Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Zerwany gwint w mocowaniu wahacza (banana)
Autor Wiadomość
ALEX-77 
Forumowicz
Czarny Żarłacz E98


Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 488
Skąd: Zabrze
Wysłany: 09-07-2012, 21:28   [EA5A/W 2.5] Zerwany gwint w mocowaniu wahacza (banana)

Panowie,mam problem otóż podczas wymiana wahacza (banana) bardzo cięzko szło mi odkręcanie śrub , jak w koncu udało mi się odkręcić to zauważyłem że na srubach mam przyklejone aluminium :shock gwinty pozjeżdzane i teraz nie da się dokrecic do oporu śrub :( kurka co robić ?? boję się tak jeżdzić ,da radę to jakoś przegwintować ? np. na normalny gwint 12
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-07-2012, 21:42   

Rozwiercić i przegwintować na większy wymiar, nowe śruby wkręcać na paste nie powodującą korozji w aluminium.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 09-07-2012, 21:48   

powiem że miałem podobną sytuację, ogólnie to wole się nie wypowiadać na temat zawieszenia w galancie, bo przez nie, poważnie myślę o sprzedaniu auta.

Ponieważ wiedziałem, że sam nie będę w stanie to zrobić, to szukałem mechanika, który mi to wykona. Kilku od razu zrezygnowało, jak usłyszało że to aluminium. Jeden się podjął działania, nie wiem w końcu czy udało mu się coś odratować z gwintu, ale skończyło się na wkręceniu dłuższej śruby +pasta do gwintów.
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 09-07-2012, 22:44   

Jak się ma czucie w rękach to mozna to naprawić tzw. helicoil kitem (nie wiem jaką to ma polską nazwę).
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-07-2012, 22:51   

swinks_UK napisał/a:
helicoil kit
Też dobry pomysł, http://www.bollhoff.pl/pl...tu-helicoil.php
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-07-2012, 00:00   

mogę tylko napisać, że u mnie było dokładnie to samo - jeśli masz na myśli śruby banana w sankach aluminiowych to u mnie skończyło się rozwierceniem, przegwintowaniem ale zamiast śrub mam szpilki wkręcone w sanki na najmocniejszy klej do gwintów - dzięki temu na pewno nie będzie już problemu z tym gwintem
minus taki, że do zdjęcia banana trzeba ściągać jego osłonę - a tu długa śruba spajająca sanki z nadwoziem też potrafi się urwać - w każdym razie mi się udało
od tej pory wszystkie gwinty smaruję przed skręceniem
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 10-07-2012, 08:18   

mar111cin napisał/a:
ogólnie to wole się nie wypowiadać na temat zawieszenia w galancie,


niestety po 2 lifcie były sanki aluminiowe
kto się zabiera za kręcenie śrub w takich sankach ma strach w oczach
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10722
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 10-07-2012, 09:06   

robertdg napisał/a:
swinks_UK napisał/a:
helicoil kit
Też dobry pomysł, http://www.bollhoff.pl/pl...tu-helicoil.php

Stosujemy bardzo czesto w obudowach aluminiowych korpusów sktrzyń. Jak w instrukcji rozwiercasz, gwintujesz i na klej wklejasz stalową helikoile w obudowe, która ma taki gwint jak potrzebujesz. Nię sa to tanie rzeczy ale skuteczne. Ale jeśli w galancie jest sporo materiału w sankach to sposób Krzyżaka jest bardzo dobry.
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-07-2012, 09:48   

robertdg napisał/a:
http://www.bollhoff.pl/pl...tu-helicoil.php
Koleś mi tak naprawil zerwany gwint w jednej ze śrub mocujacych tylny górny wahacz do nadwozia. Świetna sprawa, mówi, że na wieki.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 10-07-2012, 10:10   

moze sie myle ale wydaje mi sie ze zarowno w stalowych jak i aluminiowych sankach srube wkreca sie w tuleje metalowo gumowa wcisnieta w sanki

_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
ALEX-77 
Forumowicz
Czarny Żarłacz E98


Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 488
Skąd: Zabrze
Wysłany: 10-07-2012, 11:36   

Dzieki za podpowiedzi panowie , zdecydowałem że użyję tego Allegro i zobaczymy .
 
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 10-07-2012, 15:26   

tylko pamiętaj że w galancie tam jest śruba drobnozwojna o skoku 1,25 o ile dobrze pamiętam. Tak że jak przerobisz to na inny skok, to od razu zaopatrz się w odpowiednie śruby. Najlepiej z twardością 10.8 a jak nie to 8.8
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-07-2012, 16:46   

Cytat:
powiem że miałem podobną sytuację, ogólnie to wole się nie wypowiadać na temat zawieszenia w galancie, bo przez nie, poważnie myślę o sprzedaniu auta.


Nie tylko w Galancie spotyka sie takie problemy stal kontra aluminium .
Wystarczy przyklad Passata i jego górne wachacze przy których prawie śruba nigdy sie nie odkreca .
Kazdy montaz sruby powinien byc poprzedzony przesmarowanie gwintu , jesli ma byc wkrecona w aluminium .

Osobiscie jesli mam wybierać miedzy naprawą zawieszenia Passata i Galant to wybieram Japońca .
Ostatnio zmieniony przez deejay 10-07-2012, 18:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ALEX-77 
Forumowicz
Czarny Żarłacz E98


Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 488
Skąd: Zabrze
Wysłany: 10-07-2012, 18:04   

mar111cin napisał/a:
tylko pamiętaj że w galancie tam jest śruba drobnozwojna o skoku 1,25 o ile dobrze pamiętam. Tak że jak przerobisz to na inny skok, to od razu zaopatrz się w odpowiednie śruby. Najlepiej z twardością 10.8 a jak nie to 8.8

wiem, wiem śruby juz mam 8.8 ,nie mam zabardzo czasu szukać tych drobnozwojowych a te normalne mam w pracy :wink: jutro będę miał tą reperaturkę gwintu i do dzieła ,mam nadzieję że się uda .
 
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 10-07-2012, 18:49   

ja się zastanawiam czy tą reperaturke idzie jakoś normalnie wkręcić, nie wykorzystując cudownego narzędzia - pręcika za 100zł :lol:
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.