Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
tuning silnik did 102km
Autor Wiadomość
Jacek Jabłoński
[Usunięty]

Wysłany: 12-01-2007, 22:23   tuning silnik did 102km

czy ktoś ma może program do tuningu silnika 102 km. space star 2001 :
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-01-2007, 04:16   

Nie ma nikt o ile wiem.
Polecam www.tdi-tuning.pl niestety 1500 okolo = koszt.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 13-01-2007, 13:54   

Grześku ma w swojej Carismie. Nie pamiętam tylko czy bazą był DID 102 KM czy 115 KM.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-01-2007, 17:12   

Robil w Lublinie w filii Masters's Tuning do ktorej to firmy linka podalem. A jego program przy mnie Marek czarowal ;-)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2007, 21:09   

Jak w did jest rozwiazane sterowanie turbina. Chodzi mi o to czy zeby podniesc doladowanie trzeba zaopatrzec sie w jakies mbc czy jest to tak jak w vw, czyli chipem mozna podniesc?
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-02-2007, 12:31   

W mojej Cari DiD HP wszystkie parametry łącznie z ciśnieniem doładowania zostały podniesione wyłącznie programem. Fabrycznie było do 1,2 bara a teraz mam max 1,35 bara. Na hamowni przed czipem było 120 KM/3920 obr i 254 Nm/2400 obr. a po wgraniu wirusa wyszło 149,7 KM/3990 obr i 292 Nm/2670 obr.
Przez chwilę nawet miałem wgrana wersję hard na której wyszło 157 KM i 315 Nm ale silnik nierówno pracował i trząsł sie na niższych obrotach dlatego odpuściłem i pozostałem przy średniej bezpiecznej wersji. Jeździ rewelacja!!!
Jeżeli jest ktoś zainteresowany to dysponuję kontaktem do kolesia który robi to z głowa.
Cenę ustala indywidualnie ale nie jest drogo.
Pozdrawiam
_________________
Pieniek
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 12-02-2007, 18:02   

Masz moze wykres?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 12-02-2007, 19:28   

Skoro to silnik z renówki to nie dziwne że można go "podkręcić" doładowaniem - sporo zakładów tuningowych to robi za cenę od 2-3 kzł w zależności czy po zmianie chipa lub wgraniu/modyfikacji map/softu chcemy przejść pełne testy na hamowni czy nie. Co cwańsi modyfikują mapy tak by dopał był dopiero powyżej określonego poziomu obrotów np. dla dizla powyżej 3000 co pozwala na oszczędne jeżdżenie a daje kopa dopiero jak wykręcimy się ponad zadane obroty itp. itd. ...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-02-2007, 09:13   

Wykres z hamowni będę miał za kilka dni ale moge powiedzieć, że przyrost momentu jest wyraźny w całym zakresie obrotów, silnik wkręca się już od 1700rpm a poprzednio ożywiał się przy ok 1900-2000rpm. Krzywa momentu jest płaska i dłuuuga- w zakresie 2000-3900rpm jest powyżej 270Nm. Mogę jeszcze dodać ręczne robione pomiary elestyczności:
60-100 - IV bieg - było 6,9 s, teraz jest 5,8 s
80-120 - V bieg - było 10,2 s, teraz jest 8,4 s
Prędkości max w takich warunkach nie miałem gdzie zmnierzyć.
Ponadto przed modyfikacją przy mocnym przyspieszaniu w zakresie 2500-3500rpm widać było czarny dymek a po wgraniu moda dymienie znikło. Martwię się tylko co na to wszystko powie moje sprzęgło.
_________________
Pieniek
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 13-02-2007, 10:02   Chip tuning

Pieniek napisał/a:
Mogę jeszcze dodać ręczne robione pomiary elestyczności:
60-100 - IV bieg - było 6,9 s, teraz jest 5,8 s
80-120 - V bieg - było 10,2 s, teraz jest 8,4 s
Prędkości max w takich warunkach nie miałem gdzie zmnierzyć.
Ponadto przed modyfikacją przy mocnym przyspieszaniu w zakresie 2500-3500rpm widać było czarny dymek a po wgraniu moda dymienie znikło.
A co ze zużyciem paliwa :?: Masz jakieś wiarygodne (w sensie powtarzalne) pomiary przed i po :?:
Jak cena jeśli to nie tajemnica?
Czy zna ktoś firmę TTC z Krakowa? Mam możliwość po w miarę przystępnej cenie kupić talon na chiptuning :roll:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-02-2007, 11:30   

Co do zużycia paliwa to jeszcze nic konkretnego nie wiem bo moda mam dopiero trzy dni i jeszcze się nie nacieszyłem więc jeżdżę ostrzej niż zwykle. Do tej pory średnio spalanie wynosiło ok. 6,9l miasto latem i ok. 7,3l miasto ostatnio. Po czipie komputer podskoczył do średniej 7,9 ale to chyba przez wyprostowaną prawą nogę- ciężko się opanować i nie cisnąć.
A co do ceny to ja miałem indywidualnie załatwione zniżki ale myślę, że sprawa jest do załatwienia nieco powyżej 1000 PLN.
_________________
Pieniek
 
 
Jacek Jabłoński
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2007, 22:12   

Pieniek jesteś pewien że bazą było 102 km a nie 115 bo jest to bardzo ciekawe
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2007, 22:34   

Pieniek napisał/a:
Wykres z hamowni będę miał za kilka dni

Chetnie go obejrze. Masz wykres tylko po czy masz tez przed wirusem?
Jacek Jabłoński napisał/a:
jesteś pewien że bazą było 102 km a nie 115

Tak z ciekawosci jakie sa roznice w tych silnikach? Wtryski, turbina??
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 13-02-2007, 22:40   Chip tuning DID

Jacek Jabłoński napisał/a:
Pieniek jesteś pewien że bazą było 102 km a nie 115 bo jest to bardzo ciekawe

Pieniek napisał/a:
W mojej Cari DiD HP ...
Na hamowni przed czipem było 120 KM/3920 obr i 254 Nm/2400 obr.

Czyli mowa o mocniejszym silniku - 115 KM, który na hamowni pokazał 120 KM. Tak domniemywam.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-02-2007, 08:32   

Tak oczywiście wersja HP to 115 KM ale i tak wykazała o 5 km więcej niz nominalnie , za to zabrakło do normy momentu gdyż powinna mieć 265 Nm.
A co do różnicy pomiędzy 102 a 115 to myślę, że to sprawa wyłącznie elektroniki choć nie wiem czy DiD 102Km ma kierownicę spalin przy sprężarce bo w mojej 115-tce jest na pewno.

Mam już wykresy z hamowni jednak ponieważ jestem świeżym forumowiczem a w dodatku odpornym na wiedzę informatyczną to za cholerę nie wiem jak je umieścić w poście.
Podpowiedzcie !
_________________
Pieniek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.