Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przedłużenie gwarancji
Autor Wiadomość
Lobuz33 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 70
Skąd: KRK
Wysłany: 20-07-2012, 11:41   Przedłużenie gwarancji

Witam, czy któryś z kolegów przedłużał gwarancję na swojego Lancerka? We wrześniu będzie 3 lata i dzwonili do mnie z salonu w sprawie przedłużenia gwarancji na kolejny rok lub dwa. Orientuje się ktoś w temacie? Nie chcieli nic przez telefon powiedzieć, a nie chce jechać do nich i podpisać coś z czego nie skorzystam.
 
 
plbarti 
Forumowicz


Auto: Sportback&Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 87
Skąd: biegun zimna
Wysłany: 20-07-2012, 12:11   

są jakieś wyłączenia ( sprzęgło , końcówki , pewnie układ hamulcowy ) , sam czekam na telefon bo serwis był jeszcze przed szkoleniem i nie mogli mi nic dokładniej powiedzieć
 
 
maniax86 
Mitsumaniak


Auto: lancer 1.6 invite 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 811
Skąd: okolice rybnika
Wysłany: 20-07-2012, 12:39   

takie przedłużenie gwarancji to może być dobra rezcz.... kwestia właśnie czego nie będzie ona dodatkowo obejmowac...
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 20-07-2012, 13:15   

Jak będzie więcej informacji to proszę o ty napisać, Bo propozycja może być ciekawa.
oczywiście jak nie będzie miał mnóstwo Kluczków.
_________________
pablo diablo
 
 
 
Lobuz33 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 70
Skąd: KRK
Wysłany: 20-07-2012, 13:20   

czyli nikt jeszcze nic nie wie... Ja mam spotkanie na poniedziałek, podobno wszystko też zależy od przejeżdżanych kilometrów.. chociaż powiedzcie co brać pod uwagę?
 
 
maniax86 
Mitsumaniak


Auto: lancer 1.6 invite 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 811
Skąd: okolice rybnika
Wysłany: 20-07-2012, 13:30   

tak napradę juz "orginalna" gwarancja ma mnóstwo kruczków i tak naprawdę obejmuje pierdołki typu coś mi trzeszczy coś mi piszczy...Lobuz33, poczytaj sobie jakie są wyłaczenia na dotychczasowej gwarancji i porównaj z nowymi warunkami czy coś dołożyli czy nie.... no i kwestia ile będą chcieli kasy za przedłużenie gwarancji....
choć w sumie nawet na pierdoły i drobnostki warto mieć 5 lat spokoju....
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 20-07-2012, 20:36   

a co tak naprawdę oryginalna 3 letnia gwarancja wyklucza może mi ktoś przybliżyć?
_________________
pablo diablo
 
 
 
maniax86 
Mitsumaniak


Auto: lancer 1.6 invite 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 811
Skąd: okolice rybnika
Wysłany: 21-07-2012, 19:11   

pablo diablo, oj sporo tych wykluczeń jest.... poczytaj w książeczce gwarancyjnej.... interesująca lektura po której dojdziesz do wniosku że tak naprawdę gwarancja praktycznie nic nie obejmuje :wink: :mrgreen:
 
 
Gugurugu 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-07-2012, 12:00   

Ta przedłużona gwarancja to jest zapewne coś w stylu dodatkowego ubezpieczenia od pewnych okoliczności (tzn zepsucia się wymienionych w tej "gwarancji" rzeczy). ...i jest to na 100% wymysł polskiego dystrybutora. Proponuje to też Toyota i VW np. ...a w VW to wygląda tak że jak się coś zepsuje to przyjeżdżasz na weryfikację ...jeżeli potwierdzą usterkę wysyłają zapytanie do ubezpieczyciela, a on decyduje czy zapłaci na naprawę czy nie :) ...jak zdecyduje ze nie zapłaci to ASO zażyczy sobie jeszcze zapłaty za weryfikację problemu :) ...warto się dokładnie dowidzieć przed przedłużeniem takiej "gwarancji" :)
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 22-07-2012, 13:01   

