klimatyzacja |
Autor |
Wiadomość |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 07-05-2012, 16:46
|
|
|
Pieniądze już wydałem - wentylatorek podobny do tego z aukcji kosztował mnie 12,30. Teraz tylko jeszcze czas znaleźć, aby go zamontować.... |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Bulbo
Forumowicz

Auto: Radiowóz Alfa 159
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2012 Posty: 108 Skąd: miasto moje a w nim
|
Wysłany: 07-05-2012, 18:03
|
|
|
tak zupelnie serio to zgroza zeby takie cuda robic w aucie za 150 klockow |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 24-05-2012, 21:36
|
|
|
Zamontowałem wczoraj wentylatorek. Dzisiaj sprawdzałem w trasie. WYnalazek niemieckich Słodowych jest znacznie lepszy niż ori rozwiązanie inżynierów Mitsu. Tylko nie mówcie, że Mitsu by zbankrutowało montując wentylatorki w zakupie hurtowym w Chinach pewnie po 3zł, a przynajmniej klimę można by nazwać wtedy automatyczną. Polecam do zastosowania - klima pracuje znacznie stabilniej - mniejsze przeskoki temperatury (zimno/ciepło) i nie trzeba kręcić pokrętłem temperatury |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 24-05-2012, 21:56
|
|
|
rezon napisał/a: | Zamontowałem wczoraj wentylatorek. Dzisiaj sprawdzałem w trasie. WYnalazek niemieckich Słodowych jest znacznie lepszy niż ori rozwiązanie inżynierów Mitsu. Tylko nie mówcie, że Mitsu by zbankrutowało montując wentylatorki w zakupie hurtowym w Chinach pewnie po 3zł, a przynajmniej klimę można by nazwać wtedy automatyczną. Polecam do zastosowania - klima pracuje znacznie stabilniej - mniejsze przeskoki temperatury (zimno/ciepło) i nie trzeba kręcić pokrętłem temperatury | A co tam dokladnie trzeba zrobic? Nie jestem na tyle biegly w niemieckim zeby zrozumiec o co biega w ich opisie. Moze w pojarce bym cos takiego zaaplikowal |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
jmgmotocykle
Forumowicz marcin78
Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 353 Skąd: oleśnica
|
Wysłany: 24-05-2012, 22:46
|
|
|
zakładasz wentylatorek w kanale ssącym powietrze zaraz za czujnikiem temperatury , podłaczasz go pod gniazdo zapalniczki - ot cała modernizacja |
_________________ Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 25-05-2012, 06:06
|
|
|
Trzeba zdjąć osłonę nad nogami kierowcy, wyjąć rurkę karbowaną, przeciąć ją w połowie na długości ok 4cm, wstawić mikrowentylatorek 12V (ważny kierunek dmuchania), podłączyć go do prądu, włożyć rurkę, zamontować osłonę. Prąd brałem nie z zapalniczki, ale sprzed pasażera - masa do rury, a +12 z przewodu zasilającego wentylator - po kombinacjach podrzeszowskiego ASO nie mam żadnych obaw co do usuwania części izolacji i lutowania przewodów. Wentylator ma złączkę , więc przewód zasilający też zaopatrzyłem we wtyczkę i mam możliwość wymiany bez lutowania. Jak kogoś denerwuje sposób działania klimy Outka to polecam, żałuję tylko, że nie zrobiłem tego rok temu, jak zamieszczono link do niemieckiego Słodowego. Montaż to ok. 30minut. Mało wygodne jest podejście do rurki aby ją wyjąć i zamontować, oraz aby podciągnąć tam kable, ale dało się to zrobić |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-05-2012, 09:51
|
|
|
Tylko tak dla ścisłości w samochodzie nie ma 12V tylko około 13,7V. Więc proponował bym po drodze wstawić jakiś opornik (można policzyć ale trzeba by wiedzieć ile A zużywa wentylator) albo np. 3 diody prostownicze (jedna obniża o 0,7V).
Ps. A ta rura to jest od powietrza wciąganego z kabiny czy tylko do tego czujnika? |
|
|
|
 |
jmgmotocykle
Forumowicz marcin78
Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 353 Skąd: oleśnica
|
Wysłany: 25-05-2012, 10:34
|
|
|
krzychu napisał/a: | Tylko tak dla ścisłości w samochodzie nie ma 12V tylko około 13,7V. Więc proponował bym po drodze wstawić jakiś opornik (można policzyć ale trzeba by wiedzieć ile A zużywa wentylator) albo np. 3 diody prostownicze (jedna obniża o 0,7V).
