 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
regulacja zwiechy-tył Carisma |
Autor |
Wiadomość |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-06-2012, 21:16 regulacja zwiechy-tył Carisma
|
|
|
Witam kolegów, krótkie pytanie jakie kąty i czym reguluje w naszych bolidach w tylnym zawieszeniu, otrzymałem informację, że zbieżność i kąt pochylenia, tylko ja widzę tylko u siebie dwie śruby mimośrodowe do regulacji pochylenia(dolny wahacz poprzeczny)....to czym reguluje się zbieżność...tymi samymi śrubami? . W komplecie do naszych zawieszeń w necie występują 4szt takich śrub. Rozgryzał ktoś już ten temat. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 25-06-2012, 21:24
|
|
|
carisma1, krótkimi dolnymi wahaczami ustawiasz zbieżność a długimi dolnymi do których przymocowany jest amor regulujesz kąt pochyłu koła.
[ Dodano: 25-06-2012, 21:28 ]
A dodam jeszcze bo mi się przypomniało: reguluje się śrubami i podkładkami które znajdują się w specjalnych gniazdach jak już może zauważyłeś. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
ahalek23
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 58 Skąd: Rymanów
|
Wysłany: 25-06-2012, 21:46
|
|
|
Jak się dobrze przypatrzysz to masz regulację stojąc z boku przy ściągniętym kole w połowie wahacza wleczonego między bębnem tarczą a mocowaniem do budy po 2 śruby na stronę powodzenia w rozkręcaniu |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-06-2012, 22:05
|
|
|
...dzięki, to by się zgadzało że reguluje się kąt pochylenia oraz zbieżność, tylko że nie widzę regulacji zbieżności, w dolnych wahaczach poprzecznych widac jak na dłoni śruby mimośrodowe do regulacji pochylenia ale tej regulacji zbiezności nie zauważyłem, muszę w takim razie zdjąć koło i popatrzeć.....dwie śruby na strone powiadasz we wleczonym? |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 25-06-2012, 22:20
|
|
|
ahalek23, chyba źle coś zauważył. Na tym krótkim wahaczu masz jedną normalną tulejkę a po drugiej stronie jest tulejka w kształcie cukierka i oba jest na dwie śruby. Ten tzw. cukierek mocowany jest od strony wahacza a drugi koniec do karoserii i tam się reguluje podkładkami. Natomiast kąt reguluje się przy sankach, a w tym wahaczu są normalne tulejki. Ja jestem właśnie na bieżąco ponieważ wymieniałem poprzeczne wahacze u siebie. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-06-2012, 22:58
|
|
|
no to teraz nie bardzo rozumiem, jedno jest pewno przy wahaczach poprzecznych dolnych( te na których siedza amory) są śruby mimośrodowe którymi regulujemy kąt pochylenia, czy sa oprócztych śrub jeszcze takie mimośrodowe? bo w necie w komplecie jest 4szt.
,,Ten tzw. cukierek mocowany jest od strony wahacza a drugi koniec do karoserii i tam się reguluje podkładkami" nie bardzo kumam, tzn regulacja jest podkładkami? tzn dokładamy lub odejmujemy ilość podkładek? |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-06-2012, 07:22
|
|
|
dzięki, zmylił mnie zwrot że reguluje podkładkami.....nie mogłem znaleźć tych dwóch pozostałych śrub mimośrodowych, zabrałem się za to bo ścięło mi bardzo od wewnątrz opony, oddałem auto do speca od geometrii a o mi zapodaje, że musze wymienić tuleję w poprzecznym dolnym bo brakuje mu regulacji kąta bo śruba nie obraca się dookoła i pewnym momencie odbija, i wciskał mi że cała regulacja kątów jest tylką właśnie tymi dwoma śrubami przy poprzecznych dolnym ...a tutaj niespodzianka czyli sa jeszcze dwie dodatkowe, nie wiem czy jest sens wymieniać tę śrubę z tuleją bo może jak ruszy żbieżność to i zakres śruby od pochylenia wystarczy....sorki, że tak dużo. |
|
|
|
 |
|
|