Wyciszenie Lancera |
Autor |
Wiadomość |
paffci0
Forumowicz Pafcio

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 37 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-02-2012, 20:51 Wyciszenie Lancera
|
|
|
Witam,
W związku tym iż mój Lancer jest dosyć głośnym samochodem, chciałem wyciszyć go trochę. Pomyślałem sobie iż zacznę od naklejenia maty bitumicznej na drzwiach. Nie bardzo się na tym znam ale przejrzałem allegro i zauważyłem iż jest tam wiele rodzajów mat. Czy mógł by mi ktoś doradzić, która była by rozsądnym rozwiązaniem. Podejrzewam że jeśli zacznę od drzwi to poprawie się akustyka i brzmienie radia. Nie mogłem również znaleźć instrukcji jak się zdejmuje te plastiki z drzwi. Czy ktoś już z forumowiczów robił coś takiego sam? Proszę o pomoc oraz jakieś sugestie. |
_________________ Pafcio
 |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 02-02-2012, 21:14
|
|
|
Zerknuj do działu Outlandera II. Tam już to robili. Metody zdejmowania tapicerki są bardzo zbliżone. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
ko5a
Forumowicz

Auto: LANCER 1.8 + podtlenek gazotu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 85 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 02-02-2012, 23:12
|
|
|
Jak tylko się zrobi cieplej zabieram się za wymianę midbassów z przodu oraz za wyciszenie drzwi Mam już matę, nie pamiętam jakiej firmy ale z jednej strony jest aluminiowa. Jak mi się przypomni to dopiszę.
W tym wątku jest gdzieś umieszczona foto relacja z wyciszania boczków:
http://forum.mitsumaniaki...osniki&start=75
o tu:
http://lanceraudio.prv.pl/ |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez ko5a 04-02-2012, 01:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
paffci0
Forumowicz Pafcio

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 37 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-02-2012, 10:44
|
|
|
Fajnie by było jak byś przybliżył temat tych mat. Jaką grubość kupić oraz ile tego kupić na zrobienie auta. Może masz jakieś sugestie od czego zacząć żeby auto było ciche. Czy wystarczy tylko drzwi i już będzie znaczna różnica, czy trzeba tez całą podłogę z bagażnikiem obklejać. |
_________________ Pafcio
 |
|
|
|
 |
michaello
Forumowicz

Auto: Byl LANCER jest CIVIC X Hatch
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 460 Skąd: WE
|
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 08-05-2012, 14:47
|
|
|
Od razu widac ze ten kto wygluszal nie ma pojecia o sztuce wyciszania. Zastosowal maty bitumiczne STP ktore sluża do wygluszania przed niskimi czestotliwosciami i rezonansem. Nakleja sie je na duze polacie blach.
Dopiero na to trzeba dac material wyciszajacy typu filc/pianka/styropian/wata ktory niweluje wyzsze czestotliwosci.
Naklejanie na plastikowe nadkola mat bitumicznych w zasadzie nic nie da |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
maciej79
Forumowicz
Auto: Lancer SB 1.8 wersja lpg
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 36 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 08-05-2012, 18:52
|
|
|
sampler napisał/a: | Od razu widac ze ten kto wygluszal nie ma pojecia o sztuce wyciszania. Zastosowal maty bitumiczne STP ktore sluża do wygluszania przed niskimi czestotliwosciami i rezonansem. Nakleja sie je na duze polacie blach.
Dopiero na to trzeba dac material wyciszajacy typu filc/pianka/styropian/wata ktory niweluje wyzsze czestotliwosci.
Naklejanie na plastikowe nadkola mat bitumicznych w zasadzie nic nie da |
Czesc. Myslalem nad wyciszeniem nadkoli. Masz jakis pomysl czym to zrobic? |
_________________
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 08-05-2012, 20:54
|
|
|
Ja wyciszalem swojego galanta. A wiec na blache nadkola + plyta podlogi od wewnatrz maty butylowe GMS 06 XL potem na to poszedl fabryczny filc z mata a na calosc mata z samoprzylepnej pianki poliuretanowej 1 cm. Efekt bardzo zadowalajacy.
Zamiast mat butylowych mozna natrysnąć kilka warst preparatem Noxudol 3100 + na to pianka poliuretanowa lub butylowa GMS 02. Ta sama istota dzialania. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
ko5a
Forumowicz

