white 4g63t colt 4wd |
Autor |
Wiadomość |
evolt
Nowy Forumowicz
Auto: colt cj0
Kraj/Country: USA
Dołączył: 30 Kwi 2012 Posty: 24 Skąd: Oslo
|
Wysłany: 31-05-2012, 00:19
|
|
|
jabberkonto napisał/a: | Wszystkie czesci z eclipse'a (lacznie z przeszczepem napedow) | Nie zupełnie ale jak będziesz miał pytania to pisz,z chęcią odpowiem. |
|
|
|
 |
jabberkonto
Forumowicz
Auto: colt 4wd 4g63t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 133 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-06-2012, 00:43
|
|
|
Dzisiaj zrobilem w koncu porzadny kabel masowy i dodatkowo zrobilem tzw. "fuel pump rewire"
Opisany tutaj:
http://www.raktron.com/fuel/rewire1.html
Chodzi o doprowadzenie do pompy paliwa, przewodow o wiekszym przekroju, zeby uniknac strat napiecia. W moim przypadku na orginalnych przewodach zasilajacych pompe, mialem napiecie 12,5 V przy pompie. Po poprowadzeniu nowych przewodow 14,2V (akumulator w bagazniku)
Takze polecam wszystkim bo koszt nieduzy, a mozna zyskac sporo na wydajnosci pompy.
Wedlug tej strony:
http://www.roadraceengine...mpflowrates.htm
pomapa eclipse'a przy 12V mamy 130 l/h , a przy 14V mamy 156 l/h.
Wiec zanim kupicie nowa pompe, upewnijcie sie ze dobrze ja zasilacie. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 05-06-2012, 01:13
|
|
|
jabberkonto, dzięki za ostatni post
Zastatnawiałem się dlaczego jak Miśkowi "pada prąd" to odczuwalnie go zmula.
Teraz mam trop |
|
|
|
 |
jabberkonto
Forumowicz
Auto: colt 4wd 4g63t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 133 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-06-2012, 11:07
|
|
|
Zalezy co masz na mysli piszac "pada prąd"....
Przerobka, ktora zrobilem, jest raczej dla aut z turbina/kompresorem, w ktorych podoszone jest doladowanie i czasami zaczyna brakowac paliwa.
Jesli masz sprawna pompke, filtr paliwa, instalacje, alternator, a w nim regulator napiecia to paliwa raczej nie powinno brakowac:) |
|
|
|
 |
jabberkonto
Forumowicz
Auto: colt 4wd 4g63t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 133 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 09-06-2012, 23:41
|
|
|
Rzeczywiscie pospawane z jajem. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
jabberkonto
Forumowicz
Auto: colt 4wd 4g63t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 133 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10-06-2012, 12:05
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | Rzeczywiscie pospawane z jajem. |
Dzieki:) Polecam ten patent z "zastrzalem" na tlumiku srodkowym. Moze uchronic przed urwaniem wydechu na jakims garbie. |
|
|
|
 |
jabberkonto
Forumowicz
Auto: colt 4wd 4g63t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 133 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 31-07-2012, 21:54
|
|
|
Dawno nic nie pisalem, ale wiekszy update bedzie pozniej. Dzisiaj chcialbym sie podzielic wiedza nt. obrotomierza:)
W koncu udalo mi sie zmusic obrotomierz z colta CAO 1.6 SOHC 95 rok do pracy z 4g63t z eclipse 2g oraz 1.8 GTI
Rzeczywiscie dziala obrotomierz z GTI (podeminilem na chwile z mojego GTI), ale nie mialem drugiego wolnego. Rozebralem wiec oba liczniki i okazalo sie ze plytki obrotomierzy sa takie same, a roznia sie tylko kilkoma elemantami. Oto one:
plytka GTI
Shot at 2012-07-31
nieprzerobione SOHC
gotowe przerobione 1.6 SOHC na 1.8 GTI (lub 4g63t)
Warotosci elementow ktore nalezy zmienic lub dodac
R5 27k
R6 10k
R7 0 ohm
R8 2k7
C7 10nF
D2 dioda jest OK, ale należy ja OBROCIC
RR ten rezystor pozwala dostroic ewentualne odchylenia obrotow. W GTI orginalnie jest ustawiony na 56k.
