Wentylator chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
kristof
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6+LPG '99(lift)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 326 Skąd: Biskupice/Poznań
|
Wysłany: 07-06-2012, 19:10 Wentylator chłodnicy
|
|
|
Witam,
Jak w temacie nie działa mi wentylator od chłodnicy.
Stało się to nagle praktycznie z dnia na dzień, więc pojechałem do elektryka który stwierdził że komputer nie przekazuje mi informacji zwrotnej by włączyć wentylator.
Za jego sugestią mam drugi czujnik podpięty na lewo i póki co tak chłodziłem silnik -> minus tego zabiegu temp nie spada poniżej 100C.
Więc po jakimś czasie tak znęcania się nad autem, kupiłem 'nowy' komputer podłączyłem wsio odpalam i dusza dalej nie działa ten durny wentylator....mi brak pomysłu - do czasu przejrzenia i zrozumienia schematów elektrycznych - gdzie może tkwić usterka, jeśli wie ktoś jak mogę zdiagnozować co jest błędem gdzie prąd nie dochodzi to będę bardzo wdzięczny.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam i szerokości na drogach życzę
KS |
_________________ The Linux philosophy is 'Laugh in the face of danger'. Oops. Wrong One. 'Do it yourself'. Yes, that's it. |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-06-2012, 22:49
|
|
|
No więc tak:
Przewód idący od komputera do jednej z wtyczek znajdujących się pod puszką bezpieczników w komorze silnika.
Wtyczka łącząca te dwie części instalacji pod puszką bezpiecznikową
Słaby styk w puszcze bezpiecznikowej (tutaj info z v40 forum)
Teraz trzeba znaleźć winnego. Mi się jeszcze nie udało...ratuje się włączeniem klimy i o dziwo wentylator wtedy działa, a obsługuje go ten sam przekaźnik |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
zuk38
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 47 Skąd: Sobowidz
|
Wysłany: 07-06-2012, 23:13
|
|
|
U mnie to samo... Do dzis nie udalo mi sie z tym uporac. |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 09-06-2012, 15:21
|
|
|
kristof, na początek spróbuj odpalić go z evoscana. Bo jak na razie, to trudno powiedzieć, czy komputer go załącza, a prąd ginie po drodze, czy go nie załącza, bo nie widzi potrzeby..... |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-06-2012, 21:26
|
|
|
docencik87 napisał/a: | No więc tak:
Przewód idący od komputera do jednej z wtyczek znajdujących się pod puszką bezpieczników w komorze silnika.
Wtyczka łącząca te dwie części instalacji pod puszką bezpiecznikową
Słaby styk w puszcze bezpiecznikowej .... |
Tej puszce na fotce: (dzisiaj ta fotka się przydaje 3 raz ) Często też śniedzieją,lub upalają się styki bezpieczników.
 |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
kristof
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6+LPG '99(lift)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 326 Skąd: Biskupice/Poznań
|
Wysłany: 12-06-2012, 20:46
|
|
|
Więc tak
Dziś miałem 5 min, więc sprawdziłem wasze wersje
Oczywiście pomijając EVO scan (brak dostępu do tego)
Poprzemieniałem wszystkie przekaźniki z tej puszki po lewej z tej z bezpiecznikami po prawej (Te same oznaczenia więc po co się pierdzielić )
Usterka nie zniknęła jak za dotknięciem magicznej różdżki a miałem taką cichą nadzieję, nóżki wszystkich bez i styków przeczyściłem -> żeby nikt mi nie mówił że to to
A co do samego komputera, to miałem jego wymianę, więc cały zestaw ECU został wymieniony i ta sama usterka występuje w przypadku obu urządzeń, jak uporam się z tym bałaganem to wrócę do starego kompa na testy....
docencik87 gdyby włączenie klimy mnie ratowało, bym był mega szczęśliwym człowiekiem u mnie ani ten wentylator nie chce drgnąć samemu ani ten drugi,
Więc wciąż jestem głupi jak byłem przedtem ale bardzo dziękuję za pomoc
Aha, i tak jak pisałem, wentylator od chłodnicy działa, tylko z pominięciem komputera i chyba tej lewej (patrząc na komorę silnika) puszki, co wichura1 pokazał na zdjęciu, jest jakby podłączona na krótko do bezpiecznika w prawej puszcze (głównej) i do innego czujnika temperatury (równie wmontowany gratis )
Pytanie jak nie elektryk może sprawdzić przepływ prądu w aucie między instalacjami? |
_________________ The Linux philosophy is 'Laugh in the face of danger'. Oops. Wrong One. 'Do it yourself'. Yes, that's it. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 13-06-2012, 23:44
|
|
|
wichura1, dlatego pisałem o evoscanie. Ale jak kolega lubi się najpierw narobić.......
