Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
regulacja zwiechy-tył Carisma
Autor Wiadomość
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 25-06-2012, 21:16   regulacja zwiechy-tył Carisma

Witam kolegów, krótkie pytanie jakie kąty i czym reguluje w naszych bolidach w tylnym zawieszeniu, otrzymałem informację, że zbieżność i kąt pochylenia, tylko ja widzę tylko u siebie dwie śruby mimośrodowe do regulacji pochylenia(dolny wahacz poprzeczny)....to czym reguluje się zbieżność...tymi samymi śrubami? . W komplecie do naszych zawieszeń w necie występują 4szt takich śrub. Rozgryzał ktoś już ten temat.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 25-06-2012, 21:24   

carisma1, krótkimi dolnymi wahaczami ustawiasz zbieżność a długimi dolnymi do których przymocowany jest amor regulujesz kąt pochyłu koła.

[ Dodano: 25-06-2012, 21:28 ]
A dodam jeszcze bo mi się przypomniało: reguluje się śrubami i podkładkami które znajdują się w specjalnych gniazdach jak już może zauważyłeś.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
ahalek23 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 58
Skąd: Rymanów
Wysłany: 25-06-2012, 21:46   

Jak się dobrze przypatrzysz to masz regulację stojąc z boku przy ściągniętym kole w połowie wahacza wleczonego między bębnem tarczą a mocowaniem do budy po 2 śruby na stronę powodzenia w rozkręcaniu
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 25-06-2012, 22:05   

...dzięki, to by się zgadzało że reguluje się kąt pochylenia oraz zbieżność, tylko że nie widzę regulacji zbieżności, w dolnych wahaczach poprzecznych widac jak na dłoni śruby mimośrodowe do regulacji pochylenia ale tej regulacji zbiezności nie zauważyłem, muszę w takim razie zdjąć koło i popatrzeć.....dwie śruby na strone powiadasz we wleczonym?
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 25-06-2012, 22:20   

ahalek23, chyba źle coś zauważył. Na tym krótkim wahaczu masz jedną normalną tulejkę a po drugiej stronie jest tulejka w kształcie cukierka i oba jest na dwie śruby. Ten tzw. cukierek mocowany jest od strony wahacza a drugi koniec do karoserii i tam się reguluje podkładkami. Natomiast kąt reguluje się przy sankach, a w tym wahaczu są normalne tulejki. Ja jestem właśnie na bieżąco ponieważ wymieniałem poprzeczne wahacze u siebie.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 25-06-2012, 22:58   

no to teraz nie bardzo rozumiem, jedno jest pewno przy wahaczach poprzecznych dolnych( te na których siedza amory) są śruby mimośrodowe którymi regulujemy kąt pochylenia, czy sa oprócztych śrub jeszcze takie mimośrodowe? bo w necie w komplecie jest 4szt.

,,Ten tzw. cukierek mocowany jest od strony wahacza a drugi koniec do karoserii i tam się reguluje podkładkami" nie bardzo kumam, tzn regulacja jest podkładkami? tzn dokładamy lub odejmujemy ilość podkładek?
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 25-06-2012, 22:59   

carisma1, tu masz zdjęcie zawieszenia tylnego:


Zaznaczyłem ci którymi wahaczami regulujesz co.

[ Dodano: 25-06-2012, 23:01 ]
Zbieżność ustawiasz w ten sam sposób jak kąt :wink:
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 26-06-2012, 07:22   

dzięki, zmylił mnie zwrot że reguluje podkładkami.....nie mogłem znaleźć tych dwóch pozostałych śrub mimośrodowych, zabrałem się za to bo ścięło mi bardzo od wewnątrz opony, oddałem auto do speca od geometrii a o mi zapodaje, że musze wymienić tuleję w poprzecznym dolnym bo brakuje mu regulacji kąta bo śruba nie obraca się dookoła i pewnym momencie odbija, i wciskał mi że cała regulacja kątów jest tylką właśnie tymi dwoma śrubami przy poprzecznych dolnym ...a tutaj niespodzianka czyli sa jeszcze dwie dodatkowe, nie wiem czy jest sens wymieniać tę śrubę z tuleją bo może jak ruszy żbieżność to i zakres śruby od pochylenia wystarczy....sorki, że tak dużo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.