 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: roch_27 22-08-2007, 17:55 |
Sprzęgło, czy skrzynia??? |
Autor |
Wiadomość |
Baanjoo [Usunięty]
|
Wysłany: 13-12-2006, 12:45 Sprzęgło, czy skrzynia???
|
|
|
Witam wszystkich MitsuManiaków
Na mówiłem kumpla na zakup Galanta z '93 z silnikiem 2.0 16V.
Auto śmigało jak ta lala do momentu, gdy po tygodniu czasu kumpel wjechał
na kanał w celu sprawdzenia stanu podwozia. Wszystko byłoby dobrze jakby
nie świerzbiłyby go łapy i nie ruszył siłownika od sprzęgła. Mianowicie popchnął
tłoczek w przeciwną stronę do kierunku pracy. Efekt był taki, że kompletnie
nie chciały wchodzić biegi. Więc odpowietrzyliśmy sprzęgło używająć odpowietrznika
przy siłowniku.
Wyglądało, że się udało. Biegi wchodziły jak należy. Jednkaże okazało się,
że przy większych prędkościach (pow. 50[km/h]) zgrzyta przy wbijaniu.
Więc udaliśmy się do jednego mechanika, ten po przejażdzce autem stwierdził,
że to nie jest sprzęgło tylko padły synchronizatory. Koszt naprawy zabił nas,
więc pojechaliśmy od innego mechanika. Tamten powiedział, że to napewno jest zapowietrzona
pompa sprzęgła, że odpowietrzyliśmy wszystko poza pompą, która jest wyżej.
Poza tym nie mogą to być synchornizatory, bo problem z biegami byłby bez względu
na prędkości auta.
Inny koleś powiedział, że trzeba całą skrzynię wymienić,
bo zaraz padnie coś innego i się nie opłaca bawić. Jeszcze inny powiedział,
że do wymiany jest tylko sprzęgło. Każdy mechanik mówi, co innego.
Nie chcemy jeżdzić od jednego mechanika do drugiego i ciągle wydawać kasę.
Więc chciałem się spytać, czy spotkaliście się już z takim przypadkiem i co to może być?
Ewentualnie jak to naprawić? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-12-2006, 13:04
|
|
|
Co to może być to trudno jednoznacznie powiedzieć, ale na pewno na początek porządnie bym odpowietrzył hydraulikę sprzęgła - ze spuszczeniem starego i zalaniem nowego płynu. Skoro to ruszał (a wcześniej było OK), to być może coś się rozszczelniło, więc sprawdziłbym czy z wysprzęglika nie cieknie. Narazie najtańsza opcja - 500 ml DOT 4 kosztuje 10 zł. |
|
|
|
 |
Baanjoo [Usunięty]
|
Wysłany: 13-12-2006, 13:55
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | porządnie bym odpowietrzył hydraulikę sprzęgła |
Czyli odpowietrzyć także pompę? Przy pompie nie ma odpowietrznika, ale jeden
z tych kolesie, co napisałem, powiedział, że poluzowywuje się kabel wysokiego
ciśnienia, co wychodzi z pompy. W ogóle jest możliwe, żeby pompa się zapowietrzyła? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-12-2006, 13:58
|
|
|
poluzowuje sie tylko nakretke przy wysprzegliku, ale dolewa sie plynu do cylindra na pompie - dlatego sugeruje jak przy odpowietrzaniu hamulcow - wydmuchac wszystko, zalac nowym plynem i odpowietrzac kontrolujac i dolowac do zbiornika
ew. czy przy pedale sprzegla macie taka plastikowa podkladke? - bo czasami sie ona przeciera i potem drastycznie zmienia sie jakosc wrzucania biegow |
|
|
|
 |
Baanjoo [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2006, 14:10
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | ew. czy przy pedale sprzegla macie taka plastikowa podkladke? - bo czasami sie ona przeciera i potem drastycznie zmienia sie jakosc wrzucania biegow |
Sprawdzaliśmy i nic takie nie ma. Nie znależliśmy żadnych podkładek. Jeśli możesz to napisz gdzie dokładnie to sprawdzić, bo sprawdzaliśmy od środka i nie ma.
Acha, Galant ma dwa wiatraki na chłodnicy, czy jeden?
