Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przegląd 45.000 i regulacja zaworów
Autor Wiadomość
herman 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DID MIVEC (4WD) 6MT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 27
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-07-2012, 10:23   Przegląd 45.000 i regulacja zaworów

Witam,
w zeszłym tygodniu doświadczyłem mało przyjemniej sytuacji, mianowicie przeglądu ASXa przy 45 tys. km. (1.8 4x4) DiD.

Jak mnie poinformowano w serwisie, podczas tego przeglądu konieczne jest sprawdzenie luzów zaworowych i ich ewentualna regulacja. Nie byłoby z tym problemu, gdyby nie fakt, że zostałem zmuszony do poniesienie kosztu tej operacji, co skutkowało kwotą przeglądu równą 1900pln!!!.

Pytania jakie się nasuwają:
1. dlaczego w tak nowym aucie konieczna jest ingerencja w silnik i prowadzenie prac regulacyjnych?
2. dlaczego w tych silnikach nie ma automatycznej regulacji zaworów?
3. i ostatecznie, dlaczego klient jest obciążany tymi kosztami. Nie są to przecież części eksploatacyjne?

Zaskakującym jest dla mnie również fakt, że nie znalazłem w sieci żadnych informacji od właścicieli pojazdów, którym by to przeszkadzało. ASX nie jest moim pierwszym nowym autem i w żadnym z poprzednich podczas okresu użytkowania/gwarancji nie wykonywano podobnych prac i nie obciążano mnie kosztami.

Z punktu widzenia klienta, nie wygląda to pozytywnie i marka Mitsubishi traci w oczach potencjalnych klientów, którym opowiadam o tym zdarzeniu.

p.s.

najciekawszy jest fakt, że po zdjęciu pokrywy zaworów o raz wykonaniu pomiarów, serwis stwierdził, że regulacja nie jest konieczna (koszt samych uszczelek to 350pln).
Ostatnio zmieniony przez herman 16-07-2012, 11:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-07-2012, 11:03   Re: Przegląd 45.000 i regulacja zaworów

herman napisał/a:

najciekawszy jest fakt, że po zdjęciu pokrywy zaworów o raz wykonaniu pomiarów, serwis stwierdził, że regulacja nie jest konieczna (koszt samych uszczelek to 350pln).


Ale który serwis ASO? Znaczy regulowali czy nie? Czy skasowali 1900zł za kontrole?

A co do regulacji to cóż taka konstrukcja silnika i już... Każda ma swoje wady i zalety. Teraz modne jest regulowanie na popychaczach szklankowych... Niestety dość nieprzyjemna operacja logistyczno rozbieralna. Z drugiej strony tak jak przypuszczałem pewnie interwał zostanie wydłużony bo jakby trzeba było regulować (a nie sprawdzić) po 45 tys to by była porażka bo było gorzej jak z paskiem rozrządu...

Ps. W dziale lancera przerabiało parę osób regulację ale w beznynie 1,8 bo tam jak zamontujesz gaz (do silnika nieprzystosowanego) to trzeba regulować (a nie sprawdzać) po tych 45 tys.... Warto dodać w tytule, że Ty piszesz o dieslu a nie benzynie (bo się ktoś może przestraszyć).
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 16-07-2012, 11:13   

jaceksu prawie rok temu napisał/a:
Zapytajcie ile będzie was kosztować 3-ci przegląd diesla ( tzn po 45kkm) oczywiście łącznie ze sprawdzeniem luzów zaworowych :mrgreen: :biggrin:
I zapewne to jest właśnie ta kwota.... :?
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16-07-2012, 11:15   

herman napisał/a:
co skutkowało kwotą przeglądu równą 1900pln

Co serwis, to cena. Ja też jestem świeżo po przeglądzie 45 000 km, kilka dni temu wykonałem kilka telefonów i popytałem o ceny w kilku serwisach, średnia cena wraz z wszystkimi częściami to 1400 zł (w kwestii zaworów - koszt III przeglądu wraz z usługą regulacji ok. 600 zł, uszczelki do wtryskiwaczy ok. 230 zł, uszczelka pokrywy zaworów ok. 140 zł).
Nasunęły mi się podobne pytania do Twoich, więc drążąc temat dopytywałem, czy regulacja jest koniecznością, odpowiedzi były różne, ale ostatecznie dowiedziałem się - cyt. "regulacja powinna być wykonana, bo tak przewiduje gwarant, ale stwierdzenie, że musi być wykonana przy 45 000, to zbyt mocne słowo".
A najbardziej zaskoczył mnie najbliższy mi serwis, gdzie dowiedziałem się, iż decyzja dotycząca potrzeby regulacji zaworów podejmowana jest po sprawdzeniu osłuchowym podczas przeglądu, nie ma znaczenia, który to przegląd.
Zabrzmiało egzotycznie, więc poszperałem po necie i znalazłem coś takiego jak Warranty and Maintenance Manual (United States) - nie ma tam co prawda naszego silnika, więc nie wiem, czy można się tym sugerować, ale w kwestii regulacji zaworów przy każdym przeglądzie informacja jest następująca:
"Inspect and adjust intake and exhaust valve clearance. If valve noise increases, adjust valve clearance. This maintenance is not “scheduled” service, should be done any time."
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
herman 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DID MIVEC (4WD) 6MT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 27
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-07-2012, 11:19   

vavoom napisał/a:
herman napisał/a:
co skutkowało kwotą przeglądu równą 1900pln


"Inspect and adjust intake and exhaust valve clearance. If valve noise increases, adjust valve clearance. This maintenance is not “scheduled” service, should be done any time."


