Problem z wentylatorem postojowego chłodzenia turbiny |
Autor |
Wiadomość |
sadki91
Forumowicz
Auto: PAJERO II 2.8 TDI, 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 44 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 29-06-2012, 11:27 Problem z wentylatorem postojowego chłodzenia turbiny
|
|
|
Witam
Ostatnio zauważyłem że w moim miśku nie włącza się wentylator od postojowego chłodzenia turbiny (ten pod intelcoolerem), sprawdziłem wentylator na ostro no i niby chodzi, więc pewnie coś z jakimś przekaźnikiem albo czujnikiem:-///
Miał ktoś podobny problem???, proszę o jakieś podpowiedzi bo jestem w kropce:-// |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 29-06-2012, 13:40
|
|
|
sadki91 napisał/a: | albo czujnikiem:-/// | tutaj szukaj rozwiązania. Wentylator włączy się przy określonej (????) temperaturze . Turbina sama się studzi na wolnych obrotach stąd też wskazane jest aby po długiej jeździe silnik popracował sobie na wolnych obrotach. Czy po przejechaniu jakiejś tam drogi i po powtórnym uruchomieniu silnika ->> po krótkim czasie, nie natychmiast- wentylator nie włącza się ??
Ze znalezieniem czujnika możesz mieć kłopoty.
"ze znalezieniem" lapsus słowny powinno być ->> z kupieniem. Ja po rocznym poszukiwaniu (pomijam serwisowe sklepy) "znalazłem" wraz ze zmianą silnika |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
Ostatnio zmieniony przez jawaldek 29-06-2012, 14:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
sadki91
Forumowicz
Auto: PAJERO II 2.8 TDI, 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 44 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 29-06-2012, 13:54
|
|
|
wentylator nie włącza się wogóle:-// byłbym wdzięczny jakby ktoś podpowiedział gdzie szukać tego czujnika. |
|
|
|
 |
Alberts
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,8 auto
Kraj/Country: UK
Dołączył: 28 Mar 2012 Posty: 9 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 30-06-2012, 22:49
|
|
|
Wentylator pod intercoolerem służy do wymuszenie chłodzenia intercoolera jeśli temperatura powietrza w intercoolerze przekracza bodajże 57 stopni C. W praktyce powinien załączyć się w sytuacji kiedy nie występuje naturalny opływ powietrza podczas normalnej jazdy, czyli np wygrzebujemy się z błocka.
W naszych miśkach nie ma innego chłodzenia turbiny jak chłodzenie olejem. A napewno nie ma postojowego chłodzenia turbiny. Stąd jak kolega jawaldek napisał dobrze jest po ostrej jeździe zostawić na chwilę samochód na wolnych obrotach celem wychłodzenia turbiny.
Ja mam nawet zamontowane magiczne pudełko które pozostawia samochód na wolnych obrotach na 60 albo 180 sekund po wyłączeniu stacyjki. Całkiem fajny gadżet. Czasem tylko dziwnie ludzie patrzą jak zostawiam samochód z włączonym silnikiem |
|
|
|
 |
pawel80
Forumowicz
Auto: L200 '11 178hp
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 144 Skąd: racibórz
|
Wysłany: 01-07-2012, 10:55
|
|
|
działa powyżej 35 stopni na zewnątrz parę razy się już zdarzyło ze sie wałczył
całkiem możliwe ze wtedy temperatura interculera ma 57stopni
włącznik termiczny jest w interculerze wkręcony możesz podgrzać np dmuchawa ciepłego powietrza oblać wrzątkiem jak osiągnie temp to wiatak ruszyć musi |
|
|
|
 |
sadki91
Forumowicz
Auto: PAJERO II 2.8 TDI, 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 44 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 03-07-2012, 20:44
|
|
|
dzięki za info, w wolnym czasie obczaje to, bo zapowiadają się cieplutkie dni:-)))) |
|
|
|
 |
|