Gugurugu napisał/a:
Ta przedłużona gwarancja to jest zapewne coś w stylu dodatkowego ubezpieczenia od pewnych okoliczności (tzn zepsucia się wymienionych w tej "gwarancji" rzeczy). ...i jest to na 100% wymysł polskiego dystrybutora. Proponuje to też Toyota i VW np. ...a w VW to wygląda tak że jak się coś zepsuje to przyjeżdżasz na weryfikację ...jeżeli potwierdzą usterkę wysyłają zapytanie do ubezpieczyciela, a on decyduje czy zapłaci na naprawę czy nie :) ...jak zdecyduje ze nie zapłaci to ASO zażyczy sobie jeszcze zapłaty za weryfikację problemu :) ...warto się dokładnie dowidzieć przed przedłużeniem takiej "gwarancji" :)
Zatem mamy tu nieudolne powielenie zasad dzialania EURO PLUS BMW. Z tym wyjatkiem ze oni za prawie wszystko placa w okresie obowiazywania gwarancji, bo wielokrotnie z takiej gwarancji juz korzystalem, a w Polsce to juz wiadomo jak ze wszystkim: Russian Roulette :finga:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Bartek D. 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer SB 1.8 Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 20
Skąd: D.C.
Wysłany: 07-08-2012, 13:12   

mitsu00 napisał/a:
Gugurugu napisał/a:
Ta przedłużona gwarancja to jest zapewne coś w stylu dodatkowego ubezpieczenia od pewnych okoliczności (tzn zepsucia się wymienionych w tej "gwarancji" rzeczy). ...i jest to na 100% wymysł polskiego dystrybutora. Proponuje to też Toyota i VW np. ...a w VW to wygląda tak że jak się coś zepsuje to przyjeżdżasz na weryfikację ...jeżeli potwierdzą usterkę wysyłają zapytanie do ubezpieczyciela, a on decyduje czy zapłaci na naprawę czy nie :) ...jak zdecyduje ze nie zapłaci to ASO zażyczy sobie jeszcze zapłaty za weryfikację problemu :) ...warto się dokładnie dowidzieć przed przedłużeniem takiej "gwarancji" :)
Zatem mamy tu nieudolne powielenie zasad dzialania EURO PLUS BMW. Z tym wyjatkiem ze oni za prawie wszystko placa w okresie obowiazywania gwarancji, bo wielokrotnie z takiej gwarancji juz korzystalem, a w Polsce to juz wiadomo jak ze wszystkim: Russian Roulette :finga:


Dostałem własnie ofertę na ubezpieczenie "przedłużonej gwarancji" no kolejne 3 lata i max 300 kkm przebiegu.

Propozycja składki dla Lancera SB to około 3.500,00 zł.

Wyłączenia odpowiedzialności są podobne do wyłączeń gwarancyjnych. Zasadniczo elementy eksploatacyjne, te które naprawiane są z AC i tak dalej. Układ napędowy, zawieszenie (z wyłączeniem elementów stalowo-gumowych), hamulce (z wyłączeniem elementów eksploatacyjnych) itd. są chronione.
ASO przesyła na zawołanie OWU.

Musze się zastanowić i pokalkulować. Czy Lancer zacznie się psuć w nadchodzącym roku i czy koszty naprawy będą wyższe niż składka i ile będę mógł wziąć więcej za samochód przy sprzedaży planowanej za rok:)

Miałem identyczne ubezpieczenie w AUDI i przy składce około 8.000,00 zł koszty się zwróciły w pierwszych 6 miesiącach korzystania a w skali 2 lat zwróciły się ponad trzykrotnie:)

Procedura likwidacji jest prosta i przejrzysta. Coś pada - wycieczka do ASO (na kołach lub laweta), tam diagnoza, dalej zgłoszenie do WAGAS przez ASO, wizyta rzeczoznawcy i zatwierdzenie naprawy/szkody, naprawa i tyle. Całe formalności załatwia ASO i trwają max 2 dni.

