 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Check engine przy przyspieszaniu - pomocy |
Autor |
Wiadomość |
korwet
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 48 Skąd: Polska
|
Wysłany: 12-05-2012, 20:27 [Cari 1.8 GDI] Check engine przy przyspieszaniu - pomocy
|
|
|
Zauważyłem niepokojące zachowanie mojej cari
1.8 GDI AT
Podczas normalnej jazdy jedyne co zauważyłem to że pali więcej niż powinna - myślałem że to za sprawą krótkich odcinków jakie jeżdżę do roboty...
delikatne dymienie mimo stosunkowo wysokich temp. powietrza...nawet przy +10
cięższe odpalanie po dłuższym postoju - trzeba więcej kręcić
no i w sumie spadek mocy...niczym nie mierzony a oceniony na oko - po prostu kiedyś lepiej się zbierała...
Ale zauważyłem coś gorszego, przy mocniejszym przyspieszaniu - w automacie pedał w podłogę - cari redukuje poprawnie, ale przy ok. 5k obrotów zapala się check engine, auto przestaje przyspieszać, po czym CE gaśnie - auto przyspiesza i tak w kółko
Filmik na YT w którym widać jak się auto zachowuje:
http://youtu.be/ioNS3-CHqAk
Wiem że były tematy o szarpaniu, CE itp. ale nie znalazłem tematu gdzie problem występuje przy gwałtownym przyspieszaniu...
Pompa WC jakieś pół roku temu pracowała wzorowo
Będę wdzięczny za jakieś sugestie za co się zabrać...trochę to jest denerwujące...zwłaszcza przy wyprzedzaniu...
::EDIT:: 2012-05-13 04:15:00
Problem się pogłębia...
Zaczęło się od cięższego niż zwykle odpalenia...dzisiaj szarpanie wystąpiło przy "normalnym ruszaniu" - początkowo CE się nie zapaliła, a zauważyłem że spalanie chwilowe wynosiło 78l/100km
Później się unormowało a przy kolejnej próbie przyspieszenia - może ciut mocniej niż przy ruszaniu - znów szarpanie, tym razem wraz z kontrolką CE, po odpuszczeniu gazu do poziomu stałej prędkości CE zgasła a przy ponownej próbie przyspieszenia już delikatniej - znów szarpanie - bez CE.
To wszystko w zakresie ok. 3,5k obrotów :/ |
Ostatnio zmieniony przez korwet 13-05-2012, 04:30, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
korwet
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 48 Skąd: Polska
|
Wysłany: 13-05-2012, 21:10
|
|
|
Wymrugane 56
Abnormal fuel pressure system
May be also output when air is sucked in high-pressure fuel line due to no fuel supply
PS. U mnie pin 1 złącza OBDII jest pierwszy ale licząc od lewej strony gniazda w szerszym rzędzie wtyczki (patrząc na gniazdo to pierwszy pin mam na dole) a nie od prawej jak jest w tym temacie co podał volve na stronie 17.
Nie wiem czy to u mnie jakiś ewenement czy jest błąd w opisie...Mam wyczkę OBDII i z niej wynika że u mnie w aucie jest ok. bo piny są opisane numerkami.
Po zwarciu wg rysunku ze str. 17 spalił się bezpiecznik od podświetlenia kabiny (pod maską) i przestały działać: kontrolka otwartych drzwi, oświetlenie kabiny, zegarek i centralny zamek.
A wracając do błędu 56...co przez to rozumieć ? |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 13-05-2012, 21:24
|
|
|
To znaczy że trzeba zmierzyć ciśnienie na pompie WC |
_________________
 |
|
|
|
 |
korwet
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 48 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27-05-2012, 14:44
|
|
|
Wyczyściłem przepustnicę, wymieniłem świece przy okazji wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów - nie wiadomo dlaczego pokrywa była strasznie w środku zasyfiona
przy tym wszystkim uszczelkę kolektora ssącego też wymieniłem.
Już myślałem że będzie ok, cari nabrała nowego wigoru, wróciła moc i szarpanie ustało...CE przestało się zaświecać.
W piątek odebrałem auto i jeździła wyśmienicie aż do wczoraj...
Po przejechaniu 25km moim oczom ukazał się znajomy widok...
