światła dzienne |
Autor |
Wiadomość |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 30-04-2011, 08:33
|
|
|
krzychu napisał/a: | mi się już parę razy udało przejechać na dziennych przez miasto |
fakt, jest to możliwe- człowiek jedzie, z przodu jasno i zapomni włączyć św. mijania |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 30-04-2011, 10:51
|
|
|
Ale to niezaleznie od dziennych
Kiedyś przejechałem wieczorem pół aglomeracji ślaskiej centkiem bez świateł
Przy dobrze oświetlonej drodze mozna sie zapomnieć
Ale misiek ma czerwone podświetlenie prędkościomierza, którego brak raczej trudno zauważyć |
_________________  |
|
|
|
 |
tomcio2006
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2012 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
Cramer87
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 23 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 17-07-2012, 18:19
|
|
|
Witam
tomcio2006 gdzie kupiłeś takie ledy? Efekt super. Możesz po krótce opisać montaż? |
|
|
|
 |
tomcio2006
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2012 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-07-2012, 19:25
|
|
|
Lampy takie są dostępne np na allegro ja kupowałem u znajomego w sklepie ale jak by ktoś potrzebował namiary na niego to mogę podać linka.
Szukałem okrągłych lamp z zaślepkami w zestawie jak wiadomo jak niema oryginalnych otworów to zawsze wyjdą jakieś niedoróbki przy wycinaniu otworów w atrapie a okrągłymi zaślepkami można to zasłonić.
Montaż dość prosty wyjmujemy atrapy ze zderzaka wycinamy otwory 7cm przymieżamy lampę jak jest ok to mocujemy za pomocą blaszek dostępnych w kąplecie.Ja mocowanie dorobiłem do mocować atrapy w zderzaku.I tak samo z drugą lampą.
Mi cała zabawa zajeła około 3,5godź od momentu wyjęcia lamp z opakowania do podpięcia instalacji i sprawdzenia czy wszystko jest prawidłowo.
Jedyny napotkany problem był w tym że atrapy zderzaka są minimalnie rozbieżne i ledy również świeciły rozbieżnie co mnie denerwowało ale uporałem się z tym problemem jednak wiązało się to z ponownym zdemontowaniem atrap i lamp a wystarczyło na stole ustawić w miarę prosto lampy na blaszkach montażowych przed przykręceniem atrap na swoje miejsce.
Koszt lamp około 150 zł a do montażu potrzebna mi była wiertarka z otwornicą 7cm śrubokręt gwiazdkowy płaski i trochę chęci
NIC TRUDNEGO !!!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
SQ
Mitsumaniak

Auto: Lancer '07 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 89 Skąd: Ostrołęka/Przasnysz
|
Wysłany: 27-08-2012, 10:11
|
|
|
Daj namiar na producenta i model albo linkę do oferty. |
_________________ 02705/KMM |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
|
|
|
 |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 12-02-2013, 16:46
|
|
|
ja jeżdżę na światłach drogowych
..tak drogowych po modyfikacji ok 40% mocy (tylko przód) - wszystko zgodnie z przepisami i nie szpeci ala allegro bez urazy |
_________________ BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-02-2013, 22:27
|
|
|
otre79 napisał/a: | wszystko zgodnie z przepisami |
hehe dobre... A kto Ci tak powiedział? |
|
|
|
 |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 12-02-2013, 23:47
|
|
|
dla chcącego nic trudnego
możesz sobie sprawdzić
homologacja świateł dziennych wymagana jest dla pojazdów wyprodukowanych po 2008 lub 2009 nie pamiętam dokładnie
jak zgłębisz temat to pogadamy
poszukaj trochę a znajdziesz |
_________________ BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-02-2013, 07:00
|
|
|
otre79 napisał/a: |
jak zgłębisz temat to pogadamy |
No to zgłębiaj... Albo niech policjant lub diagnosta (chodź szansa, że na takiego trafisz nikła) wyprowadza z błędu.
