[Cari 1.8 GDI] problem z odpaleniem gdy się dobrze rozgrzeje |
Autor |
Wiadomość |
dzidzius1
Nowy Forumowicz
Auto: mishubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-06-2012, 22:53 [Cari 1.8 GDI] problem z odpaleniem gdy się dobrze rozgrzeje
|
|
|
witam mam taki problem w swojej carismie powiem że jest to 1.8 gdi 16v. gdy go odpalam jest wszystko ok pojeżdzę ze trzy godziny i gaszę ją. póżniej już nie mogę odpalić muszę czekać z pół godziny i znów normalnie zapala. tak jakby coś się grzało i wyłanczał jakiś czujnik a gdy trochę ostygnie pali normalnie. na żadnym komputerze nic nie chce wyjść. może ktoś mi podpowie może miał ktoś podobny przypadek a może jakaś rada do dobrego mechanika w warszawie który zna takie samochody |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-06-2012, 23:05
|
|
|
czujnik wałka rozrządu tak wstępnie
zapytaj wichura1 - on ostatnio przerabiał ten temat |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28-06-2012, 08:46
|
|
|
Sprawdź błędy sam, jeżeli nie byłeś w ASO Mitsubishi, w innym serwisie mogli tego nie odczytać. OBD Mitsubishi do 2001 roku jest dość nietypowe bo to JOBDII. Znajdź gniazdo OBD (u mnie jest na ściance koło prawej nogi kierowcy), połącz (przy wyłączonej stacyjce) styk 1 i 4 np: spinaczem, następnie przekręć stacyjkę w pozycję ON (bez odpalania). Powinny zacząć mrugać kontrolki ABS i CHECK ENGINE. Sekwencję odczytuje się prosto najpierw mruga dziesiątki kontrolka zapala się na około 1sekundę, potem jedności około 0,5 sekundy, przerwa następny błąd (jeżeli jest), przerwa 2 sekundy i sekwencja idzie od nowa. Czyli np: błąd 53 i 24 : 5 długich mrugnięć, 3 krótkie, przerwa sekundę, 2 długie mrugnięcia, 4 krótkie, przerwa 2 sekundy i od nowa... Jeżeli mruga jednostajnie (0,5 sekundy świeci, 0,5 sekundy gaśnie) błędów nie ma. Po odczytaniu błędów wyłącz stacyjkę wyjmij spinacz, a w poniższym wątku odczytaj kody błędów. Ja miałem problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu i po nagrzaniu, też robił problemy, "check engine" się zaświecał w momencie błędu, gdy błąd znikał samochód odpalał "check engine" gasł, ale komputer (ECU) go pamiętał, aż do momentu odłączenia akumulatora.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
dzidzius1
Nowy Forumowicz
Auto: mishubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 03-07-2012, 10:37
|
|
|
to dziwne zjawisko jak narazie to nigdzie nic nie wychodzi i nikt nie daje sobie rady z tym.
[ Dodano: 03-07-2012, 11:23 ]
a może jest jakiś magik i powie mi jakie czujniki występują w takiej cari oprócz położenia wałka rozrządu i wału korbowego? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 03-07-2012, 13:35
|
|
|
Czujniki wału i wałka sprawne, jedno co niepokoi to bardzo niskie ciśnienie paliwa w czasie kręcenia (10 bar) i na jałowym biegu (42 bar) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
dzidzius1
Nowy Forumowicz
Auto: mishubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 03-07-2012, 14:02
|
|
|
byłem w ASO a teraz pomagają mi mitsumaniaki. w ASO nic nie wyszło zaproponowali mi to samo co mitsumaniaki sprawdzanie wszystkiego po kolei |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 03-07-2012, 17:32
|
|
|
Hehe wymieniałem ten O-ring w innej pompie - tam odczyty ciśnienia były na poziomie 10-12 bar ale o dziwo auto jechało prawie normalnie |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
|