[3.0 V6] Adaptacja obrotów jałowych |
Autor |
Wiadomość |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 14-06-2012, 11:13 [3.0 V6] Adaptacja obrotów jałowych
|
|
|
Przymierzam się do wyczyszczenia porządnie przepustnicy i obawiam się, że po tym zabiegu podskoczą mi znacząco obroty jałowe. Normalne jest, że po takim czyszczeniu należy wyregulować obroty jałowe. W serwisówce opisana jest metoda "basic idle speed adjustment", która wykorzystuje MUT-II, którego oczywiście nie mam
Czy ktoś się orientuje, czy jest jakaś inna metoda uruchomienia adaptacji obrotów jałowych (adaptacja serwa ISC)? np. w Nissanach równolegle do metody z wykorzystaniem komputera serwisowego, jest też metoda alternatywna z sekwencję różnych dziwnych czynności, np. 3 razy zakręć kierownica w lewo, potem x razy przekręć stacyjnkę, itd.
Czy Miśku też można jakoś przeprowadzić adaptację serwa ISC bez kompa serwisowego? |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
szatan666
Forumowicz

Auto: Pajero II V6 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 114 Skąd: Rzeszów / Amsterdam
|
Wysłany: 14-06-2012, 21:23
|
|
|
Sorki ze sie wtracam ale strzeliłes mnie w pysk toż to pajero nie uczy sie sam obrotów ? tak jak to miałem w galancie ? Jestem zaskoczony ? Czyli jak coś w nim robić to nie wolno odpinać akumulatora |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 15-06-2012, 09:23
|
|
|
Hmm.. być może faktycznie nic nie trzeba będzie ustawiać, nie dowiem się jak nie sprawdzę Ale z drugiej strony w serwisówce jest wyraźnie napisane żeby przeprowadzić "basic idle speeed adjustment" po czyszczeniu przepustnicy. Dlatego się pytam, czy ktoś to robił i bez użycia kompa serwisowego. |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 372 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 15-06-2012, 10:57
|
|
|
piotr277 napisał/a: | Hmm.. być może faktycznie nic nie trzeba będzie ustawiać, nie dowiem się jak nie sprawdzę Ale z drugiej strony w serwisówce jest wyraźnie napisane żeby przeprowadzić "basic idle speeed adjustment" po czyszczeniu przepustnicy. Dlatego się pytam, czy ktoś to robił i bez użycia kompa serwisowego. |
W Pajeraku nie wiem, jeżdżę w dizlu.
W innych autach z podobnych roczników po podłączeniu akumulatora odpalało się silnik i trzymało się go chwilę na wolnych obrotach, później chwilę na ok. 2000 obr/min, później chwilę na 3500, poźniej na nieco niższych niż najwyższe.
Ja tak robiłem swego czasu w jakichś Toyotach i Subarakach. Ludzie mówili, że lepiej reagują na gaz niż bez tej procedury. Ale szczegółów już nie pamiętam. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 15-06-2012, 12:43
|
|
|
No właśnie, jednoznacznej odpowiedzi chyba nie będę miał, dopóki nie sprawdzę doświadczalnie
Znalazłem jeszcze taki opis:
Cytat: | Zamontuj przepustnicę, zwracając uwagę na szczelność przewodów podgrzewania przepustnicy (lubią podciekać).
Odłącz akumulator na ok minutę.
Silnik musi być zimny zanim go uruchomisz.
Uruchom silnik na 10 minut (wszstkie odbiorniki prądu wyłączone).
Zgaś na 20 sekund (wyciągnij kluczyk ze stacyjki).
Uruchom na 10 minut (włączone możliwe wszystkie odbiorniki prądu, ale bez klimy).
Gotowe. |
|
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 15-06-2012, 14:57
|
|
|
piotr277 napisał/a: | Ale z drugiej strony w serwisówce jest wyraźnie napisane żeby przeprowadzić "basic idle speeed adjustment" po czyszczeniu przepustnicy. | Obok w serwisówce powinno być napisane na czym polega ta procedura. IMHO basic sugeruje jakieś proste operacje typu podkręcenie śrubki bez używania testera. |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 15-06-2012, 20:37
|
|
|
elektryk, no na początku napisałem, że ta opisana metoda wykorzystuje komputer serwisowy MUT-II. Polega ona na tym, że się wybiera w komputerze pozycję "adaptacja wolnych obrotów" innej opisanej metody nie znalazłem. |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 16-06-2012, 03:16
|
|
|
piotr277 napisał/a: | elektryk, no na początku napisałem, że ta opisana metoda wykorzystuje komputer serwisowy MUT-II. Polega ona na tym, że się wybiera w komputerze pozycję "adaptacja wolnych obrotów" innej opisanej metody nie znalazłem. | Daj linka do serwisówki gdzie jest opisany Twój model. Na szybko zajrzałem do serwisówki od mojego 4g63 i mam następujące wnioski:
1. procedura polega na regulacji śrubką
2. MUT jest potrzebny po to żeby wymusić na sterowniku żeby zablokować podnoszenie obrotów wynikającej z innych przyczyn
Więc jeśli nie masz MUTa to ja bym wyeliminował wszystkie możliwe źródła obciążenia silnika tak żeby nic nie powodowało podnoszenia obrotów, według mnie w przypadku o1 to są:
- ruch kierownicą (jest czujnik na pompie), ale raczej nikt nie będzie kręcił w miejscu
- większe odbiorniki prądu, np światła przednie i szyba ogrzewana, lusterka itp
- wyłączył klimę (aktywowanie się chłodzenia podnosi obroty jałowe)
A później wystarczy sprawdzić obroty silnika czy trzymają się przepisowych, jeśli coś nie tak to można pokręcić śrubką i wyregulować otwarcie przepustnicy. |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 25-06-2012, 09:57
|
|
|
Dzięki wszystkim za rady. W weekend wyczyściłem przepustnicę, cały dolot i przepływkę. Po czyszczeniu obroty wcale nie wzrosły, więc nie było co regulować widocznie nie było wcale takie brudne. W moim odczuciu warto tam zaglądać i czyścić od czasu do czasu, bo wyeliminowałem delikatne szarpnięcia na niskich obrotach, które były wcześniej. |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
szatan666
Forumowicz

Auto: Pajero II V6 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 114 Skąd: Rzeszów / Amsterdam
|
Wysłany: 28-02-2013, 21:56
|
|
|
Witam , tak dla potomnych to pajerak sam sie uczy obrotów bo sprawdziłem na swoim , trzeba normalna procedure zrobić , kilka minut na wolnych obrotach bez swiateł, pozniej klima na maksa i swiatła długie i tak ze 2 razy i auto nauczy sie samo obrotów. |
|
|
|
 |
|