uszczelka pod głowicą - co potrzebne do naprawy |
Autor |
Wiadomość |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 25-06-2012, 10:14
|
|
|
VirMan napisał/a: | A wymieniłem 3 świece bo 3 pozostałe miałem dobre (!) i kabli też nie musze bo są dobre |
W jaki sposób sprawdzasz, że są dobre? |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 25-06-2012, 10:22
|
|
|
Virman nie kreślę nikogo - mam swoje zdanie tak jak ty i jeżeli cię uraziłem to oficjalnie przepraszam |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 25-06-2012, 14:58
|
|
|
mkm, miałem z tyłu trzy platynówki w idealnym stanie.. takie zostawiłem przy pierwszym remoncie, - akurat nie mieli kompletu w IC na miejscu więc wziąłem 3. i z przodu wsadziłem denso iridium tough. po 25k, przy okazji zdjęcia kolektora dolotowego wymieniłem pozostałe na denso iridium Tough, choć w sumie były jeszcze całkiem znośne.. Teraz mam komplet. Wiadomo jak wygląda wypalona świeca a jak dobra. jeśli mamy szczelinę odpowiednią i wygląd świecy jest w porządku, to znaczy że jest.. jeśli kable nie wykazują oznak zawyżonej impedancji, to też są ok. Zresztą silniczek chodzący jak zegarek oznacza ,ze wszystko z zapłonem jest dobrze.
Zabyszek ok. po prostu zabrzmiało jak zabrzmiało - napijemy sie czegoś na następnym spocie |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 25-06-2012, 17:13
|
|
|
Panowie tak trzymać, żadnych nieporozumień, a co do planów na zlot to ja też jestem chętny. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 28-06-2012, 00:18
|
|
|
Czyli świece zbadałeś organoleptycznie.
VirMan napisał/a: | jeśli kable nie wykazują oznak zawyżonej impedancji, to też są ok. |
Mógłbyś rozwinąć ten temat. |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 28-06-2012, 00:38
|
|
|
ok - więc jak jest kabelek, to na każde 10 cm kabla powinno być nie więcej niż 2 kohm oporu. to raz - dwa, że kabel nie może mieć przebić czyli zwilżając kabel słoną wodą( po wierzchu) i przykładając zmasowany miedziany drut wzdłuż kabla nie powinno być przeskoku iskry ani zauważalnego pogorszenia pracy badanego cylindra. (nie zalejmy całego układu bo będą zwarcia i upływy gdzie indziej. )
jest jeszcze metoda wizualna ale wymaga ciemnego miejsca (lub nocy) podczas pracy nie powinno być widać silniejszych punktowych wyładowań wewnątrz kabli ani dookoła nich. Zależy to od kabla i nie zawsze jest miarodajne lub wskazuje na uszkodzenie (półprzeźroczyste kable z rdzeniem ferrytowym sobie iskrzą naturalnie ale równomiernie. ) |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 28-06-2012, 14:35
|
|
|
VirMan,piszesz do laika, więc staraj się pisać jezykiem mniej "elektrycznym".
Miałem nadzieję, że jest sprytne urządzonko gdzie podpinasz kabel i wiesz wszystko.
Dopytuję, bo ja zmieniam kompletami jak tylko mam podejrzenia, że "już czas".
Nie wyrzucam też starych na wypadek akcji gryzoni lub innych niespodziewanych przypadków i podejrzewam, że poszczególne kable z kompletu mam jeszcze bardzo dobre, część jest tylko dobra, a część to już śmietnik i niepotrzebnie miejsce zajmują.
Jak przeczytałem, że da się zdiagnozować kabel to zainteresowało mnie to bardzo.
Spryskiwanie wodą, oglądanie, nawet kręcenie rozrusznikiem ze świecą i patrzenie na iskrę to ponoć wróźenie z fusów, bo w ten sposób wychwycimy tylko te na "smietnik".
Różnic "dobry", a "jeszcze pojeżdzi" już nie. |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 28-06-2012, 15:05
|
|
|
To się mierzy miernikiem - multimetrem cyfrowym ze wskazaniem chwilowych stanów maksymalnych. - jesli chodzi o przebicia- a o rezystancję - to dowolny inny miernik który można podpiąć |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
|