Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/
Autor Wiadomość
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-06-2012, 09:33   

Ale co zrobiłeś w kierunku usunięcia błędu 56? Zanegowałeś tylko, dokładność pomiaru ciśnienia paliwa przez ECU. Nie ma siły musisz się wziąć za czyszczenie lub (jeśli jest uszkodzona) regenerację pompy. Przez nasze gadanie na Forum usterka nie zniknie. Carisma nie przyspiesza, bo wpadła w tryb awaryjny, żeby chronić silnik.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-06-2012, 10:27   

Jestem w pracy i nie mam jak tutaj odczytać logów, ale ogólnie skoro cały czas jest błąd 56 to problem jest z pompą lub ciśnieniem przed nią. Przeczytaj temat:

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0

Jak znajdziesz kogoś ze sprzętem odpowiednim, to dokonajcie pomiaru przez pompą. Jak ciśnienie przed pompą będzie ok, to już zostaje problem z samą pompą. Zacznij od lekkiej polerki regulatora, jak to nie pomoże to już chyba tylko wymiana pompy niestety :(
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
korwet 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 48
Skąd: Polska
Wysłany: 04-06-2012, 10:36   

wichura1 napisał/a:
Ale co zrobiłeś w kierunku usunięcia błędu 56?

Początkowo w celu usunięcia 56 czyściłem przepustnicę, wymieniłem świece, przy okazji poszła nowa uszczelka pod kolektor ssący i pod pokrywę zaworów. Błąd się dalej wpisywał - objawy to szarpnięcia w górnym przedziale obrotów ale można było się rozpędzać.
Następnie rozruszałem regulator ciśnienia ale bez jego wyciągania, ciśnienie ładnie się ustabilizowało i minimalnie oscylowało w okolicy 5MPa. - szarpanie dalej występowało i dawało się przyspieszać. W trakcie szarpnięć wpisywał się 56 a EvoScan pokazywał spadki ciśnienia nawet do 1MPa.
Później pospawałem wydech i w międzyczasie przedmuchałem filtr powietrza - jego stan nie jest może sklepowy ale bardzo dobry, myślę że on problemu nie stwarza.
W tym momencie auto przestało przyspieszać - max prędkość to ok. 70km/h, max obroty na postoju to ok. 3500obr/min.
Wobec tego wymieniłem główny filtr paliwa, filterki w pompie WC.
volve napisał/a:
Zacznij od lekkiej polerki regulatora

Nie mogę go wydostać - po odkręceniu regulator nie chciał wyjść ze środka - odpalenie auta nie spowodowało jego wyplucia, dmuchanie sprężarką do wejścia pompy od strony filtra głównego i do wejścia powrotu z listwy wtryskowej tam gdzie jest drugi filterek też nie spowodowało wyplucia regulatora.
I po tym w dalszym ciągu max obroty to ok. 3500obr/min., auto ciężko odpala, przy próbie ruszenia (wrzucenie D - automat) często gaśnie, nawet raz się zdażyło że obciążenie włączającego się klimatronika zdusiło silnik, ciśnienie wynosi 1,17MPa, początkowo nie reagowało na przygazówki (logi poniżej) a po kilku odpaleniach ciśnienie zaczęło zmieniać się w takt obrotów i jego max wartość to 3,76MPa dla 3560obr/min. - wyższe obroty w dalszym ciągu są nieosiągalne.
wichura1 napisał/a:
Carisma nie przyspiesza, bo wpadła w tryb awaryjny, żeby chronić silnik
Rozumię, że tryb awaryjny nie pozwala też wkręcić silnika na wyższe obroty...
Przy próbie dalszego dodawania gazu prędkość obrotowa maleje a auto zaczyna prychać i zaczyna rzucać silnikiem.
Nigdy nie miałem okazji widzieć jak zachowuje się silnik w trybie awaryjnym ale czy to prychanie jest objawem tr. awaryjnego ?
Sprawdziłem zachowanie auta przy odłączaniu fajkocewki...dla każdej praca silnika zmienia się w ten sam sposób - więc albo wszystkie dobre, albo wszystkie uwalone. Auto głupieje po odpięciu przepływki (w daleko idącej teorii przepływka działa) i gaśnie po odpięciu czujnika ciśnienia. Zauważyłem też że po wymianie filtrów OctanLevel wrócił na "swoje miejsce" tj. ok. 100%
Wrzucam paczkę logów (niektóre są bardzo krótkie bo auto gasło) zarejestrowanych po wymianie filtrów.