Auto: LANCER 1.8 + podtlenek gazotu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 85 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 08-06-2012, 11:33
|
|
|
u mnie na parę przednich drzwi wyszło 1m x 1m maty GMS-04 (grubość 2 mm) na wewnętrzną ściankę drzwi, tam gdzie montowany jest głośnik. Natomiast na zewnętrzną ściankę przykleiłem maty bitumiczne po 3-4 na drzwi. Teraz drzwi zamykają się jak w mercedesie a nie jak w cinquecento
w środku zrobiło się ciut ciszej, chyba że to efekt placebo. |
_________________
 |
|
|
|
 |
prosto
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0, R6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2012 Posty: 189 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 14-09-2012, 22:07
|
|
|
ja dałem drzwi przednie wytłumic firmie która zajmuje się tym profesionalnie, wyszło 13 mat na pare drzwi przednich.
a dzisiaj zabrałem się sam za wytłumianie bagaznika, kupiłem 6 mat bitumicznych z filcem, o wymiarach 50x50 cm, i starczylo na podłoge bagaznika + troche na nadkole...jeszcze z 3,4 maty muszę dokupic zeby zrobic całe nadkola+boki+klape
oto efekty, to moja pierwsza taka próba wiec prosze o wyrozmialosc, ale i opinie co zle itp
http://imageshack.us/a/img706/6082/dscf7382r.jpg
http://imageshack.us/a/img62/1496/dscf7384u.jpg
oczywiscie zaraz zrobiłem jazde probną i....na prawde nie spodziewałem się az takiego efektu, no chyba ze to efekt placebo, no ale roznica od razu słyszalna, miałem wrazenie jakby tył samochodu nie toczył się po drodze a był w powietrzu tzn zero szumów z tyłu, a co dopiero będzie jak wytłumi się nadkola, boki , klape i podłoge... to chyba faktycznie gra warta swieczki |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez prosto 15-09-2012, 18:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15-09-2012, 07:02
|
|
|
Hej,
wygląda sympatycznie
Zapytam tylko ile taka "impreza" kosztuje?
Ile zapłaciłeś firmie za drzwi, ile za swoje materiały.. no i jak długo się tym zajmowałeś ?
Pozdrowienia! |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-09-2012, 10:42
|
|
|
Podaj jeszcze nazwę tej maty... Jaka grubość cena itd... |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 15-09-2012, 12:08
|
|
|
prosto, Kawał porządnej pracy wykonałeś, ale po pierwsze primo zastosował bym w bagażniku matę wodoodporną. Wiesz co będzie się działo w bagażniku jak dostanie się wilgoć, a to w zimie nieuniknione (wiem to z doświadczenia na innym samochodzie w którym miałem filc w bagażniku). Nie żebym cię straszył
Robiłem niedawno wyciszenie w bagażniku (sportback). Nadkola wyłożone matą :
http://www.gms.pl/pl/_sp/29/ , pod tapicerką w bagażniku,
na blachę oczywiście zastosowałem matę bitumiczną samoprzylepną APP MIĘKKA.
Po drugie primo pod kołem zapasowym(dojazdowe) nic nie przyklejałem, a to dlatego że nic to nie daje. Sportback ma podwójny bagażnik i jeszcze półka, to jest wystarczająca izolacja akustyczna, aby dźwięk nie docierał do środka. Wyciszenie drzwi bardzo poprawia komfort i akustykę. Nie zapomnieć o tylnym siedzeniu : u mnie była goła blacha. Podłoga była wyciszona fabrycznie więc nic nie zmieniałem. Przymierzam się do zrobienia nadkoli z przodu i dachu. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
prosto
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0, R6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2012 Posty: 189 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 15-09-2012, 18:31
|
|
|
RalfPi, wytłumienie drzwi przednich w firmie 300zł, cena łącznie z matami. wytłumili to matami bitumicznymi bo powiedzieli ze takie się najlepiej sprawdzają jesli chodzi o drzwi (o takie maty : http://nokautimg4.pl/p-7c...50cm-x-50cm.jpg )
za swoje materiały dałem 100zł wraz z przesyłką za maty bitumiczne z filcem (6 mat o wymiarach 50x50cm, grubosc 10 mm , takie mniej wiecej : http://img11.allegroimg.p...4/64/2528646449 ) dokładnie to z tej aukcji :
http://allegro.pl/app-mat...2597210555.html
+ kolejne 100zł za 3 maty GMS o wymiarach 50x100cm( http://gms.pl/media_library/2012/2/1328860425.png ) - bo dzisiał wytłumiałem nadkola, sciany boczne bagaznika oraz góre własnie tymi matami. zapomniałem zrobic zdjec..ale moze jeszcze bede raz rozbierac jak mi sie bedzie nudzic to zrobie foty
tyku, ten filc niby jest "nasączony" czyms zeby nie wchłaniał wody, nadkola oblepiłem tą matą co Ty tapicerke i sie zastanawiam czy to błąd ? moze są za miekkie na taki cel ?
a w poniedziałek jade kupić jeszcze kilka sztuk maty GMS i pod tylnymi siedzeniami wytłumie i kawałek podłogi z tyłu moze, a w niedalekiej przyszlosci podłoga przód i dach
podsumowując: maty bitumiczne z filcem sa twarde i musi byc troche cieplej zeby je montowac, dodatkowo je podgrzewałem suszarką aby lepiej dolegały, trudno je ciąc, palce bolą do teraz mimo ze nozyczki mialem ostre jak brzytwa
a maty gms tnie się bardzo łatwo, bardzo fajnie się przykleja są miekie i giętkie, ale drozsze i cieńsze niz te z filcem, co lepsze ? na tyle sie nie znam zeby stwierdzic...mysle ze roznice minimalne bedą
a teraz moje pytanie czym i jak wytłumić nadkola przednie ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 16-09-2012, 10:36
|
|
|
Witajcie
Prosto o ile pamietam to brakowalo ci troche elementow w nadkolach przednich. Czy je zalozyles?
Pozdrawiam
P.S.
Nadkola w standartowej ver lancerka sa plastikowe. Jak to zauwazyl kolega Sampler jest bledem naklejanie mat bitumicznych na nadkola plastikowe. W niektorych ver lancerkow , outlanderkow zauwazylem ze japonczycy na nadkola od wew strony naklejaja maty filcowe, oprocz tego jest montowany wspornik z pianki usztywniajacy lotnik wzgledem konstrukcji ( tak np ma bogata ver outlandera).
Jezeli samochod przechodzil naprawy blacharskie to nalezy sprawdzic czy sa scianki plastikowe pomiedzy blotnikiem a drzwiami (brak ich powoduje troche szumow; u kolegi prosto z tego co pamietam ich nie bylo).
Co do bagaznika, prosto ladnie wyciszone, z tym ze ja bym tego zapasu tak nie wyciszyl ze wzgledu na wilgoc i wode. do srodka dalbym maty bitumiczne.
Halas w lancerku, duza wage dalbym dla nadkoli tylnich ( ich wypelnienieu - tak zrobilismy u kolegi TYKU) i samej podlogi. Bo tam poprostu nic nie ma. |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
|