Przesunięty przez: roch_27 22-08-2007, 17:15 |
wibracje przy 100 km/h |
Autor |
Wiadomość |
arek0927 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-01-2007, 09:20 wibracje przy 100 km/h
|
|
|
mam dziwne wibracje odczuwalne najbardziej na kierownicy przy prędkości 95-120 km/h założyłem nowe opony, wyważone kołą, wymienione na nowe: tuleje wahaczy przód, łożyska, swożnie, amortyzatory,tarcze chamulcowe przetaczane poza tym przy hamowaniu lekkie stukanie w lewym kole i lekkie puknięcie przy ruszaniu jeśli ktoś może w tym pomóc będę wdzięczny |
|
|
|
 |
Han Solo [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2007, 01:49
|
|
|
Jakie masz gumy? Niektóre mają wady jeszcze kiedy nie są do końca wyprodukowane;) Może miałeś jakąś "sytuację z adrenaliną" i wyhamowałeś którąś oponę? Choć to nasilałoby się aż do V-max.
Jeśli auto było bite, poszycie auta czy też mocowanie którejkolwiek części zawieszenia może być pęknięte i jako niestabilne łapie rezonans w zakresie obrotów odpowiadających tym prędkościom, na konkretnym biegu. To extremal, ale może. Miałem to w wielowachaczowym aucie -pękła blacha pod kielichem McPersona -przód. |
|
|
|
 |
arek0927 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2007, 15:59
|
|
|
opony dębica frigo ale chyba to nie to na poprzednich było to samo i na wcześniejszych też,poprzedni właściciel mówił że pod spodem został jakiś uchwyt po jakimś obciążniku czy to możliwe żeby to było jakieś dodatkowe wyważanie całego auta i brak tego ciężaru może mieć wpływ na rezonans pojazdu |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2007, 18:09
|
|
|
arek0927 napisał/a: | pod spodem został jakiś uchwyt po jakimś obciążniku czy to możliwe żeby to było jakieś dodatkowe wyważanie całego auta i brak tego ciężaru może mieć wpływ na rezonans pojazdu |
Jest coś takiego i nazywa się doważanie kół na samochodzie, ale w normalnych warunkach (czytaj przy zdrowym, nie walonym mocno aucie) nie jest to potrzebne.
Trochę poczytać o tym możesz w TYM temacie. |
|
|
|
 |
korek [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2007, 18:17
|
|
|
zdejmij ten odważnik i zobacz co będzie wtedy, jak to nic ci nieda to wyważ jeszcze raz koła. chyba że masz felgi krzywe... |
|
|
|
 |
piotruś
Forumowicz ,DZIECI KWIATY.''
Auto: ford S-Max.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 243 Skąd: ZGIERZ
|
Wysłany: 04-01-2007, 21:54
|
|
|
Sprawdż jeszcze raz wszystkie śróby które były ruszane być może zacisk niedokręcony lub zobacz po ostrym przychamowaniu czy tarcze te przetoczone się nie kolorują( przegrzewają) a tym samym wyginają się powodując pulsowanie pedału hamulca i drgania. |
|
|
|
 |
BUBU
Mitsumaniak Partyzant

Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Sie 2006 Posty: 1548 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 04-01-2007, 22:49
|
|
|
Zwróć jeszcze uwagę na mocowanie półosi w piaście (czyli śrubę na wieloklinie )czy śruba jest właściwie dokręcona , i następna sprawa , mianowicie czy któraś z osłon przegubów nie była (jest) pęknięta,syf połączony ze smarem potrafi niezłe cuda na przegubie wyczyniać.
