Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
NOWY COLT - jaki silnik, jaka wersja, opinie.....
Autor Wiadomość
radi1965
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2007, 17:05   

Fabrycznie średnie spalanie w cyklu mieszanym to 4,6l ON, to co ja moge powiedzieć to na pewno jesli jedzie się w granicy 100-110 pali wg kompa ok. 4 l.
Przy predkości 150 pali 6,7 l. W samochodzie były dwie dorosłe osoby bez bagazu.
W mieście dopóki się nie rozgrzeje to nie oszukujmy się tez połknie nieźle :evil:
Jak na autko z 95 konikami to naprawdę można co niektórych wpędzic w kompleksy heheh
 
 
MPP
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2007, 18:46   

Odnośnie alarmu to doszedłem do pewnego wniosku, że alarm ma problem z czujka od maski silnika (dzyndzelkiem :wink: ) podnioslem i zamknalem delikatnie i narazie sie zazbraja.
To tyrkanie/tyrczenie próbowałem ustalić wygląda to ten czujnik czy jakies ustrojstwo co jest kolo w wlewu oleju (po prawej od niego) zaraz jak sie konczy listwa zielona która zasila silnik. To "coś" jest wkrecone w blok pod kątem 90 stopni.
No tak ale jedni mi mówią, że nic nie tyrka inni że tyrczy ciekawe jestem jak to jest na prawde :)
A propos spalania to mnie na dystansie 160km spalił na 100km 7,5 litra (BP Ultimate). Jeździłem sporo po mieście w okresie świątecznym. Fakt faktem ale silnika nie "pałowałem" powiedziałbym, że delikatnie, zresztą nie należe do ludzi mających ciężką noge :)
Paliwo liczone na stacji, wlałem coś ponad 12 litrów paliwa. Nie wiem jeszcze jak dokładnie jest z tym wlewaniem paliwa ale wlewałem za każdym razem do drugiego odbicia pistoletu.
 
 
Grasshopper
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2007, 14:13   

Gorzkim napisał/a:
Ja ostatnio robilem pomiary realnego spalania w 1.3 (bo te katalogowe są bardzo optymistyczne:)
- w baaaaardzo delikatnej jezdzie w miescie wyszlo mi ok 6,5 (ale normalnie raczej wychodzi 7,5-8)
- trasa (w miare dynamicznie) - 6,5
- trasa z autostradą (ok 160km/h) - 8,5

Diesel duzo mniej bierze? (to wersja 95ps?)


Bardzo dużo Wam palą te Colciki :-) , mój:
- 5,8 - 6,0 trasa (100-110 - tutaj nie staram się zbytnio o jak najniższe spalanie)
- 6,2 - 6,5 miasto zimą, 5,3-5,5 latem (mój rekord przy maksymalnie oszczędnej jeździe to 4,7 w mieście latem)
- 6,1 - 6,3 w cyklu mieszanym (50/50)

Silnik 1.3 95 HP
 
 
michalp 
Mitsumaniak
Moderator CZx


Auto: Colt CZ5 1.3, Focus II TDCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 512
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-01-2007, 14:21   

Grasshopper napisał/a:

Bardzo dużo Wam palą te Colciki :-) , mój:
- 5,8 - 6,0 trasa (100-110 - tutaj nie staram się zbytnio o jak najniższe spalanie)
- 6,2 - 6,5 miasto zimą, 5,3-5,5 latem (mój rekord przy maksymalnie oszczędnej jeździe to 4,7 w mieście latem)
- 6,1 - 6,3 w cyklu mieszanym (50/50)

Silnik 1.3 95 HP


A jaki masz styl jazdy? Opony? Klima? Ile osób? Przy jakich obrotach zmieniasz biegi? Dłuższe czy krótsze dystanse?

Bo powiem szczerze - dla mnie to są wartości nieosiągalne :) Jeden jedyny raz udało mi się w mieście zejść do 6,6. Ale tak delikatnie i spokojnie nie potrafię jeździć. Poza tym to był Nowy Rok i pusto na drogach. Norma u mnie to 8,5 w mieście, bez szaleństw.
_________________
michalp
 
 
 
Grasshopper
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2007, 14:57   

michalp napisał/a:
Grasshopper napisał/a:

Bardzo dużo Wam palą te Colciki :-) , mój:
- 5,8 - 6,0 trasa (100-110 - tutaj nie staram się zbytnio o jak najniższe spalanie)
- 6,2 - 6,5 miasto zimą, 5,3-5,5 latem (mój rekord przy maksymalnie oszczędnej jeździe to 4,7 w mieście latem)
- 6,1 - 6,3 w cyklu mieszanym (50/50)

Silnik 1.3 95 HP


A jaki masz styl jazdy? Opony? Klima? Ile osób? Przy jakich obrotach zmieniasz biegi? Dłuższe czy krótsze dystanse?

Bo powiem szczerze - dla mnie to są wartości nieosiągalne :) Jeden jedyny raz udało mi się w mieście zejść do 6,6. Ale tak delikatnie i spokojnie nie potrafię jeździć. Poza tym to był Nowy Rok i pusto na drogach. Norma u mnie to 8,5 w mieście, bez szaleństw.


