Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
uszczelka pod głowicą - co potrzebne do naprawy
Autor Wiadomość
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 25-06-2012, 10:14   

VirMan napisał/a:
A wymieniłem 3 świece bo 3 pozostałe miałem dobre (!) i kabli też nie musze bo są dobre

W jaki sposób sprawdzasz, że są dobre?
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 25-06-2012, 10:22   

Virman nie kreślę nikogo - mam swoje zdanie tak jak ty i jeżeli cię uraziłem to oficjalnie przepraszam
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
  Wysłany: 25-06-2012, 14:58   

mkm, miałem z tyłu trzy platynówki w idealnym stanie.. takie zostawiłem przy pierwszym remoncie, - akurat nie mieli kompletu w IC na miejscu więc wziąłem 3. i z przodu wsadziłem denso iridium tough. po 25k, przy okazji zdjęcia kolektora dolotowego wymieniłem pozostałe na denso iridium Tough, choć w sumie były jeszcze całkiem znośne.. Teraz mam komplet. Wiadomo jak wygląda wypalona świeca a jak dobra. jeśli mamy szczelinę odpowiednią i wygląd świecy jest w porządku, to znaczy że jest.. jeśli kable nie wykazują oznak zawyżonej impedancji, to też są ok. Zresztą silniczek chodzący jak zegarek oznacza ,ze wszystko z zapłonem jest dobrze.

Zabyszek ok. po prostu zabrzmiało jak zabrzmiało - napijemy sie czegoś na następnym spocie :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 25-06-2012, 17:13   

Panowie tak trzymać, żadnych nieporozumień, a co do planów na zlot to ja też jestem chętny. 8)
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 28-06-2012, 00:18   

Czyli świece zbadałeś organoleptycznie.
VirMan napisał/a:
jeśli kable nie wykazują oznak zawyżonej impedancji, to też są ok.

Mógłbyś rozwinąć ten temat.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 28-06-2012, 00:38   

ok - więc jak jest kabelek, to na każde 10 cm kabla powinno być nie więcej niż 2 kohm oporu. to raz - dwa, że kabel nie może mieć przebić czyli zwilżając kabel słoną wodą( po wierzchu) i przykładając zmasowany miedziany drut wzdłuż kabla nie powinno być przeskoku iskry ani zauważalnego pogorszenia pracy badanego cylindra. (nie zalejmy całego układu bo będą zwarcia i upływy gdzie indziej. )

jest jeszcze metoda wizualna ale wymaga ciemnego miejsca (lub nocy) podczas pracy nie powinno być widać silniejszych punktowych wyładowań wewnątrz kabli ani dookoła nich. Zależy to od kabla i nie zawsze jest miarodajne lub wskazuje na uszkodzenie (półprzeźroczyste kable z rdzeniem ferrytowym sobie iskrzą naturalnie ale równomiernie. )
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 28-06-2012, 14:35   

VirMan,piszesz do laika, więc staraj się pisać jezykiem mniej "elektrycznym".
Miałem nadzieję, że jest sprytne urządzonko gdzie podpinasz kabel i wiesz wszystko.
Dopytuję, bo ja zmieniam kompletami jak tylko mam podejrzenia, że "już czas".
Nie wyrzucam też starych na wypadek akcji gryzoni lub innych niespodziewanych przypadków i podejrzewam, że poszczególne kable z kompletu mam jeszcze bardzo dobre, część jest tylko dobra, a część to już śmietnik i niepotrzebnie miejsce zajmują.
Jak przeczytałem, że da się zdiagnozować kabel to zainteresowało mnie to bardzo.
Spryskiwanie wodą, oglądanie, nawet kręcenie rozrusznikiem ze świecą i patrzenie na iskrę to ponoć wróźenie z fusów, bo w ten sposób wychwycimy tylko te na "smietnik".
Różnic "dobry", a "jeszcze pojeżdzi" już nie.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 28-06-2012, 15:05   

To się mierzy miernikiem - multimetrem cyfrowym ze wskazaniem chwilowych stanów maksymalnych. - jesli chodzi o przebicia- a o rezystancję - to dowolny inny miernik który można podpiąć :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.