Cza kliknąć na actuator (Radiator Fan low, Radiator Fan High), i będzie wiadomo o co chodzi.
Kabelek kosztuje równowartość mizernej flaszki, a soft chyba 29$
[ Dodano: 13-06-2012, 23:45 ]
Albo niech Kolega podpyta na regionalnym, i pewnie ktoś pomoże. |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-06-2012, 10:18
|
|
|
kristof, Ja kabelek mam EvoScan też, tylko musiałbym zrobić włącznik zwierający pin 1 i 4, bo niewygodnie się zwiera najpierw wtykając drucik, a potem dopiero wtyczkę. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-06-2012, 11:07
|
|
|
kristof napisał/a: | u mnie ani ten wentylator nie chce drgnąć samemu ani ten drugi, |
A klimatyzacja działa?? Jak nie będziesz miał czynnika to się nie załączą. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
kristof
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6+LPG '99(lift)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 326 Skąd: Biskupice/Poznań
|
Wysłany: 15-06-2012, 10:22
|
|
|
zwolin powiem Ci w prost nie stać mnie na taki luksus, przez ostatni rok nie wliczając w to niesprawnych wentylatorów ten samochód kosztował mnie więcej niż chciałbym...teraz pomału wychodzę z nim na prostą tak że pozostały mi się drobne rzeczy do zrobienia i te drobne można włożyć w cudzysłów...
docencik87 tutaj możesz mieć rację, bo jak pisałem wyżej rok minął, jednak po załadowaniu klimatyzacji działała ona przez m-c potem była już kompletna cisza na obu wentylatorach, za co ciągle grzecznie i serdecznie w myślach dziękuję koledze Sebie za naprawę tego auta w tamtym czasie....
wichura1 jeśli byłaby szansa żeby sprawdzić go za pomocą tego evoscan to bardzo chętnie bym skorzystał z tego, oczywiście odpowiednio się odwdzięczę za pomoc
Co do czujników to ten od wskazania temp w kabinie działa powiedzmy poprawnie, czyli wskazuje mi kiedy przekraczam 90C i kiedy dochodzę do czerwonej kreski. Tego drugiego nie sposób sprawdzić w ten sam sposób...a był wymieniany rok temu właśnie ze względu na to że moje pierwsze podejrzenie padło na niego...nie wiem co mógłbym dodać do opisu usterki więcej ....
Po prostu raz odebrałem auto od mechanika i już nic nie działało od tamtej pory tego kolesia nie widziałem i sam staram się rozwikłać zagadki (mechanika jest łatwa względnie łatwa, elektryka to koszmar dla mnie...) |
_________________ The Linux philosophy is 'Laugh in the face of danger'. Oops. Wrong One. 'Do it yourself'. Yes, that's it. |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-06-2012, 10:29
|
|
|
Jeśli chcesz to też zapraszam do Lubonia. Mam też kabelek i evoscana.
A problem w Cari mam ten sam i też do tej pory sobie nie poradziłem. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
stanrob
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI LS 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 11 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 16-06-2012, 18:22
|
|
|
Rok temu miałem podobny problem. Elektromagnes sprzęgłą sprężarki nie dostawał sygnału. Nie włączał jej, czynnik się nie grzał i nie włączał się wentylator.
Po analizie schematów el. z miernikiem w ręku znalazłem przerwę między elktromagnesem a czujnikiem (temperatury czynnika chłodniczego). Jest on paskudnie zagięty i bywa w środku zniszczony ze starości. Złączka czarna 1 pinowa trudna do rozebrania, ja ją rozpieprzyłem i założyłem nową.
Powodzenia. |
|
|
|
 |
zuk38
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 47 Skąd: Sobowidz
|
Wysłany: 17-06-2012, 19:00
|
|
|
Wymienilem ten czujnik, ktory podaje temperature do kompa, niesety wentylator dalej nie dziala.. Na szczescie klima go zalacza..
Moze jest na forum ktos z okolicy trojmiasta kto dysponuje kabelkiem i evoscanem? |
|
|
|
 |
carpezo
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 94 Skąd: brok
|
Wysłany: 25-06-2012, 18:20
|
|
|
też mam problem z wentylatorem. ostatnio robiłem nauke obrotów i silnik pracował ok 30 min i wentylator nie zalaczyl sie co zdziwilo mnie no ale ok obroty naprawily sie. wskaznik od temperatury jest ok tak jak powinien ok 90 st (tak prawie w połowie wskaznika) pokazuje. ale otwieram maske po przejechaniu klikunastu km bagnet od oleju goracy jak cholera, rura od chlodnica ta górna goraca że ledwo mozna dotknac.. i teraz nie wiem czy zwalił sie wentyator czy co? ale temp nie wzrasta na pulpicie... doradzi ktos co zrobić? |
|
|
|
 |
|