Styl jazdy mimo młodego wieku b. łagodny. Minimalna ilość hamowania (głównie silnikiem). Opony to Dunlop WinterSport M3 195/50/15 zimą, a latem Continentale o tym samym rozmiarze (fabryczne). Obroty 2-2,5 tys. i zmiana. Od 50 km/h 5 bieg. Duże znaczenie ma włączone ogrzewanie na obiegu otwartym (zimą) i klima latem. Obieg zamknięty oszczędza paliwo :D

Pozdrawiam
 
 
michalp 
Mitsumaniak
Moderator CZx


Auto: Colt CZ5 1.3, Focus II TDCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 512
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-01-2007, 15:02   

Grasshopper napisał/a:
Styl jazdy mimo młodego wieku b. łagodny. Minimalna ilość hamowania (głównie silnikiem). Opony to Dunlop WinterSport M3 195/50/15 zimą, a latem Continentale o tym samym rozmiarze (fabryczne). Obroty 2-2,5 tys. i zmiana. Od 50 km/h 5 bieg. Duże znaczenie ma włączone ogrzewanie na obiegu otwartym (zimą) i klima latem. Obieg zamknięty oszczędza paliwo :D


A, to doszliśmy do ważnych wniosków.

U mnie styl jazdy stosunkowo agresywny.
Opony 175/60R14, zimówki i letnie ten sam model co u Ciebie.
Obroty zazwyczaj 3,5-4,5 tys i zmiana, nigdy nie mniejsze niż 2,0. Czasami kręcę do 5,0-6,0 (wyprzedzanie, czasem dla frajdy).

Klima 90% czasu, obieg otwarty.

No, to teraz każdy będzie się mógł się "spozycjonować".
_________________
michalp
 
 
 
Grasshopper
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2007, 15:08   

To w takim razie się wszystko wyjaśniło. Przy Tobie jestem bojaźliwym dziadkiem na emeryturze :]. Co do obrotów to również mają wpływ na spalanie, nie tak duży jednak jak rozpędzanie się przed czerwonym światłem i hamowanie do "0" w ostatniej chwili (to takie wnioski z praktyki) :) .

Btw. Rekrod kilometrów na 1 zbiorniku do zaświecenia się rezerwy u mnie to 810 ;)

Szerokiej drogi.
 
 
michalp 
Mitsumaniak
Moderator CZx


Auto: Colt CZ5 1.3, Focus II TDCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 512
Skąd: Poznań
  Wysłany: 08-01-2007, 15:19   

Grasshopper napisał/a:
To w takim razie się wszystko wyjaśniło. Przy Tobie jestem bojaźliwym dziadkiem na emeryturze :].


Ja to jeszcze jestem przeciętniak :D
Znam takich, co przed 7,0 tys rpm nie zmieniają obrotów. Przy standardowej jeździe paliwo im odcina średnio 4 razy na 1000 km.
_________________
michalp
 
 
 
Grasshopper
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2007, 15:22   

Strach się bać... :) . Mój Colt ma już 10000 i jak na razie silnik nawet nie zasmakował czerwonego pola. Przy wyprzedzaniu 4-6 tys. i zmiana, później i tak autko jest mniej żwawe niż na wyższym biegu :].

Pozdrawiam
 
 
markus78
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2007, 16:43   

Grasshopper napisał/a:
Od 50 km/h 5 bieg.

To nie jest chyba zbyt dobre dla silnika :roll:
 
 
krysstek 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z30 1,3 Inform '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 131
Skąd: LU
Wysłany: 08-01-2007, 17:11   

markus78 napisał/a:
Grasshopper napisał/a:
Od 50 km/h 5 bieg.

To nie jest chyba zbyt dobre dla silnika :roll:

Też mi się tak wydaje, nawet instrukcja podaje, że 50 km/h to najlepsza prędkość do "zapięcia" ... 3 biegu. Btw, przez jakiś czas- na szczęście- b. krótki też tak "oszczędzałem" paliwo. Ale tak nie da się jeździć, no chyba, że samemu, z góry i na trasie. Teraz w mieście pali mi ok. 7,5-7,8 l (jazda na zimówkach 175/65/14, z klimą i 2 osoby, krótkie przeloty po 7-10 km), a w trasie (ostatnio do Tomaszowa Lub.- mało płaskich odcinków) 6,2 l (trochę "szaleństwa" w postaci wyprzedzania, 3 osoby, klima). Biegi zmieniam w okolicy 3-3,5 tys. obr., czasem pociągnę do 5,5 tys. - "czerwone" jest od 6000. Aha i paliwko suprema 98 lub verva, cena zbliżona do Pb 95.
_________________

 
 
radi1965
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2007, 17:18   

Ludzie nie prześcigujcie się w tych " litrażowych " wypowiedziach bo zaraz dojdziemy do granic paradoksu i okaże się, że misiubuczy to najbardziej oszczędny wóz w Polsce :P
Mój diesel 1,5 DiD też pali mało ale bez przesady

[ Dodano: 08-01-2007, 17:22 ]
Ludzie nie prześcigujcie się w tych " litrażowych " wypowiedziach bo zaraz dojdziemy do granic paradoksu i okaże się, że misiubuczy to najbardziej oszczędny wóz w Polsce :P
Mój diesel 1,5 DiD też pali mało ale bez przesady
 
 
krysstek 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z30 1,3 Inform '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 131
Skąd: LU
Wysłany: 08-01-2007, 17:28   

radi1965 napisał/a:
okaże się, że misiubuczy to najbardziej oszczędny wóz w Polsce :P

A jaki on tam oszczędny, zobacz ile Niemcom palą Colty .
_________________

 
 
radi1965
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2007, 17:35   

Na tym linku nie ma żadnego diesla :lol:
 
 
krysstek 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z30 1,3 Inform '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 131
Skąd: LU
Wysłany: 08-01-2007, 17:40   

radi1965 napisał/a:
Na tym linku nie ma żadnego diesla :lol:

A bo trza zmienić w ustawieniach "benzin" na "diesel" . Ale cosik ich mało ...
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.