Tania gleba, obniżenie zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
Krzysek
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2009 Posty: 240 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12-08-2012, 13:57
|
|
|
Z przodu w sedanie jak i kombi są takie same sprężyny, z tyłu są już inne.
Np Sprężyna zawieszenia tylnego Mitsubishi GALANT - 2,0 / 2,4 GDI / 2,5 V6 / 2,0 TDI firmy KAYABA sedan KBYRC5860 , a w kombi jest KYBRC5864.
Z przodu sedan/kombi KBYRC2212 |
_________________ http://honda-wm.pl/ moje drugie forum .
 |
|
|
|
 |
Marcelinho
Mitsumaniak No Risk,No fun
Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 587 Skąd: Łomianki/W-wa
|
Wysłany: 12-08-2012, 14:14 Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt
|
|
|
Ja nic w swoim nie obniżałem a i tak jest bardzo niski.Czasem mam problem z wjechaniem pod krawężnik bo trze przednim zderzakiem. |
_________________ BLACK STREET BANDIT
Galant 2.4 GDI RalliArt
 |
|
|
|
 |
eggforever
Forumowicz EFE

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 197 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12-08-2012, 15:05
|
|
|
Krzysek napisał/a: | Z przodu w sedanie jak i kombi są takie same sprężyny, z tyłu są już inne.
Np Sprężyna zawieszenia tylnego Mitsubishi GALANT - 2,0 / 2,4 GDI / 2,5 V6 / 2,0 TDI firmy KAYABA sedan KBYRC5860 , a w kombi jest KYBRC5864.
Z przodu sedan/kombi KBYRC2212 |
Ale to są chyba sprężyny nominalne. Ja chcę obniżyć go o około 40mm. Zapytałem kilka sklepów i jeden mi wskazał link do sprężyn MTS -40/-40 do kombi tylko jest mały problem z moim samochodem gdyż prześwit z przodu to około 100m a z tyłu 60mm. Gdy wstawię nowe sprężyny to tył bardzo mocno siądzie no chyba, że posadzę sam przód. Jeśli chodzi o amortyzatory to przód i tył wymieniałem zeszłego roku.
Marcelinho napisał/a: | Ja nic w swoim nie obniżałem a i tak jest bardzo niski.Czasem mam problem z wjechaniem pod krawężnik bo trze przednim zderzakiem. |
Mój za to stoi jak koza, nie daje mu tego uroku, co widzę w innych galantach |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-08-2012, 20:31
|
|
|
W przednich też jest różnica tylko nie sedan<->kombi tylko dla różnych wersji silnikowych (2.5 i 2.0 są różne na pewno). Mój też stał - jak to Kolega nazwał - jak koza
Zmieniłem tylko przednie springi na Eibachy z ajlegroo i jest cycuś
Ale fakt - zderzak nie ma ze mną lekko... |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
|
|
|
 |
Krzysek
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2009 Posty: 240 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 13-08-2012, 15:05
|
|
|
Dread87 napisał/a: | Krzysek napisał/a: | Mitsubishi GALANT - 2,0 / 2,4 GDI / 2,5 V6 / 2,0 TDI |
TDI to silniki z grupy VW;) w Mitsubishi jest 2.0 TD;) |
To żeś wyczytał nowinę
Ze strony IC kopiowałem sklep.intercars.com.pl
Pozdrawiam! |
_________________ http://honda-wm.pl/ moje drugie forum .
 |
|
|
|
 |
eggforever
Forumowicz EFE