Dodam, że ja mam dzienne zrobione z mijania na coś koło 10-11V (nie pamiętam teraz) już 3 rok, ale to nie jest legalne... Tylko, że ja mam pewność, że nikogo nie oślepiam... |
|
|
|
 |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 13-02-2013, 11:12
|
|
|
dzienne na bazie drogowych nie jest nowym ani moim pomysłem
seryjnie stosowane były w wielu autach np. bmw z3(4) coś koło 2000 roku poszukaj na innych forach
na allegro ktoś wystawiał przekaźnik sterujący
dla domorosłego elektryka nic trudnego; przekaźnik za 5pln i kilka półprzewodników
cała idea polega na szeregowym podłączeniu żarówek od świateł drogowych
.. a dlaczego drogowych a nie np przeciwmgielnych bo one tylko spełniają wymogi homologacji strumienia świetlnego dodatkowo muszą się mieścić w granicach 400 do 800 candeli wg normy unijnej
..co zaciekawiło, tak - wszystko co napisałem można sprawdzić!!! |
_________________ BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-02-2013, 11:21
|
|
|
otre79 - Czy tak ciężko zrozumieć, że spełnianie homologacji, a homologacja to 2 różne rzeczy?
A wyjaśnij mi proszę jak na kilku półprzewodnikach i przekaźniku za 5pln zrobić coś takiego? Chyba nie wiesz o czym piszesz. Ja to zlutowałem i zamontowałem... Nie kosztuje to 5zł.
A co do tych samochodów to te samochody zazwyczaj mają wybite na lampach homologację RL lub są niezgodne z przepisami. Proste jak metr sznurka. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-02-2013, 11:57
|
|
|
krzychu, ma rację, dzienne z drogowych są u nas nielegalne. Musiał byś mieć wybite na kloszach lamp RL lub musiał by być w kodeksie drogowym zapis pozwalający na używanie drogowych ze specjalnym modułem jako dziennych. Jeśli nowe auto z fabryki wychodzi z takimi światłami czyli dzienne na drogowych i ma na kloszach stosowne oznaczenie, to być może takim autem z takimi światłami można u nas jeździć ale nie wiem tego na pewno. |
|
|
|
 |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 13-02-2013, 16:16
|
|
|
krzychu napisał/a: | otre79 - Czy tak ciężko zrozumieć, że spełnianie homologacji, a homologacja to 2 różne rzeczy?
A wyjaśnij mi proszę jak na kilku półprzewodnikach i przekaźniku za 5pln zrobić coś takiego? Chyba nie wiesz o czym piszesz. Ja to zlutowałem i zamontowałem... Nie kosztuje to 5zł.
A co do tych samochodów to te samochody zazwyczaj mają wybite na lampach homologację RL lub są niezgodne z przepisami. Proste jak metr sznurka. |
zgadzam się że spełnia warunki homologacji i diagnosta to powinien wiedzieć - przegląd pozytywny pod warunkiem automatycznego wył. po wł. św. mijania!! - jak metr sznurka hehehe
czytaj ze zrozumieniem:
cała idea polega na szeregowym podłączeniu żarówek od świateł drogowych - prościej sie nie da!!
piszę bo wiem o czym - sam montowałem, wiem jak i ile mnie to kosztowało
wiedza też kosztuje a myślenie nie boli
wiesz co masz zrobić a nie wiesz jak!
schematu polonistycznie nie chce mi się opisywać, w skrócie;
półprzewodniki do spadków napięć potrzebne i do odpowiedniego sterowania tego przekaźnika za 5pln aby światła dzienne zgasł gdy:
-wł św. mijania lub pozycyjne/postojówki wg uznania/podłączenia
-wł św. drogowych
dedukuje z twojej wypowiedzi że coś podobnego wlutowałeś u siebie ale może mieć inną zasadę działania, ta o której piszę jest tańsza!!! z podobnym / takim samym efekcie końcowym
w reflektor nie ingerujesz i ma on homologacje, niema RL ale jak pisałem wyżej - nie musi w samochodach do ok.2008-2009
porozmawiaj np z mądrym diagnostą który wie dlaczego a nie tylko że tak musi być
homologacja jest potrzebna producentowi aby nowy samochód można było zarejestrować (ale są wyjątki- poza tematem - nie rozwijam!)
pozdr. |
_________________ BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm |
|
|
|
 |
|