| Turbina w Cari 1.9 DiD | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | morgan28b   Forumowicz
 
 Auto: Lancer 2.0 Sportback
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Wrz 2009
 Posty: 104
 Skąd: Ostrowiec Św.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-08-2012, 16:40   Turbina w Cari 1.9 DiD |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Może mi ktoś powiedzieć jakie objawy wywołuje zapchana lub uszkodzona turbina w Carisma 1.9 DiD? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | morgan28b   Forumowicz
 
 Auto: Lancer 2.0 Sportback
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Wrz 2009
 Posty: 104
 Skąd: Ostrowiec Św.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-08-2012, 20:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | A czy w mniej hardkorowej wersji zapchana turbina może powodować braki mocy podczas jazdy (samochud jakby coś hamowało a nagle wystrzela jak z procy przy jednoczesnym przerywanym warkocie z komory silnika)? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-08-2012, 20:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | zacinający sie egr . Odepnij wtyczkę i pojeźdź trochę. Moze być przepływka. Lub zacinające się kierowniczki w turbinie
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | morgan28b   Forumowicz
 
 Auto: Lancer 2.0 Sportback
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Wrz 2009
 Posty: 104
 Skąd: Ostrowiec Św.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-08-2012, 21:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sory za może głupie pytanie ale wogóle się na tym nie znam. Wtyczka jest gdzieś przy EGR-ze i czy jej odpięcie niczego nie uszkodzi? I drugie pytanko co to jest ta przepływka i gdzie tego szukać w samochodzie? Bo ta trzecia opcja (kierowniczki w turbinie) to chyba raczej opcja na warsztat (brzmi poważnie). |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-08-2012, 07:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | poważnie brzmi przepływka bo jak dobrze kojarzę cena okolo 300 euro. Co do egr wypnij wtyczkę i tyle nic nie uszkodzisz ja w swojej lagunie jezdze tak o 6 miesięcy bo mi puszczała czarne bąki. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | morgan28b   Forumowicz
 
 Auto: Lancer 2.0 Sportback
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Wrz 2009
 Posty: 104
 Skąd: Ostrowiec Św.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-08-2012, 08:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zapomniałem dodać, że po podpięciu do kompa przez program CDIF/2 wywala mi 3 błędy: - P1801 - obwód czujnika temperatury chłodziwa
 - P1826 - obwód przekaźnika świec żarowych
 - P1814 - obwód sterowania zaworu EGR
 Zawór EGR był czyszczony i nie pomogło, czujnik temperatury jest podobno sprawny (mechanik nie wiedział czy jest jeden czujnik czy dwa bo ten co znalazł był jakiś podwójny).
 
 [ Dodano: 07-08-2012, 17:38 ]
 Odpięcie wtyczki EGR-a nie pomogło. Dalej są te same objawy.
 
 [ Dodano: 08-08-2012, 12:49 ]
 Kolejny mechanik po wstępnych oględzinach stwierdził zacinający się EGR (do połowy się otwiera) ale dokładnie go obejrzy po niedzieli.
 
 [ Dodano: 08-08-2012, 13:48 ]
 Coś chyba popsułem
  Odpiołem 2 wtyczki w celu przeczyszczenia. Jedna od przepływki a druga  bodajrze sterownik EGR-a (zamontowany na podszybiu z jednej strony wychodzą 2 cienkie, gumowe wężyki do egr-a i takiego grzybka a z drugiej strony jeden przewód gumowy do rury z przepływomierzem). Przy odpaleniu samochodu zapaliła się (i do tej pory nie zgasła) kontrolka silnika. Jak to zlikwidować i czy mogę z tym jeździć? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drtymf   Mitsumaniak
 
  
 Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 36 razy
 Dołączył: 21 Wrz 2009
 Posty: 819
 Skąd: Ostrowiec Św.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-08-2012, 12:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | To drugie kolego to zawór regulacji ciśnienia doładowania tzw. wastegate. 
 Odepnij aku na parę minut posprawdzaj czy te wtyczki są dobrze wpięte podłącz aku i zapal - jak zgaśnie dobrze - jak nie znaczy że coś popsułeś. Jeśli błąd jest spowodowany którąś z tych wtyczek to albo ci turbo nie będzie dobrze działało albo się uszkodzi przez za wysokie ciśnienie ale tragedii bardzo nie ma.
 
