[Carisma] FAQ Przepustnica, TPS, SAS, IPS (nie GDI) |
Autor |
Wiadomość |
korwet
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 48 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14-06-2012, 12:07
|
|
|
No i jestem po ponownej regulacji...tym razem pełny sukces.
TPSa ustawiałem na ciepłym silniku i odkręconej przepustnicy...teraz przy dokręcaniu TPSa nic się nie przesunęło, nie przestawiło i po złożeniu całości resecie i adaptacji TPS kanał drugi mam 0,646V
mateusz8230 napisał/a: | Nie wiem skąd mógłbym dostać nową uszczelkę ori |
Wcześniej miałem uszczelkę ale z pokładem sylikonu - po odcisku widać że te otwory w przepustnicy może nie były całkiem zatkane ale napewno częściowo niedrożne...
nową uszczelkę dostałem w ASO za 28,75zł
tu widać numer jak by co...może ułatwi to poszukiwania
no chyba że ta z krygielitu się sprawdza
mateusz8230 napisał/a: | co jakiś czas podbija obroty do 2tys. a potem po około może 4minutach wchodzi na 2tys/obr i tak stoi |
u mnie w trakcie adaptacji też podbija obroty po ok. 4 min. tylko że zaraz opadają i adaptacja trwa dalej...przy czym SAS nie ruszałem...
Tak wygląda u mnie nauka bez obciążenia:
a tutaj z obciążeniem:
mateusz8230 napisał/a: | Widze że Cari to samochód dla ludzi którzy lubią robić coś więcej niż tylko jezdzić autem,przeciętny ,,Kowalski'' może sie rozczarować:D |
Gdzieś tutaj na forum czytałem że Cari zwłaszcza 1,8GDI to autko hobbystyczne |
Ostatnio zmieniony przez korwet 14-06-2012, 13:23, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 14-06-2012, 12:20
|
|
|
ok,postaram sie dotrzeć do jakiegoś aso,napewno uszczelka ori bedzie lepsza niz dorabiana recznie:) Juz 2 dzien po adaptacji i jest że tak powiem lepiej,czasami podczas odpalania zdażą się niskie obroty (prawie gaśnie) ale z dnia na dzień jakby coraz lepiej:) dokładnie mi wszystko powie Evoscan,mam kabel i program ale nie moge za diabła się połączyć z ecu (nawet gdy się udą i odpalę auto to zaraz się sygnał rozłącza i koniec,actuatory czasami działają),dziś robię formata bo mam windows 7 64bit (pisze że aplikacja nie zgodna) i zainstaluje xp może to ma jakiś wpływ. |
|
|
|
 |
korwet
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 48 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14-06-2012, 12:42
|
|
|
mateusz8230 napisał/a: | dziś robię formata bo mam windows 7 64bit (pisze że aplikacja nie zgodna) |
Też mam Win7 x64 i na zakładce Zgodność mam zaznaczone tylko Uruchom jako administrator (żeby był w trybie R/W) - działa bez zarzutu
A jakie sterowniki do kabla wgrywałeś
Mi system sam znalazł stery - mignęło tylko że pobiera z Windows Update
aren195612 napisał/a: |
Jak coś nie wyszlo, a moze się zdarzyć gdy wcześniej były instalowane jakieś sterowniki
FTDI należy wyczyścić system ze starych sterowników tym programikiem:
FTClean
Urządzenie USB musi być odłączone.
|
To jest z tego tematu ze strony 2 (chyba go widziałeś)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Może coś ze sterami masz skopane...gdzieś w tym temacie czytałem o zrywaniu połączenia z ECU i niestabilnej pracy Evoscana...skrajny przypadek to był błędny odczyt
Wina leżała w sterownikach... |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 14-06-2012, 23:44
|
|
|
mam najnowsze stery jakie moga byc,juz 2 miesiac z tym walcze,juz mysle o kupnie nowego ale sensu chyba nie ma bo ten raczej działa...problem w tym że jak już zrobie start logging (jak sie uda raz na 50razy połaczyć) to włączam auto i połączenie sie zrywa.Popróbuje jeszcze w końcu musi się udać. A jak ja włączam jako administrator to też na dole piszę takie coś;Running Windows Vista 64bit R/W access.''