CE i znów zaczęła szarpać...
Wymrugane błędy - 56 (znajomy błąd)
przemekx303 napisał/a: | To znaczy że trzeba zmierzyć ciśnienie na pompie WC |
W trakcie pomiaru:
bieg jałowy 2,53V - 2,71V...w takt za tym idą falujące obroty...napięcie spada do 2,53 po czym obroty rosną i wtedy napięcie rośnie później obroty spadają - napięcie idzie w dół....i tak w kółko macieja...Wydaje mi się że ECU poprzez podnoszenie obrotów stara się wymusić poprawne ciśnienie na pompie WC (poprawcie mnie jeśli się mylę)...
po przygazowaniu napięcie rośnie ale max jaki udało mi się zaobserwować to 3,12V
Zgodnie z tabelką z forum to jest ok 4,9-5,1 Mpa
tu jest filmik z obserwacji:
http://youtu.be/lcYIk7fKp0I
Zerknijcie proszę i powiedzcie co o tym sądzicie ?
Od czego zacząć ? Filtr paliwa pod filtrem węglowym, pompa w baku, filterek w pompie WC czy może pompa WC zailczyła całkowitą padakę ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-05-2012, 15:09
|
|
|
korwet napisał/a: | nie wiadomo dlaczego pokrywa była strasznie w środku zasyfiona | olej!!! - tzn. powinien być do GDI a nie pierwszy z brzegu... |
|
|
|
 |
korwet
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 48 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27-05-2012, 19:15
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | korwet napisał/a: | nie wiadomo dlaczego pokrywa była strasznie w środku zasyfiona | olej!!! - tzn. powinien być do GDI a nie pierwszy z brzegu... |
Zalany był Castrol Magnatec 10w40 - tak zalecił "specjalista od japończyków" - stwierdził że skoro po kupnie auta nie wiem co było lane to ten będzie odpowiedni...przy czym od kiedy pojawił się cyrk z CE autko trochę kopci na niebiesko po odpaleniu |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-05-2012, 19:53
|
|
|
Mi na tym badziewnym oleju zaczęły cykać popychacze, nigdy więcej nigdzie go nie wleję a jeśli chodzi o kontrolkę silnika, to najlepiej podłączyć pod komputer. Poczytaj ten temat:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 |
|
|
|
 |
korwet
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 48 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27-05-2012, 20:46
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Mi na tym badziewnym oleju zaczęły cykać popychacze |
w tej kwestii silnik zachowuje pełną kulturę a jeździ na tym oleju prawie 2 lata - ze zmianami oczywiście a nie że na tym samym co wlany 2 lata temu
ale cały czas magnatec 10w40
Zanim kupiłem tą cari którą mam oglądałem jedną pod Opolem jak dobrze pamiętam - tamta to klepała jak diesel
plecho1 napisał/a: | najlepiej podłączyć pod komputer | problem jest z "pozyskaniem" evoscana...trochę nie uśmiecha mi się wydawać 25$ na jednorazową zabawę...a co do mrugania błędów to tak jak pisałem - 56 - Abnormal fuel pressure system |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-05-2012, 22:22
|
|
|
korwet napisał/a: | Castrol Magnatec 10w40 | kompletnie nie nadaje się do GDI - masz syf, masz odpowiedź... |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27-05-2012, 22:29
|
|
|
korwet popytaj na forum regionalnym, ktoś na pewno ma EvoScana i pomoże Ci przy odczytach.
Ogólnie poza dymieniem na niebiesko, objawy i błąd wskazują na pompę WC. Skoro na postoju napięcie Ci spada do 2,5V to wychodzi jakieś 3,7 Mpa. Normą są okolice 5 MPa, czyli jak widzisz jest duża różnica. W takim przypadku albo problemem jest pompa, albo zasyfiony masz filtr paliwa(lub mały filterek przy pompie).
