Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Mitsubishi Carisma - Problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
Adrianeo 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 113
Skąd: Zgierz
Wysłany: 20-06-2012, 21:56   [Cari 1.8 GDI] Mitsubishi Carisma - Problem z odpaleniem

Witam,
Jako że miałem nie małe problemy z opisem mojego problemu z Carisma postanowiłem nagrać krótki filmik:

Filmik

Czego nie widać na filmiku to to że bardzo często zapala się check engine podczas prób odpalenia. Czasami się zdarza że auto odpali normalnie ale podczas jazdy zaczyna szarpać i też zapal się check engine. Podczas nagrywania filmiku było czuć w kabinie wyraźnie zapach paliwa/oleju oraz wydobywał się z rury wydechowej można powiedzieć że niebieski dym (dosyć duże ilość).

Czy ktoś się spotkał już z takim problemem? W jednym z serwisów powiedzieli mi że silnik do wymiany , ale jak się spytałem o dokładna diagnozę to powiedzieli że nawet nie podpinali pod komputer ani nie zaglądali pod maskę :doubt:

Liczę Koledzy na waszą pomoc czy mieli racje i silnik do wymiany czy może uda się go jakoś uratować?
_________________

 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 20-06-2012, 22:48   

na początek

odczytaj błędy za pomocą spinacza, będzie wiadomo od czego zacząć
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
sniegu 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 90 KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 755
Skąd: Wieluń
Wysłany: 21-06-2012, 00:01   

gadaj z Forestem Albo Mańkiem nasze łódzkie forum może któryś by podjechał albo coś z filmiku podpowiedział bo na którymś tam spocie bawili się w diagnostów u Mnie że brak masy na silniku u Tomczyna jakaś pierdoła do wymiany, a nie zaraz cała maglownica do wymiany jak to też "mechanicy" wywnioskowali
_________________
Definicja trzeźwości Śniega:
Człowiek jest trzeźwy tak długo jak długo potrafi leżeć na podłodze niczego się nie przytrzymując :partyman:
Stadko
1. Tikacz 4 incydenty BYŁ
2.Cari 1 incydent JEST
3. Gal 2.0 v6 PRZYBYŁ
nowe kapcie:)
205/45/17"
Żadnej gleby :finga:
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 21-06-2012, 08:16   

Ja bym sprawdził od tego co napisał i9i, a z tego co zaobserwowałem to wychodzi na to że łapie gdzieś lewe powietrze za przepływomierzem. Sprawdź przepływomierz czy działa i później dolot powietrza już do kolektora od przepływki.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Adrianeo 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 113
Skąd: Zgierz
Wysłany: 21-06-2012, 21:49   

Zrobiłem tak jak mówiliście dostałem błędy numer:

12
56
58

Jak by ktoś mógł pomóc w rozszyfrowaniu tych kodów byłbym wdzięczny
_________________

 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 21-06-2012, 22:43   

12 - Błąd sensora przepływu powietrza
56 - nieprawidłowe ciśnienie paliwa w układzie
58 - nadmierna ilość zasysanego powietrza
Czyli wychodzi na to że moje przypuszczenia na podstawie twojego filmiku były raczej trafne.
Sprawdź dolot powietrza.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 21-06-2012, 23:12   

Poszukaj przepływki, najlepiej na przedzakupowy wynajem celem sprawdzenia czy działa. Zamień, skasuj komputer i naucz obrotów, runda testowa i kolejny odczyt spinaczem.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Adrianeo 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 113
Skąd: Zgierz
Wysłany: 21-06-2012, 23:23   

Na początek postaram się rozebrać przepustnice i ją przeczyścić wraz z silnikiem krokowym itd i zobacze czy to coś da.

A czy bład 56 może oznaczać uszkodzoną pompę paliwową?

Oraz jakie były by objawy przy uszkodzonej sondzie lambda?
_________________

 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 21-06-2012, 23:26   

Adrianeo, ja myślę że ten błąd wyskoczył tylko dlatego że masz problem z powietrzem. Zrób tak jak pisze i9i. I przy okazji posprawdzaj szczelność dolotu. Sądzę że to powinno pomóc.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 21-06-2012, 23:36   

Najpierw trzeba się pozbyć tych błędów i wybadać ich przyczynę, jak podmienisz przepływkę i nie będzie poprawy to weźmiesz się za przepustnicę i kolektor. I za radą Jarka obejrzyj dolot i posprawdzaj złączki oraz puchę z filtrem powietrza.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.