[Cari 1.6] Problem z Cari |
Autor |
Wiadomość |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 15-07-2012, 10:14 [Cari 1.6] Problem z Cari
|
|
|
Witam
Słuchajcie pany mam problem ( znaczy mój znajomy) ... mamy sobie taką oto Cari 1.6 z Lpg ... na Lpg po rozgrzaniu silnika chodzi idealnie wkręca się na obroty i jest cacy
ale gdy silnik jest zimny i musi pochodzić na Pb to pojawia się problem mianowicie odpalamy chodzi na wolnych i gdy wciskamy pedał gazu nagle ją zaczyna dusić , telepać silnikiem i wkońcu gaśnie ....
sprawdziliśmy : cewki zapłonowe ok , wtryski ok , przepływomierz chyba też ok bo jak chodziła na wolnych i odłączyłem wtyczkę to nagle zadławiła się i zgasła czyli coś tam działa
co jeszcze można sprawdzić ... ECU padło ? |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
|
|
|
 |
janus2007
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer SportBack
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2012 Posty: 4 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-07-2012, 14:32
|
|
|
Sondę Lambda sprawdzaliście ? Ja miałem raz podobny problem, sonda uszkodzona, wymieniłem i było oki. A jak czek engin? to jest z ktorego roku Cari ? z Systemem OBD II ? Jak tak to najlepiej podłączyć się z interfejsem ELM 327 i ściągnąć programik PCMSCAN. Kiedy miałem CAri śmigało super. |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 15-07-2012, 16:18
|
|
|
nie no paliwo ma chyba dobre na wolnych działa dobrze
ale że jak sonda ... może ona powodować to że po wciśnięciu gazu dławi się i gaśnie ?
jak szybko ruszałem pedałem gazu to nawet udało mi się Cari wkręcić na wyższe obroty ale tylko na 4~8 sekund potem od razu gasła ...
i takie jedno spostrzeżenie ... jak dodaje gazu to tak jak by paliwo cofało się do przepływomierza i tam strzelało ... takie dziwne odgłosy strzelania bulgotania |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 15-07-2012, 19:47
|
|
|
wtryski może zabrudzone |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 15-07-2012, 20:26
|
|
|
Stawiam na pompę i filtr paliwa, kilka razy mogło się zdarzyć przejeździć na małej ilości Pb i pompa się przegrzała, chodzi bo chodzi na chwilę paliwa napompuje. Sonda może dawać zły sygnał i komputer wariuje ale CE by czasem dawał znać, że jest jakiś problem. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 15-07-2012, 21:45
|
|
|
wtryski wyciągnięte i każdy tryska (wyciągnięta cała listwa z wtryskami i kręciliśmy kluczykiem ... wszystko jak w książce piszą ) , na listwie jest ciśnienie czyli pompka pracuje ( dwa lata temu wymieniana na nową ) , filtr też wymieniany ....
na wolnych obrotach pracuje równo , dopiero po wciśnięciu gazu dławi i gaśnie |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-07-2012, 22:47
|
|
|
A ja stawiam sondę...w t4 gdy zaliczyła padakę były identyczne objawy... |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 16-07-2012, 11:52
|
|
|
można jakoś to sprawdzić ... odpiąć ją i Cari powinna inaczej się zachowywać czy nic się nie zmieni ? |
|
|
|
 |
hidrillez
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 90KM + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 19 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 16-07-2012, 14:08
|
|
|
Jeżeli jest gaz to najprościej podejrzeć zachowanie sondy na oscyloskopie sterownika gazowego (mam nadzieję, że gazownik sondę podpiął ). Do tego potrzebny jest oczywiście interfejs do komputera gazowego. Jeśli takowego nie ma do dyspozycji, można podjechać do gazownika żeby podłączył na moment w celu sprawdzenia wskazań sondy.
Inny sposób to zwyczajnie wpiąć się (np. igłą) do przewodu sygnałowego sondy i obserwować napięcie na mierniku. Po przygazowaniu do 2000 RPM i przytrzymaniu wskazania powinny sinusoidalnie pulsować od 0,3 do 0,9 V (0,6-1,0 wg manuala dla sondy idealnej) |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 16-07-2012, 20:47
|
|
|
dobra to tak sprawdzę ....
ale teraz pojawił się jeszcze gorszy problem .... mianowicie odpaliliśmy Cari na wolnych , czasami gasła ale udało się ... przełączyła sie na LPG ... pochodziła z 10 min na LPG i zgasła ... teraz żadna kontrolka na zegarach sie nie pali poza kontrolką od drzwi , nie odpala w ogóle na benzynie (kręci ale nic poza tym ) , jak dam kluczyk w pozycję gdzie powinny palić się wszystkie kontrolki to zapala mi się grzanie szyby tylniej i nie można tego wyłączyć ....
co się mogło teraz stać ?
[ Dodano: 16-07-2012, 20:48 ]
bezpieczniki sprawdzone .... wszystkie ok |
|
|
|
 |
pakson
Nowy Forumowicz
Auto: CARISMA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 7 Skąd: Częstochowa/Katowice
|
Wysłany: 16-07-2012, 22:57
|
|
|
siema sprawdz ECU czy jakies kondensatory sie nie porozlewały, możliwe ze ktorys ze starosci puscil i kwas sie rozlal na sciezki i je poprzepalal... przypadlosc starych komputerow:) |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 18-07-2012, 20:54
|
|
|
ECU sprawne ( jest tylko jeden kendzior) .... poza tym jak odłączyłem ECU to dalej świeciła sie lampka od ogrzewania tylniej szyby ..... czyli to nie to .... gdzie znajduje sie przekaźnik od podgrzewania tylniej szyby ? |
|
|
|
 |
|