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 197 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13-08-2012, 23:28
|
|
|
komarsnk napisał/a: | W przednich też jest różnica tylko nie sedan<->kombi tylko dla różnych wersji silnikowych (2.5 i 2.0 są różne na pewno). Mój też stał - jak to Kolega nazwał - jak koza
Zmieniłem tylko przednie springi na Eibachy z ajlegroo i jest cycuś
Ale fakt - zderzak nie ma ze mną lekko... |
Powiem Wam, że bardziej głupi nie byłem przy zakupie czegokolwiek innego.
Odpowiedź od eibach Polska otrzymałem ze z sedana pasują do kombi i podali linka do ich sklepu ze sprężynami od sedana natomiast inny sklep ze sprężynami MTS podaje brak różnic między 2.0 a 2.5. Także każdy pisze co innego, na forum też inne informacje a najchętniej bym kupił ori sprężyny z SE kombi, których nie mogę znaleźć na aukcjach. |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-08-2012, 10:25
|
|
|
Wejdź sie np. do katalogu intercars i porównaj numewry i opisy np. sprężyn przednich LESJÖFORS - są różne numery dla ea2w i dla ea3w/ea5w
W skrócie:
Przód różni się dla 2.0 <--> 2.4/2.5
Tył różni się dla sedan <--> kombi |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
sipex
Forumowicz sipex
Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 560 Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
|
Wysłany: 25-08-2012, 22:05
|
|
|
witam,kupilem Miska z sportowym zawieszeniem i jest nizszy niż w orginale ,ale patrząc na obniżone auta kolegów z forum wydaje mi się ,że na sprężynach eibach jest niżej..wie może ktoś jak sprawdzić o ile mam obniżona zawieszke od orginału? |
_________________ Obecnie :
Mitsubishi |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 25-08-2012, 22:11
|
|
|
sipex napisał/a: | wie może ktoś jak sprawdzić o ile mam obniżona zawieszke od orginału? |
Jaki masz prześwit od zderzaka do ziemi ? |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
sipex
Forumowicz sipex
Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 560 Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
|
Wysłany: 25-08-2012, 23:03
|
|
|
muiał bym zmierzyć ale to jutro dopiero..i mierzyć od tego jakby rantu pod zderzakiem?czy od jakiegoś danego punktu?a i auto jest obnizone tak ze tył jest wyżej uniesiony od przodu |
_________________ Obecnie :
Mitsubishi |
|
|
|
 |
pitbu77
Mitsumaniak Made in Poland

Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 728 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-08-2012, 09:22
|
|
|
Mierzenie od zderzaka do ziemi to mało wiarygodna metoda. Ja mam u siebie zawias H&R od tygodnia ale mam inny zderzak niż np. SE. Mierzyć trzeba pionową odległość od krawędzi nadkola do osi piasty. Jak myślicie? |
_________________ ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 26-08-2012, 10:24
|
|
|
pitbu77 napisał/a: | Mierzenie od zderzaka do ziemi to mało wiarygodna metoda. Ja mam u siebie zawias H&R od tygodnia ale mam inny zderzak niż np. SE. Mierzyć trzeba pionową odległość od krawędzi nadkola do osi piasty. Jak myślicie? |
Zależy na jakich kołach stoi a mierzenie od nadkola do osi piasty w jednym przypadku zderzak będzie szorował po ziemi a w drugim będzie wysoko
Mam obniżony koła 16 i zderzak jest bardzo nisko miedzy kołem a błotnikiem przerwa jest nie całe 2 cm |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23644 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-08-2012, 11:00
|
|
|
Można mierzyć albo tak jak napisał pitbu77, albo w punkcie mocowania zawieszenia - najlepiej na sankach przy wahaczu prostym, dlaczego Zderzak to punkt najbardziej narażony na uszkodzenia, zniekształcenia itp Nie wspominając już kto na jakich oponach jeździ, kto ma LPG w bagażniku (wtedy zderzak przedni będzie ewidentnie wyżej gdyż przednia oś będzie dla niego dźwignią), czy przypadkiem nie wozi worka ziemniaków w bagażniku, albo spręzyna jest pęknięta w zawieszeniu, poziom zatankowania tez ma znaczenia. Podstawa to wykonywać pomiar na wypoziomowanej powierzchni. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
sipex
Forumowicz sipex
Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 560 Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
|
Wysłany: 26-08-2012, 22:21
|
|
|
zmierzyłem odległość od rantu na samym środku błotnika do tego kapselka na feldze czyli do środka piasty i z przodu jest 36cm a z tyłu 37 cm..powiedzcie koledzy ile jest w orginale a ile na sprężynach eibach? |
|
|
|
 |
|