 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EAxx] Automat dziwnie pracuje |
Autor |
Wiadomość |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 09-02-2012, 12:48
|
|
|
Wpływ na predkość zmiany będzie miał zarówno stan skrzyni, konwertera jak i oleju oraz jego temperatura. Dodatkowo wydaje mi się, że stan poduszek. Dlaczego? Wedle serwisówki w skrzyni jest masa czujników przeciążeń, próbkowanie odbywa się 60-100 razy na sekundę i w przypadku nadmiernych szarpnięć skrzynia stara się je wygładzić => wydłuża zmianę. Stan sprzęgiełek chyba także będzie miał wpływ - wytarte chwycą później, w dobrym stanie wcześniej. Temperatura oleju także ma znaczenie bo na zimnym przy 3krpm mam 120km/h przy rozgrzanym 130km/h. Mówię o temeraturze oleju skrzyni nie silnika. Żeby zagrzać skrzynię trzeba jakieś 20km. |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 09-02-2012, 13:26
|
|
|
brodzky napisał/a: | Wedle serwisówki w skrzyni jest masa czujników przeciążeń, próbkowanie odbywa się 60-100 razy na sekundę i w przypadku nadmiernych szarpnięć skrzynia stara się je wygładzić | to może tłumaczyć wrażenie zamulenie podczas gwałtownych ruchów kierownicą? |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 09-02-2012, 14:27
|
|
|
Czujnik momentu/udaru czy czegoś na wałkach skrzyni więc raczej nie bardzo chodzi o ruchy pojazdu a o naprężenia na elementach napędowych. |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-02-2012, 12:24
|
|
|
Koledzy, nie czepiajcie się prędkości zmiany przełożeń w automatach. Jeżeli skrzynia zmienia przełożenia płynnie i bez szarpnięć, a trochę wolniej to znaczy, ze komputery skrzyni i silnika współpracują poprawnie, nie ma szarpnięć to znaczy, ze wszystko jest dobrze. Za czas przełożeń odpowiada sterownik elektryczno hydrauliczny. Oczywiście też wpływ ma stan konwertera i oliwy. Czujniki prędkości nie mają tu nic do rzeczy, one tylko czytają i podają do kompa prędkości na wejściu i wyjściu ze skrzyni. Jeżeli ktoś uważa, ze skrzynia za wolno zmienia biegi to niech zamontuje sobie dwu sprzęgłową skrzynię, chociażby taką jaka jest w 2,0 350 PS Lancerku evo X, satysfakcja murowana. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 23-02-2012, 21:12
|
|
|
Podepnę się do wątku z moim pytaniem. Właśnie zmieniłem olej w skrzyni i mam małą zagwozdkę. Zalałem olej do górnej kreski pozycji Cold, przejechałem się kilka km, sprawdzam na pracującym silniku a bagnet suchy. Zgasiłem silnik, prawdzam i jest mniej niż było (naturalne), dolałem trochę tak, że jest po środku pola Cold, uruchamiam silnik, sprawdzam i sama końcówka bagnetu jest mokra. O co chodzi? Na bagnecie pozycja Hot jest wyżej co sugeruje, że na pracującym silniku powinien poziom być wyższy a u mnie jest odwrotnie. Niestety nie mogę już więcej dolać bo skończył mi się olej i nie wiem czy dokupić czy zostawić jak jest. |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 23-02-2012, 23:39
|
|
|
Zhan napisał/a: | Podepnę się do wątku z moim pytaniem. Właśnie zmieniłem olej w skrzyni i mam małą zagwozdkę. Zalałem olej do górnej kreski pozycji Cold, przejechałem się kilka km, sprawdzam na pracującym silniku a bagnet suchy. Zgasiłem silnik, prawdzam i jest mniej niż było (naturalne), dolałem trochę tak, że jest po środku pola Cold, uruchamiam silnik, sprawdzam i sama końcówka bagnetu jest mokra. O co chodzi? Na bagnecie pozycja Hot jest wyżej co sugeruje, że na pracującym silniku powinien poziom być wyższy a u mnie jest odwrotnie. Niestety nie mogę już więcej dolać bo skończył mi się olej i nie wiem czy dokupić czy zostawić jak jest. |
