Klimatyzacja a obciązenie silnika GDI |
Autor |
Wiadomość |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 15-05-2012, 21:33 Klimatyzacja a obciązenie silnika GDI
|
|
|
Witam, Zastanawiam się jak bardzo klimatyzacja obciąża silnik. W moim GDI jazda na klimie jest bardzo uciążliwa, auto dosłownie traci ze 40km jak nie więcej. Czy możliwe, że sprężarka aż tak bardzo obciąża silnik ? Trzymając gaz na luzie w okolicach 3000 obr. po uruchomieniu klimy obroty spadają do 2500. Spalanie raczej okropnie nie rośnie, Jednak jadąc na trasie modle się by było jak najmniej wzniesień by wyjechać. Co z tą sprężarką ? jak jest u Was koledzy ?. |
_________________
 |
|
|
|
 |
DarknesS
Mitsumaniak Speed Demon \m/
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 95 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-05-2012, 10:53
|
|
|
Przyznam się szczerze, że u mnie nie zauważam różnicy przy włączonej/wyłączonej klimie. Mało tego, mogę spokojnie wyprzedzać na trasie i to na 5 biegu. Cari idzie jak "burza" |
_________________ Tylko Mitsu |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16-05-2012, 10:56
|
|
|
U mnie też zbyt dużej różnicy nie widać, jeździłem normalnie z klimą i wyprzedzałem bez problemu. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
Brikston
Forumowicz

Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 271 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 16-05-2012, 18:53
|
|
|
Cari ogólnie nieważne z jakim silnikiem, a jezdzilem 1.6 i 1.8GDI, zauważylem ze dużo traci mocy po włączeniu klimy. Takie są moje odczucia.
na codzien jeżdze sluzbowym diselem i nie czuc nic... no ale to diesel i duzo wyzszy moment. |
_________________ Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 16-05-2012, 19:01
|
|
|
Ja wcale nie odczuwam różnicy w mocy Cari ,lecz w Audi A4 1.6 jest odczuwalny spadek mocy. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
stanrob
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI LS 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 11 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 16-05-2012, 20:03
|
|
|
W bardzo duże upały, kiedy czarna Cari jest nagrzana od słońca , początkowo odczuwalny ale bardzo niewielki ubytek mocy. W normalne dni 25-28 °C bez zarzutu.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
DarknesS
Mitsumaniak Speed Demon \m/
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 95 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-05-2012, 00:04
|
|
|
Brikston napisał/a: | Cari ogólnie nieważne z jakim silnikiem, a jezdzilem 1.6 i 1.8GDI, zauważylem ze dużo traci mocy po włączeniu klimy. Takie są moje odczucia.
na codzien jeżdze sluzbowym diselem i nie czuc nic... no ale to diesel i duzo wyzszy moment. |
Nie zgodzę się, że GDI ma mały moment... książka podaje 174 Nm a to jak na benzyniaka przy tej pojemności sporo biorąc pod uwagę, iż 1.6 ma 137 Nm. |
_________________ Tylko Mitsu |
|
|
|
 |
Brikston
Forumowicz

Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 271 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 17-05-2012, 16:10
|
|
|
DarknesS napisał/a: | Brikston napisał/a: | Cari ogólnie nieważne z jakim silnikiem, a jezdzilem 1.6 i 1.8GDI, zauważylem ze dużo traci mocy po włączeniu klimy. Takie są moje odczucia.
na codzien jeżdze sluzbowym diselem i nie czuc nic... no ale to diesel i duzo wyzszy moment. |
Nie zgodzę się, że GDI ma mały moment... książka podaje 174 Nm a to jak na benzyniaka przy tej pojemności sporo biorąc pod uwagę, iż 1.6 ma 137 Nm. |
ogolnie beznynowce mają niższe momenty i to to mi chodziło... w dieselach nie czuc praktycznie nic.
p.s. Moze niektórzy czują mniej;) bo jest normalne ze spada moc po włączeniu klimy. Jedni czują drudzy są mniej czuli;) |
_________________ Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 18-05-2012, 20:17
|
|
|
Ok, widać zdania są podzielone, Jednak nadal nie wiemy dlaczego Cari odczuwa załączenie klimy, skąd taki spadek mocy. Zastanawiam się nad padającą już sprężarką, ponieważ po serwisie klimy nadal mam 12stp z kratek. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 18-05-2012, 20:45
|
|
|
Traci jakies 10 % a to jest duzo. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 807 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 18-05-2012, 22:40
|
|
|
Budrys napisał/a: | Ok, widać zdania są podzielone, Jednak nadal nie wiemy dlaczego Cari odczuwa załączenie klimy, skąd taki spadek mocy. Zastanawiam się nad padającą już sprężarką, ponieważ po serwisie klimy nadal mam 12stp z kratek. |
poczytaj tutaj, użytkownik kuken opisuje i daje zdjęcia co zmienić. Ja u siebie tez będę musiał popracować bo sadzę, że nie jest idealnie.
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=60 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-05-2012, 09:48
|
|
|
Budrys napisał/a: | Zastanawiam się nad padającą już sprężarką, ponieważ po serwisie klimy nadal mam 12stp z kratek. |
a spalanie przy właczonej klime jak się ma? może masz przytartą sprężarkę i powoduje duży opór i co za tym idzie będzie zwiększone spalanie |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 20-05-2012, 13:34
|
|
|
Spalanie nie jest znacznie większe. Myk z czujnikiem chyba działa. Jednak dalej nie jest to to.
Przy 15stp na zewnątrz mam 4,5 z nawiewu, ale przy 25stp już 7-8stp. Jak będzie 30 to z kratek poleci 12stp. |
_________________
 |
|
|
|
 |
zygizwro [Usunięty]
|
Wysłany: 20-05-2012, 20:02
|
|
|
U mnie zdecydowanie chlodzi lepiej po tym jak dzisiaj czujnik bardziej wyciagnelem. Nie wiem czy nie az za bardzo. Moge w ten sposob uszkodzic parownik? Co fizycznie powoduje zmiana lokalizacji czujnika? |
|
|
|
 |
RafalGDI
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI, 2003, 122KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2012 Posty: 59 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-06-2012, 19:42
|
|
|
W każdym benzyniaku czuć troche różnicy w obrotach i mocy po załączeniu klimy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|