Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1G vs 2G
Autor Wiadomość
Memphis
[Usunięty]

Wysłany: 01-09-2005, 16:55   1G vs 2G

Witam, słuchajcie mam takie oto pytanie do Was.
Od wielu osób słyszałem że Eclipse 1G jest lepszy od 2G tylko że nikt nie potrafił powiedzieć dlaczego "bo coś tam silnik lepszy, bo coś tam ..."
Wspaniała, satysfakcjonująca odpowiedź :?

Czy mogli byście mi to jakoś wyjaśnić dokładniej na czym polega wyższość 1G nad 2G :?:
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 01-09-2005, 17:06   

Jest pare roznic:
- mocniejszy blok silnika, lepszy jak okazalo sie po czasie uklad smarowania w 1g dokladniej w silnikach 4g63 "6-bolt"
- wiekszej srednicy przepustnica w 1g
- zawieszenie 1g z epoki kamienia lupanego (w wersjach FWD), co ma swoje zady (prostota i mala masa) i walety (duze obciazenie gum wahaczy, gorsza sterowalnosc - w odniesieniu do 2g, bynajmniej nie jest to zla sterowalnosc)
- najubozsza wersja 1g oparta o silnik 1.8 4g37 niezabijalny. Szybko tylko wyglada, ale jezdzi tanio i niezawodnie, 2g silnik 420a chryslera - tez przyzwoita konstrukcja, ale z gratami do niego krucho (amerykanskie sklepy mowia - japonczyk, sklepy do japonczykow - amerykaniec ;) )
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2005, 17:13   

IMO oprócz tego co Bartek wymienił
Plusy 1G
Lżejsza buda
Tańsze części do zawieszenia ( prostsza zawiecha - tańsza zawiecha)
Ładniejsze o niebo nadwozie i wnętrze
Minusy 1G
C_ulowy stan blacharki - w 70% przypadków które widziałem
Długo trzeba szukać ładnego egzemplarza
Ciężko znaleźć nie bity z każdej strony
Ciężko znaleźć niezajeżdżony

Gdybym znalazł tanio to kupowałbym dla siebie dla samej przyjemności posiadania 1G. Może nawet zabawiłbym się w taki remont jak z moim Mirage Turbo.
Narażę sie Eclipsowcom ale seryjne 2G jest bardziej do lansu seryjny 1G zwłaszcza talon AWD turbo robił czasy i w mojej subiektywnej opinii był ładniejszy bo nie był taki jajowaty.
No ale patrz moje motto.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Memphis
[Usunięty]

Wysłany: 01-09-2005, 17:58   

No więc zapomniałem dodać ale chodzi mi tylko i wyłącznie o GSXy. Samochód nie ma być lansowozem tylko bardziej wyścigókwą (nie taką profesjonalną tylko na tor ale chciał bym mieć "kilka" szalonych kucy pod maską :twisted: )
A mówiąc wyścigówką mam raczej na myśli nie 400 metrów a możliwie najszybsze pokonywanie zakrętów.

Chciał bym jeszcze was zapytać jaką moc silnik 4G63T może ośiągnąć, nie mówie tu o jakichś extramalnych przeróbkach, auto ma być dopuszczone do ruchu drogowego.

Mój kuzyn ładuje teraz w Nissana RS13 silnik SR20DET. Słyszałem że te silniki można podkręcić do 500 - 600 koni i nie jest to jakieś wielkie obciążenie dla silnika. Czy 4G63T można też wprawić w taki stan mocy :?:

A no i jeszcze jedno, nie bijcie prosze ale co to jest "6-bolt" :D ?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2005, 18:20   

1G miewały napęd na 4 koła.
Silnik 4G63T może osiągnąć dowolna moc tylko pytanie na jak długo :wink: żartuję oczywiście. Podobno - pisze podobno bo sam bym nie ryzykował - na seryjnych gratach można "bezpiecznie" dojść do 400KM. Ale nie na seryjnej turbinie. Zwiększanie mocy w 4G63T jest opanowane przez wiele firm na świecie które produkują do nich części i tak naprawdę zależy to tylko do zasobności portfela jakie zamówisz. Generalna zasada jest taka - żeby tuningować najpierw trzeba doprowadzić do ideału albo robić od razu od podstaw. I pamiętaj że zawsze wysra się najsłabszy element.

Najmocniejsze 4G63T o jakim słyszałem miało ponad 1000KM.

6 bolt 7 bolt - ilość śrub którymi jest przykręcone koło zamachowe. 1G miały silniki 6bolt - Bartek już napisał czemu lepsze ale 7 bolt miały lepszą głowicę.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Memphis
[Usunięty]

Wysłany: 01-09-2005, 20:04   

Czyli właściwie można by powiedzieć że do podkręcenia lepszy będzie 1G.

A czy mógł byś podać kilka firm które jak mówisz zajmują się rasowaniem 4G63T?

