[Cari 1.8 GDI] Carisma faluje,brak błedów, filmik. |
Autor |
Wiadomość |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 29-06-2012, 20:11 [Cari 1.8 GDI] Carisma faluje,brak błedów, filmik.
|
|
|
Po dzisiejszej adaptacji i czyszczeniu przepustnicy powstało kilka błedów tzn zamieszczam filmik
1.Na filmiku do około 20sek. auto chodzi na jałowym bez żadnych odbiorników ,nie faluję i obroty stoją tak jak powinny, potem włączam światła obroty lekko spadają o około 200obr/min ale dalej nie falują i są stabilne,potem włączam w około 40sek klimatyzację i wtedy obrotomierz szaleję co widać na filmie.
Dodam jeszcze że ustawiałem TPS na szczelinomierzu 0,40mm (miałem ustawiony TPS nie dawno na 0,64V ale autem szarpało itp,może spróbóje jeszcze ze szczelinomierzem 0,65mm jak to opisał chyba Aren...),czysciłem krokowca popsikałem go na maksa wd-40 i taka sytuacją jest.Podczas włączania autka na zimno silnik nie ma ssania.Nie wiem czy jak np przejade z 300km może sytuacja się poprawi(adaptacja) ale jak narazie jest lipa tak jak widać.Jakieś pomysły? proszę o pomoc bo dosłownie tracę nerwy z tym autem...
Dodam jeszcze że gdy rano włączę auto i się rozpędzam to silnik przerywa (musze bardzo powoli przyspieszać żeby nie szarpało)Całe forum przeryłem i nic,evoscan nie działa u mnie bo auto nie łączy się z ECU:(
http://youtu.be/_GKvg9EX92k |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 30-06-2012, 08:05
|
|
|
cześć słuchaj mam podobny problem....mam pytanie silnik miałeś dobrze nagrzany w momencie włączenia klimatyzacji???ja zauważyłem u siebie takie coś ze jak jest nagrzany silnik klima włączona i załączaja sie wentylatory chłodnicy w tedy nastepuje te duże obciązenie i obroty spadaja w dół idą z tym ze ja mam ustawione na 800obr i leca mi w dół o jakieś 200obr ale tylko w tedy gdy wentylatory sie załączaja...krokowy powinien podbijac i je utrzymywac ale chyba coś jest nie tak albo z nim albo z kompem. |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 30-06-2012, 08:58
|
|
|
no ja na filmie mam dobrze rozgrzane auto,krokowy podbija ale nie utrzymuje obrotów jakby...Ta sytuacja dzieję się tylko na załączonej klimie bądz nawet na samym włączonym nawiewie bez klimy,bardzo duże spadki obrotów. |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30-06-2012, 09:33
|
|
|
Zacznij od rozwiązania problemu z evoscanem. Zrobiłeś z zworkę na pinach 1-4 ?
Być może twój problem to pompa Wc, ona też powoduje falowanie. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 30-06-2012, 09:52
|
|
|
no dobra,ale jak nie idzie po prostu sie polaczyc z ecu? a nawet gdy sie uda raz na 100razy to gdy zapale auto to program przerywa polaczenie i koniec.Pompa sprawdzalem,na biegu jałowym ma takie samo napiecie caly czas,nawet podczas falowania,gdy wyłacze auto to na pompie wc ,,wisi'' jeszcze przez około 10sek cisnienie,a potem nagle spada. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-06-2012, 11:05
|
|
|
Masz Carismę z 1998, o czym powinieneś poinformować na początku, bo to istotna informacja. Weź więc metalowy spinacz biurowy i połącz 1 i 4 pin OBD. Do 1999 tylko tak odczytasz błędy, a przez Evoscan parametry pracy silnika. Jeżeli masz wersję, już odczytującą błędy przez Evoscan i tak musisz połączyć pin 1 i 4 a potem dopiero wpiąć wtyczkę OBD. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 30-06-2012, 11:22
|
|
|
no 1998rok,tak zrobiłem i dalej wywala mi blad polaczenia z ecu (no response from vehicle ecu)
a błędów poprzez spinacz nie ma zadnych.Wydaję mi się że w aucie coś z kompem nie tak jest. |
_________________ - Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 30-06-2012, 13:52
|
|
|
no ja krokowca doslownie wypolerowałem, popsikany cały wd-40,lekko chodzą łożyska.Chyba że się haczy tam w przepustnicy jak jest.Ale zauważyłem że ta podkładka co jest na tym gwincie z jakiegoś powodu jest cała jakby powyginana,nie wiem czy tak ma być. |
_________________ - Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 30-06-2012, 19:00
|
|
|
Wez sprawdz napiecie czy jest równe na krokowym może być komp spalony.Druga opcja jeżeli nie jesteś pewien krokowca to skombinuj drugi i podmień na próbe sprawa powinna sie wyjaśnić. |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 01-07-2012, 10:20
|
|
|
no ok ale jakby byl komp spalony,to auto by odpalało? choć gdzieś czytałem że właśnie był spalony sterownik obrotów i były problemy ze ssaniem (brak) oraz wariację obrotów.Wiem że najlepiej by było podmienić,ale nie ma skąd:P a jeśli byłby komp spalony to chodzi o ten co jest pod radiem czy o ten co jest za kolektorem dolotowym? chyba że jest jeszcze gdzieś indziej.No i czy przy wymianie kompa trzeba imobilajzer i stacyjke tez wymieniac? bo to juz koszty masakryczne... |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 01-07-2012, 10:29
|
|
|
Ten za kolektorem to komputer wtryskiwaczy http://forum.mitsumaniaki...hlight=#1072272 tu masz komputer główny, co do braku połączenia Evoscanem, trzeba ustawienia posprawdzać i sprawdzić czy wtyczka dobrze siedzi (mruga CE i ABS na zegarach) |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 01-07-2012, 10:31
|
|
|
mrugają kontrolki a potem CE gaśnie,no a potem (jak sie uda połaczyć) to gdy zapalam auto to sie połączenie resetuje i koniec.Ja mam win 7 64bit i gdy zrobię opcję ,,rozwiąż problemy ze zgodnośćia'' to pisze niezgodna aplikacja.
[ Dodano: 01-07-2012, 16:15 ]
a jeśli żeby podnieść obroty śrubką SAS (wykręcić trochę), to będą wyższe wtedy obroty? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-07-2012, 14:07
|
|
|
mateusz8230 napisał/a: | a jeśli żeby podnieść obroty śrubką SAS (wykręcić trochę), to będą wyższe wtedy obroty? | Tak, będą, ale najprawdopodobniej po pewnym czasie znowu spadną to wcześniejszych. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 02-07-2012, 14:11
|
|
|
A jak zapalisz najpierw auto i później wciśniesz Start Data Logger też nie łączy? |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
|