Jak zrobie rozwiąż problemy ze zgodnośćią to windows mi proponuje xp (service pack2).Ale i tak to nic nie zmienia...:/
[ Dodano: 16-06-2012, 09:37 ]
Witam,rece mi opadły,zainstalowałem XP i nic dalej nie da się łączyć z ECU,dziś z powrotem Win 7 i coś chyba jest nie tak z programem bo jak chce zrobić ,,start playback'' to potem wyskakuje komunikat:
NIEPRAWIDŁOWY FORMAT CIAGU WEJSCIOWEGO.nie można przechowywać <13.7254901960784 w kolumnie TPS.Oczekiwany typ to Double.'' Ma ktoś jakąś sprawną instalkę????
[ Dodano: 17-06-2012, 15:39 ]
problem z tym komunikatem naprawiłem tzn w ustawieniach regionalnych trzeba było zmienić przecinek na kropke albo na odwrót...ale dalej nie mogę się połączyć z ecu...
[ Dodano: 03-08-2012, 19:35 ]
demeone napisał/a: | 6. Powoli przekrecamy TPS'a zgodnie z ruchem wskazowek zegara i odnajdujemy polozenie kiedy miernik wskaze brak przejscia pomiedzy pinami 3 i 4. (Czyli IPS jest wylaczony). Nastepnie dokrecamy srubki mocujace TPS.
7. Sprawdzamy napiecie na wyjsciu czujnika TPS. (Pewnie sprawdzamy to napiecie na MUT-II, ja go nie posiadalem tak wiec podlaczylem zlacze od TPS tak jak powinno byc i kazde inne kabelki jakie powinny byc na swoich miejscach. Uwyjac igly wbilem sie w pin numer 2 na złączu TPS i wzgledem masy zmierzylem napiecie, oczywiscie musimy przekrecic kluczyk w pozycje ON bez odpalania silnika)
Wartosc uzyskana powinna byc w przedziale 0.4 do 1 V
8. Jezeli otrzymalismy inne wartosc napiecia sprawdzic TPS oraz polaczenia.
Sprawdzic TPSa mozemy w nastepujacy sposob:
a) wyciagamy kluczyk ze stacyjki
b) odpinamy złacze od TPS'a
c) Przykladamy miernik ustawiony na pomiar rezystancji do pinow 1 i 4.
Powinnismy otrzymac wartosc: 3.5 do 6.5 kΩ
d) Przykladamy miernik pomiedzy piny 2 i 4. wowczas rezystancja powinna sie zmieniac plynnie w zaleznosci od polozenia przepustnicy
(jezeli otrzymalismy inna wartosc rezystancji niz w punkcie c, lub rezystancja nie zmienia sie plynnie musimy wymienic TPS)
9. Wyciagamy szczelinomierz (mozemy sprawdzic czy w momencie wyciagniecia szczelinomierza przy przylozeniu miernika do pinow 3 i 4 TPS mamy przejscie czyli 0 Ω, przy wlozonym szczelinomierzu opornosc powinna byc nieskonczenie duza lub ogolnie mowiac brak przejscia)
10. Jezeli wszystko jest OK podlaczamy wszystko na swoje miejsce: zlacza, linka gazu itp, itd.
11. Odpinamy MUT-II jesli go mielismy
|
dziś sprawdzałem TPS,i przyłożyłem do pin 2i 4 igły tzn wbiłem i mam od 0,75kΩ-4,70kΩ przy maksymalnie otwartej przepustnicy.
,,Powinnismy otrzymac wartosc: 3.5 do 6.5 kΩ,(jezeli otrzymalismy inna wartosc rezystancji niz w punkcie c, lub rezystancja nie zmienia sie plynnie musimy wymienic TPS)'' -czy to znaczy że mój TPS po prostu nie działa?
,,Przykladamy miernik ustawiony na pomiar rezystancji do pinow 1 i 4.''-ja miałem 4,70kΩ. |
|
|
|
 |
MKonrad
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8GDI 00' Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2011 Posty: 21 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-08-2012, 22:15
|
|
|
Witam,
szukam rozwiązania problemu w mojej Cari 1,8GDI (2000r, po lift).
Silnik czasem! przy przyspieszaniu na niskich obrotach, tak ok. 2000-2500 obr/min dostaje chwilowego zamulenia. Poza tym zapala i chodzi bardzo dobrze do samego odcięcia na ciepło i na zimno.
Wymieniłem świece (NGK do GDI) i filtr paliwa w baku - jednak to nic nie pomogło.
Robiłem pomiary Evoscanem (konfiguracja od Arena) jednak muszę przyznać że nie mogę z tych danych nic wywnioskować.