Pzdr. |
|
|
|
 |
Han Solo [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2007, 13:27
|
|
|
Ten odważnik to jakiś kibel.. Jeśli masz Dębice Frigo (a nie Frigo2) to te opony miewają wady jeszcze jako nowe. Dlatego servisy montujące gumy nie chcą sprawdzać wyważenia samych felg. Jeśli felga jest prościutka a z oponą kolo wymaga 70g odważnika to ewidentnie jest to wina trefnej opony Poza tym Frigo mają kostki ząbkowane i same z siebie dają wrażenie jazdy na oponach terenowych (swoją drogą dzięki temu są to najlepsze na świecie opony do jazdy po śniegu). Ale nie sądzę by to była ta wibracja. Jeśli już to przy wysokich prędkościach. Sprawdź też czy indeks prędkości/nośności jest odpowiedni do Twego auta. Wystarczy nawet kilkaset km na zbyt słabej oponie by odkształciła się i stała jeszcze bardziej niebezpieczna. Wogóle gdy nie jest zimno a jazda jest szybsza od typowej dla zimy, opona zimówka dostaje cholernie w dupe. Jest wąska wysoka, ma miękką gume a wewn. oplot jest delikatny. PZDR |
|
|
|
 |
Han Solo [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2007, 13:36
|
|
|
Stukanie przy hamowaniu to może byc krzywa tarcza (za dużo z niej zebrali przy toczeniu i jest cienka-wygina się). Stukanie przy ruszaniu to z mojego doswiadczenia swożeń albo końcówka drążka. Wjedź na szarpaki do stacji diagnostycznej i sie wyjaśni. Galant ma bardzo dużo elementów składowych zawiechy. Ja, raz na miesiac czy dwa wymieniam w niej coś, choćby tulejkę. PZDR:) |
|
|
|
 |
arek0927 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2007, 21:31
|
|
|
dzięki auto było lekko bite z przodu po przeczytaniu na temat dowarzania myślę, że mogło by pomóc zwłaszcza, że tarcze przetaczane ale czy ktoś wie gdzie to zrobić w okolicach kętrzyna.co do swożni i końcówek nowe auto prosto zwarsztatu poszło na przegląd i niby wszystko gra .co do chamowania to faktycznie lekko lużny zacisk w lewym kole |
|
|
|
 |
stani78
Mitsumaniak
Auto: Galant E33A 2.0 GLSi 92r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Sie 2006 Posty: 132 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 06-01-2007, 17:49 wibracje przy 100km/h
|
|
|
Witam. A jak wygląda sprawa geometri . |
|
|
|
 |
arek0927 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-01-2007, 19:03
|
|
|
była ustawiana zbieżność laserowo więc chyba ok |
|
|
|
 |
Han Solo [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2007, 01:48
|
|
|
Nie brakuje na rynku elementów zawieszenia które zaczynają postukiwać po zaledwie 1000km Wachacz, nowy, piszczał mi i kwiczał od początku Dałem na maxa sprayem do smarowania łańcuchów motocyklowych. Od roku cisza.
Nie każde auto da się ustawić (geometria,zbiezność).
"Byli tu tacy jedni co mieli Golfa kupić. Pytają ile podniesienie auta kosztuje. Ja im, że za friko podniose. Ucieszyli się jak z wygranej w totka. No i go w górę dałem na podnośniku. Facet się kręci pod autem, zagląda tu i tam, miny stroi. Żona: Brudny trochę! Mąż: Nooo.. brudny.. Z kwaśnymi minami ruszyli do sprzedawcy, że będzie trzeba trochę opuścić z ceny! Golf-zero wyposażenia 1,6 1993r za ponad 9000zł poszedł. Ja tam byłem cicho, ale jakby spytali, co sądzę, to bym im powiedział, że obie podłużnice krzywe jak cholera, rdza zachlapana barankiem, a lakier i szpachla to chyba stopami kładzione! Ale nie spytali. Bali się, że opinia będzie może coś kosztować. No i facio rżnął speca, to jakby to wyglądało? Nawet bym nie próbował go ustawiać. Za to ZAOPINIOWAŁBYM za DZIEKUJĘ.."
Bardzo prawdziwa i bardzo świeza sytuacja z warsztatu mojego mechanika PZDR |
|
|
|
 |
zolnierz [Usunięty]
|
Wysłany: 30-01-2007, 16:49
|
|
|
Ja tez mialem podobny problem. Trzepalo najbardziej w okolicy 100/h a powodem byly pokrzywione felgi ( aluminiowe ) Wywazanie w tym przypadku jest bezskuteczne. Wymiana albo prostowanie felg. Byc moze to co innego ale warto sprawdzic.
Pozdro |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 30-01-2007, 23:04
|
|
|
Czasem pordzewiałe tarcze żle sie ułoż na piastach i bija, niekoniecznie koła. Wyczyść wszytko i złoż ponownie, to ni zajmuje duzo a moze pomoć, bo sie syf zbiera i przeszkadza.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|