 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS 1.3] Problem z płynnością jazdy |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek411
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2012 Posty: 10 Skąd: Włocławek, Płock, Łódź
|
Wysłany: 11-07-2012, 15:04 [MSS 1.3] Problem z płynnością jazdy
|
|
|
Witam serdecznie po raz pierwszy wszystkich użytkowników forum, z którego nieraz czerpałem poradę odnośnie Space Stara.
Problem mój ciągnie się już od zeszłego roku. Polega on na tym, że podczas jazdy, czy to dodając gazu czy jadąc ze stałą prędkością, samochód na benzynie mi szarpie. Po kilku rozmowach z mechanikiem najpierw zalałem bak do pełna benzyną i środkiem specjalistycznym stp w celu przeczyszczenia. Po wyjeżdżeniu nie odczułem różnicy. Następnie wymienione zostały przewody oraz świece wraz z uszczelkami. Nie przyniosło skutku. Później wymieniliśmy pompę paliwa. Niestety to także nie pomogło. Jeżdżąc na LPG nie mam żadnego problemu. Aktualnie po wymianie owej pompy trochę zmienił się sposób w jaki auto "pyrkocze". Kiedyś było to zamulenie, coś na zasadzie zatykania i odtykania. Teraz częstotliwość tych czynności się zwiększyła co właśnie powoduje tzw "pyrkanie". Muszę dodać, że co jakiś czas zapala mi się kontrolka "check", ale też gaśnie. Najczęściej zapala się na wolnych obrotach (nawet, kiedy auto chodzi na gazie). Przeszukałem forum i było kilka podobnych tematów, ale każdy chyba dotyczył czegoś innego. Jeżeli miał ktoś podobny problem proszę o poradę, szkoda mi wydawać na mechanika, który uczy się na swoich błędach za moje pieniądze. |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 11-07-2012, 18:40
|
|
|
Może warto z tym pojechać do gazownika, skoro na gazie chodzi dobrze a na benzynie nie to może instalacja gazowa ma na to wpływ? Jak długo masz gaz? Ewentualnie znajdź kogoś ze swojej okolicy na forum z kabelkiem i odczytajcie błędy (nawet jak check zgasł to chyba powinien być po nim ślad).
A może filtr paliwa przytkany? |
_________________ Si vis pacem, para bellum. |
|
|
|
 |
krzysiek411
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2012 Posty: 10 Skąd: Włocławek, Płock, Łódź
|
Wysłany: 11-07-2012, 18:58
|
|
|
Gaz mam już dość sporo. Zdaje się, że niebawem będę musiał wymienić butlę, więc jakieś 9 lat już jest. Nie dalej jak miesiąc temu byłem u gazownika, który wymienił mi filtr i wyregulował obroty i całą instalację. Podjechać do kogoś muszę koniecznie, niestety trzech najbliższych mechaników/elektryków nie posiada owego kabelka i programu. Muszę poszukać u diagnostyków. No nic, dzięki za podpowiedź i może ktoś jeszcze dorzuci od siebie 3 grosze. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 11-07-2012, 19:09
|
|
|
Autko spala "normalne" ilosci benzyny? W jakim stanie są cewki zapłonowe? |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
krzysiek411
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2012 Posty: 10 Skąd: Włocławek, Płock, Łódź
|
Wysłany: 11-07-2012, 21:52
|
|
|
Trudno powiedzieć w jakim stanie są cewki zapłonowe, zdaje się, że nie były wymieniane od nowości tj 99'. Od zaistniałego problemu zawsze miałem wrażenie, że paliwo szybko się kończy. Dziś sprawdziłem jak pokazuje komputer podczas chwilowego spalania jadąc na gazie, a następnie przełączając na benzynę. Nie wiem czy to chęć pozbycia się problemu spowodowała, że zauważyłem podskok spalania na benzynie o 2litry, czy rzeczywiście może tak być. Test robiłem kilkukrotnie. Na benzynie samochód na obojętnie jakich obrotach cały czas przerywał i "pyrkotał" co dało się odczuć w całym aucie. Po przełączeniu na gaz, wszystko jak ręką odjął. Nie pamiętam czy pisałem wyżej, ale samochód nie ma mocy na benzynie. Czekam na sugestie. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 11-07-2012, 22:02
|
|
|
Odnośnie kabelka to miałem na myśli jakiegoś użytkownika z forum, a nie mechanika
Tak mi się teraz nasunęła myśl, że skoro na gazie auto jeździ normalnie, to problem musi być gdzieś w układzie paliwowym. Cewki, świece i kable gdyby były za słabe dla benzyny to na gazie chyba też byłby problem, w końcu na chłopski rozum, czy to gaz, czy benzyna spalają się w tych samych cylindrach. Chyba, że coś źle kombinuję... |
_________________ Si vis pacem, para bellum. |
|
|
|
 |
Heavy1155
Mitsumaniak MSS 1.6 Mivec 170bhp
Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 191 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 12-07-2012, 15:41
|
|
|
a probowales resetowac ecu? (znajdziesz na forum jak to zrobic) w moim SS 1.3 byl podobny problem i po resecie wszystko sie uspokoilo. z tym ze ja jezdze tylko na benzynie. jesli chodzi o podpiecie do kompa to moj absolutnie zadnej usterki nie wykazal. nie wiem czy cos nie tak jest z kompami w tych autach czy takiej rzeczy nie monitoruja.
