Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Spadająca temperatura
Autor Wiadomość
EmilRotu 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1997r. 1.8 85KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 38
Skąd: Stromiec
Wysłany: 10-07-2012, 16:18   Spadająca temperatura

Witam,

Mam nietypowy problem z moją Carismą 1.8 116 km 1997r. A mianowicie kiedy obroty wchodzą powyżej 3 tys. wskazówka temperatury spada wraz z podnoszeniem się wskazówki obrotomierza, a kiedy puszczę gaz temperatura się podnosi. W czym problem w elektryce, czy układzie chłodzenia?

Pozdrawiam
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-07-2012, 19:51   

Sprawdź termostat
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
EmilRotu 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1997r. 1.8 85KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 38
Skąd: Stromiec
Wysłany: 11-07-2012, 16:47   

Ale co ma w sumie termostat do obrotów? Dodam, że samochód nagrzewa się normalnie i trzyma temperaturę. Nie przegrzewa się, nie jest niedogrzany. Temperatura spada tylko pod wpływem obrotów silnika a jak puszczę gaz to wraca do normy.
 
 
hidrillez 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-07-2012, 16:59   

Wraz ze wzrostem obrotów silnika wzrasta też strumień cieczy chłodzącej wymuszony zwiększeniem wydajności pompy (wzrostem jej obrotów). Jeśli nie ma dławienia na termostacie wszystko hula w dużym obiegu i wydajność chłodzenia wzrasta.
Dlatego też stawiam na termostat, chociaż nieprawidłowości działania czujnika temperatury cieczy na termostacie też nie można całkowicie wykluczyć (mniej prawdopodobne)
 
 
EmilRotu 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1997r. 1.8 85KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 38
Skąd: Stromiec
Wysłany: 12-07-2012, 09:03   

A jak można sprawdzić sprawność termostatu?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-07-2012, 09:11   

Zdemontować go i wrzucić do garnuszka z wodą, powoli gotować, najlepiej z odpowiednim termometrem, zwracając uwagę na to w jakiej temperaturze się otwiera.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
hidrillez 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-07-2012, 09:15   

Przede wszystkim wymontować i obejrzeć, czy jest cały, czy nie rozspoiły się w którymś miejscu uchwyty. Jeśli wygląda dobrze, zagotować w kubku wodę i wrzucić do niej termostat. Obserwować czy się otwiera i jak się otwiera.

Jeżeli wszystko z termostatem będzie ok, wymienić czujnik temperatury (ze względu na bezproblemowość operacji i niewielkie koszty).
 
 
EmilRotu 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1997r. 1.8 85KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 38
Skąd: Stromiec
Wysłany: 12-07-2012, 09:25   

A czy możliwe jest, że to wina pompy wody? Rozrząd ma jakieś 40 tys. przebiegu, ale z doświadczenia wiem, że potrafi rozsypać się po 20 tys. jak trafi się na jakiś szrot.
 
 
hidrillez 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-07-2012, 09:40   

Cytat:
A czy możliwe jest, że to wina pompy wody?


Mało prawdopodobne. Pompa to dość prosta konstrukcja, z napędem mechanicznym przez pasek rozrządu, więc jeżeli by padła (zatarła się), rozsypał by ci się rozrząd i byłby duży problem. Jeżeli natomiast działa (a działa, bo jeżdzisz :mrgreen: ), jej funkcjonalność jest równa lub bardzo bliska 100%. To wynika z jej konstrukcji.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.