To też jest w naszej książce, tylko napisane odwrotnie - jeśli słychać odgłosy zaworów, to należy je skontrolować niezależnie czy są w ramach przeglądu czy nie.

Dodam, że zgłosiłem głośną pracę zaworów podczas drugiego przeglądu i tu diagnoza, że jest wszystko OK została wydana na podstawie słuchania dźwięku silnika!
Nie rozumiem, dlaczego w tym przypadku konieczne jest zdejmowanie pokrywy? Jeśli jednak jest potrzebne, to dlaczego na mój koszt? Wnerwia mnie to na maxa.

Serwis Motorcentrum w Gdańsku.
Dowiedziałem się również, że niektóre benzyny w Suzuki mają co 30 tys. km regulację zaworów!
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-07-2012, 11:23   

herman napisał/a:
że niektóre benzyny w Suzuki mają co 30 tys. km regulację zaworów!


Należy rozróżnić regulację przez wymianę popychaczy szklankowych i regulację śrubami (w starych silnikach). Ta pierwsza jest skomplikowana także logistycznie, ta druga bardzo prosta i szybka (więc tania). Która jest w Suzuki?

Ale jeśli za 1900zł to jest same sprawdzenie (rozumiem robocizna z normalnego przeglądu, oleje filtry ~900zł) więc uszczelki 350zł i 650zł za odkręcenie pokrywy i zmierzenie 16 szczelin? Massakra. Powinni kasować w zależności od tego czy tylko sprawdzenia czy regulacja bo to zasadnicza różnica...
 
 
herman 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DID MIVEC (4WD) 6MT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 27
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-07-2012, 11:38   

krzychu napisał/a:
herman napisał/a:
że niektóre benzyny w Suzuki mają co 30 tys. km regulację zaworów!




Ale jeśli za 1900zł to jest same sprawdzenie (rozumiem robocizna z normalnego przeglądu, oleje filtry ~900zł) więc uszczelki 350zł i 650zł za odkręcenie pokrywy i zmierzenie 16 szczelin? Massakra. Powinni kasować w zależności od tego czy tylko sprawdzenia czy regulacja bo to zasadnicza różnica...


Też tak uważam. Powiedziałem w serwisie, że powinni podzielić tą operację na 2 części: sprawdzenie ewentualnych luzów oraz opcjonalnie regulacja. Otrzymałem informację, że jest to kwota razem z regulacją i tyle. Dostałem rabat po ostrej walce, że nie było wymagane regulowanie, jednak kierownik serwisu nie był przekonany o konieczności rozdzielenia tych czynności. Nie wiem na ile skomplikowana jest w naszym silniku regulacja zaworów - serwis tłumaczył się, że jak jest już zdjęta pokrywa to regulacje wykonuje się od razu podczas pomiaru - jeśli oczywiście trzeba.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16-07-2012, 11:41   

herman napisał/a:
tu diagnoza, że jest wszystko OK została wydana na podstawie słuchania dźwięku silnika!

No to widzę, że "badanie osłuchowe" to standard...
krzychu napisał/a:
Ale jeśli za 1900zł to jest same sprawdzenie

Niestety, serwis Mitsubishi jest chyba jednym z droższych, choć i tak znacznie potaniało w stosunku do ceny sprzed kilku lat, gdzie regulacja luzów zaworowych kosztowała chyba 4 tys.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
herman 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DID MIVEC (4WD) 6MT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 27
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-07-2012, 11:43   

vavoom napisał/a:
herman napisał/a:
tu diagnoza, że jest wszystko OK została wydana na podstawie słuchania dźwięku silnika!

No to widzę, że "badanie osłuchowe" to standard...
krzychu napisał/a:
Ale jeśli za 1900zł to jest same sprawdzenie

Niestety, serwis Mitsubishi jest chyba jednym z droższych, choć i tak znacznie potaniało w stosunku do ceny sprzed kilku lat, gdzie regulacja luzów zaworowych kosztowała chyba 4 tys.