pozdrawiam |
_________________ MSS Mivec 1.6 170bhp
 |
|
|
|
 |
krzysiek411
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2012 Posty: 10 Skąd: Włocławek, Płock, Łódź
|
Wysłany: 25-09-2012, 17:56
|
|
|
Witam po wakacjach. Niestety reset ECU nic nie dawał. Samochód oddałem w ręce elektryka, który po oględzinach stwierdził, iż rozregulowana jest cewka zapłonowa. Obecnie nie posiada sprawnej maszyny do tego, ale umówiłem się z nim na przyszły tydzień. Jak tylko problem dojdzie do finału napiszę o tym, może komuś kiedyś przyda się ta informacja. Pozdrawiam
[ Dodano: 13-10-2012, 22:12 ]
Witam, jednak nie była to żadna z cewek, te zostały dobrze ustawione i problem nadal występuje. Mechanik powiedział, że jest to wynik długoletniego użytkowania instalacji gazowej przez co zapiekły się zawory. Póki co krucho u mnie z finansami, ale jak tylko odbije się od dołka zabiorę się za to. Dziękuję i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
gumbas
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 6 Skąd: podkowa
|
Wysłany: 21-11-2012, 17:13
|
|
|
Witam.Mam podobny problem (tyle że nie w mitsubishi- toyota).Jest tak-na gazie śmiga że aż miło na benzynie po nagrzaniu lub przejechaniu jakiejś ilości kilometrów dostaje muła czyli ja mu w gaz i brak zbierania się silnika na obroty potrafi szarpać dopiero gwałtowne dodanie gazu odtyka go i jakoś tam się zbiera, na 98 trochę miej odczuwalne.Mam samo testujący sterownik silnika czek się nie zapala a wyskoczył błąd czujnika przepustnicy-wymieniłem dalej to samo,przekopałem instalacje elektryczną -sprawna,padła uszczelka pod głowicą wymieniłem,splanowałem i sprawdzili mi głowice poskładałem nic to nie pomogło,został tylko układ paliwowy lałem wynalazki do paliwa i lipa.Jak będę miał trochę kasy to podjadę do kogoś kto ma manometr do sprawdzenia ciśnienia w układzie paliwowym bo być może padł zawór na listwie.Może się ten opis czynności przyda,niby inne auto ale zasada działania silnika taka sama. |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 22-11-2012, 13:50
|
|
|
krzysiek411, wydaje mi się że to jednak jak RaVciO, igumbas, piszą coś w układzie paliwowym. Zapieczone zawory powodowałyby , że na gazie też by nie chciał jechać.
Możliwe, że zawór na listwie , ja bym też jednak sprawdził wtryskiwacze - kiedy nie działają a samochód jedzie na gazie to nie są czyszczone paliwem i brak odpowiedniego smarowania końcówek. I tu wydaje mi się, że są dwie możliwości albo na zimnym się nie zacierają i działają prawidłowo a po rozgrzaniu je blokuje albo odwrotnie - zimny nie jedzie a ciepły śmiga. Oczywiście cały czas na benzynie.
W przypadku gumbas, przemawiałoby za tym też, że na 98 mniej to czuć.
niestety regeneracja wtrysków to nie tania zabawa więc myślę, że na początek pasowałoby posprawdzać inne możliwości. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
|
|