Spadająca temperatura |
Autor |
Wiadomość |
EmilRotu
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1997r. 1.8 85KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 38 Skąd: Stromiec
|
Wysłany: 10-07-2012, 16:18 Spadająca temperatura
|
|
|
Witam,
Mam nietypowy problem z moją Carismą 1.8 116 km 1997r. A mianowicie kiedy obroty wchodzą powyżej 3 tys. wskazówka temperatury spada wraz z podnoszeniem się wskazówki obrotomierza, a kiedy puszczę gaz temperatura się podnosi. W czym problem w elektryce, czy układzie chłodzenia?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-07-2012, 19:51
|
|
|
Sprawdź termostat |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
EmilRotu
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1997r. 1.8 85KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 38 Skąd: Stromiec
|
Wysłany: 11-07-2012, 16:47
|
|
|
Ale co ma w sumie termostat do obrotów? Dodam, że samochód nagrzewa się normalnie i trzyma temperaturę. Nie przegrzewa się, nie jest niedogrzany. Temperatura spada tylko pod wpływem obrotów silnika a jak puszczę gaz to wraca do normy. |
|
|
|
 |
hidrillez
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 90KM + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 19 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-07-2012, 16:59
|
|
|
Wraz ze wzrostem obrotów silnika wzrasta też strumień cieczy chłodzącej wymuszony zwiększeniem wydajności pompy (wzrostem jej obrotów). Jeśli nie ma dławienia na termostacie wszystko hula w dużym obiegu i wydajność chłodzenia wzrasta.
Dlatego też stawiam na termostat, chociaż nieprawidłowości działania czujnika temperatury cieczy na termostacie też nie można całkowicie wykluczyć (mniej prawdopodobne) |
|
|
|
 |
EmilRotu
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1997r. 1.8 85KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 38 Skąd: Stromiec
|
Wysłany: 12-07-2012, 09:03
|
|
|
A jak można sprawdzić sprawność termostatu? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-07-2012, 09:11
|
|
|
Zdemontować go i wrzucić do garnuszka z wodą, powoli gotować, najlepiej z odpowiednim termometrem, zwracając uwagę na to w jakiej temperaturze się otwiera. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
hidrillez
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 90KM + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 19 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-07-2012, 09:15
|
|
|
Przede wszystkim wymontować i obejrzeć, czy jest cały, czy nie rozspoiły się w którymś miejscu uchwyty. Jeśli wygląda dobrze, zagotować w kubku wodę i wrzucić do niej termostat. Obserwować czy się otwiera i jak się otwiera.
Jeżeli wszystko z termostatem będzie ok, wymienić czujnik temperatury (ze względu na bezproblemowość operacji i niewielkie koszty). |
|
|
|
 |
EmilRotu
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1997r. 1.8 85KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 38 Skąd: Stromiec
|
Wysłany: 12-07-2012, 09:25
|
|
|
A czy możliwe jest, że to wina pompy wody? Rozrząd ma jakieś 40 tys. przebiegu, ale z doświadczenia wiem, że potrafi rozsypać się po 20 tys. jak trafi się na jakiś szrot. |
|
|
|
 |
hidrillez
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 90KM + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 19 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-07-2012, 09:40
|
|
|
Cytat: | A czy możliwe jest, że to wina pompy wody? |
Mało prawdopodobne. Pompa to dość prosta konstrukcja, z napędem mechanicznym przez pasek rozrządu, więc jeżeli by padła (zatarła się), rozsypał by ci się rozrząd i byłby duży problem. Jeżeli natomiast działa (a działa, bo jeżdzisz ), jej funkcjonalność jest równa lub bardzo bliska 100%. To wynika z jej konstrukcji. |
|
|
|
 |
|