[ Dodano: 15-12-2006, 18:05 ]
Odpowietrzyliśmy i nic z tego, ciągle są te same objawy. Więc zapowietrzone sprzęgło można wyeliminować. |
|
|
|
 |
stani78
Mitsumaniak
Auto: Galant E33A 2.0 GLSi 92r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Sie 2006 Posty: 132 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 15-12-2006, 20:18 sprzęgło czy skrzynia
|
|
|
Witam. Z tego co wiem tego typu układy hydrauliczne odpowietrza się od strony siłownika. Wnastępujący sposób , na odpowietrznik nakładamy przewód na jego drugi koniec pompkę albo dużą strzykawkę z płynem hamulcowym ,luzujemy odpowietrznik zdejmujemy pokrywe ze zbiorniczka na pompie i wtłaczamy płyn tak długo aż zacznie wylewać się ze zbiorniczka. Jeżeli nie mamy pompki lub strzykawki to można to zrobić łączonc prawy przedni odpowiecznik zacisku hamulcowego z siłownikiem sprzęgła i postępujemy jak przy odpowietrzaniu hamulców, uzupełniając płyn w zbiorniczku. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 15-12-2006, 21:54
|
|
|
Ciekawe te wasze sposoby odpowietrzana.... czy ktoś moze to napisac krok po kroku, dokaldnie wyjąsniajac co w jakiej kolejności? Bo ja też mam wrazenie ze mam zapowietrzone ponieważ kiedy galant zimny biegi wchodza cięzej, a przejade moze z 1 km i jest ok.
POzdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
Ostatnio zmieniony przez Marcino 16-12-2006, 06:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Baanjoo [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2006, 22:58
|
|
|
stani78 Masz rację. Dokładnie tak zrobiliśmy, odpowietrzyliśmy z użyciem hamulca, tak że płyn hamulwocy wyszedł w zbiorniku od sprzęgła
Niestety objawy nie znikły. Co to może być? Jak sądzicie? |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2006, 23:09
|
|
|
Marcino napisał/a: | ... kiedy galant zimny big wchodza cięzej, a przejade moze z 1 km i jest ok... |
Objaw typowy dla kiepskiego oleju w skrzyni. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 16-12-2006, 06:19
|
|
|
gondoljerzy napisał/a: | Marcino napisał/a: | ... kiedy galant zimny big wchodza cięzej, a przejade moze z 1 km i jest ok... |
Objaw typowy dla kiepskiego oleju w skrzyni. |
Dzis załatwiam soebie syntetyk w takim razie,
Ale podziało sie tak kiedy naciagnałem śruba regulacyjna koło pedałów sprzegła bo było tak nisko ale było w miare ok, kiedy podciagnałem tzn wykręciłem cięgno sprzegła po jakimś czasie odczuwam jakby dyskomfort wrzucania biegów na zimnym.
A moze chłodno sie zrobiło a olej faktycznie kiepski, trzeba to sprawdzic.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
maniakowy [Usunięty]
|
Wysłany: 16-12-2006, 10:34
|
|
|
jesli chodzi o olej to chociaz nie znam sie na tym.. ale pamietam jak ja zalewalem olej do skrzyni to zalalem jeden z lepszych.. i przed zalaniem i po zalaniu mam to samo.. na zimny strasznie slabo wchodza -> po rozgrzaniu o niebo lepiej.. zdawac by sie moglo ze to jednak nie olej |
|
|
|
 |
Baanjoo [Usunięty]
|
Wysłany: 11-01-2007, 19:15
|
|
|
Powiedzcie mi ile wchodzi litrów oleju do skrzyni biegów od 2.0l 16V '93? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 11-01-2007, 21:18
|
|
|
Pewnie wchodzi 2.2 litra jak prawie do wszystkich , ale trzeba sprawdzić w manualu.
Maniakowy,
a jaki olej wlałeś, o jakich parametrach? Może ni chodzi o najlepszy ale o odpowiedni olej?
Pozdr |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
maniakowy [Usunięty]
|
Wysłany: 11-01-2007, 21:37
|
|
|
Marcino: ja zalewalem MOBIL MOBLUBE 75W90[syntetyk] -> nic nie pomoglo |
|
|
|
 |
Han Solo [Usunięty]
|
Wysłany: 12-01-2007, 00:46
|
|
|
Mi weszło 1,8 l tyle ile pisali w Manualu.. |
|
|
|
 |
|
|