 Czujniki temeperatury są dwa - jeden do silnika drugi na tablicę. Tyle że nie pamiętam gdzie są - w serwisówce jest opisane.
 
 Co do kodów błędów - sprawdź w serwisówce - często kody na kompach uniwersalnych różnią się od rzeczywistych i możesz naprawiać nie to co powinieneś.
 
 A tylko że w serwisówce są kody w formacie " cyfra-cyfra" a nie P"cyfra-cyfra-cyfra-cyfra" i nie wiem jak się mają jedne do drugich.
 |  
				| _________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | morgan28b   Forumowicz
 
 Auto: Lancer 2.0 Sportback
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Wrz 2009
 Posty: 104
 Skąd: Ostrowiec Św.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-08-2012, 15:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | No i chyba coś się spsuło bo nie gaśnie, ale z drugiej strony co mogło się popsuć przez wypięcie i wpięcie wtyczki? Może wystarczy wykasować błąd na kompie? Zapytam jeszcze o wtyczkę, która jest na takim najgrubszym przewodzie gumowym wychodzącym od jednej z chłodnic a wchodzącym do turbiny, do czego to jest?
 
 [ Dodano: 09-08-2012, 18:04 ]
 Chodziło mi o te wtyczki co na fotce.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drtymf   Mitsumaniak
 
  
 Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 36 razy
 Dołączył: 21 Wrz 2009
 Posty: 819
 Skąd: Ostrowiec Św.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-08-2012, 08:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dolna to jest czujnik ciśnienia doładowania. Prawa to wtyczka do przepływomierza.
 Górna to wtyczka zaworu wastegate czyli upustowego nadmiaru ciśnienia i ogólnie sterownika ciśnienia doładowania.
 
 Co do
 - odpięciem aku na parę minut sobie wykasowałeś. 	  | morgan28b napisał/a: |  	  | Może wystarczy wykasować błąd na kompie? | 
 
 Proponowałbym podjechanie gdzieś gdzie mają komp z dedykowanym programem do Mitsu bo jak napisałem na uniwersalnym często błędy mają inne opisy i grzebiesz nie tam gdzie powinieneś.
 Były już tematy tutaj gdzie ludzie grzebali w czujniku temperatury cieczy a okazywało się że chodzi o sondę lambdę  tyle że to było w MSS benzyniaku - różnice w opisach błędów jednak były znaczne.
 |  
				| _________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | morgan28b   Forumowicz
 
 Auto: Lancer 2.0 Sportback
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Wrz 2009
 Posty: 104
 Skąd: Ostrowiec Św.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-08-2012, 09:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | W poniedziałek jestem umówiony u mechanika to może się dokładnie dowiem o co kaman. Mimo to boję się jeździć przy zapalonej kontrolce silnika, żeby coś bardziej nie zepsuć. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drtymf   Mitsumaniak
 
  
 Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 36 razy
 Dołączył: 21 Wrz 2009
 Posty: 819
 Skąd: Ostrowiec Św.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-08-2012, 09:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | to jest bardzo dobra taktyka chyba że naprawdę wiesz co się stało. Można więcej szkód zrobić. 	  | morgan28b napisał/a: |  	  | Mimo to boję się jeździć przy zapalonej kontrolce silnika, żeby coś bardziej nie zepsuć. | 
 |  
				| _________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adaśko   Mitsumaniak
 
 Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 12 Lis 2008
 Posty: 590
 Skąd: bielsk podlaski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-08-2012, 23:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | u mnie jak carisma nie miała mocy i przy dodawaniu gwałtownym gazu zapalała sie check to winny był zawór westagate i po kupieniu używki za 70 zł auto znowu chodzi aż miło.radze podjechac do kogoś i zamienic te zawory. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | morgan28b   Forumowicz
 
 Auto: Lancer 2.0 Sportback
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Wrz 2009
 Posty: 104
 Skąd: Ostrowiec Św.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-08-2012, 07:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie nie zapala się przy dodawaniu gazu, tylko przy odpalaniu i już nie gaśnie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-08-2012, 22:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak się pali i nie gaśnie to znaczy że nie przechodzi procedury testowej posprawdzaj wtyczki jeszcze raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |