Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Przełącznik świateł/kierunkowskazów
Autor Wiadomość
Spoxik 
Mitsumaniak
Autko z duszą

Auto: Galant EA2A 1997r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 366
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-07-2012, 15:03   [EAxx] Przełącznik świateł/kierunkowskazów

Witam!

Chodzi o to że zablokował mi się przełącznik prawego kierunkowskazu (manetka ruszająca się w górę-prawy/w dół-lewy) zablokowała się i do góry nie chce iść... :evil:

Czyli mam tylko lewy kierunkowskaz i prawego brak! Najgorsze że zrobiło mi się to podczas jazdy po mieście...

Czy muszę wymienić cały przekaźnik czy może da się to jakoś naprawić?

Proszę o jak najszybsza pomoc i odpowiedź bo pojutrze mam przegląd!!

Dodam że założyłem temat bo innego nie znalazłem na forum.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez robertdg 31-03-2016, 17:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-07-2012, 15:19   

Musisz zdjąć osłony plastikowe na kolumnie kierowniczej (3 wkręty od dołu i rozpołowić osłonę). Mechanizm, zarówno kierunkowskazów, jak i wycieraczek to takie osobne "moduły", które są przymocowane do korpusu przełącznika zespolonego poprzez 2 wkręty każdy. Jak zdejmiesz w/w osłony wszystko będzie jasne. Odkręcasz 2 wkręty od "modułu" kierunkowskazów, odpinasz jedną lub dwie wtyczki (nie wiem dokładnie, ale przekonasz się sam, w "module" wycieraczek jest jedna wtyczka) i wyjmujesz "moduł" kierunkowskazów wraz z wajchą. Jeśli zacieła się wajcha, najprawdopodobniej doszło do ułamania się jakiejś zapadki i w efekcie zblokowania mechanizmu. Czy da się naprawić sam stwierdzisz, może uda się przykleić ułamany element (o ile go znajdziesz). Jak to rozbierzesz zrób fotki i wrzuć. Gdyby naprawa była niemożliwa, na alle... są osobno do kupienia w/w "moduły".
Np. tu: http://allegro.pl/mitsubi...2435599912.html
(u góry na foto widać jeden z dwóch wkrętów mocujący "moduł" do korpusu.
 
 
Spoxik 
Mitsumaniak
Autko z duszą

Auto: Galant EA2A 1997r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 366
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-07-2012, 16:03   

Faktycznie, ułamały się takie dwa "bolczyki' czy tam w sumie nie wiem jak to nazwać, ale o dziwo po ich wyjęciu przełącznik zaczął się poruszać i w górę i w dół... zobaczę jeszcze zaraz jak podłączę czy działają kierunki i w razie czego żeby przetrwało do przeglądu a później może kupię sobie drugi...

Są i zdjęcia:


Tak to wygląda od środka.


Tu po lewej stronie te dwie małe kropeczki to wyżej wspomniane ułamane pypcie.


Tutaj również te dwa pypcie i rozbebeszony przełącznik.
 
 
 
EndriusG 
Nowy Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 2
Skąd: koło
Wysłany: 09-08-2012, 14:19   

żeby nie zakładać nowego tematu to zapytam tu. czy galant powinien mieć taką funkcje ze jak lekko włączę ale nie przełączę to on mrugnie kilka razy i się wyłączy (genialna funkcja na autostrady) u mnie to nie działa, a w instrukcji wyczytałem ze powinno być. jak jest u was? zależy to od wersji czy jak.
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 09-08-2012, 14:23   

Cytat:
żeby nie zakładać nowego tematu to zapytam tu. czy galant powinien mieć taką funkcje ze jak lekko włączę ale nie przełączę to on mrugnie kilka razy i się wyłączy (genialna funkcja na autostrady) u mnie to nie działa, a w instrukcji wyczytałem ze powinno być. jak jest u was? zależy to od wersji czy jak.


nie ma czegoś takiego
był temat, który zakładał sveno, w którym rozpisywali się ludzie jak to by można zrobić, i co i jak
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
EndriusG 
Nowy Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 2
Skąd: koło
Wysłany: 10-08-2012, 12:58   

to po co jest to zawarte w instrukcji obsługi? w którejś wersji musiało być
 
 
ESID 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-03-2016, 11:33   [EA5A/W 2.5] Przełącznik zespolony świateł

Witam!

Nie łączy mi elektryka w pokrętle załączającym światła pozycyjne i mijania. W momencie kiedy mam załączone światła mijania to światła pozycyjne z tyłu się nie zapalają, a podświetlenie deski rozdzielczej i przycisków konsoli świeci na maxa. Jak ruszam przewodem przy kostce to wszystko wraca do normy.

Pytanie moje jak rozebrać to pokrętło? jest w nim dziura na jakieś narzędzie. próbowałem wciskać tam drut i nie chce zejść.
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-03-2016, 17:31   

Nie wciskasz tam druta tylko wyciągasz stamtąd metalową zawleczkę jeśli dobrze pamiętam.
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.