--
B.
 
 
maniax86 
Mitsumaniak


Auto: lancer 1.6 invite 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 811
Skąd: okolice rybnika
Wysłany: 07-08-2012, 13:24   

Bartek D., cena 3500 zł na trzy lata nie jest zbyt wygórowana moim zdaniem i faktycznie może się to opłacać.... tylko ja się zastanawiam co za element może wysiąść w lancerze, który obejmuje ta gwarancja a który jest stosunkowo drogi w zakupie..... ktoś ma jakiś pomysł?? co nie jest elementem eksploatacyjnym i jest drogie w razie wymiany?? bo mi tak na szybko nie przychodzi nic do głowy...
 
 
SkyLuke 
Forumowicz

Auto: Lancer SB 1.8 Invite '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: Warszawa/Rzeszów
Wysłany: 07-08-2012, 13:54   

@Bartek D. - czy przeglądy okresowe w ASO są obowiązkowe dla zachowania tej gwarancji?
 
 
Bartek D. 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer SB 1.8 Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 20
Skąd: D.C.
Wysłany: 07-08-2012, 14:06   

maniax86 napisał/a:
Bartek D., cena 3500 zł na trzy lata nie jest zbyt wygórowana moim zdaniem i faktycznie może się to opłacać.... tylko ja się zastanawiam co za element może wysiąść w lancerze, który obejmuje ta gwarancja a który jest stosunkowo drogi w zakupie..... ktoś ma jakiś pomysł?? co nie jest elementem eksploatacyjnym i jest drogie w razie wymiany?? bo mi tak na szybko nie przychodzi nic do głowy...


Dwa lata, dwa:)

Przeglądy w ASO.

Skrzynia? Głowica?

Tu wyciąg z OWU. Ostrzegam, długie:)



W wariancie Diamentowym Ochroną ubezpieczeniową objęte są wszystkie mechaniczne, elektryczne i elektroniczne elementy i zespoły pojazdu zamontowane w pojeździe fabrycznie oraz elementy i zespoły pojazdu zamontowane/wymienione w ramach gwarancji
producenta, z wyłączeniem:
a) części które wymagają okresowej wymiany, takich jak: koła i opony, świece zapłonowe, pióra i ramiona wycieraczek, szczęki i klocki hamulcowe, bębny i tarcze hamulcowe, amortyzatory, akumulatory, żarówki, bezpieczniki i filtry: paliwa, powietrza, oleju i przeciwpyłowy;
b) następujących akcesoriów i elementów wyposażenia pojazdu: sprzętu audio-wideo oraz systemów nawigacji satelitarnej (chyba że jest to urządzenie montowane fabrycznie), systemów lokalizacji, zabezpieczenia pojazdu przed kradzieżą (chyba że jest to urządzenie montowane fabrycznie), nadwozia, powłoki lakierniczej, systemu odprowadzającego wodę z nadwozia, uszczelek drzwiowych i okiennych, klamek, zawiasów, zamków w
pokrywach, ograniczników otwarcia drzwi, wszystkich szyb, tapicerki, reflektorów, lamp, układu wydechowego wraz z katalizatorem (z wyłączeniem sondy lambda), mocowania kolumny McPhersona, wahaczy oraz ich elementów, elementów metalowo gumowych
zawieszenia przedniego oraz tylniego, łączników stabilizatora, końcówek drążków kierowniczych, instalacji elektrycznej i wiązek kabli (z wyjątkiem przetarć oraz
rozszczelnienia złącz elektrycznych), elementów ozdobnych, uszczelek, pasków napędowych osprzętu silnika, rur i przewodów giętkich, elementów sprzęgła zniszczonych w wyniku normalnej eksploatacji i wypalonych lub odkształconych, instalacji gazowych.
c) koszty naprawy lub wymiany obudów są pokrywane wyłącznie wówczas, gdy ich uszkodzenie nastąpiło w wyniku wewnętrznej awarii elementu lub zespołu pojazdu objętego ochroną ubezpieczeniową
Uwaga:
Paski napędowe rozrządu są objęte ubezpieczeniem, jeśli przestrzegane były zalecenia producenta pojazdu dotyczące ich wymiany. Wymagane jest udokumentowanie wymiany dokonanej w autoryzowanej stacji obsługi.

