Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS GDI] Ogólnie, kontrolnie, z wysokim spalaniem ;)
Autor Wiadomość
mls 
Forumowicz


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 100
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 23-06-2012, 23:28   [MSS GDI] Ogólnie, kontrolnie, z wysokim spalaniem ;)

Cóż... Prawdopodobnie pada u mnie katalizator. Szukam tylko potwierdzenia tej tezy, być może w Waszych osobistych doświadczeniach.
Bo cóż innego może być przyczyną porządnego zamulenia silnika? Dwójka, trójka i wyżej ledwo ciągną powyżej 2k obrotów, przy trzymaniu gazu w jednej pozycji wyczuwalne zwalnianie auta. Wyprzedzanie na drodze jednopasmowej to też ruletka, bo nie wiadomo, czy redukcja "da kopa" czy nic się nie zmieni... Dodatkowo, wg. komputera rośnie spalanie (wg. wyliczeń rośnie jeszcze bardziej - ponad 11/100 w mieście jest mimo wszystko wynikiem dość wysokim, nawet jak na GDI). Dość, by posądzać kata? A może poszło coś jeszcze poza tym? Zatkany tłumik? Bo, co ciekawe, mam wrażenie, że nic z wydechu nie leci...
A jeśli chodzi o katalizator - sprawdzają się uniwersalne zamienniki? W kilku miejscach proponują katalizatory za ok. 400 zł - warto takie coś wspawać? Zamienniki oryginałów niestety są bardzo trudno (= wcale) dostępne, mimo, iż cenowo można by je dostać za ok. 600-700 zł. Poradźcie coś, bo autem coraz ciężej jeździć... A na początku tygodnia chcę coś z tym zrobić :)

I jeszcze druga, całkiem odmienna sprawa - co poradzicie na samoczynne włączanie się alarmu z powodu anten GSM w lokalizatorze (który, póki co, muszę w samochodzie mieć zainstalowany)? Podobno winne są temu czujki ultradźwiękowe - warto je odłączyć całkiem czy tylko "wyciszyć"?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-06-2012, 23:56   

mls, kata możesz sprawdzić obstukujac go na podniesionym aucie lub na kanale.
Jak będzie wydobywał się pusty odgłos może to oznaczać, że środek został wydmuchany, czyli do wymiany :( .
Drugim sposobem jest podjechanie do SKP i sprawdzenie zawartości spalin, przy padniętym kacie wartości będą sporo przekroczone :shock: .
Może sprawdź jeszcze filtr powietrza, świece i kable.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
mls 
Forumowicz


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 100
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 24-06-2012, 12:50   

Bizi78 napisał/a:
Drugim sposobem jest podjechanie do SKP i sprawdzenie zawartości spalin, przy padniętym kacie wartości będą sporo przekroczone :shock: .


Choćby dlatego stawiam na kata, że już drugi rok ledwo mi przegląd przepuścili ze względu na zawartość spalin ;)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 24-06-2012, 13:28   

Skoro przeglądy zalicza to chyba nie jest tak źle, chyba że masz znajomości w SKP :D .
Może jeszcze dogorywać sonda lambda :? .
Może warto podpiąć auto do kompa (kabel +evoscan) i zobaczyć co misia boli :wink: .
Jak sprawdzić sondę pokazane jest w serwis manualu plik 13A-108.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
mls 
Forumowicz


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 100
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 24-06-2012, 14:55   

Bizi78 napisał/a:
Skoro przeglądy zalicza to chyba nie jest tak źle, chyba że masz znajomości w SKP :D


Sprawdzona SKP po prostu, nie odrzucają "z byle powodu" :D
Ale fakt faktem, że inna SKP nie chciała przepuścić już w zeszłym roku, a ci puścili i wtedy i teraz - tylko teraz z zastrzeżeniem, że TRZEBA to zrobić bo już kolejny raz nie przejdzie. I wtedy i teraz stawiają wszyscy na kata, sonda była sprawdzana i jest OK.
 
 
pablo_NS 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 11
Skąd: Net
Wysłany: 29-06-2012, 11:30   

Sprawdź zawór EGR ,
tak wygląda :
http://www.autoczesci.aut...age=01&ar=77368
Być może on jest tego przyczyną , ewentualnie przetwornik turbosprężarki . Tez tam gdzieś jest na tej stronie .
pozdrawiam
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 29-06-2012, 14:38   

Turbo ? W GDI?
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
pablo_NS 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 11
Skąd: Net
Wysłany: 29-06-2012, 20:00   

eee pomyliłem silniki , przepraszam , wydawało mi się ze to DiD 1,9 . Ale może się komuś przydać ten zawór , wiem że o te części do miśka jest ciężko .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.