Matko!
To teraz rozumiem ich zdziwienie, że czepiałem się marnych kilku stów ;-)
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16-07-2012, 12:01   

herman napisał/a:
To teraz rozumiem ich zdziwienie, że czepiałem się marnych kilku stów

Heh no właśnie ;) Pewnie do dzisiaj nadziwić się nie mogą ;)

herman napisał/a:
najciekawszy jest fakt, że po zdjęciu pokrywy zaworów o raz wykonaniu pomiarów, serwis stwierdził, że regulacja nie jest konieczna

Zgodnie z polską listą czynnści przeglądowych, następne sprawdzenie przy przebiegu 90 000 km. Biorąc pod uwagę pierwsze sprawdzenie, można wywnioskować, że regulacja MOŻE będzie potrzebna po kolejnych 45 tys. przebiegu, zatem powinna być co 90 tys., a nie 45 tys.? Jak uważacie, czy to sprawdzenie/regulacja co 45 tys. to nie przypadkiem tylko po to, żeby skubać klienta?
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
herman 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DID MIVEC (4WD) 6MT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 27
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-07-2012, 12:07   

vavoom napisał/a:
herman napisał/a:
To teraz rozumiem ich zdziwienie, że czepiałem się marnych kilku stów

Heh no właśnie ;) Pewnie do dzisiaj nadziwić się nie mogą ;)

herman napisał/a:
najciekawszy jest fakt, że po zdjęciu pokrywy zaworów o raz wykonaniu pomiarów, serwis stwierdził, że regulacja nie jest konieczna

Zgodnie z polską listą czynnści przeglądowych, następne sprawdzenie przy przebiegu 90 000 km. Biorąc pod uwagę pierwsze sprawdzenie, można wywnioskować, że regulacja MOŻE będzie potrzebna po kolejnych 45 tys. przebiegu, zatem powinna być co 90 tys., a nie 45 tys.? Jak uważacie, czy to sprawdzenie/regulacja co 45 tys. to nie przypadkiem tylko po to, żeby skubać klienta?


Dobrze byłoby znać w tej kwestii oficjalne stanowisko.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16-07-2012, 12:13   

herman napisał/a:
Dobrze byłoby znać w tej kwestii oficjalne stanowisko.

Zdaje się, że oficjalne stanowisko jest takie... (informacja, jaką otrzymałem z MMP)
"Zgodnie z informacjami ogólnymi zawartymi w workshop manual silnik 4N1 nie posiada samoczynnej kompensacji luzów zaworowych co oznacza iż przy przebiegu 45.000 km wymagane jest sprawdzenie i regulacja w razie potrzeby luzów zaworowych."
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
herman 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DID MIVEC (4WD) 6MT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 27
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-07-2012, 15:38   

vavoom napisał/a:
herman napisał/a:
Dobrze byłoby znać w tej kwestii oficjalne stanowisko.

Zdaje się, że oficjalne stanowisko jest takie... (informacja, jaką otrzymałem z MMP)
"Zgodnie z informacjami ogólnymi zawartymi w workshop manual silnik 4N1 nie posiada samoczynnej kompensacji luzów zaworowych co oznacza iż przy przebiegu 45.000 km wymagane jest sprawdzenie i regulacja w razie potrzeby luzów zaworowych."

No tak, w zasadzie ro zamyka dyskusję.
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 16-07-2012, 17:05   

vavoom napisał/a:
... przy przebiegu 45.000 km wymagane jest sprawdzenie i regulacja w razie potrzeby luzów zaworowych."

IMO to nie zamyka dyskusji. Bo jeśli dokonano samego sprawdzenia to powinna być cena za samo sprawdzenie (robocizna + ew uszczelki). Jeśli natomiast dokonano regulacji poprzez wymianę szklanek, to cena na fakturze powinna zawierać liczbę wymienionych szklanek, cenę za sztukę i czas pracy miszcza. To było by logiczniejsze. :idea:
BTW cena tej nieszczęsnej regulacji występowała już w postach w dziale ASX. Ponad to dodam, że w L200 regulacja luzów zaworówych odbywa się co 40000km. Nie wiem w jakiej cenie obecnie, ale 4 lata temu było to ok 3600pln. :doubt:
 
 
herman 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DID MIVEC (4WD) 6MT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 27
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-07-2012, 11:46   

Trik napisał/a:

IMO to nie zamyka dyskusji. Bo jeśli dokonano samego sprawdzenia to powinna być cena za samo sprawdzenie (robocizna + ew uszczelki). Jeśli natomiast dokonano regulacji poprzez wymianę szklanek, to cena na fakturze powinna zawierać liczbę wymienionych szklanek, cenę za sztukę i czas pracy miszcza. To było by logiczniejsze. :idea:
BTW cena tej nieszczęsnej regulacji występowała już w postach w dziale ASX. Ponad to dodam, że w L200 regulacja luzów zaworówych odbywa się co 40000km. Nie wiem w jakiej cenie obecnie, ale 4 lata temu było to ok 3600pln. :doubt:


Serwis tłumaczy się, że 1900 jest to cena kontroli a sama regulacja jest gratis ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.