| [E34A 1.8TD] Zapytanie Ogólne - Wymiany | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Old JDM   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mitsubishi Galant 1.8 TD GLS
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Maj 2012
 Posty: 151
 Skąd: Sosnowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-05-2012, 20:20   [E34A 1.8TD] Zapytanie Ogólne - Wymiany |   
 |  
               | 
 |  
               | Na wstępie - Witam Drodzy Mitsumaniacy   
 Przepraszam, że już w 1 poście - zamiast się elegancko przywitać w wyznaczonym do tego Topicu - to pytam z grubej rury - technicznie, ale to z powodu, iż jeszcze trochę trudności sprawia mi poruszanie się po forum.
 
 Mam możliwość przygarnięcia Mitsubishi Galant 1.8TD 75KM 1992r. Właściciel - dziadek (ale nie mój). Wymiany robił na czas. Oryginalny przebieg 145.000km (niecałe) - potwierdzony.
 
 Szukałem - gdzie się dało, ale niewiele znalazłem informacji. (może to moja niezdarność)
 
 Chciałbym się dowiedzieć:
 1. Pasek czy łancuch ? (jeśli pasek - to co ile wymiana ?)
 2. Wymiana rozrządu pełnego ? Pasek + rolki + pompa wody (czy sie wymienia ja przy wymianie rozrzadu?)
 3. Olej standardowo wymiana co 10kkm ?
 
 Jakie są wasze opinie na temat tego silnika ?
   
 Będę bardzo wdzieczny za każdą informację.
 
 pozdrawiam
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Drzemacz   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant E3* 2.0 16v 4g63 6Bolt
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 21 Gru 2010
 Posty: 183
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-05-2012, 22:29   Re: Zapytanie Ogólne - Wymiany |   
 |  
               | 
 |  
               | 1.Pasek MITSUBOSHI wymiana co 60tyś. km +/- 2.Rolki i pasek tak ale pompy wody nie trzeba za często ruszać jeśli nie hałasuje
 (Moja rada obstawiam ze tam pewnie jeszcze oryginalna pompa jest wiec jeszcze troche pochodzi nie ma czego sie obawiac)
 3.Olej co 10-15tyś km (polecam MOBIL 1 najlepiej jeśli to bedzie syntetyk albo pół syntetyk
 bo mineralnego do TD nigdy bym nie wlał)
 
 A co do samochodu to polecam bedziesz zadowolony z jego eksploatacji "nie do zdarcia jeśli egzemplaż był prawidłowo użytkowany, z cześciami nie ma problemu wszystko da rade do niego dostać za nie duże pieniadze.
 
 Nie jedna osoba na tym forum to potwierdzi
   |  
				| _________________ GALANT E3*
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-05-2012, 06:10 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Drzemacz napisał/a: |  	  | 1.Pasek MITSUBOSHI wymiana co 60tyś. km +/- | 
 50 tys
 
  	  | Drzemacz napisał/a: |  	  | 2.Rolki i pasek tak ale pompy wody nie trzeba za często ruszać jeśli nie hałasuje (Moja rada obstawiam ze tam pewnie jeszcze oryginalna pompa jest wiec jeszcze troche pochodzi nie ma czego sie obawiac)
 | 
 
 
   Cały komplet. Pompa wody co drugą wymianę teoretycznie.
 I wymienia się sią przy okazji rozrządu, bo jak zacznie ciec to trzeba rozrząd zdejmować...
 
 Ja polecam oleje Valvoline
   |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Old JDM   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mitsubishi Galant 1.8 TD GLS
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Maj 2012
 Posty: 151
 Skąd: Sosnowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-05-2012, 06:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bardzo dziękuję za odpowiedzi   
 Dzisiaj podjade sobie do dziadka po pelen rozrys napraw/wymian (notował chłopina).
 Jedyne co zauważyłem iz halasuje (ale tylko na zimnym silniku podczas zapalania i dopoki sie troche nie zagrzeje) to pasek klinowy (piszczy, ale jak jest juz troche cieplejszy to cichutenko jest).
 
 A jak to jest z czesciami ? Pytam, gdyz naczytalem sie opinii (na innych portalach) ze czesci trudno dostepne a do tego drogie (zamienniki, bo oryginaly to juz ponoc calkiem).
 
 Ps. Odnosnie spalania - jak wyliczylem u mnie robi 100km za 50z (miasto), czyli srednio 8.75-9l / 100km. A ze duzo jezdze po miescie to tez troche istotne.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-05-2012, 07:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | wszystko normalnie dostępne 	  | Old JDM napisał/a: |  	  | A jak to jest z czesciami ? | 
 zamienniki są wręcz dość tanie - ostatnio do podobnego silnika kupiłem kompletny rozrząd (z wyprzedaży, części oryginalne) za 70 zł
 oryginały w ASO drogie, ale mamy Japaneze - namiary na niego są na forum
 
 silnik nie porywa - niestety pali sporo, czasem są problemy ze sprężarką (jak to w dieslu, którego gasi się się zaraz po skończeniu jazdy)
 sprawdź czy nie masz oleju w dolocie
 wymiany tego ostatniego bym jednak robił co 7500 km
 
 paski kupisz tanio
 głównie zaopatrujemy się w IC, ale jak wspomniałem Japaneze jest w stanie sprowadzić niemal wszystko
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Old JDM   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mitsubishi Galant 1.8 TD GLS
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Maj 2012
 Posty: 151
 Skąd: Sosnowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-05-2012, 07:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rozumiem.  Czyli to dość dobra wiadomosc. Z tym gaszeniem po odstaniu minuty - sam sie musze przyznac - mam problem czesto, chociaz sie staram. 
 A mam takie pytanie - nie zauwazylem kontrolki od "grzania swiec zarowych", a do tej pory wszystkie diesle z jakimi sie spotykalem - takowa posiadaly. Jak to jest w tym przypadku ?
 