http://www.sendspace.pl/f...37a288bf47e31cf
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-06-2012, 14:05   

W trybie awaryjnym odcięcie paliwa jest wcześniej, aby nie wychodzić poza bezpieczny zakres obrotów. Bez posłuchania jakiegoś nagrania silnika, tryb awaryjny to tylko moja hipoteza. Nie zajmuj się przepływką, przepustnicą, świecami. Skup się na podpowiedziach volve, resztą rzeczy zajmiesz się kiedy zniknie błąd 56.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
korwet 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 48
Skąd: Polska
Wysłany: 05-06-2012, 08:59   

Mój problem został rozwiązany. Całego bałaganu narobił pęknięty oring (na zdj. "a") i wciął się pomiędzy elementy 1 i 2 blokując regulator w pozycji otwartej. Tym sposobem nie można było osiągnąć większego ciśnienia od 1,17MPa - po przygazowaniu do 3,7MPa.
Pęknięty oring spowodował zmianę położenia osiowego elementu 2 i przez to na tłoczku powstały przetarcia na samym stożku (na zdj. "b") i na końcu tłoczka (na zdj. "c"). W ruch poszedł papier ścierny 2500 z wodą...później dotarłem jeszcze tłoczek z elementem 2 pastą polerską.



Poskładałem wszystko do kupy i cari dostała nowego wigoru.

Miałem problem z wyjęciem tulejki (na zdj. 1) - za nic nie chciała wyjść, uciąłem 1,5 cm gumowego wężyka, wsadziłem do tulejki i szczypcami które podczas zaciskania się rozwierają bez najmniejszych oporów wyciągnąłem.
Najwygodniej się robi po odkręceniu całego modułu regulatora...trzymają go tylko 3 śruby a ułatwienie ogromne.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Poniżej przedstawiam log z jazdy po złożeniu autka - trochę dynamicznej jazdy, trochę spokojnej i na jałowym też trochę popracował.
http://www.sendspace.pl/f...564570f65409649
W trakcie tej trasy CE ani razu się nie zapalił :twisted:

Cytat:
resztą rzeczy zajmiesz się kiedy zniknie błąd 56.

Wszelkie sugestie po przeanalizowaniu loga mile widziane.


Octan Level co prawda poleciał w okolice 50% ale jeszcze mam pół zbiornika tego...PALIWA... :evil: , później zaleję coś ciekawszego.[/quote]
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-06-2012, 09:13   

Czyli tak jak pisaliśmy, problemem była pompa WC a dokładniej regulator ;) Dzisiaj może pod wieczór będę miał chwilę czasu to przejrzę logi. Ogólnie to jeszcze zrób taki odczyt:

- auto ma mieć optymalną temperaturę, czyli około 90 stopni
- po rozgrzaniu gasisz auto, podłączasz kabel, kluczyk do pozycji bodajże 3(tak aby wszystkie kontrolki się zapaliły), włączasz EvoScan i dopiero odpalasz auto
- dajesz mu pochodzić na wolnych obrotach przynajmniej 6 minut, nie dotykaj wtedy niczego :D

Jeszcze nie przeglądałem Twoich logów, także nie wiem czy się stosowałeś, ale przeczytaj post arena z 13 strony. Tam jest jego konfig do EvoScana i info co zaznaczyć.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
korwet 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 48
Skąd: Polska
Wysłany: 05-06-2012, 09:52   

volve napisał/a:
problemem była pompa WC a dokładniej regulator

uwierz mi że jak cari nie miała siły nawet ruszyć z miejsca to już mi wszystkie możliwe awarie przychodziły do głowy :mrgreen:
gdybym ja wiedział że koszt naprawy wyniesie całe 3zł i jedno popołudnie... :badgrin:
volve napisał/a:
Jeszcze nie przeglądałem Twoich logów, także nie wiem czy się stosowałeś, ale przeczytaj post arena z 13 strony. Tam jest jego konfig do EvoScana i info co zaznaczyć.

