Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Klimatyzacja a obciązenie silnika GDI
Autor Wiadomość
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 15-05-2012, 21:33   Klimatyzacja a obciązenie silnika GDI

Witam, Zastanawiam się jak bardzo klimatyzacja obciąża silnik. W moim GDI jazda na klimie jest bardzo uciążliwa, auto dosłownie traci ze 40km jak nie więcej. Czy możliwe, że sprężarka aż tak bardzo obciąża silnik ? Trzymając gaz na luzie w okolicach 3000 obr. po uruchomieniu klimy obroty spadają do 2500. Spalanie raczej okropnie nie rośnie, Jednak jadąc na trasie modle się by było jak najmniej wzniesień by wyjechać. Co z tą sprężarką ? jak jest u Was koledzy ?.
_________________

 
 
DarknesS 
Mitsumaniak
Speed Demon \m/

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-05-2012, 10:53   

Przyznam się szczerze, że u mnie nie zauważam różnicy przy włączonej/wyłączonej klimie. Mało tego, mogę spokojnie wyprzedzać na trasie i to na 5 biegu. Cari idzie jak "burza" ;)
_________________
Tylko Mitsu
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-05-2012, 10:56   

U mnie też zbyt dużej różnicy nie widać, jeździłem normalnie z klimą i wyprzedzałem bez problemu.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
Brikston 
Forumowicz


Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 271
Skąd: Krakow
Wysłany: 16-05-2012, 18:53   

Cari ogólnie nieważne z jakim silnikiem, a jezdzilem 1.6 i 1.8GDI, zauważylem ze dużo traci mocy po włączeniu klimy. Takie są moje odczucia.
na codzien jeżdze sluzbowym diselem i nie czuc nic... no ale to diesel i duzo wyzszy moment.
_________________
Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 16-05-2012, 19:01   

Ja wcale nie odczuwam różnicy w mocy Cari ,lecz w Audi A4 1.6 jest odczuwalny spadek mocy. :D
_________________
Ross
 
 
stanrob 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI LS 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 11
Skąd: Morąg
Wysłany: 16-05-2012, 20:03   

W bardzo duże upały, kiedy czarna Cari jest nagrzana od słońca , początkowo odczuwalny ale bardzo niewielki ubytek mocy. W normalne dni 25-28 °C bez zarzutu.
Pozdrawiam.
 
 
DarknesS 
Mitsumaniak
Speed Demon \m/

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-05-2012, 00:04   

Brikston napisał/a:
Cari ogólnie nieważne z jakim silnikiem, a jezdzilem 1.6 i 1.8GDI, zauważylem ze dużo traci mocy po włączeniu klimy. Takie są moje odczucia.
na codzien jeżdze sluzbowym diselem i nie czuc nic... no ale to diesel i duzo wyzszy moment.


Nie zgodzę się, że GDI ma mały moment... książka podaje 174 Nm a to jak na benzyniaka przy tej pojemności sporo biorąc pod uwagę, iż 1.6 ma 137 Nm.
_________________
Tylko Mitsu
 
 
Brikston 
Forumowicz


Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 271
Skąd: Krakow
Wysłany: 17-05-2012, 16:10   

DarknesS napisał/a:
Brikston napisał/a:
Cari ogólnie nieważne z jakim silnikiem, a jezdzilem 1.6 i 1.8GDI, zauważylem ze dużo traci mocy po włączeniu klimy. Takie są moje odczucia.
na codzien jeżdze sluzbowym diselem i nie czuc nic... no ale to diesel i duzo wyzszy moment.


Nie zgodzę się, że GDI ma mały moment... książka podaje 174 Nm a to jak na benzyniaka przy tej pojemności sporo biorąc pod uwagę, iż 1.6 ma 137 Nm.


ogolnie beznynowce mają niższe momenty i to to mi chodziło... w dieselach nie czuc praktycznie nic.

p.s. Moze niektórzy czują mniej;) bo jest normalne ze spada moc po włączeniu klimy. Jedni czują drudzy są mniej czuli;)
_________________
Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 18-05-2012, 20:17   

Ok, widać zdania są podzielone, Jednak nadal nie wiemy dlaczego Cari odczuwa załączenie klimy, skąd taki spadek mocy. Zastanawiam się nad padającą już sprężarką, ponieważ po serwisie klimy nadal mam 12stp z kratek.
_________________

 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18-05-2012, 20:45   

Traci jakies 10 % a to jest duzo.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 807
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 18-05-2012, 22:40   

Budrys napisał/a:
Ok, widać zdania są podzielone, Jednak nadal nie wiemy dlaczego Cari odczuwa załączenie klimy, skąd taki spadek mocy. Zastanawiam się nad padającą już sprężarką, ponieważ po serwisie klimy nadal mam 12stp z kratek.


poczytaj tutaj, użytkownik kuken opisuje i daje zdjęcia co zmienić. Ja u siebie tez będę musiał popracować bo sadzę, że nie jest idealnie.
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=60
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-05-2012, 09:48   

Budrys napisał/a:
Zastanawiam się nad padającą już sprężarką, ponieważ po serwisie klimy nadal mam 12stp z kratek.


a spalanie przy właczonej klime jak się ma? może masz przytartą sprężarkę i powoduje duży opór i co za tym idzie będzie zwiększone spalanie
 
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 20-05-2012, 13:34   

Spalanie nie jest znacznie większe. Myk z czujnikiem chyba działa. Jednak dalej nie jest to to.
Przy 15stp na zewnątrz mam 4,5 z nawiewu, ale przy 25stp już 7-8stp. Jak będzie 30 to z kratek poleci 12stp.
_________________

 
 
zygizwro
[Usunięty]

Wysłany: 20-05-2012, 20:02   

U mnie zdecydowanie chlodzi lepiej po tym jak dzisiaj czujnik bardziej wyciagnelem. Nie wiem czy nie az za bardzo. Moge w ten sposob uszkodzic parownik? Co fizycznie powoduje zmiana lokalizacji czujnika?
 
 
RafalGDI 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, 2003, 122KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-06-2012, 19:42   

W każdym benzyniaku czuć troche różnicy w obrotach i mocy po załączeniu klimy.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.