 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Pomocy! Znikła iskra na dwóch cylindrach. |
Autor |
Wiadomość |
pepesh
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.3+LPG 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2009, 13:22 Pomocy! Znikła iskra na dwóch cylindrach.
|
|
|
Witam,
Zacznę od początku. Wczoraj regulowałem sobie instalację gazową, dałem misi mocno po garach i nagle straciła moc i zaświecił się check engine. Na szczęście nie zajechałem daleko od domu, więc spokojnie powoli wróciłem.
Pierwsze oględziny i okazuje się że któryś cylinder nie pracuje, zacząłem zdejmować po kolei kable WN z cewek, i rzeczywiście jedna cewka nie dawała iskry na 2 cylindry.
Wróciłem do domu, popatrzyłem w schematy - diagnoza to albo cewka, albo Power Transistor. Wróciłem do samochodu, odpaliłem i zaczął dobrze chodzić, znaczy że coś nie łączy. Wykręciłem cały moduł (cewki i tranzystor mocy), wszystkie 3 cewki miały takie same rezystancje po pierwotnej i po wtórnej stronie, wiec cewki są sprawne. Pomierzyłem moduł tranzystora i okazało się, że środkowy styk na wyjściu nie ma połączenia, wisi w powietrzu.
Teraz najlepsze, pomyślałem że jeśli to tylko przerwa w obwodzie to rozpruje to ustrojstwo i namierzę przerwę. Pociąłem obudowę, znalazłem odłamaną zworkę przy samym tranzystorze, polutowałem i iskra już jest.
W ogóle to ciekawie to ustrojstwo w środku wygląda, tranzystory mają strukturę krzemową na wierzchu i są zalane w jakiejś bezbarwnej, chyba silikonowej galarecie. Zrobiłem zdjęcia, jak ktoś by chciał obejrzeć to mogę wrzucić.
No i teraz zaczęły się problemy, zmontowałem wszystko do kupy, odpalił ale zaczął chodzić jak traktor, kilka razy strzelił chyba w tłumik teraz juz nie strzela, nierówno chodzi na wolnych, gorzej się na obroty wkręca - chociaż nie ma problemu żeby wkręcić go na maksa na luzie.
Zastanawiam się czy to moja operacja się nie powiodła, czy może trapi go jeszcze coś innego. Na pewno te dwa cylindry były zalane, ale do tej pory to już powinno się wypalić. Obejrzałem świece w przednich cylindrach i wyglądają jak nówki. W tylnych nie sprawdzałem bo nie mam narzędzi do zdjęcia kolektora. Kable WN wyglądają jak nówki, chyba poprzedni właściciel wymieniał je razem ze świecami, więc raczej świece w tylnych cylindrach też będą jak nówki.
Chyba powinienem najpierw podmienić tranzystor mocy, żeby sprawdzić czy moja operacja się udała, tylko nie mam skąd go wziąć.
Może znalazł by się na forum jakiś dobry człowiek z okolic Warszawy i pozwoliłby mi przełożyć na chwilę Power trasistor ze swojej Sigmy do mojej, tylko dla sprawdzenia. Będzie to szybka sprawa bo przykręcony jest na dwóch śrubach, dostęp też jest całkiem niezły.
Może ktoś się orientuje ile taki Power transistor kosztuje i gdzie go można dostać? |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 19-01-2009, 14:35
|
|
|
Witam !
Padł Ci moduł za coś takiego płaciłem 300 -350zł nie pamiętam na allegro masz gościa od niego kupowałem
http://www.allegro.pl/ite...kie_czesci.html
Pozdrawiam!
Aha wybieram się z tym do znajomego ale nie mogę go namierzyć deklarował się ze spróbuje to zgrzać mam na myśli te nóżki które odpadają i i są w tym żelu. |
|
|
|
 |
pepesh
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.3+LPG 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2009, 15:03
|
|
|
Alarm odwołany.
Jak składałem to do kupy to zamieniłem miejscami dwa kable WN, teraz już wszystko działa (pierwszy silnik v6 w jakim grzebalem). Jeszcze nigdy moja misia tak równo nie chodziła.
Okazuje się, że można naprawiać nawet jednorazówki.
syski: jakbyś nie mógł namierzyć znajomego, to ja moge spróbować to polutować, tylko musielibyśmy się jakoś zgadać.
[ Dodano: 19-01-2009, 18:41 ]
Jednak moja operacja się nie powiodła, pewnie znowu sie rozłączyło to samo, znowu na dwóch środkowych cylindrach nie mam iskry.
Troche boje się kupować używkę więc kolejne pytanko: gdzie szukać i ile może kosztować nowy moduł zapłonu? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 21-01-2009, 15:32
|
|
|
Mój moduł miał takie same objawy - przestał chodzić, później chodził i znowu przestał. Po oględzinach u Syskiego wyszło na jaw że odkleiły sie te druciki. Być może do zrobienia ale trzeba sprawnych rąk. Co do używek to ceny są rózne ale myśle że 150 max 200 zł. Na allegro jest trochę sprzedawców. Za 369 zł jest do dostania zamiennik nówka jak chcesz.
Mi sie udało kupić na ebayu za 50 USD (wtedy wyszło 110 zł z wysyłką) ale teraz to sie nie opłaca. Oznaczenie ten moduł ma J723T (pasuje od Galanta 2.5, 3000GT i generalnie od V6 DOHC z seri 6G) a nr cześci to MD160535. A tutaj jest zamiennik jak coś: http://www.mobiletron.com...main.asp?ID=931 ewentualnie chińszczyzna http://www.alibaba.com/pr...ON_MODULES.html |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
pepesh
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.3+LPG 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-01-2009, 18:06
|
|
|
Dzieki za te informacje, juz zamowilem jakis zamiennik u Japaneze. Czekam na paczke, jutro juz powinna być. |
_________________ Błogosławieni ci, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa. |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 26-08-2012, 17:49
|
|
|
Mam pytanie. Gdzie znajduje się owy moduł zapłonu, ponieważ nie mogę go nigdzie znaleźć.? A tylko on mi został i cewka do sprawdzenia . |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 26-08-2012, 18:47
|
|
|
Moduł zapłonowy w 12 jest zamontowany na kolektorze ssącym przed silniczkiem VIC.
 |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 27-08-2012, 19:42
|
|
|
O dzięki ! Ale masz wycackaną komorę silnika! |
|
|
|
 |
|
|