Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomocy! Znikła iskra na dwóch cylindrach.
Autor Wiadomość
pepesh 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.3+LPG 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-01-2009, 13:22   Pomocy! Znikła iskra na dwóch cylindrach.

Witam,
Zacznę od początku. Wczoraj regulowałem sobie instalację gazową, dałem misi mocno po garach i nagle straciła moc i zaświecił się check engine. Na szczęście nie zajechałem daleko od domu, więc spokojnie powoli wróciłem.
Pierwsze oględziny i okazuje się że któryś cylinder nie pracuje, zacząłem zdejmować po kolei kable WN z cewek, i rzeczywiście jedna cewka nie dawała iskry na 2 cylindry.
Wróciłem do domu, popatrzyłem w schematy - diagnoza to albo cewka, albo Power Transistor. Wróciłem do samochodu, odpaliłem i zaczął dobrze chodzić, znaczy że coś nie łączy. Wykręciłem cały moduł (cewki i tranzystor mocy), wszystkie 3 cewki miały takie same rezystancje po pierwotnej i po wtórnej stronie, wiec cewki są sprawne. Pomierzyłem moduł tranzystora i okazało się, że środkowy styk na wyjściu nie ma połączenia, wisi w powietrzu.
Teraz najlepsze, pomyślałem że jeśli to tylko przerwa w obwodzie to rozpruje to ustrojstwo i namierzę przerwę. Pociąłem obudowę, znalazłem odłamaną zworkę przy samym tranzystorze, polutowałem i iskra już jest.
W ogóle to ciekawie to ustrojstwo w środku wygląda, tranzystory mają strukturę krzemową na wierzchu i są zalane w jakiejś bezbarwnej, chyba silikonowej galarecie. Zrobiłem zdjęcia, jak ktoś by chciał obejrzeć to mogę wrzucić.

No i teraz zaczęły się problemy, zmontowałem wszystko do kupy, odpalił ale zaczął chodzić jak traktor, kilka razy strzelił chyba w tłumik teraz juz nie strzela, nierówno chodzi na wolnych, gorzej się na obroty wkręca - chociaż nie ma problemu żeby wkręcić go na maksa na luzie.
Zastanawiam się czy to moja operacja się nie powiodła, czy może trapi go jeszcze coś innego. Na pewno te dwa cylindry były zalane, ale do tej pory to już powinno się wypalić. Obejrzałem świece w przednich cylindrach i wyglądają jak nówki. W tylnych nie sprawdzałem bo nie mam narzędzi do zdjęcia kolektora. Kable WN wyglądają jak nówki, chyba poprzedni właściciel wymieniał je razem ze świecami, więc raczej świece w tylnych cylindrach też będą jak nówki.

Chyba powinienem najpierw podmienić tranzystor mocy, żeby sprawdzić czy moja operacja się udała, tylko nie mam skąd go wziąć.
Może znalazł by się na forum jakiś dobry człowiek z okolic Warszawy i pozwoliłby mi przełożyć na chwilę Power trasistor ze swojej Sigmy do mojej, tylko dla sprawdzenia. Będzie to szybka sprawa bo przykręcony jest na dwóch śrubach, dostęp też jest całkiem niezły.
Może ktoś się orientuje ile taki Power transistor kosztuje i gdzie go można dostać?
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 19-01-2009, 14:35   

Witam !
Padł Ci moduł za coś takiego płaciłem 300 -350zł nie pamiętam na allegro masz gościa od niego kupowałem

http://www.allegro.pl/ite...kie_czesci.html

Pozdrawiam!
Aha wybieram się z tym do znajomego ale nie mogę go namierzyć deklarował się ze spróbuje to zgrzać mam na myśli te nóżki które odpadają i i są w tym żelu.
 
 
pepesh 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.3+LPG 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-01-2009, 15:03   

Alarm odwołany.
Jak składałem to do kupy to zamieniłem miejscami dwa kable WN, :oops: teraz już wszystko działa (pierwszy silnik v6 w jakim grzebalem). Jeszcze nigdy moja misia tak równo nie chodziła. :mrgreen:
Okazuje się, że można naprawiać nawet jednorazówki. 8)
syski: jakbyś nie mógł namierzyć znajomego, to ja moge spróbować to polutować, tylko musielibyśmy się jakoś zgadać.

[ Dodano: 19-01-2009, 18:41 ]
Jednak moja operacja się nie powiodła, pewnie znowu sie rozłączyło to samo, znowu na dwóch środkowych cylindrach nie mam iskry.
Troche boje się kupować używkę więc kolejne pytanko: gdzie szukać i ile może kosztować nowy moduł zapłonu?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 21-01-2009, 15:32   

Mój moduł miał takie same objawy - przestał chodzić, później chodził i znowu przestał. Po oględzinach u Syskiego wyszło na jaw że odkleiły sie te druciki. Być może do zrobienia ale trzeba sprawnych rąk. Co do używek to ceny są rózne ale myśle że 150 max 200 zł. Na allegro jest trochę sprzedawców. Za 369 zł jest do dostania zamiennik nówka jak chcesz.
Mi sie udało kupić na ebayu za 50 USD (wtedy wyszło 110 zł z wysyłką) ale teraz to sie nie opłaca. Oznaczenie ten moduł ma J723T (pasuje od Galanta 2.5, 3000GT i generalnie od V6 DOHC z seri 6G) a nr cześci to MD160535. A tutaj jest zamiennik jak coś: http://www.mobiletron.com...main.asp?ID=931 ewentualnie chińszczyzna http://www.alibaba.com/pr...ON_MODULES.html
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
pepesh 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.3+LPG 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-01-2009, 18:06   

Dzieki za te informacje, juz zamowilem jakis zamiennik u Japaneze. Czekam na paczke, jutro juz powinna być.
_________________
Błogosławieni ci, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 26-08-2012, 17:49   

Mam pytanie. Gdzie znajduje się owy moduł zapłonu, ponieważ nie mogę go nigdzie znaleźć.? A tylko on mi został i cewka do sprawdzenia .
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 26-08-2012, 18:47   

Moduł zapłonowy w 12 jest zamontowany na kolektorze ssącym przed silniczkiem VIC.

_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 27-08-2012, 19:42   

O dzięki ! Ale masz wycackaną komorę silnika! :rolleyes:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.