Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Carisma faluje,brak błedów, filmik.
Autor Wiadomość
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 29-06-2012, 20:11   [Cari 1.8 GDI] Carisma faluje,brak błedów, filmik.

Po dzisiejszej adaptacji i czyszczeniu przepustnicy powstało kilka błedów tzn zamieszczam filmik
1.Na filmiku do około 20sek. auto chodzi na jałowym bez żadnych odbiorników ,nie faluję i obroty stoją tak jak powinny, potem włączam światła obroty lekko spadają o około 200obr/min ale dalej nie falują i są stabilne,potem włączam w około 40sek klimatyzację i wtedy obrotomierz szaleję co widać na filmie.
Dodam jeszcze że ustawiałem TPS na szczelinomierzu 0,40mm (miałem ustawiony TPS nie dawno na 0,64V ale autem szarpało itp,może spróbóje jeszcze ze szczelinomierzem 0,65mm jak to opisał chyba Aren...),czysciłem krokowca popsikałem go na maksa wd-40 i taka sytuacją jest.Podczas włączania autka na zimno silnik nie ma ssania.Nie wiem czy jak np przejade z 300km może sytuacja się poprawi(adaptacja) ale jak narazie jest lipa tak jak widać.Jakieś pomysły? proszę o pomoc bo dosłownie tracę nerwy z tym autem...
Dodam jeszcze że gdy rano włączę auto i się rozpędzam to silnik przerywa (musze bardzo powoli przyspieszać żeby nie szarpało)Całe forum przeryłem i nic,evoscan nie działa u mnie bo auto nie łączy się z ECU:(
http://youtu.be/_GKvg9EX92k
 
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 30-06-2012, 08:05   

cześć słuchaj mam podobny problem....mam pytanie silnik miałeś dobrze nagrzany w momencie włączenia klimatyzacji???ja zauważyłem u siebie takie coś ze jak jest nagrzany silnik klima włączona i załączaja sie wentylatory chłodnicy w tedy nastepuje te duże obciązenie i obroty spadaja w dół idą z tym ze ja mam ustawione na 800obr i leca mi w dół o jakieś 200obr ale tylko w tedy gdy wentylatory sie załączaja...krokowy powinien podbijac i je utrzymywac ale chyba coś jest nie tak albo z nim albo z kompem.
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 30-06-2012, 08:58   

no ja na filmie mam dobrze rozgrzane auto,krokowy podbija ale nie utrzymuje obrotów jakby...Ta sytuacja dzieję się tylko na załączonej klimie bądz nawet na samym włączonym nawiewie bez klimy,bardzo duże spadki obrotów.
 
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-06-2012, 09:33   

Zacznij od rozwiązania problemu z evoscanem. Zrobiłeś z zworkę na pinach 1-4 ?

Być może twój problem to pompa Wc, ona też powoduje falowanie.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 30-06-2012, 09:52   

no dobra,ale jak nie idzie po prostu sie polaczyc z ecu? a nawet gdy sie uda raz na 100razy to gdy zapale auto to program przerywa polaczenie i koniec.Pompa sprawdzalem,na biegu jałowym ma takie samo napiecie caly czas,nawet podczas falowania,gdy wyłacze auto to na pompie wc ,,wisi'' jeszcze przez około 10sek cisnienie,a potem nagle spada.
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-06-2012, 11:05   

Masz Carismę z 1998, o czym powinieneś poinformować na początku, bo to istotna informacja. Weź więc metalowy spinacz biurowy i połącz 1 i 4 pin OBD. Do 1999 tylko tak odczytasz błędy, a przez Evoscan parametry pracy silnika. Jeżeli masz wersję, już odczytującą błędy przez Evoscan i tak musisz połączyć pin 1 i 4 a potem dopiero wpiąć wtyczkę OBD.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 30-06-2012, 11:22   

no 1998rok,tak zrobiłem i dalej wywala mi blad polaczenia z ecu (no response from vehicle ecu)
a błędów poprzez spinacz nie ma zadnych.Wydaję mi się że w aucie coś z kompem nie tak jest.
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-06-2012, 13:26   

Jak nie ma błędów, to sprawdź silniczek krokowy. To element wykonawczy, może się haczyć i przez to ECU próbuje podbijać obroty
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 30-06-2012, 13:52   

no ja krokowca doslownie wypolerowałem, popsikany cały wd-40,lekko chodzą łożyska.Chyba że się haczy tam w przepustnicy jak jest.Ale zauważyłem że ta podkładka co jest na tym gwincie z jakiegoś powodu jest cała jakby powyginana,nie wiem czy tak ma być.
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 30-06-2012, 19:00   

Wez sprawdz napiecie czy jest równe na krokowym może być komp spalony.Druga opcja jeżeli nie jesteś pewien krokowca to skombinuj drugi i podmień na próbe sprawa powinna sie wyjaśnić.
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 01-07-2012, 10:20   

no ok ale jakby byl komp spalony,to auto by odpalało? choć gdzieś czytałem że właśnie był spalony sterownik obrotów i były problemy ze ssaniem (brak) oraz wariację obrotów.Wiem że najlepiej by było podmienić,ale nie ma skąd:P a jeśli byłby komp spalony to chodzi o ten co jest pod radiem czy o ten co jest za kolektorem dolotowym? chyba że jest jeszcze gdzieś indziej.No i czy przy wymianie kompa trzeba imobilajzer i stacyjke tez wymieniac? bo to juz koszty masakryczne...
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 01-07-2012, 10:29   

Ten za kolektorem to komputer wtryskiwaczy http://forum.mitsumaniaki...hlight=#1072272 tu masz komputer główny, co do braku połączenia Evoscanem, trzeba ustawienia posprawdzać i sprawdzić czy wtyczka dobrze siedzi (mruga CE i ABS na zegarach)
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 01-07-2012, 10:31   

mrugają kontrolki a potem CE gaśnie,no a potem (jak sie uda połaczyć) to gdy zapalam auto to sie połączenie resetuje i koniec.Ja mam win 7 64bit i gdy zrobię opcję ,,rozwiąż problemy ze zgodnośćia'' to pisze niezgodna aplikacja.

[ Dodano: 01-07-2012, 16:15 ]
a jeśli żeby podnieść obroty śrubką SAS (wykręcić trochę), to będą wyższe wtedy obroty?
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-07-2012, 14:07   

mateusz8230 napisał/a:
a jeśli żeby podnieść obroty śrubką SAS (wykręcić trochę), to będą wyższe wtedy obroty?
Tak, będą, ale najprawdopodobniej po pewnym czasie znowu spadną to wcześniejszych.
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 02-07-2012, 14:11   

A jak zapalisz najpierw auto i później wciśniesz Start Data Logger też nie łączy?
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.