ABS |
Autor |
Wiadomość |
koral
Forumowicz
Auto: Sigma kombi Galant kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 197 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-11-2011, 10:16 ABS
|
|
|
Świeci mi się kontrolka ABSu. Precyzyjnie - zapala się praktycznie zaraz po ruszeniu. Co zostało już zrobione:
-sprawdzone wszystkie 4 czujniki, 1 wymieniony (mają >1.5Ohma)
-sprawdzony sterownik (działa dobrze w innej Sigmie)
Co jeszcze sprawdzić? Jak najlepiej przetestować trasy kablowe? A pompę ABSu? |
_________________ Sigma kombi 3.0V6 M/T (sprzedana, hlip hlip)
Galant kombi 2.5V6 A/T
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 05-11-2011, 14:08
|
|
|
Któryś z czujników jest źle ustawiony (zbyt duża odległość między zębatką a czujnikiem). |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
jac33k
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 166 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 06-11-2011, 17:39
|
|
|
Może zacznij od podania kodu błędu.
Błędy odczytasz podłączając diodę na 12V do pinów 4 i 10 w kostce komputera przy lewej stopie kierowcy.
I jeszcze jedno, czujniki ABS powinny mieć dobrą oporność ( to już sprawdziłeś ) ale też poprawną indukcję , podłącz woltomierz na prąd zmienny , ustaw na najniższy zakres i powoli zakręć kołem około 1/2 obrotu na sekundę powinno być ~70mV. |
_________________ Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 18-11-2011, 00:01
|
|
|
Taka cisza na forum, wiec zapytam. Naprawiłeś już ABS? |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
koral
Forumowicz
Auto: Sigma kombi Galant kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 197 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-11-2011, 00:06
|
|
|
Niestety nie zajrzałem Zawaliło mnie robotą, co ma również pozytywny wydźwięk |
_________________ Sigma kombi 3.0V6 M/T (sprzedana, hlip hlip)
Galant kombi 2.5V6 A/T
 |
|
|
|
 |
Rafi5
Mitsumaniak
Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 49 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 12-07-2012, 14:12
|
|
|
Witam!
Mam problem z ABS . Wyskoczył mi bład 35. Włącza się abs przy cofaniu i czasami przy małej prędkości. Sprawdziłem wszystkie czujniki i odległości są ok. Może ktoś wie o co chodzi? Przy zapalaniu samochodu coś brzęczy wydaje mi się że zbyt długo. Po wyjęciu bezpiecznika 60A od ABS przy zapalaniu nie brzęczy. i oczywiście nie włącza się ABS. Może z pompą coś nie tak albo jakiś przekaźnik?
Przy okazji:
Zczytałem też klimę i pokazuje błąd 11 ( pin7 i masa 12) Klimatyzacja działa lecz nie nabijałem jej przez 3 lata.
Komputer nie pokazuje żadnych błędów.
Pozdrawiam wszystkich Mitsumaniaków. |
|
|
|
 |
jac33k
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 166 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 12-07-2012, 14:31
|
|
|
Sprawdz poziom płynu. |
_________________ Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 |
|
|
|
 |
Rafi5
Mitsumaniak
Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 49 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 12-07-2012, 15:27
|
|
|
Poziom płynu jest ok. W drugim zbiorniczku też jest . A co z tym błędem 35 ? |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 12-07-2012, 16:27
|
|
|
Błąd 35, jest błędem niskiego napięcia, pojawia się zawsze gdy silnik nie pracuje, a kluczyk w stacyjce jest w pozycji ON. Sprawdź czy błąd pojawia się podczas pracy silnika.
[ Dodano: 12-07-2012, 17:00 ]
PS Czy na zegarach świeci się pomarańczowa kontrolka ABS-u (podczas jazdy)? |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Rafi5
Mitsumaniak
Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 49 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 12-07-2012, 17:49
|
|
|
Tak świeci się światełko ABS podczas jazdy. Jak wrócę z pracy to sprawdzę czy bład 35 pojawi się przy zapalonym silniku.
[ Dodano: 12-07-2012, 19:53 ]
Faktycznie przy zapalonym silniku pokazuje mi bład 52. Czyżby pompa była do wymiany? |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 12-07-2012, 20:40
|
|
|
Zacznij od sprawdzenia przekaźnika pompy.
[ Dodano: 12-07-2012, 23:51 ]
do sprawdzenia jest jeszcze bezpiecznik 10A
 |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Rafi5
Mitsumaniak
Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 49 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 18-07-2012, 14:18
|
|
|
Dzięki wojtas021180. Jeden przekaźnik udało mi się wyjąć ale za drugi to nie wiem jak się zabrać. po zmierzeniu miernikiem wyszło 0,74 Om , ale tak naprawdę jak sprawdzić czy przekaźnik jest ok.? |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 18-07-2012, 16:13
|
|
|
 |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
bubek [Usunięty]
|
Wysłany: 19-07-2012, 10:28
|
|
|
Rafi5, u mnie ostatnio też nie działał ABS, przyczyną były przewody w kostce właśnie przy przekaźnikach, ząb czasu i warunki atmosferyczne zrobiły swoje i nie było styku/przejscia także zajrzyj tam i sprawdź ... a dodatkowo uwalony w 3 miejscach przewód od czujnika ABS'u |
|
|
|
 |
Pioterek_65
Nowy Forumowicz
Auto: sigma 1995 12 zaworów
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 2 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 23-07-2012, 10:48
|
|
|
Cześć mam na imię piotr i posiadam sigmę automat 12V z 1995 roku. Proszę o pomoc bo mój mechanik rozkłada ręce . Od jakiegoś czasu w przednim lewym kole nie cofa się zacisk hamulca . Co powoduje hamowanie , grzanie i ścieranie się klocków i tarczy. Sprawdził że przewody są drożne a sam zacisk nie blokuje i wyszło mu na to że topompa ABS . Po zmianie na inną używaną z mojego poprzedniego miśka w którym pod tym względem wszystko ok było usterka nie zniknęła . Hłop roskłada ręce w bezradności a ja nie mam czym jeździć . Jeśli ktoś ma pojęcie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy to proszę o pomoc. |
|
|
|
 |
|