Dodam ze w eclipse 2g podpinamy sygnal obrotomierza do pinu 58 w ECU. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 01-08-2012, 00:49
|
|
|
Gratuluje, |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
jabberkonto
Forumowicz
Auto: colt 4wd 4g63t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 133 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 01-08-2012, 14:43
|
|
|
A dzieki:) Moze sie komus przyda. |
|
|
|
 |
nezik
Forumowicz
Auto: e30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 258 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 11-08-2012, 15:15
|
|
|
bardzo fajny projekt, swego czasu tez myslalem nad czyms takim
to teraz czas na heble |
_________________ Mitsubishi Eclipse GST 2.0 turbo wejdź i skomentuj
Nie wstydźcie się, klikajcie 'Pomógł' |
|
|
|
 |
jabberkonto
Forumowicz
Auto: colt 4wd 4g63t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 133 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-07-2013, 23:25
|
|
|
W koncu moge dodac maly update.
Zaraz po zlozeniu auta, zaczely sie problemy z napedami. Niestety naprawa trwala prawie rok czasu. Najpierw sam wyjalem skrzynie w garazu podziemnym, a potem sam ja wlozylem (nigdy wiecej tego nie powtorze:D):
Niestety po wymianie wszystkich lozysk w skrzyni, problem dalej istnial, wiec zawiozlem juz cale auto do mechanika, ktory mial ja naprawic. Po prawie roku i kilku nieudanych probach napraw, zmienilem mechanika i to byla najlepsza decyzja jaka podialem:) W koncu auto zaczelo jezdzic tak jak powinno. Koszty sciagania lozysk z USA i napraw lepiej przemilcze
W miedzy czasie musialem tez dorobic nowe tylne polosie(wlecialy nowe przeguby zew). Temat ogarnal Motomax z Torunia.
Oraz zamontowalem rozporki (dorabial ZaB3R5PoLsKa z coltmania.pl )
Zalacze tez zdjecia nowego kabla masowego:
Stan na dzisiaj... hmm. Mozna powiedziec ze auto swiezo po swapie i zaczynam nim robic pierwsze kilometry. Zostalo sporo szczegolow do dopieszczenia, ale pewnie potrwa to troche bo niedlugo wiekszosc czasu bede pewnie poswiecal mojej coreczce, na ktorej narodziny czekamy |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 14-07-2013, 23:36
|
|
|
jabberkonto napisał/a: | Niestety po wymianie wszystkich lozysk w skrzyni, problem dalej istnial, wiec zawiozlem juz cale auto do mechanika, ktory mial ja naprawic. Po prawie roku i kilku nieudanych probach napraw, zmienilem mechanika i to byla najlepsza decyzja jaka podialem:) W koncu auto zaczelo jezdzic tak jak powinno. Koszty sciagania lozysk z USA i napraw lepiej przemilcze |
A jakie miałes objawy i co było ich przyczyna ??? U mnie tez w eclipse cos trzesie miedzy 20-40km... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 14-07-2013, 23:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-07-2013, 23:38
|
|
|
fajne auto, dobrze, że posuwa się na przód. Mechanik jest tu najważniejszy.
Jak patrzę na Twój projekt przypomina mi się żółty CJ w Niemczech zrobiony na evo, gdzie właściciel prawie nic nie wiedział o aucie... |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 14-07-2013, 23:41
|
|
|
Misiek napisał/a: | Jak patrzę na Twój projekt przypomina mi się żółty CJ w Niemczech zrobiony na evo, gdzie właściciel prawie nic nie wiedział o aucie... |
to raczej do jaberkonto nie pasuje... Poczytaj temat, jak wiele sam ogarnał. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
|