Ps. A ta rura to jest od powietrza wciąganego z kabiny czy tylko do tego czujnika? |
zgadza się - ale u mnie od ponad 2 m-cy działa... poza tym obawiam się oporników bo wiadomo, że się grzeją , i to znacznie, a wolę wymienić wentylatorek za 15 zyla niż oglądać zgliszcza po aucie.... |
_________________ Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-05-2012, 10:47
|
|
|
jmgmotocykle napisał/a: | że się grzeją |
Bierzesz taki 10W ceramiczny i nie ma opcji, żeby się rozgrzał przy takim obciążeniu więcej niż o 1-2 stopnie. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 25-05-2012, 11:07
|
|
|
rezon napisał/a: | Trzeba zdjąć osłonę nad nogami kierowcy, wyjąć rurkę karbowaną, przeciąć ją w połowie na długości ok 4cm, wstawić mikrowentylatorek 12V (ważny kierunek dmuchania), podłączyć go do prądu, włożyć rurkę, zamontować osłonę. Prąd brałem nie z zapalniczki, ale sprzed pasażera - masa do rury, a +12 z przewodu zasilającego wentylator - po kombinacjach podrzeszowskiego ASO nie mam żadnych obaw co do usuwania części izolacji i lutowania przewodów. Wentylator ma złączkę , więc przewód zasilający też zaopatrzyłem we wtyczkę i mam możliwość wymiany bez lutowania. Jak kogoś denerwuje sposób działania klimy Outka to polecam, żałuję tylko, że nie zrobiłem tego rok temu, jak zamieszczono link do niemieckiego Słodowego. Montaż to ok. 30minut. Mało wygodne jest podejście do rurki aby ją wyjąć i zamontować, oraz aby podciągnąć tam kable, ale dało się to zrobić |
Dzieki boys za hinta Zaloze zatem cos takiego i u mnie. Tam, tzn w Pajero, tez niestety nadal klima 1-strefowa. BTW. w ktora strone ustawiamy smiglo wiatraka? |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 25-05-2012, 14:00
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | BTW. w ktora strone ustawiamy smiglo wiatraka? | od kabiny - w Outku do przodu. krzychu napisał/a: | Tylko tak dla ścisłości w samochodzie nie ma 12V tylko około 13,7V | Tak dla ścisłości to może mieć nawet i więcej. Wentylatorek to nie układ pomiarowy tylko ileś tam drucików. Najwyżej będą kręciły szybciej i pracowały krócej. Po za tym z racji funkcji cewki wentylatora mają dobre chłodzenie
[ Dodano: 25-05-2012, 14:01 ]
krzychu napisał/a: | A ta rura to jest od powietrza wciąganego z kabiny czy tylko do tego czujnika? | jest za takim małymi krateczkami poniżej stacyjki |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-05-2012, 14:13
|
|
|
rezon napisał/a: | i pracowały krócej. Po za tym z racji funkcji cewki wentylatora |
A co się stanie po tym "krócej"? Bo mi się wydaje, że może dojść do zwarcia tych drucików i wytworzenia się sporej ilości ciepła do puki jakiś tam bezpiecznik nie przepali się (zależnie gdzie podpiąłeś może to być np. 16A - a to dużo)
rezon napisał/a: | mają dobre chłodzenie |
Tylko to chłodzenie się skończy w momencie nastanie "krócej"... Ale to są takie tam moje przemyślenia bo ktoś tam wyżej wspomniał, że opornik się grzeje, a mnie się wydaje, że użytkowanie wentylatora stale na nie przewidzianym przez konstruktora zasilaniu nie jest do końca dobrym pomysłem bo w okolicy chyba sporo plastików tam w outku? |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 25-05-2012, 15:40
|
|
|
rezon napisał/a: | mitsu00 napisał/a:
BTW. w ktora strone ustawiamy smiglo wiatraka?
od kabiny - w Outku do przodu. | Hmm, tzn smiglo w strone silnika czy w strone kolan ? |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 25-05-2012, 15:44
|
|
|
krzychu napisał/a: | Bo mi się wydaje, że może dojść do zwarcia tych drucików i wytworzenia się | zwarcie drucika grubości włosa kończy się po prostu jego przepaleniem bez znacznej ilości ciepła. Nawet przewody zasilające wentylatorek mają przekrój ok. 0,1mmkw , może 0,2 czyli działają niemal jak bezpiecznik . Prąd rzędu 1A takie przewody po prostu topi w ciągu kilku sekund. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
emil_d
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 248 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: 25-05-2012, 21:38
|
|
|
rezon napisał/a: | krzychu napisał/a: | Bo mi się wydaje, że może dojść do zwarcia tych drucików i wytworzenia się | zwarcie drucika grubości włosa kończy się po prostu jego przepaleniem bez znacznej ilości ciepła. Nawet przewody zasilające wentylatorek mają przekrój ok. 0,1mmkw , może 0,2 czyli działają niemal jak bezpiecznik . Prąd rzędu 1A takie przewody po prostu topi w ciągu kilku sekund. |
Panowie, wg mnie nie trzeba stosować żadnych oporników, diód itp. Silniczki, o których piszecie to silniczki typu BLDC - czyli z elektronicznym sterowaniem, które nie puści większego napięcia niż to niezbędne na zwoje. Typowa tolerancja dla takich silników to 6-13,8V - więc się mieści |
|
|
|
 |
|