bez względny na to czy hot czy cold sprawdzasz na pracującym silniku. taka mała dygresja.... |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24-02-2012, 06:26
|
|
|
Po wymianie oliwy, należy odpowietrzyć skrzynię. to tylko "przewahlowanie" lewarkiem po wszystkich przełożeniach aby oliwa dotarła do tych miejsc z których ubyła wskutek jej spuszczenia. następnie sprawdza się poziom na pracującym silniku, Jak już poziom będzie na minimum HOT, dolewa się, w zależności od skrzyni 2-5 setek i wyrusza w przejażdżkę około 10 km. Po powrocie należy tylko już sprawdzić poziom, ma być w przedziale HOT. To tyle. Co do twojej sytuacji to masz dolać oliwy. Oby nie do ognia. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
Zolar
Forumowicz
Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 483 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-07-2012, 13:14
|
|
|
Zastanawiam się co robić ze swoją skrzynią ponieważ zauważyłem, że od jakiegoś czasu wydaje z siebie dziwne odgłosy. 10 tys. km temu wymieniony został olej na Castrol Transmax Z i chodzi idealnie. Żadnych szarpnięć, zgrzytów, zmienia i redukuje szybko.
Jedynie martwią mnie te odgłosy. Przy 3 tys. obrotów na 2 biegu jest takie jakby szeleszczenie a jak stoję w garażu i zrzucę z P lub N na D lub R to wydaję jakby coś w niej klekotało.
Czy czekać aż usterka się nasili czy wyciągać skrzynię. Znalazłem warsztat który wyciąga skrzynię i sprawdza ją za 300zł. |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 11-07-2012, 17:33
|
|
|
Zolar napisał/a: | Znalazłem warsztat który wyciąga skrzynię i sprawdza ją za 300zł |
W Warszawie?
podaj namiar...
auto tylko czy manuale też? |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-07-2012, 23:04
|
|
|
Zolar, a co ten warsztat może sprawdzić?
Warsztaty nie radzą sobie z manualem, który jest banalnie prosty, a co mówić o AT...
m6riano, co Ci się spsuło? |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 12-07-2012, 00:03
|
|
|
Owczar, to co zwykle..;-)
znaczy sie w tej "nowej", 4 już z kolei narazie nic..ale wiesz..warto wiedzieć bo nie wiadomo kiedy sie coś spsuje..;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-07-2012, 01:35
|
|
|
m6riano, to trzeba porządnie naprawić Masz jakąś skrzynię w zapasie? |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 12-07-2012, 13:48
|
|
|
mam..i jakoś przed zlotem zamierzam sie wybrać do Pabianic do Japaneze... |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
jAZZMAN
Mitsumaniak

Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 2155 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 19-02-2013, 16:04
|
|
|
Galant gdi 2.4 ze skrzynią w automacie z tip-tronik.
Problem jest podczas jazdy na D.
Ruszam, gdy kończy się 1 bieg to skrzynia się jakby wysprzegla i auto zwalnia.... przeciągam wajchę na tip-tronik i po chwili wskakuję 1 bieg. Powyżej 2-3 tys obrotów wracam na automat i można jechać bez problemów. Biegi dalej się zmieniają jak staję to wraca na 1 i przy ponownym ruszeniu sytuacja się powtarza.
Skrzynia pracuje bez zgrzytów - nie wiem czy poza tym pracuje normalnie bo na automacie jeździłem kilka razy w życiu.
Jeśli jeżdżę na tip-tronik to wszystko jest bez problemów, ruszam i zmieniam biegi jak należy.
Podsumowując:
Podczas jazdy na D pierwszy bieg jak by wyskakiwał.
Wymigałem błędy skrzyni i mam 41 - 1st gear ratio does not meet the specification.
Nie działa też tempomat.
Czy moje podejrzenie dotyczące czujnika prędkości może być dobre? |
_________________ uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 |
|
|
|
 |
|
|