§ 6
1. Ochrona ubezpieczeniowa nie obejmuje szkód powstałych w pojazdach:
a) zmodyfikowanych w stosunku do oryginalnej specyfikacji producenta/generalnego importera (jako oryginalną specyfikacją rozumiane jest również doposażenie pojazdu o produkty akcesoryjne z oferty MMC Car Poland, których wykaz wraz z numerami katalogowymi zawarty jest na fakturze sprzedaży pojazdu i na które MMC Car Poland udziela gwarancji fabrycznej), z wyłączeniem systemów zasilania paliwem gazowym LPG zamontowanych w certyfikowanych, zgodnie z obowiązującym prawem serwisach, które
wystawiły oficjalnie uznany certyfikat instalacji LPG, z zastrzeżeniem że w przypadku szkody wymagane będzie potwierdzenie tego certyfikatu i corocznego przeglądu instalacji LPG w formie przedstawienia dowodu rejestracyjnego zawierającego odpowiednią pieczęć
roczną z potwierdzeniem przeprowadzenia przeglądu instalacji LPG i zatwierdzenia pojazdu do pracy z wykorzystaniem LPG o ile modyfikacja nie przyczyniła się do awarii;
b) używanych lub poprzednio używanych do zarobkowego transportu drogowego, jako taksówki, w szkołach nauki jazdy, na zawodach, wyścigach, w samochodach narzucających tempo w wyścigach (pace making), w rajdach, turystyce terenowej, pojazdy używane do wynajmu krótkoterminowego (typu rent a car);
c) wykorzystywanych dla celów publicznych, w tym między innymi jako pojazdy policji, straży pożarnej, pogotowia ratunkowego, bankowozy, służb ratownictwa i dla celów wojskowych;
d) wykorzystywanych niezgodnie z przeznaczeniem;
e) w których odczytów z szybkościomierza lub drogomierza nie można uznać za dokładne ze względu na zakłócenie, zmianę, odłączenie, niesprawność lub usunięcie ich z pojazdu;
f) nieprzystosowanych lub niezarejestrowanych
2. Zakres ochrony ubezpieczeniowej nie obejmuje
szkód:
a) spowodowanych umyślnie lub wskutek rażącego niedbalstwa ubezpieczającego lub ubezpieczonego lub kierowcy;
b) wynikających z nieprzestrzegania przez ubezpieczającego, ubezpieczonego lub kierowcę zaleceń producenta pojazdu, a także uszkodzeń będących skutkiem zaniedbań w zakresie dokonywania przeglądów okresowych pojazdu zgodnie z postanowieniami niniejszych warunków ubezpieczenia zawartych w § 12;
c) objętych innym ubezpieczeniem lub gwarancją, w tym gwarancją producenta pojazdu;
d) powstałych w pojeździe na skutek zamontowania (z zastrzeżeniem ust. 1.a powyżej) instalacji LPG;
e) spowodowanych awarią elementu instalacji LPG (z zastrzeżeniem ust. 1.a powyżej);
f) będących rezultatem użycia zanieczyszczonego paliwa lub paliwa niezatwierdzonego przez producenta pojazdu;
g) wynikających z zaniedbania obowiązku zgłoszenia wykrytej usterki do warsztatu;
h) powstałych w wyniku awarii spowodowanej normalnym zużyciem w trakcie eksploatacji pojazdu, zaniedbaniami w obsłudze pojazdu lub wyciekami oleju;
i) spowodowanych przegrzaniem, korozją lub postępującym osłabieniem sprawności pojazdu, proporcjonalnie do jego wieku i ilości przejechanych kilometrów, w tym między innymi:
1) stopniową utratą kompresji silnika;
2) stopniowym zwiększeniem zużycia oleju podczas eksploatacji pojazdu;
