[MSS 1.6] zaciski hamulcowe |
Autor |
Wiadomość |
JOHAN_8
Mitsumaniak Jonan_8
Auto: space stars 1.6 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 37 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 18-06-2012, 23:47 [MSS 1.6] zaciski hamulcowe
|
|
|
chcę zrobić remont zacisków tylnych, w tym celu chcę je zdemontować, w tym celu muszę odkręcić przewód hamulcowy i pytanie czy mogę zacisnąć i nie zniszczyć ten przewód (np żabką) żeby nie wylać płynu hamulcowego.
Drugie pytanie przy okazji chcę wymienić osłony tarcz to czy czeka mnie także ściąganie piasty i czegoś tam jeszcze |
|
|
|
 |
jaroo0
Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 165 Skąd: BHA
|
Wysłany: 19-06-2012, 08:40
|
|
|
DO przewodów elastycznych używa się plastkikowych:
http://nokautimg1.pl/p-d6...szt-yt-0840.jpg
Jeżeli takich nie masz, to przez szmatkę delikatnie czymkolwiek zaciśnij, tak by nie miały ostrych rantów.
Piasty nie trzeba odkręcać. Odkręcisz zacisk i jarzmo i ewentualnie 1 lub 2 śrubki która trzyma tarczę zaraz obok dziur na śruby felgi - o ile takie zabezpieczenie nadal istnieje. Najlepiej stukać w śrubokręt młotkiem jednocześnie odkręcając |
|
|
|
 |
JOHAN_8
Mitsumaniak Jonan_8
Auto: space stars 1.6 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 37 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 19-06-2012, 14:21
|
|
|
mam pytanie - czy to że blokuje (nie odbija ) się ręczny na prawym zacisku to jakaś ogólna przypadłość w tych hamulcach? Bo rozmawiając z znajomymi to przeważnie feler dotyczył tej strony.Przez dłuższy czas stosowałem wd40 i młotek, ale już dość, zabieram się do generalnego rozbierania i czyszczenia , może jakieś uwagi na co powinienem zwrócić uwagę |
|
|
|
 |
jaroo0
Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 165 Skąd: BHA
|
Wysłany: 19-06-2012, 23:40
|
|
|
Wiek robi swoje Wyczyścić zacisk, zeszlifować tłoczek lub jak dużo rdzy to zmienić na nowy i będzie spokój |
|
|
|
 |
JOHAN_8
Mitsumaniak Jonan_8
Auto: space stars 1.6 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 37 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 20-06-2012, 01:32
|
|
|
OK, kupiłem już zestaw naprawczy z tłoczkami, ale mam jeszcze pytanie czy jest jakaś specjalna procedura późniejszego odpowietrzenia układu, słyszałem że z ABS-em i hydraulicznym sprzęgłem trzeba to robić przy załączonym silniku Czy może wystarczy tradycyjnie jeden "depta" drugi popuszcza na odpowietrznikach (jaka kolejność kół). Pytam ale nie chciałbym mieć niespodzianek jak rozgrzebie robotę przed blokiem.Przy okazji mógłbym wymienić płyn ale nie chcę spuszczać starego do zera tylko przez dolewanie. |
|
|
|
 |
jaroo0
Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 165 Skąd: BHA
|
Wysłany: 20-06-2012, 08:31
|
|
|
Przy odpalonym co prawda lepiej, ale i bez tego dacie radę. Po parę razy na stronę a po 3 dniach zrobić powtórkę jeżeli nadal coś słabo. Grunt by przestało powietrze iść ;p
Kolejności nie ma żadnej. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 20-06-2012, 11:00
|
|
|
JOHAN_8 napisał/a: | mam pytanie - czy to że blokuje (nie odbija ) się ręczny na prawym zacisku to jakaś ogólna przypadłość w tych hamulcach? | Tak.
JOHAN_8 napisał/a: | Przez dłuższy czas stosowałem wd40 i młotek, ale już dość, zabieram się do generalnego rozbierania i czyszczenia , | No to sobie dołożyłeś roboty, bo uszczelniacze na pewno będa do zmiany.
JOHAN_8 napisał/a: | może jakieś uwagi na co powinienem zwrócić uwagę | Na wżery. Nie tylko na tłoczku, ale i wewnątrz zacisku. Na tulei wychodzącej do ręcznego także (zwłaszcza).
Uszczelniacze muszą być bardzo ścisłe. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
JOHAN_8
Mitsumaniak Jonan_8
Auto: space stars 1.6 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 37 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 25-06-2012, 22:29
|
|
|
niestety u mnie wszystkie śruby(mocowanie jarzma) tak zapieczone że nadają się tylko do cięcia, te przy czujnikach abs też, czy ktoś orientu je się jakie są ich wymiary(długość) -nie chcę ganiać jak będę miał rozgrzebane i czy są to śruby o określonych parametrach (zamierzam przy okazji wymienić osłony tylnych tarcz) |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21016 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
|