Jeśli problemem jest pompa, to polecam ten wątek:
http://forum.mitsumaniaki...t=45213&start=0
Na dalszych stronach masz troszkę o problemach z pompą. Można zacząć od prób rozruszania samego regulatora na pompie. Jak to nie pomoże, to niektórzy lekko polerowali papierem ściernym(wszystko jest w tamtym temacie). Ale wiadomo, że musi być sprawny układ paliwowy przed samą pompą, czyli filtr paliwa, pompa niskiego ciśnienia. Aren podawał w tamtym temacie sposób, jak sprawdzić, czy układ paliwowy jest wporządku, poczytaj. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
korwet
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 48 Skąd: Polska
|
Wysłany: 29-05-2012, 11:10
|
|
|
Ok. Wcześniej podałem linka do YT z pomiarem napięcia na czujniku ciśnienia...
przy takim ciśnieniu obroty wyglądały tak:
http://youtu.be/xqZit2MQkXw
volve napisał/a: | Można zacząć od prób rozruszania samego regulatora na pompie. |
Tak też uczyniłem...a poniżej przedstawiam efekty:
Tutaj napięcie na biegu jałowym po rozruszaniu regulatora...
http://youtu.be/YHkdPXOe2zk
Przy tym po przygazowaniu do 2000 obr/min. cari zaczęła znacząco kopcić - napięcie rosło do ok 3,5V...możliwe że kopciła z uwagi na za wysokie ciśnienie ?
Trochę mnie to martwi bo na chłopski rozum przy za wysokim ciśnieniu powinno wrócić powrotem do zbiornika a nie kopcić - czyżby wina wtrysków ? - chyba że się mylę...
Zmniejszyłem ciśnienie - ustawiłem 2,85V na biegu jałowym, przy 2000 obr. napięcie wynosi 3,01-3,05V - stosunkowo niewielkie wahania...po tym zrobiłem naukę obrotów...przeszła bez problemu...kopcenie też ustało...
Myślicie żeby tak zostawić czy ustawić tak aby przy 2000 było 3,2V? wtedy też na biegu jałowym będzie ciut wyżej...
Tak wyglądają obroty po rozruszaniu regulatora...
http://youtu.be/OTrjosrHNH0
Tu jest odpalenie auta po 3-godzinnym postoju - tutaj ma już zapamiętany błąd CE:
http://youtu.be/5v6zjbJSb7s
Po mojemu trochę ciężki ten start - co o tym sądzicie ? Czy to przez to że zapamiętała błąd po szarpnięciach ?
No i jeszcze podczas jazdy...tutaj widać moment ruszenia z miejsca i samą jazdę - powiedzcie proszę jak wam się to widzi ?
Mi się wydaje że kopytna jest - mocy jej nie brakuje ale martwią mnie 2 sprawy...spalanie chwilowe 40-50l/100km przy ruszaniu - tak ja wiem...1,8 ciężka buda i ciężki but...tyle że wcześniej tyle nie pokazywała - może powinna i to wtedy było coś nie tak ? co sądzicie ?
Druga sprawa to taka że cari znowu na pełnym bucie mi szarpnęła i mrugnęła do mnie kontrolką CE - jeszcze nie wiem co to za błąd ale podejrzewam że 56
Czy przy ciśnieniu 5,7-5,9MPa - które przez chwilę mogłem zaobserwować powinienem szukać winy w niewydolności układu paliwowego ? Zatkane filtry - filterki itp. ? Pompa w zbiorniku ?
btw. filterki do pompy WC już mam - jak by co to w ASO Wrocław - 20,80zł za sztukę.
Na koniec jeszcze załączenie klimatronic'a i towarzyszące przy tym podbicie obrotów...
http://youtu.be/HqrUKrBcPL0
Każda opinia jest dla mnie cenna...dlatego proszę Was o jakieś sugestie co dalej z tym fantem robić...
[ Dodano: 31-05-2012, 08:08 ]
Skompletowałem jeszcze logi z EvoScana wg zaleceń Arena...
http://www.sendspace.pl/f...c4579b0bb683055
Może one pomogą w ocenie sytuacji?
Proszę Was o jakieś sugestie...
[ Dodano: 05-06-2012, 08:04 ]
Problem rozwiązany - przyczyna to uszkodzony oring w regulatorze ciśnienia który przyblokował go w pozycji otwartej. Rozebrałem regulator, wymieniłem oring i przeszlifowałem tłoczek regulatora. Cari nabrała nowego życia.
Dzięki wszystkim za pomoc |
|
|
|
 |
|
|