 Ps. Zapamietam te wymiany co 7500km - ogolnie samochod nie bedzie robil duzego kilometrazu - wiec spokojnie to powinno wystarczyc
   
 Bardzo dziękuje - za podpowiedz
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-05-2012, 12:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pogadaj z Owczarem - miał diesla (ciut nowszego, ale zawsze to diesel Mitsu był) - powinien wiedzieć, co jest a czego nie ma. Mogę spojrzeć dziś do instrukcji, bo mam do tego auta - chociaż na 99% jest kontrolka świec.
 Na pewno masz też kontrolkę wody w filtrze paliwa.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Old JDM   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mitsubishi Galant 1.8 TD GLS
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Maj 2012
 Posty: 151
 Skąd: Sosnowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-05-2012, 19:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Drodzy Klubowicze, 
 Sprawdziłem dziś - jaki jest poziom zanotowanych wymian w Mitsu. Paski rozrządu były wymieniane przy 90tys km. Obecne ma 145tys km a wiec rychła wymiana.
 Skoro wymieniane były paski - wnioskuje, że rolki już niekoniecznie.
 
 Zagościłem dziś w Inter Cars i wyliczyli komplet rozrządu za 470zł bez pompy wody i 570zł z pompą wody.
 
 Czy macie pomysł - gdzie ewentualnie, mógłbym się zaopatrzyć "troszkę taniej" ?
 Czy wymiana pompy wody - jest konieczna przy wymianie rozrządu ? (z tego co się dotychczas dowiedziałem - nie jest ona na rozrządzie).
 
 Ps. Aby wykluczyć posądzenia o "skąpstwo"
  , chciałem nadmienić że czekaja mnie jeszcze opłaty ubezpieczeniowe i rejestracyjne (a co za tym idzie + robocizna wymiany rozrządu+wymiana oleju i filtrów - więc trochę tego jest - dlatego szukam tańszej alternatywy). 
 Będę MEGA wdzięczny za pomoc
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-05-2012, 20:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Allegro albo POLCAR w sosnowcu na stawowej, jednakże wątpliwe abys na czyms urwał jeżeli chcesz zamienniki godne zaufania, ponadto ze zniżkami byłoby łatwiej negocjować, ewentualnie zadzwoń jeszcze do Kapitan Katowice 	  | Old JDM napisał/a: |  	  | Czy macie pomysł - gdzie ewentualnie, mógłbym się zaopatrzyć "troszkę taniej" ? Czy wymiana pompy wody - jest konieczna przy wymianie rozrządu ? (z tego co się dotychczas dowiedziałem - nie jest ona na rozrządzie).
 
 Ps. Aby wykluczyć posądzenia o "skąpstwo"
  , chciałem nadmienić że czekaja mnie jeszcze opłaty ubezpieczeniowe i rejestracyjne (a co za tym idzie + robocizna wymiany rozrządu+wymiana oleju i filtrów - więc trochę tego jest - dlatego szukam tańszej alternatywy). 
 Będę MEGA wdzięczny za pomoc
   | 
 
 Pompe wody najlep[iej wymienić, nie zapominaj także o płynach i uszczelniaczach
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-05-2012, 21:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | raczej powinieneś zmienić i rozrząd i rolki i pompę - tylko faktycznie cena wysoka jak pisałem - ostatnio kupiłem w IC zestaw typu JC Premium a w środku oryginały Mitsuboshi Made in Japan wraz z rolkami NTN (Japan) za 70 zł, pompę osobno zakupiłem GMB (Made in Japan) za niecałe 100 zł
 do kompletu wziąłem od Japaneze 4 uszczelniacze NOK w pudełkach Corteco za niecałe 50 zł
 zmieniając pompę warto też zmienić płyn chłodniczy
 do Japaneze dzwoniłeś? dziś faktycznie był zajęty i nie odbierał po 12:00 - próbowałem 3x i mimo wolnej linii nie podnosił...
 
 edit: sprawdziłem w instrukcji - nie ma kontrolki świec żarowych
 o ile pamiętam, to tam są 2 przekaźniki i 2 stopnie grzania - zależne od temp. zewnętrznej - chodzi o czas podgrzewania (przy zimniejszych dniach grzeje jeszcze ileśtam sekund po odpaleniu)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Old JDM   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mitsubishi Galant 1.8 TD GLS
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Maj 2012
 Posty: 151
 Skąd: Sosnowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-05-2012, 22:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | O cholerka - to rzeczywiscie MEGA Tanio jesli chodzi o ten rozrzad. Bylem w IC - ale ceny podali znaczaco wyzsze. Wlasnie przegladam ich strone - aby sprawdzic - czy ta promocja jeszcze jest, ale jakos nie moge znalezc.
 
 Ps. Do Japaneze jeszcze nie dzwonilem, poki co przegladalem sklepy
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-05-2012, 23:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pompa wody jest pod rozrządem, i właśnie dlatego warto ją wymienić. Co prawda nie jest pędzona paskiem rozrządu, tylko paskiem wielorowkowym, ale żeby ją wymienić trzeba rozrząd zrzucać.
 |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |