 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Centralny nie działa, alarm wyje, nie można uruchomić. |
Autor |
Wiadomość |
strk [Usunięty]
|
Wysłany: 07-07-2012, 12:05 Centralny nie działa, alarm wyje, nie można uruchomić.
|
|
|
Witajcie.
Sprawa jest taka. Przestał działać zamek centralny sterowany z pilota (po naciśnięciu przycisku, dioda na pilocie mrugnie, czyli tu chyba ok), również otrwarcie kluczykiem nie odblokowuje wszystkich drzwi - tylko kierowcy.
Wsiadłem do samochodu, wyje alarm. Po przekręceniu kluczyka załącza się cała elektryka, światła działają, rozrusznik kręci ale nie uruchamia silnika (immo aktywny?).
Pytanie: jak wyłączyć alaram i uruchomić samochód, oraz gdzie szukać przyczyny?
Samochód był od miesiąca nie ruszany.
UPDATE.
Przypadkowo udało mi się zdezaktywować/wyłączyć alarm i samochód się uruchomił.
Jednak wystąpiły kolejne objawy:
-nie działa nadmuch i klimatyzacja. Po utawieniu pokrętła nadmuchu na 1 zapala się kontrolka akumulatora
-nie gaśnie kontrolka ABS i hamulców
-nie gaśnie kontrolka airbag
-przy kilkukrotnym naciskaniu hamulca słychać syczenie (podobne do nożnej pompki do materaca), obroty silnika rosną po czym spadają do granicy zduszenia.
Przeczyściłem klemy i masę (mocno zasyfione), ale nie pomaga. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-07-2012, 22:49
|
|
|
ABS i AirBeg wykażą błędy przy stanowczych spadkach napięcią, najklepie byłoby podpiąc pod kompa i sprawdzić w czym problem, może gdzieś przepaliło bezpiecznik |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
strk [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2012, 16:25
|
|
|
Bezpieczniki na tablicy w kabinie sprawdziłem i wszystkie są sprawne. Pozostaje jeszcze skrzynka w okolicy aku, ale tam nie ma jak sprawdzić..
Można jakoś wykryć uszkodzenie przekaźników, które są nad bezpiecznikami? Nurtuje mnie sprawa niedziałającego nadmuchu i klimy...
Przy okazji. Czy zamek centralny będzie działał "z klucza" po odpięciu centralki alarmu?
Drugie pytanie: w instrukcji alarmu jest wspomniane coś o "wyłączniku awaryjnym". Gdzie tego szukać? Na obudowie centralki? Alarm fabryczny Q-maxcośtam chyba. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-07-2012, 20:09
|
|
|
strk napisał/a: | Można jakoś wykryć uszkodzenie przekaźników, które są nad bezpiecznikami? | Tak podajesz sygnał który ma być przekazany i sygnał który wzbudzi cewke włacznika strk napisał/a: | Przy okazji. Czy zamek centralny będzie działał "z klucza" po odpięciu centralki alarmu? | Jeżeli są zintegrowanie to nei będzie działał |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mariusz_bma
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi colt z30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 17 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 09-07-2012, 08:14
|
|
|
Sprawdzałeś napięcie na akumulatorze?
Pomierz bez obciążenia aku a potem np. przy zapalonych światłach napięcie nie powinno spaść poniżej 12V.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
strk [Usunięty]
|
Wysłany: 10-07-2012, 19:24
|
|
|
mariusz_bma napisał/a: | Sprawdzałeś napięcie na akumulatorze?
Pomierz bez obciążenia aku a potem np. przy zapalonych światłach napięcie nie powinno spaść poniżej 12V.
Pozdrawiam. |
Jest gorzej. 15,4V ładowania |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-07-2012, 22:22
|
|
|
Więc regulator do wymiany. |
|
|
|
 |
strk [Usunięty]
|
Wysłany: 10-07-2012, 22:32
|
|
|
Tak. Ale pozostaje jeszcze sprawa klimy, nadmuchu, centralnego i alarmu.
Zastanawiam się, czy od razu jechać do serwisu, czy jednak szukać warsztatu na własną rękę?
Okazuje się bowiem, że nie jest tak łatwo podłączyć Colta do komputera w mojej okolicy, a bez tego jednak się nie obejdzie. |
|
|
|
 |
mariusz_bma
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi colt z30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 17 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11-07-2012, 11:51
|
|
|
Ja na twoim miejscu sprawdził bym aku bo przy takim napięciu mógł dostać w kość.
Przy rozwalonym akumulatorze są blokowane niektóre funkcje w autku, nie potwierdzam jednak że tak jest w przypadku colta. Ale warto spróbować |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-07-2012, 22:17
|
|
|
Może jeszcze sprawdź ładowanie innym miernikiem, czasem jak w mierniku pada bateria, to miernik może zawyżać wartość mierzonego napięcia. |
|
|
|
 |
strk [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2012, 17:24
|
|
|
Do regeneracji był alternator, regulator napięcia, a zwłaszcza skrzynka bezpieczników znajdująca się w komorze silnika (gdzie było najwięcej uszkodzeń, wg. warsztatu). Cokolwiek było tam zrobione, samochód wydaje się być sprawny.
Odpalił od pierwszego, więc może akumulator nie zdążył się jeszcze zepsuć?
Koszt 280pln.
Jak na siedem lat eksploatacji to niewiele. |
|
|
|
 |
|
|