Chciałem jeszcze powiedzieć, że od dłuższego czasu szpieguje sobie aukcje polskie i zagraniczne (głównie niemieckie) i musze powiedzieć że eclipse 1g GSX to prawdziwa perełka. Z tym że graniczące z cudem jest znalezienie go w dobrym stanie. I odrazu chciałbym zapytać czy właściwie warto jest patrzeć na silnik skoro przy rasowaniu będzie niemalże wszystko wymieniane albo nawet ewentualnie można by frontcuta załatwić. W takim wypadku trzeba by się bardziej skupić na zawieszeniu i budzie czy stan ich jest nadający się do dalszego użytkowania. W takiej sytuacji ustalenie stanu silnika mogło by służyć chyba tylko do wyceny auta przy jego kupnie. :?: :?: :?:

Może się myle, jeśli tak to sprostujcie to prosze.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2005, 20:12   

ProjectXs teraz robi potforka z 2G :D ale jak określił kisiel budżet to cóś koło 100000 zł. Czoper z Piaseczna dłubał Eclipse Boosterowi. TOMSON wiem że remontował jednego Eclipse 2G i szykował do dłubania.
Powinieneś skupić się na stanie budy - kupić nie bitą i zadbaną bo wtedy będzie szansa że ruda qwa Ci jej nie zje. Napędy czyli skrzynia i most powinny być w dobrym stanie żeby kupić to cóś bo inaczej możesz mieć duuuży problem. Silnik nie jest aż tak istotny bo zawsze możesz sprowadzić ze Stanów front-cut z JDM (Japan Domestic Market) na przykład z Galanta VR4 za 2-2,5 tys USD. Głowica i tak powinna iść na półkę i zostac zastapiona przez tą z silnika 7 - bolt. Turbo może się rozpadać w rękach bo bedziesz je zmieniał na większe ale kolektor wydechowy sprawdź czy nie jest popękany bo w tym wypadku ori=niezły.

Czyli się nie mylisz.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Memphis
[Usunięty]

Wysłany: 01-09-2005, 20:38   

:o Fajnie że głupot nie gadam :D

A co do ceny te 100000 to jest cena za same części czy za całą operacje rozbudzenia potwora w miśku :twisted: ?? ( operacje w sensie że z tym co bierze firma która go robi za rbote )
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2005, 20:41   

A to byś już musiał z chłopakami pogadać z Projektu a nie ze mną.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Memphis
[Usunięty]

Wysłany: 01-09-2005, 20:51   

Bo jak wspominam słowa Boostera, to o ile się nie myle to on mówił że zrobienie jego auta kosztowało 100 000 a jeśli ktoś się zna na robocie to wyniesie go to o 30 000 mniej czyli 70 000 ale tu mowa o 2G. Ale chyba z 1G będzie podobnie.

[ Dodano: 01-09-2005, 22:55 ]
Okej to chyba zamykamy temat, dziękuje za pomoc i ciesze się że nie zlinczowaliście mnie za niewiedze :o tak jak ma to miejsce na innych forach :(

Dzięki za pomoc Hubeeert i Bartek :wink:
 
 
benio
[Usunięty]

Wysłany: 03-09-2005, 23:37   

Hej szkoda ze dopiero teraz to czytam bo widze ze juz temat zamknoles ale chce nadmienic iz bedac ostatnio w G4 ze swoim G463 (www.g4.com.pl) bedac sobie na przegladzie podszedl do mnie jeden z mechanikow i sie zapytal czy nie chce zrobic z tego 350KM mowil ze mozna duzo duzo wiecej ale tak do 350KM to nie takim duzym nakladem finansowym.
A takze mi mowil ze kilka lat temu skonstruowali takiego Eclipse to skutecznie sie po Wawie scigal se scigaczami :)
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-09-2005, 23:42   

Memphis mitsumaniaki sobie pomagaja.
I tyle.
Jesteś nosicielem bakcyla virusa czy jak to nazwać inaczej mitsumaniactwa.

witaj w klubie

benio to by sie zgadzało bo do 350 koni nie wymaga to duzych (relatywnie) nakładów finansowych. Koszty zaczynają sie powyzej tej granicy.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
ChiKenn
[Usunięty]

Wysłany: 04-09-2005, 00:38   

ale Wy z tymi 350 kucykami mowicie o 4G63 czy o 4G63T?
 
 
kiepuczi 
Forumowicz

Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 203
Skąd: Pulawy
Wysłany: 04-09-2005, 06:33   

NO pewnie ze silnik Turbo, 350 koni to granica , pozniej zaczynaja sie schodki. jesli chcemy zbudowac samochod ktory skutecznie bedzie konkurowal z innymi samochodamy, mysle ze 10 K usd wystarczy na zmodyfikowanie silnika i zawieszenia. jesli ktos nie ma dwuch lewych rak do parcy i pozna troche lepiej silnik 4g63 wiekszosc modow wykona sam.
 
 
 
Memphis
[Usunięty]

Wysłany: 04-09-2005, 16:40   

Dzięki za pomoc chłopaki. :) A co do tematu, to może niech on będzie sobie cały czas otwarty, jak ktoś będzie miał coś do powiedzenia to niech poprostu pisze :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.