Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:54
[I 2.0T] Brak ogrzewania - problem rozwiązany
Autor Wiadomość
Maddox 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 219
Skąd: Piaseczno
  Wysłany: 19-06-2012, 16:36   [I 2.0T] Brak ogrzewania - problem rozwiązany

stało się, pierwsza nawalanka w moim Outku - nie mam ogrzewania.
Odkryłem całkiem przypadkowo, w zasadzie przez moje dziecko i zonke, ktorym zrobilo sie nagle za zimno w piatkowy poranek (6rano :-) ) na dworzu bylo okolo 10 stopni i faktycznie w aucie nie bylo za cieplo i tak zostalo.
A dwa tygonie wczesniej byl robiony maly przeglad: wymiana oleju, filtry + plyn chlodniczy, przed wymiana jak trzeba bylo to grzalo, a teraz nie chce.
Panie i panowie, Misiaczki i Miśki, jakieś pomysły?
_________________
Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D
Ostatnio zmieniony przez Maddox 26-06-2012, 11:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 19-06-2012, 16:44   

Tak na szybko to albo nagrzewnica nie grzeje (czyli zapchana, termostat, itp) albo sterowanie obiegiem powietrza (nie kieruje powietrza przez nagrzewnicę).
 
 
Maddox 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 219
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 19-06-2012, 16:55   

elektryk napisał/a:
Tak na szybko to albo nagrzewnica nie grzeje (czyli zapchana, termostat, itp) albo sterowanie obiegiem powietrza (nie kieruje powietrza przez nagrzewnicę).


Silnik ma normalna temperature, normalnie sie nagrzewa, bez zmian.
A jak to u licha wszystko posprawdzac?
_________________
Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 19-06-2012, 21:56   

Ja bym spróbował odłączyć tunel powietrzny od strony wentylatora i popatrzył czy tam się coś rusza przy zmianie temperatury, ew chyba tam też jest dostęp do nagrzewnicy i parownika, można by ręką pomacać czy "idzie ciepło".
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 19-06-2012, 22:05   

W komorze silnika powinny być dwie rurki wchodzące do kabiny - po środku, albo nieco z prawej strony samochodu (patrząc od przodu z lewej). Na nich zobaczysz czy jedna z nich się nagrzewa - druga będzie zimna. Ale skoro nie masz grzania po wymianie płynu chłodniczego to obstawiam po prostu zapowietrzenie układu.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Maddox 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 219
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 22-06-2012, 09:43   

zeby odpowietrzyc to jakie czynnysci musze wykonac? kranika zadnego nie widzialem :-)
_________________
Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 22-06-2012, 11:35   

Maddox napisał/a:
zeby odpowietrzyc to jakie czynnysci musze wykonac? kranika zadnego nie widzialem :-)
Nie ma kranika, samo powinno się odpowietrzyć. A sprawdziłeś że nie ma przepływu do nagrzewnicy?
 
 
Maddox 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 219
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 22-06-2012, 13:32   

Jesli bede mial dzisiaj chwilke to sprawdze, najpozniej jutro.

[ Dodano: 25-06-2012, 19:13 ]
elektryk napisał/a:
Maddox napisał/a:
zeby odpowietrzyc to jakie czynnysci musze wykonac? kranika zadnego nie widzialem :-)
Nie ma kranika, samo powinno się odpowietrzyć. A sprawdziłeś że nie ma przepływu do nagrzewnicy?


Problem rozwiazany, ale po kolei, sprawdzilem plyn chlodniczy-w normie, czy dochodzi do nagrzdewnicy-dochodzi, gorący in & out.
Oto rozwiazanie problemu:


Uploaded with ImageShack.us
Najpierw odkrecamy śrubki zaznaczone na czerwono :-) jednej nie widac, trzeba użyć "krotkiego" srubokrecika, zdejmujemy plastikowa czarna oslonke,a pozniej smialo WD40 na plastikowe trybiki wskazane "zielonym laserem", ktore po prostu sie zaciely a klapka od nagrzewnicy zatrzymala sie w pozycji otwartej zimne powietrze.

Ot i cala filozofia.
Moze komus gdzies kiedys sie przyda :-)

[ Dodano: 25-06-2012, 22:16 ]
zdjecie zrobione pod kierownica, w strone srodkowego tunelu i przedniej sciany

[ Dodano: 26-06-2012, 11:20 ]

[ Dodano: 30-07-2012, 10:28 ]
Ma radosc byla nieco przedwczesna :P ale do rzeczy:
mozna powiedziec, ze ogrzewanie/chlodzenie dziala, silniczek przestawia klapke na nagrzewnicy, do czasu kiedy nie przekrece chlodzenia na minimum. Po kilku takich przestawieniach, klapka sie blokuje w najnizszej pozycji i ani drgnie, natomiast kiedy przestawiam temp. na najnizsza plus jedno oczko do gory, tak aby klapka nie zeszla do konca, nic sie nie blokuje, mozna przestawiac do woli, pamietajac tylko, zeby nie ustawic na minimum.
To znaczy, iz dalej walcze z problemem - Mitsumaniaczki Mitsumaniaki, moze jakies sugestie?
_________________
Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D
 
