Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ABS
Autor Wiadomość
koral 
Forumowicz

Auto: Sigma kombi Galant kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 197
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-11-2011, 10:16   ABS

Świeci mi się kontrolka ABSu. Precyzyjnie - zapala się praktycznie zaraz po ruszeniu. Co zostało już zrobione:
-sprawdzone wszystkie 4 czujniki, 1 wymieniony (mają >1.5Ohma)
-sprawdzony sterownik (działa dobrze w innej Sigmie)

Co jeszcze sprawdzić? Jak najlepiej przetestować trasy kablowe? A pompę ABSu?
_________________
Sigma kombi 3.0V6 M/T (sprzedana, hlip hlip)
Galant kombi 2.5V6 A/T
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 05-11-2011, 14:08   

Któryś z czujników jest źle ustawiony (zbyt duża odległość między zębatką a czujnikiem).
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 06-11-2011, 17:39   

Może zacznij od podania kodu błędu.
Błędy odczytasz podłączając diodę na 12V do pinów 4 i 10 w kostce komputera przy lewej stopie kierowcy.

I jeszcze jedno, czujniki ABS powinny mieć dobrą oporność ( to już sprawdziłeś ) ale też poprawną indukcję , podłącz woltomierz na prąd zmienny , ustaw na najniższy zakres i powoli zakręć kołem około 1/2 obrotu na sekundę powinno być ~70mV.
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 18-11-2011, 00:01   

Taka cisza na forum, wiec zapytam. Naprawiłeś już ABS?
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
koral 
Forumowicz

Auto: Sigma kombi Galant kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 197
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-11-2011, 00:06   

Niestety nie zajrzałem :( Zawaliło mnie robotą, co ma również pozytywny wydźwięk :)
_________________
Sigma kombi 3.0V6 M/T (sprzedana, hlip hlip)
Galant kombi 2.5V6 A/T
 
 
Rafi5 
Mitsumaniak

Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 12-07-2012, 14:12   

Witam!
Mam problem z ABS . Wyskoczył mi bład 35. Włącza się abs przy cofaniu i czasami przy małej prędkości. Sprawdziłem wszystkie czujniki i odległości są ok. Może ktoś wie o co chodzi? Przy zapalaniu samochodu coś brzęczy wydaje mi się że zbyt długo. Po wyjęciu bezpiecznika 60A od ABS przy zapalaniu nie brzęczy. i oczywiście nie włącza się ABS. Może z pompą coś nie tak albo jakiś przekaźnik?
Przy okazji:
Zczytałem też klimę i pokazuje błąd 11 ( pin7 i masa 12) Klimatyzacja działa lecz nie nabijałem jej przez 3 lata.
Komputer nie pokazuje żadnych błędów.
Pozdrawiam wszystkich Mitsumaniaków.
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 12-07-2012, 14:31   

Sprawdz poziom płynu.
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
Rafi5 
Mitsumaniak

Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 12-07-2012, 15:27   

Poziom płynu jest ok. W drugim zbiorniczku też jest . A co z tym błędem 35 ?
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 12-07-2012, 16:27   

Błąd 35, jest błędem niskiego napięcia, pojawia się zawsze gdy silnik nie pracuje, a kluczyk w stacyjce jest w pozycji ON. Sprawdź czy błąd pojawia się podczas pracy silnika.

[ Dodano: 12-07-2012, 17:00 ]
PS Czy na zegarach świeci się pomarańczowa kontrolka ABS-u (podczas jazdy)?
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Rafi5 
Mitsumaniak

Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 12-07-2012, 17:49   

Tak świeci się światełko ABS podczas jazdy. Jak wrócę z pracy to sprawdzę czy bład 35 pojawi się przy zapalonym silniku.

[ Dodano: 12-07-2012, 19:53 ]
Faktycznie przy zapalonym silniku pokazuje mi bład 52. Czyżby pompa była do wymiany?
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 12-07-2012, 20:40   

Zacznij od sprawdzenia przekaźnika pompy.

[ Dodano: 12-07-2012, 23:51 ]

do sprawdzenia jest jeszcze bezpiecznik 10A



_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Rafi5 
Mitsumaniak

Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 18-07-2012, 14:18   

Dzięki wojtas021180. Jeden przekaźnik udało mi się wyjąć ale za drugi to nie wiem jak się zabrać. po zmierzeniu miernikiem wyszło 0,74 Om , ale tak naprawdę jak sprawdzić czy przekaźnik jest ok.?
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 18-07-2012, 16:13   

_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2012, 10:28   

Rafi5, u mnie ostatnio też nie działał ABS, przyczyną były przewody w kostce właśnie przy przekaźnikach, ząb czasu i warunki atmosferyczne zrobiły swoje i nie było styku/przejscia także zajrzyj tam i sprawdź ... a dodatkowo uwalony w 3 miejscach przewód od czujnika ABS'u
 
 
Pioterek_65 
Nowy Forumowicz

Auto: sigma 1995 12 zaworów
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 2
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 23-07-2012, 10:48   

Cześć mam na imię piotr i posiadam sigmę automat 12V z 1995 roku. Proszę o pomoc bo mój mechanik rozkłada ręce . Od jakiegoś czasu w przednim lewym kole nie cofa się zacisk hamulca . Co powoduje hamowanie , grzanie i ścieranie się klocków i tarczy. Sprawdził że przewody są drożne a sam zacisk nie blokuje i wyszło mu na to że topompa ABS . Po zmianie na inną używaną z mojego poprzedniego miśka w którym pod tym względem wszystko ok było usterka nie zniknęła . Hłop roskłada ręce w bezradności a ja nie mam czym jeździć . Jeśli ktoś ma pojęcie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy to proszę o pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.