[EA5A/W 2.5] Niedziałający wentylator chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 17-05-2012, 11:37
|
|
|
CE się nie zapali przy zwiększonej temperaturze.
Zgadzam sie z owczarem, że padł "jeżyk".
"Jeżyk" musi być spasowany do modelu silnika, tzn. z V6 do V6, z GDI do GDI itd. Niestety nie są zamienne. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14380 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-05-2012, 11:40
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | "Jeżyk" musi być spasowany do modelu silnika, tzn. z V6 do V6, z GDI do GDI itd. Niestety nie są zamienne. |
Tomku, jesteś pewien?
U mnie działał bez problemu z innego silnika. A jak wiadomo diesel to już w ogóle inna bajka |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 17-05-2012, 12:03
|
|
|
Pewien.
Jak zmieniałem chłodnice na Evo, to na szybko wrzuciłem "jeża" z GDI, bo nie mogłem odkręcić swojego z wentylatorów, no i chciałem zachować koplet wentylatorowni.
Padł po 2 dniach. Myślałem, ze to przypadek i wleciał kolejny z 2.0. No to zaczął piszczeć i przestał działać.
W końcu wrócił ori z vr4 i nie ma problemu.
[ Dodano: 17-05-2012, 11:05 ]
No... chyba, że JDMy sie różnią... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14380 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-05-2012, 15:00
|
|
|
Może w VR-4 były mocniejsze wentylatory. Ja do diesla włożyłem z 2.0 i było ok.
Niestety katalog nie widzi jeżyka |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 17-05-2012, 15:03
|
|
|
Sprawdziłem, że po włączeniu klimy wentylator od klimy włącza się i działa bez problemu. Czy jeżyk mógł się tak zepsuć, że jeden działa a drugi nie? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14380 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-05-2012, 15:06
|
|
|
A wentylator podstawowy nie działa po włączeniu klimy? Mógł się tak popsuć, bo one mają dwie osobne ścieżki, aczkolwiek klima włącza oba. Gdyby teraz się włączyły oba to można by było podejrzewać czujnik temp silnika. |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 17-05-2012, 16:03
|
|
|
Kurczę, nie wiem o co chodzi ale podłączyłem z powrotem wentylator główny przez jeżyka i wygląda jakby wszystko się naprawiło...temperatura silnika w normie, wentylatory obydwa pracują normalnie... Tylko uraz w psychice został |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14380 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-05-2012, 16:07
|
|
|
Może jak popracuje to się rozłącza. U mnie np działał dobrze bez obciążenia, ale jak tylko podłączyłem wentylator to napięcie spadało. Pojeździsz i zobaczysz Tylko patrz na wskaźnik temp. Po przesiadce z diesla ciężko było się od tego odzwyczaić, a teraz zerkam już dużo rzadziej |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 27-05-2012, 19:09
|
|
|
Zhan napisał/a: | Kurczę, nie wiem o co chodzi ale podłączyłem z powrotem wentylator główny przez jeżyka i wygląda jakby wszystko się naprawiło...temperatura silnika w normie, wentylatory obydwa pracują normalnie... Tylko uraz w psychice został |
Mogły się zrobić zimne luty i dlatego tak się dzieję. Jak się rozgrzeje tranzystor to może wtedy rozłączać i efekt jak opisany wyżej. Zaopatrz się w suszarkę do włosów i nagrzej jerzyka i zobaczy czy załączy się wentylator. Jak nie to do wymiany, niestety |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 27-05-2012, 19:20
|
|
|
Na razie, odpukać... działa normalnie |
|
|
|
 |
darul1 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-05-2012, 22:59
|
|
|
ja miałem jeszcze inny powód podobnego zachowania.
Objawiał się powyżej 25C na zew., do 25 wszystko było w normie.
Otóż zawalona była chłodnica kurzem i całym innym dziadostwem z drogi w taki sposób, że mimo działających wentylatorów przepływ powietrza pomiędzy żeberkami był na tyle mały, że wentylatory nie dawały rady schłodzić płynu w sposób wystarczający.
Najpierw sprężone powietrze, potem płyn do mycia ciężarówek i karcher (oczywiście delikatnie, żeby nie pogiąć żeberek chłodnicy) i wszystko jak ręką odjął, przy 35C nawet. |
|
|
|
 |
|