Jeśli ktoś byłby chętny zerknąć - będę bardzo wdzięczny - załączę plik .csv
Z powyższych postów wynika że 14. TPS kanał drugi powinien mieć ok. 0,6 V
U mnie ma ok 4,2 V przy obr = 800 i miejscami spada do ok 0,45V przy ok 4000 obr.
Czy to normalne ?
Plik .csv:
http://www.sendspace.pl/f...bebfb266afe6dcc |
|
|
|
 |
BLACK60
Forumowicz
Auto: carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 85 Skąd: Kanzas
|
Wysłany: 03-03-2014, 10:12
|
|
|
Siemanko. Od jakiegoś czasu cari trzyma obroty około 1400 i nie schodzi niżej. Wyjąłem więc przepustnicę, wyczyściłem, obejrzałem krokowca, był czysty i lekko chodził. Złożyłem i jest to samo. W primerce pomagało a tu nie.
Fixed sas i sas nie ruszałem. Myślę, że może któryś czujnik od temperatury nie bangla i dlatego sobie podniosła obroty. Wskazówka od temperatury utrzymuje się na połowie skali. Na gazie i na benzynie jest tak samo.
Ruszać tą regulację śrubami, czy szukać dalej? |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 03-05-2014, 20:35
|
|
|
po zrobieniu porzadku z dyskoteka kontrolki silnika, z powodu slabej masy caly czas wywalalo mi checka i mase bledow. na chwile obecna pozostal mi tylko jeden blad ten od tps, check sie swieci gdy jest wilgotno na wolnych obrotach gdy tylko musne gaz to gasnie kontrolka. zmierzylem napiecie miernikiem i nie zmienialo sie plynnie gdy ruszam dzwignia przepustnicy wiec pewnie sie wytarly sciezki.
a wiec wymiana tylko jak spojzalem na cene to powalila mnie na kolana kolo 500zl chyba ze zle szukam. wiec mam pytanie jest on naprawialny? lub czy moge tak jezdzic? bo jedyne co mi dokucza to check na wolnych obrotach gdy jest wilgotno nic pozatym. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jerryazs
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GLS 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 35 Skąd: Toruń
|
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 31-05-2014, 21:33
|
|
|
Sas masz na drugim zdjeciu powyżej tych 3 rurek podcisnienia taki glebszy tunel na wkretak. A tps masz tam gdzie podlaczona jest ta kostka na przepustnicy ta brazowa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jerryazs
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GLS 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 35 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 01-06-2014, 18:50
|
|
|
Tego się obawiałem. W mojej przepustnicy nie ma żadnej śrubki, za to jest coś zaklejone (nie jest to zatyczka).
Szukać innej przepustnicy czy dobrać śrubkę? |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 01-06-2014, 19:28
|
|
|
powinna być. może tam syf sie dostal i wydaje ci sie ze tam niema srobki SAS. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jerryazs
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GLS 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 35 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 03-06-2014, 15:14
|
|
|
Sprawdziłem i nie ma.
Niektóre przepustnice mają 2 wężyki a niektóre 3 (PEA).
Do czeg one służą / którą wersję wybrać (1.8 SOHC GLS, brak ABS i TCL).
Obecnie mam 3 wężyki, ale przepustnica nie jest w dobrym stanie, nie wiem co mój poprzednik z nią robił, czy jest właściwa dla tego samochodu. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 03-06-2014, 15:37
|
|
|
do konca nie jestem pewien jak ze zgodnością przepustnicy. najlepiej niech sie ktoś inny wypowie.
ewentualnie napisz do admina Bartka, pod tym linkiem http://forum.mitsumaniaki...viewprofile&u=6
mówią ze to forumowy specjalista od przepustnic on rozwieje wszystkie twoje watpliwosci. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gr8one
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8 gdi 2000 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 1 Skąd: zbąszynek
|
Wysłany: 19-08-2014, 08:51
|
|
|
Ja poproszę jeszcze raz bo mam problem z obrotami... Jak nauczyć go obrotów? Bo ja już się pogubiłem |
|
|
|
 |
pablolis
Nowy Forumowicz
Auto: V40
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 11 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-08-2016, 11:57 Piny TPS'a
|
|
|
Czy ma ktoś jeszcze zdjęcia z pierwszego posta? Chciałbym wiedzieć który pin jest pierwszy a który czwarty. |
|
|
|
 |
|