Przesunięty przez: glina 29-05-2014, 13:02 |
GDI kontra diesel |
GDI czy TD? |
GDI |
|
83% |
[ 20 ] |
TD |
|
16% |
[ 4 ] |
|
Głosowań: 24 |
Wszystkich Głosów: 24 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
zichu
Mitsumaniak Green Hornet

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 268 Skąd: Racibórz/Płock
|
Wysłany: 13-05-2012, 17:56 GDI kontra diesel
|
|
|
Zastanawiam sie nad ponownym zakupem Carismy. Mowa o wersji przed liftem. Auto głównie na trasy wiec w zasadzie oba silniki sa oszczędne. Gaz nie wchodzi w grę bo zabierze mi to za duzo miejsca w bagazniku. silnik DID tez odpada bo cena juz nie ta
Wiec krótko GDI czy TD? |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 13-05-2012, 19:35
|
|
|
Przy takim założeniu zdecydowanym braku gazu to wybrałbym auto lepiej wyposażone, chyba, że lubisz sobie depnąć i wolisz ciszę to zdecydowanie GDI. Ale jak nie lubisz cisnąć to nastawiłbym się na stan techniczny i wyposażenie, różnica w momencie obrotowym to całe 2Nm na korzyść klekota z tym, że od niższych obrotów no i możliwość zalewania "oszczędności". |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
zichu
Mitsumaniak Green Hornet

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 268 Skąd: Racibórz/Płock
|
Wysłany: 13-05-2012, 20:23
|
|
|
ceny ON i Pb sa bardzo podobne wiec nie ma wielkiej różnicy:) ile REALNIE palą TD? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-05-2012, 20:46
|
|
|
Wcześniej miałem GDI i szczerze mówiąc bardzo fajnie mi się jeździło tym autkiem ale jednak nie było to ekonomiczne auto, spalało około 10 - 13l w mieście. Jeśli miałbym wybierać pomiędzy dieslem a GDI to na pewno wybrał bym GDI. Przy zakupie przy jednym i drugim silniku trzeba bardzo uważać na stan techniczny silnika. Jeśli GDI będzie w złym stanie i jeśli sam auta nie będziesz naprawiał, to wydasz sporo kasy i do tego nie każdy Ci go naprawi.
Ja bym jednak wybrał to którego nie uwzględniłeś w temacie Butle montujesz w kole i kupujesz dojazdówkę. Jeśli masz koła 14 cali to taka dojazdówka jest na prawdę maleńka. |
|
|
|
 |
zichu
Mitsumaniak Green Hornet

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 268 Skąd: Racibórz/Płock
|
Wysłany: 13-05-2012, 20:49
|
|
|
niby mala ale jak na moje potrzeby to bagaznik jest już ledwo ledwo:) mam półrocznego synka który potrzebuje jeszcze wózek a ten sporo miejsca zajmuje. do tego kilka toreb wiec LPG w carismie dla mnie definitywnie odpada. wiem jakie jest realne spalanie w GDI bo mialem takowa juz:) tak jak pisalem auto głównie na trasy |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-05-2012, 21:00
|
|
|
Jeśli nie chcesz LPG, to nie musisz montować ale ten silnik w razie problemów będzie najtańszy w naprawie a jeśli byś jednak zmienił kiedyś zdanie co do LPG, to nie będziesz musiał zmieniać auta.
U mnie to auto jako rodzinne spokojnie daje radę, też mam maleństwo tylko 3 letnie i też często robimy małe trasy do rodziny więc dobrze znam takie potrzeby. |
|
|
|
 |
zichu
Mitsumaniak Green Hornet

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 268 Skąd: Racibórz/Płock
|
Wysłany: 13-05-2012, 21:06
|
|
|
tak ale ja to i łózeczko musze wozic i trasy sa po 400km w jedną stronę:) zwykly Pb odpada bo pali wiecej niz GDI:) |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 13-05-2012, 21:12
|
|
|
W moim przypadku realne spalanie GDI to 7-8l/100km w mieście, trasa natomiast 4,8-6l/100km (Słupsk-Włocławek-Słupsk). Moim zdaniem jak na tą pojemność, moc, frajdę z jazdy to świetny wynik.
zichu, skoro miałeś już GDI to wiesz jakie są jego zalety i wady. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
Ostatnio zmieniony przez xluki 13-05-2012, 21:18, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 13-05-2012, 21:13
|
|
|
U mnie w trasie wychodzi 7,2-7,5 litra przy prędkościach autostradowych zgodnych z przepisami, TD w podobnych warunkach spali z litra mniej. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
zichu
Mitsumaniak Green Hornet

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 268 Skąd: Racibórz/Płock
|
Wysłany: 13-05-2012, 21:13
|
|
|
ale nie mialem TD:) a dwa stoją w Plocku na sprzedaz. stąd moje pytanie:)
[ Dodano: 13-05-2012, 21:15 ]
ja na trasie Kutno-Zierz zszedlem na 4.7 w GDI:) 2 osoby +2 torby z bagazem:) predkosci około 100km/h:) a najniższe średnie na trasie Raciborz-Plock 6.1l/100km |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-05-2012, 21:57
|
|
|
Mi też udawało się schodzić przy GDI poniżej 5l ale denerwowało mnie to ciągłe pilnowanie spalania. W lubelskich korkach nie dało się jednak wiele zrobić więc wróciłem do LPG.
Z autem nie miałem żadnych problemów ale jak poczytałem forum, to więcej nie kupił bym GDI. Jeśli chciałbyś wymienić np. uszczelkę gniazd świec, która często zaczyna przepuszczać w leciwych miśkach, to musisz rozebrać pół silnika co wiąże się ze sporymi kosztami. Wymiana rozrządy w tym silniku też jest dość kosztowna w porównaniu do innych. Jeśli chodzi o ten silnik, można wymienić jeszcze kilka podobnych rzeczy. Kluczem do sukcesu w naprawie takiego auta jest wzięcie sprawy we własne ręce. Jeśli ma się takie możliwości i umiejętności, to nie jest już tak źle, jak wcześniej opisywałem.
Jeśli chodzi o ewentualne problemy, to jednak stary nieskomplikowany dieselek byłby lepszym wyborem. |
|
|
|
 |
zichu
Mitsumaniak Green Hornet

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 268 Skąd: Racibórz/Płock
|
Wysłany: 13-05-2012, 21:58
|
|
|
ok to jutro sie przejde i obejrze dieselka:) na coś konkretnego zwracac uwage przy 1.9TD? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-05-2012, 22:05
|
|
|
Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o Carismie w dieslu, to podpytaj mitsumaniaka Jaro1974. On jeździ takim autem i bardzo sobie je chwali. W sumie dziwne, że jeszcze nie odezwał się w Twoim temacie |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-05-2012, 22:08
|
|
|
na uszczelkę pod głowicą, czy nie poszła jeszcze czasem do kosza |
|
|
|
 |
zichu
Mitsumaniak Green Hornet

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 268 Skąd: Racibórz/Płock
|
Wysłany: 13-05-2012, 22:11
|
|
|
czyli czy nie jest ochlapany? |
|
|
|
 |
|