 
 
MadziaQ.. 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Mar 2015
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-10-2016, 02:11   

Witam,
Mam ciekawy problem którego nie jestem w stanie rozwiązać od kilku tygodni. Tak się złożyło, że ostatnio sporo jeżdżę w trasy i dlatego pojawił się problem z ogrzewaniem.
Jak odpalę silnik, on się rozgrzeje i złapie odpowiednia temperaturę to dopóki jadę wolno mniej więcej do 80km/h to wszystko ładnie grzeje, nie ważne czy na obiegu zamkniętym czy otwartym natomiast w momencie gdy zaczynam jechać powyżej wspomnianych 80km/h w aucie robi się zimno. Żaden przycisk czy pokrętło nie ma znaczenia na jakiej jest pozycji po prostu wieje zimne powietrze i tyle. Gdy się zatrzymam na postoju nadal wieje zimne powietrze dopiero gdy wyłączę silnik odczekam jakieś 5min czasami więcej, ogrzewanie znowu wraca i działa oczywiście do momentu gdy nie będę jechać szybciej. Dodam że klima działa, układ chłodniczy również był odpowietrzany, filtry i płyny wymienione.
Może ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną?
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 26-10-2016, 18:21   

Sprawdź poziom płynu w chłodnicy, może przy wymianie dolali za mało. Problem może leżeć również w sterownikach nadmuchu powietrza, które znajdują się w nogach kierowcy, w tunelu środkowym, tam plastikowe zębatki lubią się zakleszczać - było już o tym na forum.
A czy silnik trzyma odpowiednią temperaturę cały czas, czy temperatura trochę spada jak przyspieszasz?
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
MadziaQ.. 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Mar 2015
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-10-2016, 18:43   

Silnik trzyma temperaturę cały czas tak samo nic się nie dzieje bez względu na to co robię.
Poziom płynu jest prawidłowy. A czy do tych sterowników jestem w stanie sama dotrzeć czy tylko mechanik powinien się za to brać? Zastanawiam się tylko dlaczego problem występuje tylko jak jadę szybciej jak jadę wolniej to zębatki się nie zakleszczają? dziwne to wszystko...
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 26-10-2016, 18:59   

A ja zadam być może inne pytanie, czy silnik nie rozgrzewa się wolniej? - chodzi mi o otwarty termostat.
Druga sprawa - może problem tkwi w nagrzewnicy?
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
MadziaQ.. 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Mar 2015
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-10-2016, 01:33   

Właśnie silnik rozgrzewa się od początku kiedy mam to autko cały czas tak samo ani nie jest to dłużej ani krócej.
Ostatnio też zaczęłam sobie radzić z ogrzewaniem w trasie w inny sposób. Odpalam samochód nastawiam najniższy poziom nawiewu i na temperaturę jakieś 26/27stopni. Czekam aż się nagrzeje najczęściej rozgrzeje się zanim dojadę do jakiejś ekspresówki w momencie kiedy wjeżdżam na trasę i zaczynam jechać szybciej to mam już ciepło w kabinie wtedy wyłączam nawiew i powiem szczerze, że mam ciepło... Nie wiem jak to określić zdaje mi się, że grzeje ale nie wieje czasami jest mi za ciepło to po jakiejś godzinie włączam nawiew na najniższy poziom, chwile powieje chłodnym powietrzem a jak się zrobi za chłodno to znów wyłączam nawiew i znowu robi się ciepło pokrętła od temperatury nie ruszam czyli nadal mam na jakieś 26/27 stopni. Nie wiem w czym tkwi problem i jak się do tego zabrać...
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 31-10-2016, 22:59   

Tak się zastanawiam nad tym i powiem szczerze że nie wiem do końca o co biega. No bo chyba przewody idące do nagrzewnicy nie są pozamieniane. Może przyczyna tkwi w samym sterowaniu? Może panel świruje i ustawia sobie inaczej albo czujnik temperatury od klimatronika znajduje się nie w swoim miejscu tylko gdzieś w pobliżu urządzenia które emituje ciepło. W momencie gdy nawiew jest wyłączony on też nie zbiera informacji o temperaturze. Włączysz nadmuch a on automatycznie ustawia klapki w taki sposób że wieje chłodem. Oczywiście nie mówię że jest tak na pewno. To są moje gdybania które w tym momencie nasuwają mi się do mojej siwej głowy :twisted: :wink:
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 01-11-2016, 21:23   

Sprawa strasznie skomplikowana...
Ja sprawdziłbym jeszcze dwie rzeczy (choć w obu przypadkach to raczej magia i wróżenie z fusów niż dyskusja merytoryczna):
1. w jakim stanie jest filtr kabinowy
2. poprawność załączania się wiatraka przy chłodnicy, tzn. czy jakimś cudem nie załącza się przy wyższych prędkościach

Jeśli nic z tego to zostaje tylko nagrzewnica i moduł sterowania, jak koledzy mówią...
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.