Czytałem te wytyczne...konfiga mam wrzuconego i wcześniejsze logi były zgodnie z zaleceniami a wczoraj to już troszki późno było i nie miałem za bardzo siły :D ...dzisiaj wykonam zgodnie z instruktażem arena :wink:
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-06-2012, 18:44   

Przejrzałem tak na szybko te ostatnie logi:

- do około 11 minut bardzo dziwnie pracuje sonda lambda, AFR spada Ci poniżej 14, czyli wtedy masz bogatą mieszankę, a silnik niby cały czas był rozgrzany
- Octan level tragiczne, jeśli faktycznie jest to tylko i wyłącznie od paliwa to chyba tankowałeś u jakiś ruskich :P Popróbuj paliwa z innych stacji, jeśli Octan Level będzie utrzymywało się w okolicach 100, to będzie dobrze. W innym przypadku być może trzeba będzie czyścić kolektor ssący itp. Ogólnie aren wrzucał linka do fotorelacji: http://www.dreamcarisma.d..._blastern_2.php
- po 11 minucie w sumie już w miarę wporządku wszystko chodzi
- ciśnienie na pompie obecnie praktycznie prawie jak w instrukcji ;)

Ogólnie zrób jeszcze te logi tak jak mówiłem. Potestuj paliwo, pojeździj trochę z podpiętym EvoScanem i zobacz czy Octan Level wróci do normy.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
korwet 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 48
Skąd: Polska
Wysłany: 05-06-2012, 20:51   

volve napisał/a:
Ogólnie zrób jeszcze te logi tak jak mówiłem

Mam już gotową paczkę logów wg wytycznych arena...dodatkowo zapisałem jeszcze log na jałowym ok. 6 min. z włączonym klimatronikiem.
http://www.sendspace.pl/f...794102b729c39f4
volve napisał/a:
W innym przypadku być może trzeba będzie czyścić kolektor ssący

Co prawda miałem zmienianą uszczelkę pod kolektorem ssącym ale nie wiem czy mechanior sprawdzał w jakim on jest stanie :roll:
Od kiedy cari ożyła popuściłem jej trochę lejce i tym sposobem tego "paliwa" zostało ćwiartka baku...tak więc zmiana stacji już niedługo :wink:
volve napisał/a:
chyba tankowałeś u jakiś ruskich

No właśnie nie u ruskich - tak się u nas dba o dobrobyt obywateli :evil:
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-06-2012, 21:52   

Patrząc na logi z postoju poza Octan level i Fuel Trim Mid reszta w normie. Na logach z jazdy trochę dziwią te spadki AFR poniżej 14,7, ale na razie myślę spokojnie skup się na Octan level i potestuj paliwo.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 05-06-2012, 21:53   

korwet,
Jest parę problemów, przedyskutujmy ten log: EvoScanDataLog_2012.06.05_18.37.04-jalowy-bez-klimy.csv

-Octane Level 43% /Efekt spalania stukowego, ideał to 100%/. ECU w takiej sytuacji cofa zapłon aby uchronić silnik przed uszkodzeniem- przez co staje się mniej sprawny, czytaj więcej spali przy tej samej pracy/.
Ewentualne przyczyny to przebicia na fajkach cewek, olej w studniach świec i nagar w komorach spalania- tutaj należałoby sprawdzić stopień sprężania, nie powinien przekraczać 17,2 bara. W zanagarzonym silniku może być więcej.
Dobre paliwo, ostra jazda na dłuższym odcinku może coś zmienić /wypalić to świństwo /nagar/, ale trochę to potrwa/. Jak nie pomoże, niestety czyszczenie mechaniczne.
Przy tak niskiej odporności silnika na spalanie stukowe sama zmiana paliwa na odporniejsze na stuki /Pb98/, może nie pomóc.

- Fuel Trim Low- prawie 10% sporo, jest to stała tendencja na twoich logach.
- 37.Engine Load- ponad 43% na uwarstwionej, / manual dopuszcza max 35% w tym trybie. Takie obciążenie ECU świadczy o "problemach" ze składem mieszanki.
- Napięcie na TPS za wysokie /ponad 0,7 Volta/.

Myślę że drobna regulacja TPS-a poprawi te parametry. Skoryguj do okolic 0,64 Volta. Fixed Sas nie ruszaj, obroty na stechimetrycznej masz ok. Dokonaj regulacji samym TPS-em.

Po tej regulacji , po resecie i ponownej adaptacji ECU powinno być lepiej. Operacja , jakby co jest odwracalna, zawsze możesz wrócić do tego co jest. Narzędzie /Evoscan/ masz.

Co do wahań obrotów na jałowym z klimą- nie podejmuję się tego wyjaśnić, skaczą strasznie.

