uruchomiłem inne filmiki tego użytkowinka podczas gdy auto było w ruchu i muszę przyznać że to chyba jest to co szukam.
tylko że tam ma podwójny wydech a ciekawe jak by brzmiało w galu na pojedyńczym.
nie chciał bym kupywać kilka razy dlatego na obecną chwilę się powstrzymam z zakupem i poczekam na może ktoś inny jeszcze coś zaproponuej.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
drexvs
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2012 Posty: 405 Skąd: Myszków
|
Wysłany: 30-12-2012, 14:35
|
|
|
Panowie oświećcie mnie w niewiedzy. Co to jest za tłumik ? Oryginalny ? Tak chodzą 2,5 V6 ?
|
|
|
|
 |
fuegos
Forumowicz
Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 164 Skąd: Henfield
|
Wysłany: 30-12-2012, 14:59
|
|
|
U mnie jest oryginalny i nie slychac go w pelnym zakresie obrotow. Zero buczenia itp. Poprostu dmucha sobie cichutko Tez z filmiku wydaje sie byc calkiem glosny. |
_________________ GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
 |
|
|
|
 |
|