[EA5A/W 2.5] Zerwany gwint w mocowaniu wahacza (banana) |
Autor |
Wiadomość |
ALEX-77
Forumowicz Czarny Żarłacz E98

Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 488 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 09-07-2012, 21:28 [EA5A/W 2.5] Zerwany gwint w mocowaniu wahacza (banana)
|
|
|
Panowie,mam problem otóż podczas wymiana wahacza (banana) bardzo cięzko szło mi odkręcanie śrub , jak w koncu udało mi się odkręcić to zauważyłem że na srubach mam przyklejone aluminium :shock gwinty pozjeżdzane i teraz nie da się dokrecic do oporu śrub kurka co robić ?? boję się tak jeżdzić ,da radę to jakoś przegwintować ? np. na normalny gwint 12 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-07-2012, 21:42
|
|
|
Rozwiercić i przegwintować na większy wymiar, nowe śruby wkręcać na paste nie powodującą korozji w aluminium. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 09-07-2012, 21:48
|
|
|
powiem że miałem podobną sytuację, ogólnie to wole się nie wypowiadać na temat zawieszenia w galancie, bo przez nie, poważnie myślę o sprzedaniu auta.
Ponieważ wiedziałem, że sam nie będę w stanie to zrobić, to szukałem mechanika, który mi to wykona. Kilku od razu zrezygnowało, jak usłyszało że to aluminium. Jeden się podjął działania, nie wiem w końcu czy udało mu się coś odratować z gwintu, ale skończyło się na wkręceniu dłuższej śruby +pasta do gwintów. |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 09-07-2012, 22:44
|
|
|
Jak się ma czucie w rękach to mozna to naprawić tzw. helicoil kitem (nie wiem jaką to ma polską nazwę). |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-07-2012, 22:51
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | helicoil kit | Też dobry pomysł, http://www.bollhoff.pl/pl...tu-helicoil.php |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-07-2012, 00:00
|
|
|
mogę tylko napisać, że u mnie było dokładnie to samo - jeśli masz na myśli śruby banana w sankach aluminiowych to u mnie skończyło się rozwierceniem, przegwintowaniem ale zamiast śrub mam szpilki wkręcone w sanki na najmocniejszy klej do gwintów - dzięki temu na pewno nie będzie już problemu z tym gwintem
minus taki, że do zdjęcia banana trzeba ściągać jego osłonę - a tu długa śruba spajająca sanki z nadwoziem też potrafi się urwać - w każdym razie mi się udało
od tej pory wszystkie gwinty smaruję przed skręceniem |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 10-07-2012, 09:06
|
|
|
Stosujemy bardzo czesto w obudowach aluminiowych korpusów sktrzyń. Jak w instrukcji rozwiercasz, gwintujesz i na klej wklejasz stalową helikoile w obudowe, która ma taki gwint jak potrzebujesz. Nię sa to tanie rzeczy ale skuteczne. Ale jeśli w galancie jest sporo materiału w sankach to sposób Krzyżaka jest bardzo dobry.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-07-2012, 09:48
|
|
|
robertdg napisał/a: | http://www.bollhoff.pl/pl...tu-helicoil.php | Koleś mi tak naprawil zerwany gwint w jednej ze śrub mocujacych tylny górny wahacz do nadwozia. Świetna sprawa, mówi, że na wieki. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 10-07-2012, 10:10
|
|
|
moze sie myle ale wydaje mi sie ze zarowno w stalowych jak i aluminiowych sankach srube wkreca sie w tuleje metalowo gumowa wcisnieta w sanki
 |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
ALEX-77
Forumowicz Czarny Żarłacz E98

Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 488 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 10-07-2012, 11:36
|
|
|
Dzieki za podpowiedzi panowie , zdecydowałem że użyję tego Allegro i zobaczymy . |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 10-07-2012, 15:26
|
|
|
tylko pamiętaj że w galancie tam jest śruba drobnozwojna o skoku 1,25 o ile dobrze pamiętam. Tak że jak przerobisz to na inny skok, to od razu zaopatrz się w odpowiednie śruby. Najlepiej z twardością 10.8 a jak nie to 8.8 |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-07-2012, 16:46
|
|
|
Cytat: | powiem że miałem podobną sytuację, ogólnie to wole się nie wypowiadać na temat zawieszenia w galancie, bo przez nie, poważnie myślę o sprzedaniu auta. |
Nie tylko w Galancie spotyka sie takie problemy stal kontra aluminium .
Wystarczy przyklad Passata i jego górne wachacze przy których prawie śruba nigdy sie nie odkreca .
Kazdy montaz sruby powinien byc poprzedzony przesmarowanie gwintu , jesli ma byc wkrecona w aluminium .
Osobiscie jesli mam wybierać miedzy naprawą zawieszenia Passata i Galant to wybieram Japońca . |
Ostatnio zmieniony przez deejay 10-07-2012, 18:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ALEX-77
Forumowicz Czarny Żarłacz E98

Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 488 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 10-07-2012, 18:04
|
|
|
mar111cin napisał/a: | tylko pamiętaj że w galancie tam jest śruba drobnozwojna o skoku 1,25 o ile dobrze pamiętam. Tak że jak przerobisz to na inny skok, to od razu zaopatrz się w odpowiednie śruby. Najlepiej z twardością 10.8 a jak nie to 8.8 |
wiem, wiem śruby juz mam 8.8 ,nie mam zabardzo czasu szukać tych drobnozwojowych a te normalne mam w pracy jutro będę miał tą reperaturkę gwintu i do dzieła ,mam nadzieję że się uda . |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 10-07-2012, 18:49
|
|
|
ja się zastanawiam czy tą reperaturke idzie jakoś normalnie wkręcić, nie wykorzystując cudownego narzędzia - pręcika za 100zł |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
|