Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wypięty sworzeń wachacza górnego
Autor Wiadomość
zorba77 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2,5 LPG 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 12
Skąd: mazury
  Wysłany: 16-08-2012, 22:58   Wypięty sworzeń wachacza górnego

Witam,
od jakiegoś czasu zaczęły skrzypieć mi sworznie na górnych wachaczach. Zakupiłem nowe wachacze i czekałem na urlop że wymienić i przy okazji parę innych elementów.
No niestety prawy sworzeń mnie przechytrzył i wyrwał się przed wczoraj.
Cud, że przy zjeździe z niskiego krawężnika na parkingu a nie w czasie jazdy.

http://imageshack.us/phot.../imag00677.jpg/

Auto już na kołkach. Porozbierałem wszystko co mam do wymiany, tylko mam jeden problem.
Nie mogę wydostać tego p.........go sworznia ze zwrotnicy :evil: !!!

Próbowałem ściągaczem, który niestety pękł i mało oka mi nie wybił :evil: :evil:
Młotkiem nie bardzo jest jak bo kiepski dostęp u góry nadkola a i zwrotnica lata luźno i nie mam pomysłu jak ją zablokować.

Może macie jakiś sposób żeby go wydostać bo już szału dostaje ?!
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-08-2012, 23:01   

Dostępny bez problemu w sieci Inter Cars

http://sklep.intercars.co...b08f3e17784075e

Kilka strzałów młotkiem w zwrotnice i sam wyskoczy .
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 16-08-2012, 23:04   

linka nie bangla
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-08-2012, 23:07   

u mnie działa :wink:

http://moto.allegro.pl/mi...2505885443.html
 
 
zorba77 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2,5 LPG 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 12
Skąd: mazury
Wysłany: 16-08-2012, 23:10   

Ale ja nie chcę go kupić bo mam już całe wachacze, chcę go wyjąć ze zwrotnicy.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-08-2012, 23:19   

Najszybciej to obciąc gumówką i reszte wybić pobijakiem
 
 
zorba77 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2,5 LPG 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 12
Skąd: mazury
Wysłany: 16-08-2012, 23:22   

Jutro jeszcze powalczę ale skubaniec robi wrażenie jakby się zespawał ze zwrotnicą.
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 16-08-2012, 23:22   

najłatwiej było by wymontować całą "Zwrotnicę" przecież to nie wymaga aż tak dużo pracy.
 
 
zorba77 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2,5 LPG 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 12
Skąd: mazury
Wysłany: 16-08-2012, 23:28   

No jak go nie ruszę to chyba będzie trzeba :(
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-08-2012, 23:37   

zorba77 napisał/a:
Próbowałem ściągaczem, który niestety pękł i mało oka mi nie wybił

Załatw dobry ściągacz i pójdzie bez bólu. Wymontowanie zwrotnicy może nie być takie proste i przyjemne - półoś itp

PS Zardzewiały przewód hamulcowy też może Ciebie przechytrzyć.
_________________

 
 
zorba77 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2,5 LPG 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 12
Skąd: mazury
Wysłany: 16-08-2012, 23:41   

Spróbuje namierzyć jakiś masywniejszy ściągacz bo faktycznie wyjąć całą zwrotnicę to mi się nie uśmiecha ( a mam jeszcze do zmiany wachacz z drugiej strony ).
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 16-08-2012, 23:54   

tomekrvf napisał/a:
PS Zardzewiały przewód hamulcowy też może Ciebie przechytrzyć.

czemu? zwalasz cały zacisk i przewód przestaje być problemem.
 
 
mszolc 
Forumowicz

Auto: Białe EA5W '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 116
Skąd: Gliwice
Wysłany: 17-08-2012, 00:02   

Cześć.
Niestety ze sworzniami w zwrotnicy tak jest. Kiedy wymieniałem u siebie łożysko za pierwszym razem to myślałem, że coś robię nie tak, bo z opisów na forum można było wywnioskować, że to banalna robota. Chciałem zrobić metodą Deejay'a, czyli wypiąć górny sworzeń i końcówkę drążka. Niestety poległem już na górnym sworzniu, a dokładnie poległ solidny ściągacz Jonesway'a, który rozpadł się na kilka kawałków. Walenie młotem też niewiele dało bo cała zwrotnica mocno sprężynuje na wahaczach. I właściwie z tego powodu na wiosnę zrobiłem wymianę całego przedniego zawieszenia (zamiast jego części), bo nie mogłem znieść świadomości, że byle usterka zawieszenia rośnie do monstrualnych rozmiarów przez zapieczone sworznie.
Do demontażu całe zawieszenie wykręciłem z auta i pałowałem sworznie młotem na kowadle aż po kolei puściły - a lekko nie było. Jak już uda Ci się wydostać sworzeń ze zwrotnicy (jak sam młot nie pomoże to pomóż mu i palnikiem podgrzej okolice gniazda zwrotnicy, a dzień wcześniej nie żałuj WD40 lub jakiegoś dobrego penetratora) to przyjrzyj mu się dobrze - w miejscu gdzie siedzi w zwrotnicy robią się małe wżery i to one potęgują efekt zapiekania.
A przed montażem nowych wahaczy wyczyść gniazdo drobnoziarnistym papierem ściernym i nasmaruj. Ja smaruję mieszanką smaru miedzianego i grafitowego i kiedy ostatnio robiłem kontrolę gumek i sworzni to rozmontowanie wszystkiego ściągaczem z marketu za 30 PLN było czystą przyjemnością - sworznie po kolei robiły 'klik' i wyskakiwały z gniazd.
 
 
fabryka24 
Forumowicz

Auto: galant 2.5v6 1997 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 296
Skąd: stargard szczecinski
Wysłany: 17-08-2012, 10:38   

Napręż sworzeń ściągaczem , i opukuj dookoła młotkiem , daj też odrdzewiacz, żeby się namoczyło , jak to nie pomoże to grzej palnikiem , musi pójść
 
 
zorba77 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2,5 LPG 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 12
Skąd: mazury
Wysłany: 17-08-2012, 12:28   

:mrgreen: Udało się !!!

Po 5 razy młotkiem 1,5kg w ucho zwrotnicy i wyskoczyły same z jednej i z drugiej strony.
Widocznie musiał pomóc odrdzewiacz który zalałem wczoraj wieczorem i dzisiaj z rana.

Dzięki chłopaki za pomoc i zainteresowanie !

Lecę składać wszystko do kupy :biggrin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.