j) powstałych na skutek niewłaściwego użytkowania pojazdu;
k) będących następstwem przekroczenia maksymalnego dopuszczalnego nacisku na osie i/lub obciążenia pojazdu przyczepą o łącznej masie większej niż dopuszczona przez producenta;
l) powstałych na skutek pożaru;
m) powstałych na skutek zalania wodą silnika lub zassania wody do silnika;
n) powstałych w wyniku działania niskich temperatur, w tym szkód, których powodem był brak lub utrata własności przeciwdziałających zamarznięciu;
o) powstałych bezpośrednio lub pośrednio na skutek działań wojennych, zamieszek, rewolucji lub podobnego zdarzenia;
p) spowodowanych bezpośrednio lub pośrednio na skutek działania paliwa lub odpadów nuklearnych, przez bezpośredni kontakt lub działanie promieniowania na poziomie powyżej dozwolonego przez obowiązujące przepisy;
q) powstałych na skutek zmiany, naprawy lub wymiany spowodowanej awarią (nie będącego wyposażeniem fabrycznym pojazdu lub wyposażeniem zatwierdzonym przez producenta lub generalnego importera), sprzętu elektrycznego, komputerowego lub
akcesoriów, albo urządzeń powiązanych służących przetwarzaniu danych;
r) będących następstwem zderzenia lub wypadku drogowego, lub innej przyczyny zewnętrznej;
s) szkód, w przypadku których:
1) nie skontaktowano się z centrum autoryzacji szkód przed naprawą;
2) centrum autoryzacji szkód nie wydało autoryzacji;
t) szkód dotyczących:
1) uszkodzeń elementów objętych ochroną ubezpieczeniową, spowodowanych uszkodzeniem elementu niewymienionego jako objęty ubezpieczeniem w § 5 niniejszych warunków ubezpieczenia;
2) uszkodzeń elementów niewymienionych jako objęte ubezpieczeniem w § 5 niniejszych warunków ubezpieczenia, spowodowanych awarią elementu objętego ochroną ubezpieczeniową.
3. Zakres ubezpieczenia nie obejmuje również:
a. kosztów naprawy lub wymiany elementów i zespołów innych niż wymienione jako objęte
ubezpieczeniem w § 5 niniejszych warunków ubezpieczenia;
b. kosztów badań i diagnostyki pojazdu związanych z ustaleniem zakresu szkody;
c. żadnych strat pośrednich powstałych na skutek awarii pojazdu i braku możliwości jego eksploatowania;
d. czynności związanych z eksploatacją pojazdu, takich jak:
1) przeglądy okresowe oraz czynności kontrolne, diagnostyczne, pomiarowe;
2)regulacje, strojenia;
3) czyszczenie jakichkolwiek zespołów, w tym układów hamulcowego, paliwowego, smarowania i chłodzenia;
e) materiałów eksploatacyjnych i środków technicznych, takich jak paliwa, oleje, środki smarne, płyny hamulcowe, substancje przeciwdziałające zamarzaniu itp.;
f) wymiany elementów i zespołów pojazdu ulegających zużyciu naturalnemu lub eksploatacyjnemu wynikającemu z użytkowania pojazdu, takich jak: piórka
wycieraczek, okładziny hamulcowe, tarcze i bębny hamulcowe, filtry, akumulatory.
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 07-08-2012, 14:36   

Cena 3500 zł za taką gwarancje, która nic nie obejmuje to można podziękować.

Na każdą nawet drobną usterkę ta gwarancja nie działa. Nawet nasze wspaniałe uszczelki przy szybach o których była dyskusja w innym temacie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.