Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z eclipse - 2.4 - brak iskry
Autor Wiadomość
Mario 
moderator
...............


Auto: Eclipse 3g RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3009
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-08-2012, 17:09   Problem z eclipse - 2.4 - brak iskry

Witam. Auto moje już nie jeździ około miesiąca.
Jadąc pewnego dnia raz usłyszałem huk, zaraz drugi i auto zgasło.
Nie kręciłem bo moja pierwsza myśl to był rozrząd (mimo, że 15 tys.km temu był wymieniany).
Na lawecie do mechanika. Okazało się, że nie ma iskry na dwóch świecach.
Wymienili jedną cewkę(jako, że na każdą przypadają dwie świece), jednak problem nie znikł, cewka stara była dobra jak się potem okazało. Nowa poszła do oddania.

Szukali dalej i po wiązkach doszli do tego, że z komputera nie wychodzi odpowiednie napięcie na jedną z cewek.
Pytanie czy komputer silnika/sterownik mógł tak sam z siebie paść?
Dodam, że dwa tygodnie wcześniej zakładany był gaz (moja pierwsza instalacja i może to zbieg okoliczności, ale może coś nie tak przy montażu poszło?)a i te dwa tygodnie jeździł bez zarzutu.

I pytanko jeszcze takie, czy jak kupię komputer o takim samym oznaczeniu jak mam (MR420681- pod warunkiem, że go kiedyś znajdę..) to nie będzie problemu z immo?
Bo już komputer z innym oznaczeniem dzisiaj przerobiłem i nie było iskry znowu, także idzie do zwrotu.

Proszę o jakieś rady bo już mam powoli dość..
pozdrawiam serdecznie ;)

i przepraszam, że tak to lekko chaotycznie napisane ;)

[ Dodano: 03-08-2012, 17:19 ]
Doczytałem jeszcze, że wpływ na brak iskry może mieć czujnik położenia wałka lub wału.
Niestety tutaj moja wiedza się kończy, dlatego kolejne pytanie czy to faktycznie tak może być i mechanik powiedział, że z komputera nie wychodzi napiecie na cewkę i to on jest winny, a przyczyną w rzeczywistości może być któryś z tych czujników nie dający sygnału?
I czy jest jakaś inna możliwość od podmieniania na inny(nowy), żeby sprawdzić te czujniki?
 
 
JarzynaOsw 
Mitsumaniak
Jarzyna


Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 99
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 03-08-2012, 23:16   

To jest GDI ???
_________________
GAZ mam w podłodze a nie w bagażniku...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 03-08-2012, 23:19   

Przepustnica jest linkowa czy elektroniczna?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Mario 
moderator
...............


Auto: Eclipse 3g RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3009
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-08-2012, 08:20   

Nie, nie jest to GDI.
A co do przepustnicy to wstyd się przyznać, ale nie wiem (chociaż wydaję mi się, że elektroniczna)
Ale poszukam i dam znać jak znajdę odpowiedź..
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-08-2012, 14:04   

Jeżeli jest elektroniczna, to masz z nią problem, bo naturalnym sposobem dania do zrozumienia użytkownikowi o problemie w komunikacji ECU z przepustnicą jest odcięcie zapłony w środkowych cylindrach (co ciekawe działa to nawet w 3 cylindrowych kosiarkach ;) )
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.