Powodzenia i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez aren195612 05-06-2012, 22:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 05-06-2012, 22:19   

aren195612, cześć. możesz kontynuować rozmowę również na temat mojego problemu?
Pozdrawiam!!!
 
 
korwet 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 48
Skąd: Polska
Wysłany: 06-06-2012, 22:46   

volve napisał/a:
ale na razie myślę spokojnie skup się na Octan level i potestuj paliwo

aren195612 napisał/a:
czytaj więcej spali przy tej samej pracy

Czyli jednak dobre miałem przeczucie...
aren195612 napisał/a:
olej w studniach świec

to akurat małoprawdopodobne, niedawno świece zmieniałem - stare były okopcone jak na za bogatą mieszankę, a przy okazji zmieniałem uszczelkę pod pokrywę - w przedlifcie ponoć to ona uszczelnia gniazda...teoretycznie nic się nie sączy.
Cewki też nie wykazały oznak nieprawidłowości...niestety to jest tylko wynik badań organoleptycznych...ew. trzeba by je pomierzyć...
aren195612 napisał/a:
nagar w komorach spalania

to nie daje mi spokoju - sądząc po tym jaki syf miałem pod pokrywą zaworów to chyba jest bardzo prawdopodobne :(
Ciągle mam jednak nadzieję że to chodzi o to paliwo...swoją drogą to sporo wody cari wypluła w trakcie przygazówek po złożeniu regulatora...
Niedługo wyjeżdże to dziadostwo i zaleję coś normalnego,
a póki co chodzi mi po głowie regulacja TPS.
Czytałem ten wątek o TPS
http://forum.mitsumaniaki...t=33071&start=0
przepustnicę mam na linkę i mam kilka pytań...
Jak dobrze zrozumiałem:
1. Silnik ma być rozgrzany (80 degC lub więcej)
2. Pod fixed SAS mam umieścić szczelinomierz...w końcu 0,65 czy 0,4mm ? w temacie są wątpliwości a wolę dopytać.
3. Kluczyk na ON
4. Odkręcam TPS i przekręcam go przeciwnie do wskazówek zegara
5. Sprawdzam na pinach 3-4 czy jest przejście - przekręcam TPS zgodnie z ruchem wskazówek zegara do momentu aż miernik wskaże brak przejścia
6. Przykręcam TPS i sprawdzam napięcie między pinem 2 i masą

Coś mi mówi że nie trzeba go kręcić przeciwnie do wskazówek a później zgodnie ze wskazówkami jeżeli obserwuje się wykres w EvoScanie...trzeba go tylko przemieścić aby uzyskać 0,64V ? - poprawcie mnie proszę jak źle to zrozumiałem...
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 07-06-2012, 06:05   

Cytat:
Czytałem ten wątek o TPS
http://forum.mitsumaniaki...t=33071&start=0
przepustnicę mam na linkę i mam kilka pytań...


Nie tak ostro, bo poprzestawiasz wszystko, i nie będzie do czego wrócić, chodzi tylko o ustawienie TPS-a na podaną wartość na nagrzanym silniku /80 stopni i więcej/, czyli:
Laptop na przedłużce USB cobyś mógł widzieć odpalonego Evoscana i drobna korekcja w ustawieniu parametru "14.TPS kanal drugi" do podanej wartości.
Czyli tak jak piszesz:
korwet napisał/a:
trzeba go tylko przemieścić aby uzyskać 0,64V


Reset ustawień i adaptacja, potem jakaś trasa, coby ECU skorygowało parametry.
A potem wstaw tu loga z postoju 6 minut na nagrzanym, z momentem odpalenia, popatrzymy na trimy i obciążenie ECU. Problem z tym że twoje trimy idą, i to sporo w minus.
Bez tej klimy, bo to jest odrębny temat.

Pozdrawiam
 
 
korwet 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 48
Skąd: Polska
Wysłany: 07-06-2012, 12:03   

aren195612 napisał/a:
Nie tak ostro, bo poprzestawiasz wszystko

Zamierzałem wykonać tylko część dot. TPS ale to kręcenie przeciwnie do ruchu wskazówek, później zgodnie z ruchem to trochę za dużo mając przed oczami parametr
aren195612 napisał/a:
"14.TPS kanal drugi"


a co ze szczelinomierzem ? 0,65mm, 0,4mm czy nie dawać wcale ?
Ostatnio zmieniony przez korwet 08-06-2012, 15:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.